הסיבה שבגללה בקרוב כנראה תהיה לכם הזדמנות כניסה מצוינת לשוק המניות
את המשפט "Sell in May and go away" אתם וודאי מכירים, המקור הוא "Sell in May and go away, and come on back on St. Leger's Day". לימים הבחינו שאין להצעה זו שום קשר לארה"ב או לוול סטריט כי מדובר במשפט בריטי שבא לציין, לעשירי בריטניה, שכדאי להתחיל את חופשת הקיץ במאי ולסיימה בטורניר מרוצי הסוסים היוקרתי ב-St. Leger שמתקיימים ב-15.9.
שינו האמריקאים את המשפט ל: "Sell in May and go away, and come back on Thank-Giving day". כלומר, הזיזו את תאריך החזרה לשוק מה-15.9 ל-24.11, לחג ההודיה. למה ה-24.11 דווקא? כיוון שבתאריך זה מתחילה עונת הקניות הגדולה בארה"ב שהיא התקופה שבה הצריכה עולה השמימה ואתה הרווחים ובעקבות אלו מחירי המניות ומה שלא פחות חשוב הוא שספטמבר ואוקטובר המפחידים כבר עברו. זו הנחה הגיונית אמנם אבל האמת היא שאין שום קשר בין המשפט הזה לבין מה שקורה בוול סטריט כשם שאין קשר בין כותרות הזוועה שתראו בקרוב למציאות. בכל פעם שיסבירו לכם שההתרסקות בפתח, תבדקו בעצמכם את הסיבות להסברים כי התחרות על העין והאוזן שלכם היא הגורם ל-False news.
כל ההקדמה הזו באה על מנת להזכיר לקוראי הטור 3 דברים חשובים. הראשון, הוא ש"תיקון ערכים" שמתחייב תמיד לאחר שבירת שיא כל הזמנים, עשוי/עלול להגיע. השני, שגם תיקון זה ולא משנה בכמה אחוזים יתבטא, יהיה קצר יחסית ויהווה, שוב "הזדמנות קניה" למשקיעי הטווח הארוך ועל כך נדבר בהמשך והשלישי, שבגלל הכניסה לתקופת ספטמבר/אוקטובר צריכים המשקיעים לצפות למבול הפחדות שכבר החלו להופיע בימים האחרונים. כותרות מהסוג של "האזהרה של ג'יפי מורגן - האם ספטמבר צפוי לבשר רעות למשקיעים בבורסות" או "סימנים ברורים למשבר כלכלי עמוק בארה"ב." או "האינדיקטור שמצביע על התרסקות קרובה באירופה" יציפו את האתרים ולא נתפלא כלל אם תגלו לפתע את פייבר חוזר לככב בכותרות.
בכל מקרה, הכוונה ב"תיקון רציני" היא תיקון נוסח שלושת התיקונים שראינו מאז 2009, 15% בקיץ 2010, כ-20% בין מאי לספטמבר 2011 או כזה שהיה בין יולי 2015 לפברואר 2016 שחצה את 17%. הזמן לתיקון כזה מתאים, בטח לתקשורת שהרי בין רמות ההערכה הנוכחיות, הצמיחה הכלכלית האנמית, בנקים מרכזיים שמפחיתים הנזילות ועלולים "ליבש" את השוק, הנשיא טראמפ שאינו מצליח להעביר תכניותיו (עד כאן הכל לא מדויק) וכמובן פסיכולוגיית ספטמבר/אוקטובר יש לה המון חומר מדכא.
אבל אנחנו מאמינים, בדיוק כפי שהאמנו במהלך 3 התיקונים הקודמים, שגם הפעם תהיה זו הזדמנות קניה ואפילו גדולה מהשלוש הקודמות והסיבה לא השתנתה, מהפכת הטכנולוגיה והתקדמות הגלובליזציה. השילוב הזה מבטיח שהצמיחה הכלכלית תימשך ובקצב מתגבר, האינפלציה לא תפרוץ, הריביות לא יעלו בעצמה ורווחיות החברות המובילות תמשיך לגדול כאשר המכירות מחד וההתייעלות מאידך יגרמו לכך.
התהליכים הכלכליים והחברתיים שמונעים ע"י מהפכת הטכנולוגיה ובלווי מדיניות כלכלית של הגושים הכלכליים בראשות ארה"ב, חזקים בהרבה מכל כוח משבש שקיים כולל המטורפים האיסלמיסטיים, הילד המופרע בצפון קוריאה ואפילו התקשורת.
הטיעון שלנו בנושא המשך הצמיחה הכלכלית מתבסס, לדעתנו, על עובדות וננסה לנמק: מהפכת הטכנולוגיה וראש החץ שיצרה בדמות מהפכת האינפורמציה מבצעת את הצעד החמישי בהתפתחות האנושות וזאת לאחר המצאת הגלגל, המהפכה החקלאית, המהפכה התעשייתית והמצאת החשמל.
ההבדל מהמהפכות הקודמות הוא שזו המהפכה הראשונה שיוצרת חלום בר השגה (בתיאוריה לפחות) לגזע האנושי כולו ובהתקדמותה היא מייצרת את הבסיס לצמיחה כלכלית באמצעות גושי צרכנים שהולכים וגדלים כיוון שהם "רוצים ויכולים". נכון, זה לוקח זמן ויש ציבורים גדולים ששקועים מאחור אבל קצב ההצטרפות של "היכולים" הולך וגדל וזה קורה אך ורק בשל מהפכת הטכנולוגיה והגלובליזציה. המהפכה הזו, להבדיל מכל קודמותיה, מזינה את עצמה, מייצרת בהתקדמותה נישות תעשייה חדשות לחלוטין ומשדרגת סקטורים קיימים.
השבועון Theatlantic פרסם לאחרונה מחקר מעמיק בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל שבסוף 2016 הועבר לחברת בת בשם Waymo. גוגל התחילה להיכנס ברצינות לתחום המכונית האוטונומית ב-2009, אז הייתה הראשונה ולמעשה החברה היחידה שלקחה את הנושא ברצינות. לפני שבועיים הוזמן עיתונאי הרכב של האטלנטיק להצגת המצב הנוכחי בפיתוח הרכב האוטונומי של גוגל (שמאז 2009 נוספו לו מתחרים אין ספור, מ-BMW וטויוטה ועד לטסלה, פורד ומרצדס).
מה שראה העיתונאי זה סימולטור ענק שמציג מערכת כבישים גדולה שכוללת כל סוג של סיבובים, ככרות, גשרים וכבישים עירוניים ובין עירוניים (למעשה העתק של אזור בטקסס שבו מרושתים 13 מיליון ק"מ של כבישים שעליהם נעות 25000 מכוניות שונות 24 שעות ביממה). כלומר, יצרו ב-Waymo סימולטור שלמעשה מציג אזור צפוף תנועה בטקסס בתנאי אקלים משתנים. מכוניות המבחן של גוגל כבר נוסעות למעלה מ-8000 ק"מ רצוף ללא נהג, בעצמן ובכל מצבי התנועה האפשריים. מומלץ לקרוא הכתבה, פשוט מדהים עד כמה זה קרוב לביצוע מסחרי.
אבל גוגל כאמור כבר לא לבד. אלון מאסק, יו"ר ומייסד טסלה (סימול: TSLA) התייחס למאמר באטלנטיק ואמר שגם טסלה מתקדמת באותה המידה ובסוף השנה תציג מכוניות אוטונומיות שינועו מלוס אנג'לס לניו יורק, 4500 ק"מ, "לאורך אזורים, כבישים ותנאי מזג אוויר שונים". בשבוע שעבר פורסם שחברת Neuralink שהקים מאסק מגייסת 100 מיליון דולרים לצורך גיוס עובדים לפתוח של טכנולוגיה ש"תחבר את מוח האדם למחשב". החברה, שכבר גייסה 27 מיליון, "אינה מחפשת משקיעים חדשים כי הכסף החדש יגיע כולו מהוותיקים", ביניהם מאסק עצמו.
לטענת מאסק ההתפתחויות שהוא רואה בחברות המכוניות והרקטות שלו מחייבות פתוח מואץ של ממשקי מוח-מחשב (Brain Machine Interface) הקיימים "ואין ספק שההתקדמות הטכנולוגית, בין ה-AI, ה-IOT, הענן וטכנולוגיות אחרות מצדיקה את ההשקעה".
למה הסיפור הזה על המכונית האוטונומית או ה-Brain Machine Interface? כדי להבהיר לקורא גם שמהפכת הטכנולוגיה בהתקדמותה יוצרת נישות תעשייה ענקיות וחדשות ומשדרגת הקיימות וגם שהמהפכה רק מתחילה. האינטרנט, המעבר לתקשורת אלחוטית, הרשתות החברתיות, האנרגיה האלטרנטיבית, הרפואה הביו טכנולוגית, התפלת מי ים מסחרית, הטלפוניה החכמה, האפליקציות, המכוניות החשמליות ועוד הן כולם תעשיות חדשות שנוצרו (לא ע"ח הישנות, שום סקטור תעשייתי "ישן" לא נעלם) והצליחו להתמסחר בשל התקדמות המהפכה הטכנולוגית. ההתפתחויות הללו משפיעות על כל שרשרת הייצור ולצערנו האנליסטים מתעלמים מכך.
תעשיית השבבים
תעשיית השבבים, במיוחד שבבי הפלש, כדוגמה: מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה, ה-SOX, עלה מאז פברואר 2016 (בשנה וחצי האחרונות) בקרוב ל-100% וזאת לאחר שבשנה שקדמה לכך ירד בכ-25%. תבדקו מדוע ירד ומדוע עלה כך. הירידה נבעה מחששות שהביקושים לטלפוניה החכמה הגיעו לשיא, לרוויה והמכירות אמורות היו לרדת. הפגיעה לפיכך ביצרני השבבים אמורה הייתה להיות משמעותית.
השבוע יצאה חברת גארטנר בסיכום הבא, "מכירות הסמארטפונים הגלובליות הציגו עלייה גם ברבעון השני של 2017 אלא שיצרני הקומפוננטים, במיוחד שבבי הפלש ומצגי OLED, אינם מצליחים לעמוד בביקושים מה שישפיע על היצע הסמארטפונים במחצית השנייה של 2017". "מצלמות ה-Huawei P10 למשל", אמר אנשול גופטא, מנהל המחקר של גארטנר, "כבר סובלות מחוסר שבבי פלש וזה משפיע בכיוונים שונים". הביקוש לשבבים אכן עלה חזק אבל לא בגלל הסמארטפונים אבל לכך נגיע בהמשך.
תבדקו בבקשה כמה פעמים, מאז מכר דב מורן את אם-סיסטםס לסאן דיסק, הסבירו המומחים שהביקוש לשבבים ייפול? אפשר לבדוק זאת, כדוגמה אחת, את מה שקרה בתחום המוליכים למחצה בשנים 2015-16. מישהו זוכר איך קבלו המומחים, בפברואר 2016, את רכישת סאן דיסק ע"י Western Digital (סימול: WDC). באותם ימים היו האנליסטים משוכנעים שהמשבר בשבבים (בבורסה), שהחל בסוף 2014, "רק מתחיל". WDC רכשה את SNDK לאחר ולמרות שענקית השבבים הסינית Unisplendour ביטלה אז השקעה של 3.78 מיליארד דולרים ב-WDC (אגב, הסינים בטלו ההשקעה כיוון שהבינו שממשלת ארה"ב לא תאפשר להם שליטה בווסטרן דיג'יטל ולא בשל "החולשה" בשבבים).
מניית WDC, תחילה בגלל שתחזיות האנליסטים הפכו שליליות החל מסוף 2014 ולאחר מכן בשל ביטול עסקת Unisplendour ורכישת SNDK, הפסידה 70% מערכה, במהלך 2015 ועד אמצע 2016, אבל מאז יוני 2016 עלתה ב-160% והיום, לאחר העלייה, 29 מתוך 35 אנליסטים ממליצים עליה ב"קניה" חלקם ב"קניה חזקה" ובצדק שהרי המניה, בהערכתה נכון להיום, נסחרת במכפיל 8 ל-2017 והחברה, שסיימה את 2016 עם מכירות של 13 מיליארד, רווח תפעולי של 466 מיליון ונקי של 242 מיליון סיימה את 2017 (אצלם זה בסוף יוני) עם 19.1, 1.95 ו-0.4 מיליארד בהתאמה. קצב זה אגב אמור, אליבא הקונצנזוס, להימשך לפחות עד 2019.
איך אפשר להסביר "מהפך" כזה? מה גרם לביקוש הגואה לשבבים? הבעיה היא שחלק גדול מהאנליסטים שעוקבים אחרי תעשיית השבבים לסוגיה מתבוננים בקיים ולא במה ש"מייצרת" המהפכה הטכנולוגית בהתקדמותה. תסתכלו על מארוול (סימול: MRVL) ומה שקרה לה מאז תחילת 2016. לאחר שבמהלך 2015 איבדה 80% מערכה עלתה המניה מאז בקרוב ל-120%. האם השיפור המזערי בדוחות מצדיק זאת? טאור (סימול: TSEM) עלתה ב-155% מתחילת 2016 וכך הלאה תגלו שהערכת רוב חברות המוליכים למחצה/שבבים/מעצבות עלתה בגדול מאז תחילת 2016.
נכון, הסמארטפונים והצעצועים האלקטרוניים משפיעים על תעשיות השבבים והמוליכים (גם במקרה זה טעו האנליסטים, הביקושים לסמארטפונים יעלו עוד זמן רב וראו). אבל הסיבה האמתית לקפיצה שהחלה מאז תחילת 2016 אינה קשורה במוצרים אלו אלא בהתקדמות מהפכת הטכנולוגיה שהביאה תעשיות חדשות כמו המכונית האוטונומית, הרפואה, הפיננסים, האנרגיה האלטרנטיבית ועוד למצב יישומי לצריכה. במילים אחרות, המהפכה מקדמת את השימוש המסחרי בדברים כמו ה-AI, ה-IOT, ה-Machine learning ועוד וכל אלו יעלו הביקושים למוליכים למחצה ולשבבים.
הסקטור שמתפתח במהירות כדי לתמוך בכל הנ"ל, תעשיית האחסון ופיזור האינפורמציה (Data storage and dispersing industry או ה-enterprise storage systems industry) יוצר עודפי ביקוש גדולים ולאורך זמן. מדובר בסקטור ענק שיתמוך בכל התעשיות, ישנות וחדשות כאחד ולנו נראה שהאנליסטים, ברובם, התעלמו מהתפתחויות אלו ולכן, במהלך 2015, האמינו שתעשיית המוליכים למחצה והשבבים נמצאת בהתדרדרות. אותו דבר בדיוק קרה במהלך 2008 כאשר בתוך מערבולת הירידות בוול סטריט התעלמו האנליסטים מהעובדה שמהפכת הטכנולוגיה הצליחה למסחר את הסמארטפון וכאשר בשוק הריאלי, במהלך אותה שנה, החלו להיווצר ביקושי ענק למוצר המניות המשיכו לרדת.
אז אם יהיה התיקון וגם אם לא (למשקיע בעל הסבלנות) סלי וקרנות המוליכים/שבבים ומעצבי השבבים הם השקעה מצוינת ויש אין ספור כאלו.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
45.פייבר= גריגנבר? (ל"ת)היי 08/09/2017 12:35הגב לתגובה זו1 0סגור
-
44.מדהים ש GE לא רואה תחתית-מפנה לכתבה המצויינת שלך מ6/2017 08/09/2017 10:27הגב לתגובה זו0 0האיש שפרש אחרי 16 שנה ורה-ארגון מהגדולים בהיסטוריה - הסיפור של GE שלמה גרינברג | 17/06/2017 לאן מכאן? למשקיע ההגיוני/סולידי אנחנו אומרים, "המתן מעט, אפשר למהומה שיצר אינץ' לגווע ותן לעובדות להופיע". הרבעון השני מסתיים בקרוב וכדאי להמתין ולראות התוצאות. לנו נראה שאימלט, למרות כעסם של בעלי המניות, עשה מהפך חיובי אבל כפי שראינו בשנים האחרונות בוול סטריט ההיגיון מתחיל לפעול רק לאחר תקופה ארוכה שבה שולט חוסר ההיגיון. אין מה למהר אבל חשוב לעקוב שלא תפספסו עוד NOK או VIE ושכמותן.סגור
-
ולמרות מה שקורה דעתי לא השתנתה (ל"ת)שלמה גרינברג 08/09/2017 14:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה קורה אדוני? (ל"ת)בעצם 08/09/2017 17:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה ומי לא השתנתה ולמה (ל"ת)היי 08/09/2017 17:08הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
אמנם לא ענית לדאגתי אליך...שלמה היקר 08/09/2017 13:23הגב לתגובה זו0 0אבל הכתבות הופכות אט אט מכתבות טובות מאד ושופעות נתונים להתמקחות עם רוצי תשובה או רוצי רע ואף ידע צרוף מצידך מי האיש הכותב .. חבל..חבל מאד. אני איש יקר בחוץ . רק קורא ולרוב נהנה..שבת טובה ומבורכת ואף בריאות ואריכות ימים.סגור
-
43.פצצת מימן, 4 הוריקנים, נשיא כושל - שום דבר לא מצליחלהפיל את השוק 07/09/2017 12:46הגב לתגובה זו0 0מה היה לנו יום א קים הביא אותה בפצצת מימן (איך אמרה השגרירה באום ניקי היילי "נראה שדרום קוריאה מתחננת למלחמה") בהמשך השבוע הוריקן בטקסס כרגע הסופה אירמה שתגיע לפלורידה ביום ראשון. עוד 2 סופות - אחת באוקיינוס והשניה במפרץ מקסיקו. ולקינוח נשיא כושל שלא מצליח להעביר שום רפורמה, לא מצליח לעבוד עם הקונגרס ולקדם עניינים - ונראה שכך תתנהל כול הקדנציה שלו. סיוט לשורטישטיםסגור
-
42.מדוע אינך מתייחס ל 35? (ל"ת)אבי 07/09/2017 10:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
עניתי 3 פעמיםשלמה גרינברג 08/09/2017 09:03הגב לתגובה זו0 0משום מה זה לא מופיע, נא להיכמס לאתר https://www.etfchannel.com/etfs/?symbol=xlk שם תמצא שכול מניות השבבים ומעצבי השבבים המובילות נמצאות בסל XLKסגור
-
41.מה דעתך שלמה על WY בימים טרופים אלו בארה"ב.ההרס העצוםasl 06/09/2017 21:18הגב לתגובה זו0 0בעקבות סופות ההוריקן?סגור
-
Weyerhaeuserשלמה גרינברג 07/09/2017 06:31הגב לתגובה זו1 0בעבר עקבתי אחרי החברה שהיא ספקית העץ הגדולה בארה"ב אלא שלאחר שהפכה לרי"ט, ב 2010 או 2011 הפסקתי לעקוב מקרוב. איני בטוח שאזורי אספקת העץ שלהם נפגעו אבל ברור שהביקוש לעץ יעלה כתוצאה משתי הסופות, במיוחד בפלורידה והסביבה (שם השימוש בעץ גדול מאשר באזור יוסטון, שווה לצלול לחומר.סגור
-
תודה! אני עקבתי בעבר על הסקירה שלך למנייה, ואכן אניasl 08/09/2017 09:40הגב לתגובה זו0 0חושב כמוך שהביקוש לעץ יגדל בשכוח הסערה בארה"ב.סגור
-
40.הסופה אירמה כבר הכתה אתמול במניות של חברות השייטוהתעופה 06/09/2017 11:18הגב לתגובה זו0 0CCL RCL NCLH AAL UAL DAL נמלי תעופה (מיאמי) שצפויים להיות משותקים. חברות שייט נאלצות להסיט את הספינות עם אלפי נוסעים בכול ספינה - גם הקריביים וגם פלורידה צפויים להיפגע ויתכן שגם אזורים נוספים בחוף המזרחי.סגור
-
39.כתבה מעניינת מאוד. תודה. (ל"ת)כלכלן 05/09/2017 21:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
38.כתבה כמו זו- האם היא מיוצרת על ידי אלגוריתם ?Zacks 05/09/2017 20:01הגב לתגובה זו0 0הכתבה שמופיעה היום תחת מנית גלמד 3 Reasons Why Galmed Pharmaceuticals (GLMD) is a Great Momentum Stock וחתומה על ידי Zacks Equity Research ברור שזו כתבה שמיוצרת על ידי אלגוריתם ? נכון ?- וסביר שהם "מקיאים" על הגולשים מאות כתבות כאלה כול חודש. הרי לא יתכן שבן אנוש יטרח לפרסם כתבה כזו על חברה שלא מוכרת עדיין כלום.סגור
-
ZACKSשלמה גרינברג 06/09/2017 09:05הגב לתגובה זו0 0חברת מחקר וייעוץ השקעות שהוקמה ב 1977 ע"י ד"ר ליאונרד זאק (ששמענו במספר הרצאות), איש מבריק, מומחה בניתוחי מצבים שהגיע ממקינזי., " dedication to giving investors a trading advantage" .שים לב למילה TRADING. הם כבשו לעצמם מוניטין בתקשורת הפיננסית שמהבחינה הסטטיסטית מוצדק (אחוזי הצלחה גבוהים) אבל האנליסטים נחשבים כאנליסטים של ה Sale side כך שצריך לקחת זאת בהתאם. תתפלא אבל אלו "בני אנוש" שכותבים על סמך "המלצות" שניתנות ע"י האלגוריתמים בעיקר.סגור
-
אתמול ירדה - כנראה אינדיאנים חשבו לעשות כסף קל על הכתבההמלצות של זאקס=טיארה 07/09/2017 10:11הגב לתגובה זו0 0במציאות בלעו לקרדה ונאלצו לברוח עם הזנב מקופל.סגור
-
37.TCM - טליט קומיוניקיישן, חטפה חזק ומתקנת. להחזיק/למכויונתן 05/09/2017 17:27הגב לתגובה זו0 0למכור? מה אומר?סגור
-
שאלה ליועץ ההשקעות שלך (ל"ת)שלמה גרינברג 05/09/2017 18:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
36.GME הדיבידנד כבר מגיע ליותר מ 8 אחוז שנתימדהים 05/09/2017 15:19הגב לתגובה זו0 0אחרי שהיא קרסה עוד 10 אחוז לאחר הדוחות בסוף אוגוסט. משלמת 38 סנט לרבעון. ישנו צדק פואטי מסויים בקריסה של כול הרשתות כתוצאה ממעבר לקניה און-ליין. אותם רשתות ארציות גרמו בעבר לקריסה של חנויות משפחתיות קטנות שהיוו את רוב המסחר.סגור
-
ישנו צדק פואטי מסויים בקריסה של כול הרשתותשלמה גרינברג 05/09/2017 15:39הגב לתגובה זו0 0אתה קצת מתבלבל. הרשתות לא קרסו, החנויות המשפחתיות (הדליקטסן) משגשגות והנפילה של GME אינה בגלל האון ליין אלא בגלל המודל העסקי, די בדומה לבלוקבאסטר בזמנוסגור
-
35.תודה ושאלהאבי 05/09/2017 09:56הגב לתגובה זו0 0שלמה שלום, למיטב זכרוני כתבת בעבר ש xlk כולל גם חברות מתעשיית השבבים. אינני מוצא את הכתבה ואשמח אם תאשר שאכן כךסגור
-
34.מאיפו המכפיל של SNDKרן 05/09/2017 08:12הגב לתגובה זו0 0"במכפיל 8 ל-2017 והחברה, שסיימה את 2016 עם מכירות" בGOOGLE FINANCE מכפיל 31 על איזה מכפיל מדובר הון או רווחסגור
-
מכפיל הרווחשלמה גרינברג 05/09/2017 11:29הגב לתגובה זו0 0בארבעת הרבעונים האחרונים הרוויחה החברה 2.57 $ למניה ובשנת 2018 (שאצלה מתחילה בסוף יוני 2017) הקונצנזוס הוא על 2.09 $ למניה כך שהמכפיל ההיסטורי עומד כרגע על 30 . כשמדובר על "מכפילים" מתייחסים, בד"כ למכפיל רווח למניה. מכפיל הרווח להון פחות חשובסגור
-
33.טבע - עזרתך בענייןדן 03/09/2017 15:59הגב לתגובה זו0 0בייחס לטבע נשמעות דעות שונות. יהיה מאוד מועיל אם תוכל בבקשה להפיק, קודם כול, לוח סילוקין של החברה. בהמשך, להפיק תחזית EBITA שנתית עפ"י קווי המוצרים הקיימים ל - 5 שנים הבאות. כמובן שאפשר להעמיד EBITA שנתית זו תחת תחזית חיובית, ניטרלי ושלילית (STRESS TEST). המון תודות מראש, דןסגור
-
וואו !!שלמה גרינברג 03/09/2017 16:47הגב לתגובה זו0 0זו בקשה שלצערי לא אוכל לספק במסגרת זוסגור
-
32.שלמה גרינברג, היזהרו מהאישקורא ותיק 03/09/2017 10:50הגב לתגובה זו4 5שלמה גרינברג שכנע לפני עשור אלפי ישראלים לרכוש מניית לומניס. הבחור לא הפסיק לפמפם את המניה, עד שהמניה נמחקה מהבורסה. בושה שעדיין נותנים לו במה. לא נשכח!סגור
-
טאוורזאביק 06/09/2017 14:03הגב לתגובה זו0 0פימפם טאוור, בימים הכי גרועים שלה - ויצא ענק !סגור
-
איזה כיף שהפסדת בלומינס (ל"ת)המתחזה 04/09/2017 04:59הגב לתגובה זו1 0סגור
-
די כברקורא 03/09/2017 13:06הגב לתגובה זו6 0הבנו את הרעיון .שלמה לא חוזה עתידות וכך כל אנליסט אחר .כשאתה משקיע בסופו של דבר ההחלטה היא שלך ולא של אף אחר, אתה יכול לקבל את דבריו ולהחכים .גם מחר שוק ההון יכול לקרוס בגלל הרבה מאוד דברים כגון צפון קוריאה, אז תבוא בטענה לשלמה .נמאס כבר לקרוא תגובות של ילדים בכיתה א .תשחרררסגור
-
ואגב, זה לא היה עשור, הרבה יותר, בשנות ה 90 (ל"ת)שלמה גרינבג 03/09/2017 11:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
שכחת את השיכנוט למכור!! למה? כי לא רצית לוותר על הרווחשלמה גרינבג 03/09/2017 11:35הגב לתגובה זו1 0חשבת שהמניה תמשיך לעלות? הרי אני יודע מי אתה בדיוקסגור
-
את שיכנוט (ל"ת)איפו הוא שכח 08/09/2017 13:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
31.נראה שמגיב 24 עד 30 לא לקח את הכדור הבוקר (ל"ת)יציאה מאיזון 03/09/2017 09:02הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אולי הוא אכן שכח לקחת כדורים , אבל בעקרון הוא צודקהמאזן 03/09/2017 09:48הגב לתגובה זו1 1השוק בארהב מונשם באופן מלאכותי, החוב שלהם פשוט מפלצתי, כמה חברות ( אפל , גוגל , פייסבוק) צוברת עושר כמו של מדינות אבל רוב האזרחים נאנקים תחת העול, בנקים שבתקופת המשבר היה אפשר לרסן אותם נהיו מפלצתיים יותר, זה פשוט לא בר קיימא כל הסיפור הזה. כשהנפילה תבוא היא תהיה פי עשר יותר כואבת מ 2008.סגור
-
30.הצלת ארצות הברית עוברת דרך חורבנה של סין.? 03/09/2017 02:04הגב לתגובה זו1 1כולכם שואלים את עצמכם. אתה נאצי? אתה היטלר? הנאצים האמינו שיש להקריב האחר כדי להציל בעצמך,זה מה שאתה? ואני אענה שהאדם הוא הטורף הגדול ביותר עלי אדמות.סגור
-
חזרת? ברוך הבא (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2017 11:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
29.אירופה הרבה יותר איתה מארצות הברית בגלל מדיניות הצנעמי ינצח? 03/09/2017 02:00הגב לתגובה זו0 1האמריקאים הגדילו החובות בניגוד גמור לאירופה.. האם החובות ינצחו או צנע,הידוק החגורה? אם הפיד יעלה הריבית,המשבר שיוו ר יהיה הרבה יותר חמור מ1929,לכלכלת ארצות הברית אין כוח לעוד חוסר נזילות. מה הפיד אמור לעשות? לאפשר למערכת להתנקות,בלי כאבים וזה אפשרי בהחלט. הכסף של ארצות הברית שוכב בסין ובלחיצת כפתור,יחזור לבנקים האמריקאים. כלומר להקריב סין על המזבח כדי להציל את האמרקנית היפה? תשובתי היא כן.סגור
-
28.ברננקי העמיס על הדולר את כל החובות,השאלה האם הדולר ישברלשתיים? 03/09/2017 01:52הגב לתגובה זו0 1ב1929 ממשלת ארצות הברית סירבה להעמיס החובות על הדולר להגנה אליו,בזמן המודרני ברננקי לקחת המושכות אל בנק המרכזי ולדעת זה היית טעות נוראית! המערכת היית פגומה וברננקי הייה צריך לתת לה להתנקות. מאזן הפיד כולו חדלת פירעון,אגחים שלעולמים לא ישולמו. מי היה מוכר לארצות הברית אם היא היית חברה בע"מ? ברננקי טעה ובמקומו בכלא,יחד עם פישר.סגור
-
27.המשבר הבא הוא כל המערכות:בנקים מרכזים וממשלות.נכון או לא? 03/09/2017 01:45הגב לתגובה זו0 1ברגע שהפיד וממשלות האמריקאי חילצו את וולסטריט הם העבירו החובות עליהם,ראו מאזן הפיד שמורכבת מהר חובות,אגחים חסרי ערך. המשבר הבא הוא הדולר ובית הלבן. וזו הסיבה שב1929 בנק המרכזי וממשלת ארצות הברית לא ביצעו חילוץ. ב1929 הם איפשרו למערכת להתנקות,היום הם טאטו הבעיות מתחת לשטיח.סגור
-
לא נכון (ל"ת)שלמה גרינבג 03/09/2017 11:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ברננקי לא פדה את כל המערכת?כן או לא?ל-לא נכון 05/09/2017 19:11הגב לתגובה זו0 0הבנקים פדו ב2000,הבנק המרכזי פדה ב2007. מי יפדה פעם הבאה? הדולר?עם הר חובות?סגור
-
26.השאלה היא:האם האנושות הגיעה לשיאה?התוהה בקנקנו 03/09/2017 01:40הגב לתגובה זו1 1מאז מלחמת העולם ה2 כמות ההולכים על 2 במגמת עלייה חדה מעלה,האם זה הזמן לתיקון?סגור
-
25.שלמה גרינברג המליץ על בר-סטרנס שבוע לפני שפשט רגלחחח 02/09/2017 23:56הגב לתגובה זו1 4לא שכחנו..... כל ה"מומחים" מזבלים לנו את השכל ושנה אחרי לא עומדים למבחן ההמלצות. ה-0 הזה המליץ להשקיע בבנק שבו לפני שהבנק פשט רגל.סגור
-
הוא גם המליץ על שרהלה וברהלה והנה שרהלה נופלתvut 09/09/2017 19:17הגב לתגובה זו0 0ובקרוב גם בעלהסגור
-
תוכל להציג המלצה זו??? (ל"ת)שלמה גרינבג 03/09/2017 11:32הגב לתגובה זו3 0סגור
-
טבע בר סטנס ועוד חארות ראבות (ל"ת)חחח 08/09/2017 13:08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
24.1929 מתקרב בענק ואחר כך ישאר לך להסביר למה הייתה קריסה (ל"ת)מני 02/09/2017 22:23הגב לתגובה זו0 1סגור
-
אומרים את זה כבר 8 שנים.ארז 03/09/2017 15:25הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
23.הכותב לא קורא ביזפורטלמאיר 02/09/2017 21:09הגב לתגובה זו1 1כי השבוע היתה כתבה על כך שסטטיסטית במאי וספטמבר היו ירידותסגור
-
וואו, הייתה כתבה (ל"ת)שלמה גרינבג 03/09/2017 11:31הגב לתגובה זו2 0סגור
-
22.לא המציאו את החשמל.בנגמין פרנקלין 02/09/2017 21:04הגב לתגובה זו0 0אני די בטוח שהוא היה שם לפני המצאת ביזפורטל. כנראה שגילו אותו ולא המציאו.סגור
-
21.השוק מעולם בהיסטוריה לא היה יותר יקרפפין 02/09/2017 16:45הגב לתגובה זו9 9ולכן המפולת תגיע, שאלת מיליון הדולר מתי. ברור לכולם שיש וויסות אדיר מצד הבנקים המרכזיים ומקורבים. החוב של ממשלת ארה"ב +עסקים+ משקי בית הוא 400 טריליון פי 20 מהתל"ג של ארה"ב. יש 10 מניות שמובילות את העליות של המדדים בינהן אפל, מיקרוסופט, גוגל, נטפליקס, אמזון . כ48 % ממניות הS&P נמצאות מתחת לממוצע נע 50 , זה אומר שמניות רבות כבר יורדות והאוויר נהיה דליל. מכפיל בראסל 2000 כמעט 40 (אגב הראסל כבר שנה לא זז). מצד אחד וויסות אדיר בשווקים בכל העולם מצד שני אם משווים את המניות לאג"חחם אז כאילו הן זולות במונחים היסטוריים. יש לשים לב שהזהב עולה ולא רק בגלל החלשות הדולר וגם האגחים הממשלתיים ממשיכים לעלות וזה סימן שלא מאמינים בהתאוששות. לעולם בעיות דמוגרפיות קשות לאמריקאים יש את הביביבומרס שהגיעו לגיל שהם לא מוציאים כספים רבים. הצמיחה האנמית היתה תוצאה של ריבית אפסית וזאת בעידוד הבנקים המרכזיים העלו נכסים פיננסים וראלים כגון הנדלן. לסיכום- בחסות הנגידים נוצרה בועת אשראי הגדולה בהיסטוריה ולקחי 2008 לא נלמדו. השוק כבר עולה מ2009 ונדרשת זהירות גדולה מאוד.סגור
-
זכאי לדעתך (ל"ת)שלמה גרינבג 03/09/2017 11:31הגב לתגובה זו1 0סגור
-
צודק בכל מילה.לבנתיים השורטישטים אוכלים חצץ כבר שנים. (ל"ת)חיים 02/09/2017 22:27הגב לתגובה זו2 1סגור
-
לשלטון ממלכת במריקה (ל"ת)השורטישטים 08/09/2017 13:06הגב לתגובה זו1 0סגור
-
20.סמי סמיהיועץ 1 02/09/2017 15:54הגב לתגובה זו0 0לכו על mu.מספר 1 בקניה חזקה בzacksסגור
-
איזה mu ואיזה נעלייםפחד ואימה 02/09/2017 18:28הגב לתגובה זו4 1ב 26 לספטמבר (עוד 18 ימי מסחר) דוחות רבעוניים.מה שאומר יום של פחד ואימה - למי שמשקיע במניה בודדת. ומההמלצות של זאקס אתה יכול לעשות טיארה.סגור
-
19.מזור רובטיקהחזאי 02/09/2017 15:48הגב לתגובה זו0 1היי, שאלה מה פשר ההעלייה הענקית במנייה? ומה יהיה עם מלאנוקס שכבר 5 שנים מדשדשתסגור
-
MZOR ו MLNXשלמה גרינבג 03/09/2017 11:30הגב לתגובה זו1 0מזור עולה בגלל ההישגים העסקיים מחד והגדלת הנתח של מדטרוניקס מאידך. מלנוקס "מדשדשת" כיוון שלפני 5 שנים בדיוק דחפו האנליסטים בחלומותיהם את המניה ל 120 $. העובדות לא הצדיקו הערכה זו ומאז המניה נמצאת במעקב של אנליסטים ומוסדיים לראות אם תצליח לפרוץ במכירות, להרוויח בתפעולי.סגור
-
המחיר של מלאנוקס בעברשלומי 06/09/2017 23:35הגב לתגובה זו0 0לאור הזינוק המדהים שעשתה במכירות היה מוצדק (אמנם קצת מוגזם, אבל לא כולו נשען על חלומות), אח"כ זה התרסק משום מה.סגור
-
18.כתבה מרתקתיוסי 02/09/2017 15:27הגב לתגובה זו3 0כתבה מרתקת ומעמיקה, כרגיל, מבית מדרשו של שלמה. הבעיה בשוק ההון היא שהנגישות שלו לכל דיכפין מייצרת התנהגות לא רציונאלית שמשפיעה על השוק כולו. כל ההסברים הרציונאליים לגבי החברות, שווין הנוכחי והעתידי, לא משפיעים על ערך מניותיהן כמו שמשפיעה התנהגות עדר המשקיעים הפשוטים והלא מתוכקמים.שלמה, אשמח לקבל כמה דוגמאות של סלים וקרנות שמכסים את התחום, כמובן ללא המלצה ספציפית. תודה על הכתבה המעניינת.סגור
-
סליחה, טעות כתיביוסי 02/09/2017 18:25הגב לתגובה זו0 0צ״ל מתוחכמים...סגור
-
17.מה דעתך על חברת האחזקות החדשה של גוגלגוזלן 02/09/2017 13:23הגב לתגובה זו2 0נקראית xxvi גוגל תתנהל איתה יחד.מה דעתך על גוגל...?תודהסגור
-
XXVI Holdings Incשלמה גרינברג 03/09/2017 11:22הגב לתגובה זו0 0הוקמה למעשה לצורך התייעלות בניהול עסקי הקבוצה, במיוחד להפריד בין העיסוקים התעשייתיים כמו המכונית האוטונומית וחטיבת הבריאות מה שאגב מוכיח שהכתבות שלי לגבי 2 תחומים אלו היו נכונות, קלעתי לדעת חכמים. מעבר לזה אני מציע שתיכנס לאתר אלפאבית ותקרא את המהלך.סגור
-
16.לא הבנתי כלום. מהי הסיבה? אולי תכתוב תמצית לכתבותיך? (ל"ת)משה 02/09/2017 13:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לדעתי זה בגלל שאתה טמבל (ל"ת)Yaronsng 04/09/2017 13:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
עדיף שתחפש כותבים שאת שפתם אתה מבין טוב יותר (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2017 11:16הגב לתגובה זו3 0סגור
-
15.כמה מילים על ge!!!!נעמה 02/09/2017 12:33הגב לתגובה זו2 0אפשר צפי על גנרל אחרי חודש מאז החלפת המנכל?סגור
-
ראי תשובתו של אסףשלמה גרינברג 03/09/2017 11:16הגב לתגובה זו0 0אין קשר למינויו של היו"ר החדש, הקודם היה מצויין וביצע רה ארגון, שעדיין בתהליך ולמעשה החברה מאמצת לתוכה את מהפכת הטכנולוגיה בצורה מפליאה לדעתי. זה ייקח זמן כפי שלקח במקרים דומים אחרים.סגור
-
חברה ענקית שיודעת לשרוד משברים.אסף 03/09/2017 10:54הגב לתגובה זו0 0החברה מבצאת שינוי אגוני מקיף נפטרת מהתחום הפיננסי ועוברת לתחומים בעלי פוטנציאל גדילה גבוהים לדוגמת הiot. כרגע השוק לא אוהב את המניה אך הדיבידנד שלה יעזור להמתיק את התקופה הרעה עד לתיקון המצופה.סגור
-
אתה שוכח שתוך כדי ההישרדות הם מפטרים, ומפטרים יפה.ארז 03/09/2017 15:29הגב לתגובה זו0 0.בכל "גל" כזה הם שולחים הביתה 30-40 איש בממוצע.סגור
-
14.רק לקרוא ולהנותאלי 02/09/2017 12:18הגב לתגובה זו3 3ולא לגעת.סגור
-
13.שלמה, שנים רבות של עליות, הרבה מעבר לתקופות קודמותעוד משקיע 02/09/2017 12:09הגב לתגובה זו7 2והשאלה היא האם אנחנו נמצאים ב"עידן חדש" של שוק ההון או ש"השוק הישן" אורב ועשוי להתפרץ בכל רגע וסיבות לירידות יכולות לבוא מכל כיוון ואולי אפילו שטותיות.סגור
-
לא "עידן חדש" ולא "מארבים"שלמה גרינברג 03/09/2017 11:14הגב לתגובה זו0 0קל לבדוק, העליות, שהתחילו במרץ 2009, נמשכות (עם 3 תיקונים משמעותיים כפי שציינתי בכתבה) קצת פחות מ 9 שנים. קח כדוגמה אחת מיני רבות מאז 1892 (אז החל הדאו ג'ונס להתפרסם) את העליות לאחר משבר 1987 שנמשכו למעלה מ 13 שנים עם תיקון משמעותי אחד בלבד, 1998. זה שכתב בתקשורת מפעם לפעם שזו, הנוכחית, היא העלייה הארוכה ביותר אינו אומר שזה נכון, כמו דברים רבים אחרים. ירידות, בזה אתה צודק, יכולות לבוא בהפתעה, לבטח בתיקונים.סגור
-
12.שלום שלמה שאלה אלייך מה קורה נוידיה העים תמשיך לעלות. (ל"ת)גימי 02/09/2017 12:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
או שכן או שלא (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2017 11:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.נסיון מסריח...מ.בן-אשר 02/09/2017 12:04הגב לתגובה זו5 5...הכותב חותר להשפיע פסיכולוגית, או יותר נכון פסיכוסומטית, על משקיעם לבצע מימוש רווחים ולחזו אח"כ לרכוש בזול את המניות שמשקיעים יזרקו לשווקים מהתיק .....מנסיון העבר , מסתבר, שהתרגיל המסריח הזה נועד כנראה לשרת רק את הכותב עצמו שבשלב כלשהו מכר את תכולת תיקו שלו וסבלנותו פקעה מלהמתין עוד שהאירוע עליו ממליץ בושש לבוא...סגור
-
תודה לסוחר מסטרושלמה גרינברג 03/09/2017 10:58הגב לתגובה זו2 0שלהבדיל ממר בן אשר מבין. נניח, מר בן אשר, שאתה צודק וגילת מזימתי לשנות את כיוון הנאסד"ק, ה NYSE וה 500 S&P אתה באמת מאמין בבורותך שאני מסוגל להשפיע אפילו על מניה אחת שם???סגור
-
נוסטרו ולא מסטרואיש לא נחמד 08/09/2017 13:02הגב לתגובה זו1 0או שאתה סתם צעיר פוחזסגור
-
לקשקש (ל"ת)די 08/09/2017 12:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כן כיסוחר נוסטרו 03/09/2017 01:39הגב לתגובה זו5 1כי קוראי ביזפורטל הם אלו שאחראיים על נתח משמעותי במסחר בוול סטריט ועושים לעושי שוק שם את המוות עם ההיצעים שלהם וואי וואיסגור
-
10.שלמה, אתה מתחייחס ל"צמיחה הכלכלית " כאל דתמהנדס 02/09/2017 12:02הגב לתגובה זו5 1אותה "צמיחה כלכלית" שאתה כל הזמן מהלל משבח משרתת אך ורק שכבה דקה מאוד באוכלוסיה. בעשרים השנים האחרונות אותה "צמיחה" ומהפכה טכנולוגית ריפדה את כיסם של בעלי המניות והמנהלים הבכירים, ואילו השכר של מרבית העובדים נותר קפוא. כמו כן , יש מחקרים ברורים שמראים שלצד ריכוז העושר ופירות הצמיחה אצל שכבה דקה מאוד, ישנה הצטמקות ברורה של מעמד הביניים בעולם המערבי. תוסיף לזה את העובדה שהאוטומציה הותירה רבים ללא פרנסה ומאחר וממשלות הפחיתו מסי חברות ומס עושר , אין להן תקציבים לבצע הסבה מקצועית לאותם מובטלים שאיבדו את פרנסתם בגלל אלו שיצרו את הבעיה ושעבורם הפחיתו מסים. שורה תחתונה: "הצמיחה הכלכלית" שהפכה לכמעט דת בקרב חוגי כלכנים קפיטלסטיים קיצוניים , ראוי שתיבחן על כל היבטיה במקום להללה ולשבחה כל הזמן.סגור
-
האמן לי שאני בוחן מידי יוםשלמה גרינברג 03/09/2017 11:04הגב לתגובה זו1 0כיוון שלא אתווכח אתך על דעותיך רק אתקן משפט אחד שכתבת, ש, "האוטומציה הותירה רבים ללא פרנסה". מספר המועסקים, בכול העולם, כולל אירופה, אפריקה ואסיה, בעלייה.סגור
-
זה לא עניין של דעה, אלו הן עובדותמהנדס 03/09/2017 13:19הגב לתגובה זו0 0ריכוז העושר הצטמצם אצל מיעוט זעום העשרים השנים האחרונות, כל המחקרים שנעשו בתחום מראים זאת, כמו כן אם בעבר במשפחות רבות מפרנס יחיד הספיק, היום מעטות המשפחות , בארץ ובארהב שיכולות להרשות זאת לעצמן. בדיקה פשוטה , כמה משפחות יכולות לרכוש דירה ראשונה בימינו בהשוואה לשנות ה 70 או השמונים? השכר של רובנו אינו מתאים ליוקר המחיה, ואילו השכר של בעלי המניות והמנהלים הבכירים הרקיע שחקים לרמות שיא שלא היו כמותן. לגבי מספר המועסקים, אתה מסתכל על הנתונים הרשמיים, ידוע לכל בר דעת שמספר הלא מועסקים גדול ממה שהשלטון מדווח , פשוט כי מובטלים רבים אינם נספרים .סגור
-
להרבה מאוד משפחות זה מתאים ......1 03/09/2017 19:58הגב לתגובה זו0 0ליוקר מחייה רק שהם רוצים לחיות מעל ההכנסות שלהם נוסעים לחו"ל רונים ללא סוף וכו. מצד שני אתה צודק גם שיוקר המחיה בישראל הוא קצת גבוה ועם אין עזרה מההורים קשה מאוד לקנות דירה עד בלתי אפשרי .סגור
-
"השכר של רובנו אינו מתאים ליוקר המחיה"שלמה גרינברג 03/09/2017 16:03הגב לתגובה זו1 0פשוט לא מדויקסגור
-
9.כתבה מעולה! יחד עם זאת כמה שאלות:שחף מרום 02/09/2017 11:48הגב לתגובה זו2 1האם אתה סבור שעל אף ההתפתחויות הטכנולוגיות המדהימות סכנת מפולת - כפי שהתרחשה ב 2000 , 2008 - אינה אפשרית עוד? על סמך נסיון העבר כפי שזכור לנו שוק שורי מגיע אל קיצו בשלב מסויים ומתחלף לדובי. מתי אתה סבור שיגיע שלב כזה ומה הסימנים המקדימים לאירוע כזה?סגור
-
מפולת אינה מעבר משוק שורי לדובישלמה גרינברג 03/09/2017 11:02הגב לתגובה זו2 0דעתי האישית ברורה מזה עשור, מאז משבר 2008. ההשוואה בין משברי 2008 ו 2000 למצב היום פשוט אינה נכונה, אין שום דמיון לסיבות המשברים אז ולסכנה למשבר כעת. על הסימנים שמצביעים על מעבר לשוק דובי כתבתי עשרות פעמים וכשזה יקרה אכתוב שוב. ובנוסף, יש הבדל מהותי בין "שוק דובי" ל"תיקון".סגור
-
8.תודהאשר 02/09/2017 11:36הגב לתגובה זו2 0שלמה, המאמרים שלך מועילים כתמיד. תודה רבהסגור
-
7.טבעמשקיע 01/09/2017 18:20הגב לתגובה זו13 12האמת שקצת ירד לי האמון בשלמה גרינברג שכל הזמן הילל את טבע עד שנפלו ... ואז הסביר למה נפלו אולי שיפרסם תיק מומלץ כך שהכל ברור ואין אי הבנות כמו בעניין טבע ?סגור
-
אתה ממש לא משקיעמשקיע אמיתי 02/09/2017 13:10הגב לתגובה זו9 21) משקיע קורא ובודק לעומק. שלמה כבר ב2010 כתב שמכר את טבע.2) משקיע אמיתי לא מאשים אחרים אלא את עצמו ולומד מטעויות שלו ושל אחריםסגור
-
חחחחחחחחחחח 08/09/2017 12:56הגב לתגובה זו2 02010 חחחחח ומה איתנו?סגור
-
טבע כיצרנית ומפתחת תרופות ענקית שיש לה שוק עולמייניב 02/09/2017 12:27הגב לתגובה זו2 2לתרופות שלה תמצא את ה"תחתית" ואין סיבה שלא תחזור להרוויח גם אם לא בסדר גודל כאשר הקומפקסון היה בילעדי אבל עדיין תרוויח ולא פחות מיתר ענקי התרופות.סגור
-
"שכל הזמן הילל את טבע עד שנפלו "??שלמה גרינברג 02/09/2017 09:24הגב לתגובה זו11 2כנראה שהמשקיע האלמוני (ברור לי מיהו אבל הוא בוש מלציין את שמן) כועס על שלא קרא המאמרים מאז 2010 אבל זו זכותו ולגבי האמון שלו? I could not care lessסגור
-
היי שלמה לדעתי חלק מלהיות יועץ השקעות זה גם להודותאנליסט אמין 02/09/2017 14:30הגב לתגובה זו3 0בטעיות, בינואר השנה הוצאתם סקירה כי לדעתכם הירידות בעיקר בתחום הגנרי נכנסו לשלב הגזמה שהכותרת של אותה סקירה הייתה "טבע לאן", אני לא מעביר ביקורת, אבל היה נחמד שאם לאחר כמה חודשים אתם מתייחסים לטבע או לתחום הגנרי, הייתם מציינים בהמשך לסקירה מתאריך ככה וככה טעינו ואנו סוקרים מחדש את התחום, רק להזכיר שנת 2017 הייתה שנה לא קלה לטבע. בהצלחה ותודה על הסקירות השוטופות.סגור
-
היה נחמד אם היית קורא בעיון (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2017 10:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לאנליסט החרטטן - מצורף הקטע מהכתבה שאתה מצטטטבע לאן מינואר 2017 02/09/2017 18:21הגב לתגובה זו5 2כתב ד"ר כריסטינו בלאוויטיס (שמומלץ לעקוב אחרי כתבותיו), ותגיעו למסקנה שטבע, מהרמה הנוכחית ובעזרת ניהול נכון (גם של מערכת היחסים עם וול סטריט) יכולה להוות השקעה מצוינת לטווח הבינוני והארוך. אבל דעתי האישית היא, שאני חוזר ומטיף אליה מאז 2009, שבעולם ההשקעות שמתפתח מאז אותה שנה והלאה המשקיע הסולידי/הגיוני אינו מסוגל לקבוע מה טוב ומה לא ברמת המיקרו. משקיע מסוג זה, שמאמין בתחום הרפואי, עדיף שישקיע בסל או קרן שמייצגים תחום זה והרי כתבנו במפורש, מספר פעמים, שאנחנו עברנו ב-2010 ואחרי 23 שנים בטבע לקרן רפואית. הצעת רכש?סגור
-
לא התייחסת כלל לדבריו ובירברת עצמך לדעת. (ל"ת)אז למה הוא חרטטן? 08/09/2017 12:55הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.חברת ups משלוחים.ארני 01/09/2017 11:05הגב לתגובה זו4 0החברה נמצאת בעמדה טובה בתחום השילוח. היא ביחסים מצויינים עם אמזון ואיביי. מחלקת דיבידנד 3% (כמעט).אשמח לדעתך באופן כללי על תחרות בתחום, בעיה משמעותית שעשוייה לפגוע ביו פי אס לטווח הארוך?תודה רבה שלמהסגור
-
אם אני מבין נכון, (וגם מחכה לתשובת שלמה) - מחירי הנפטארז 03/09/2017 15:39הגב לתגובה זו0 0מהווים גורם בהתנהגות המניה (שילוח אווירי\ימי\יבשתי).סגור
-
הכתבה הבאה כנראה תהיה על הנושא הזה (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2017 16:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מוטי כהן כתב עליה בטור שלו השבוע (ל"ת)דור 03/09/2017 04:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
היכן הוא כותב? (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2017 16:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
נגיע גם לתחום הזה (ל"ת)שלמה גרינברג 01/09/2017 14:45הגב לתגובה זו4 2סגור
-
5.Ual יונייטד קונטיננטל הולדינגסירון 01/09/2017 11:03הגב לתגובה זו0 0שלום שלמה. תודה על המאמר.חברת יונייטד הנ"ל משקפת אצלי פער בין החברה ... מצב סביר. למניה שנסחרת בירידות כבר לא מעט זמן, לבין המכפילים, יחסים פיננסים שמצביעים על נייר מאוד זול. האם יש בעיה בחברה עצמה ? שמקרין על המניה שלה ? תודהסגור
-
נסחרת בירידות כבר לא מעט זמן ??שלמה גרינברג 01/09/2017 15:00הגב לתגובה זו0 0המניה הגיעה לשיא כול הזמנים, 83 דולר, לפני 3 חודשים. היא החלה לרדת על השמועות של ההוריקן והירידות התגברו כשאלו התממשו. הסיבות הן בעיקר מחיר הדלק למטוסים וירידה בטיסות. יוסטון וניו אורלינס הם נמלי תעופה מהעסוקים בעולם. גם דלתא, ג'ט בלו, יונייטד ואמריקן ירדו באותה המידה. ירדה.סגור
-
4.גידוראשרה 31/08/2017 23:18הגב לתגובה זו0 0שלום שלמה כתבה מצוינת כרגיל.. האם אתה ממליץ בשלב זה לבצע גידור? ואם כן באיזו צורה?סגור
-
לא צריך גידור ,בגידור יש הסברות גדולה להפסד .....יוסף 01/09/2017 17:04הגב לתגובה זו2 0השיטה הטובה ביותר במקרה שאת חוששת מתיקון חד השיטה היא קודם כל מישוש רווחים ממניות ומדדים (בפרט המניות ספקולטיביות או מניות שעלו בצורה חדה ) , או שאת כבר נמצאת לפחות ב 15 עד 20 אחוז מערך המצרפי של התיק שלך מחוץ לפוזיציה שזה אומר באפיק סולידי מאוד (פק"מ מק"מ ) . במקרה שהיה תיקון שלילי חד את יכולה להגדיל את הפוזיציה המנייתית שלך במנות קטנות לאורך כל המגמה השלילית (כל שבוע או יותר להגדיל את נפח הכסף במניות ובמדדים ) כמו כן את יכולה לעלות את הסטיית תקן של התיק שלך ( לצמצם נירות ערך ולהגדיל את הסכום במנות קטנות בנירות ערך שהשערתה בתיק ) . אני מקווה שרוב התיק שלך מושקע בתעודות סל או קרנות סל ,שם הירידות מתונות יותר מאשר במניות ברוב המקרים .סגור
-
גידור מחוייב מציאות תמידשלמה גרינברג 01/09/2017 09:45הגב לתגובה זו11 0לגבי דרכי הביצוע יש יועציםסגור
-
3.תרגום כתבה למופת, אתה רק משתבח בתירגומך. (ל"ת)מר בין 31/08/2017 19:32הגב לתגובה זו6 4סגור
-
מי מתרגם ואת מה?ירון 01/09/2017 11:48הגב לתגובה זו2 0הסבר שנשכיל.סגור
-
גם אני רוצה הסבר (ל"ת)שלמה גרינברג 01/09/2017 14:47הגב לתגובה זו9 1סגור
-
זאת פעם ראשונה? האא? (ל"ת)בון 08/09/2017 12:42הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.שלמה כתבה מאוד יפה, בתור משקיע שבבים ותיקאבי3 31/08/2017 17:32הגב לתגובה זו11 1ובכלל,נראה לי שיש בעיה של ממש בבורסה מבחינת משקיעים ואלו משקיעי טווח קצר, העכברושים או האינדיאנים, משקיעים ללא שום הבנה שמסתמכים על כותרות נטו,אני יודע שאתה אומר זאת זמן רב ואני יודע שזה זמן רב קורה, אבל הדוגמאות שהבאת למעלה לדוגמא(וטבע vrx ועוד) מראות שהבעיה יותר גדולה מ20 אחוז או 30 אלא יכולה להגיע לכמעט 100 אחוז שזה מטורף ויכול לגרום למשקיעי הגיוני לאבד הרבה כסף לזמן ארוך ללא הצדקה ,אני רואה אפילו מכרים שלי שקונים ומוכרים ללא הבחנה או הבנה קטנה אפילו.זהו רק הוצאתי את זה, כתבה מרשימה ולאחר הכתבה הקצרה מלפני כמה ימים יש לנו שבוע מצוין של כתבות שלמה, תודה רבה!סגור
-
בשביל זה יש תעודות.ארז 03/09/2017 15:43הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
למשקיעי הטווח הקצר קוראים פליפרים. (ל"ת)א 02/09/2017 23:04הגב לתגובה זו0 1סגור
-
הם פליפרים מכוון שרובם מפסיד את כספו ....1 03/09/2017 20:01הגב לתגובה זו0 0לטווח הארוך ובמקרה שהיה לו מזל של מתחילים זה לזמן הקצר מכוון שהוא בטוח שהוא מצא את הנוסחה "לנצח" את השוקסגור
-
1.סליםהארווי 31/08/2017 17:09הגב לתגובה זו1 2שלמה אשמח לדעתך...אחזקה של סלים : xlv hack cgw vgt botz. תתן תשואה של 6-8% בממוצע לשנה בטווח זמן של עשור קדימה? תודהסגור
-
על כול הסלים הללו כתבתי רבות (ל"ת)שלמה גרינברג 31/08/2017 18:26הגב לתגובה זו5 1סגור