התובנה מההתרסקות של טבע (מינוס 81%) לגבי ניהול השקעות

פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס השבוע לתחום הבריאות כאשר טבע היא אולי דוגמה בולטת
 | 

כיוון שאוקטובר מסתיים ועדיין אין אפילו תיקונצ'יק, שלפו בשבוע שעבר העורכים והפרשנים את הנפילות של אוקטובר 1987 ובמשך שלושת הימים האחרונים של השבוע הוזהרו המשקיעים מ"חזרה, ביום ב' הקרוב, על הנפילה דאז".

מילא שמחפשים כותרות סנסציוניות, זה מובן אבל להשוות את המצב היום למצב באוקטובר 1987 ועוד להביא סימוכין לכך מטריידרים ופרשנים צעירים שעדין לא תוכננו אז, זו, מלבד הבורות המוחלטת, גם חוצפה. לומר שהנפילות דאז התחילו בהפתעה גמורה??? הרי היינו שם, הפתעה? אחרי הדוחות שהתפרסמו בסוף השבוע שקדם לנפילות? לא עצמנו עין 3 ימים רצופים בציפייה לנפילות. הפולסניוז והבורות שוברים שיאים בכל יום ואתם מתפלאים שטראמפ זכה בנשיאות? אבל "הרוב הדומם" אינו טיפש ואינו בור הוא מוביל את השוק על סמך הנתונים, התחזיות וכפי שהוא, לא הפרשנים, רואה את ההתפתחויות וזה נכון גם אצלנו.

case study לנושאי הפייק-ניוז והבורות - קרנות הבריאות בשיאי כל הזמנים: אנחנו, כידוע לקוראים הוותיקים, עוקבים מקרוב אחרי 2 סלי בריאות גדולים, ה-Health Care SPDR (סימול: XLV) ו-Guggenheim Equal Weight Healthcare (סימול: RYH) ומאמינים שאחד מהם או מהדומים חייבים לתפוס פינה בכל תיק השקעות לטווח הארוך. שתי הקרנות מייצגות את 62 חברות הבריאות שכלולות ב-500 S&P כאשר ה-XLV בנויה לפי ערכי השוק של החברות ואילו ה-RYH לפי משקלות שווים לכל החברות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מסתבר שכך או כך, התוצאות מבחינת התשואה למשקיע, שוות. הבריאות שיחקה תפקיד מרכזי בבחירות שנערכו בשנה שעברה בארה"ב ולאחריהן משתי סיבות עיקריות. הראשונה, בשל העלויות לצרכנים האמריקאים והשנייה, בשל הוויכוח על ה"אובמה-קר".

בקיץ 2015 הגיעו חברות הרפואה המובילות, בכל התחומים, לשיא כל הזמנים וכמובן גרמו לשבירת השיא גם בסלים ובקרנות הבריאות. זה קרה כמה חודשים לאחר תחילת מערכת הבחירות בארה"ב. נושא האובמה-קר כיכב בבחירות מהרגע הראשון, בעיקר כיוון שהרפובליקאים התנגדו לו כל הזמן אבל לא רק, גם הדמוקרטים הבינו שתוכנית הבריאות שהעביר הנשיא היוצא תהווה בעיה רצינית עבורם בבחירות. הדמוקרטים הבינו שהתכנית, למרות "הצדק החברתי" שלה, הייתה מוצפת בבעיות, מהתוספת האדירה לגרעון ועד לפרמיות הבטוח ומחירי התרופות שהאמירו שלא לדבר על קשיי ניהולה.

המועמדת הדמוקרטית, על מנת להקדים תרופה למכה, יצאה במלחמת חורמה כנגד חברות התרופות בטענה שהן אחראיות לעליות המסיביות במחירים. התרופה שהציעה הייתה רגולציה מחמירה על המחירים. מאוחר יותר הצטרפו שאר המועמדים, בשני הצדדים, לעליהום. הם הבינו שזה נושא שכל בוחר מעוניין בו ולכן הפכו את תחום הבריאות קרדום לחפור בו. התוצאה, במהלך קיץ 2015 ירדו המניות וסלי התרופות בכ-20% כאשר מניות וסלי הגנריקה מובילים את הירידות.

למה סלי הגנריקה "חטפו" יותר? בעיקר בשל בערות בתחום הרגולציה וקביעת מחירי התרופות הגנריות ו"בעזרת" מקרים נקודתיים כמו של TEVA, MYL וסיפורים מהסוג של ה-Daraprim ומרטין שארקרלי הנוכל. במהלך המחצית הראשונה של 2016 החלו מניות הבריאות להתאושש אלא שבקיץ 2016 הצטרף במפתיע גם המועמד טראמפ לחגיגת ההתקפות והסלים חזרו ואבדו שוב כ-15%. מאז, כאמור, עלו שני הסלים ב-26 וב-28 אחוזים בהתאמה ונוגעים בשיא כל הזמנים.

כתבנו והסברנו אז שלא רק שכל איומי הפוליטיקאים לא רציניים ולא יתקיימו אלא שגם אין דרך בעולם להוריד מחירי תרופות ברגולציה, בטח לא בארה"ב. היינו משוכנעים אז שהירידות בתחום הרפואי היו התוצאה של תערובת בין פייקניוז, בורות ושאיפות לרייטינג. חשוב שננסה ללמוד משהו ממה שקרה ובמיוחד בתקופה שבה הפייקניוז, הבורות והרייטינג ימשיכו להוביל וימשיכו לגרום למשקיעים עוד בעיות.

מחירים, בכלכלה קפיטליסטית, נקבעים באמצעות ביקוש והצע ובהשגחת הרגולציה אבל הרגולציה יכולה להצליח אך ורק אם קיים איזון בין הביקוש להיצע ובארה"ב זה נכון יותר מבכל מדינה אחרת ועוד יותר נכון בתקופה של מהפכה טכנולוגית שמשנה בצורה דרסטית את תעשיית הרפואה.

ארה"ב היא המדינה שבה ההוצאות על הבריאות גבוהות בהרבה מבכל מדינה אחרת בעולם. הוצאות הבריאות בארה"ב גדלו מ-5% מהתוצר ב-1960 ל-12% ב-2000 ויגיעו, ב-2020, לכ-20% מהתוצר שבכסף זה אומר כ-3.8-4 טריליון דולרים. זה בהשוואה להוצאות בריאות גלובליות שב-2000 הגיעו ל-9% מהתוצר הגלובלי וב-2020 יגעו ב-10%. ב-OECD אגב עלו ההוצאות מ-9.2% ל-12.9%.

הביקוש למוצרים ותהליכים בתחום הרפואי מגיע, בארה"ב, משני כיוונים, מהמדינה, באמצעות תכניות הבטוח שלה כמו מדיקר או מדיקייד ומהסקטור הפרטי. המדינה מהווה כ-51% והסקטור הפרטי כ-49% מסך ההוצאה. בתחילת המאה, לפני עליית הנשיא אובמה, הייתה ההוצאה הציבורית 43.26% והציבורית על 56.74%. אם משווים חלוקה זו ל-OECD אז שם ב-2000 הייתה ההוצאה הציבורית על 59.06% ואילו ב-2016 הגיעה ל-63%.

אחוז הבלתי מבוטחים בארה"ב, שב-2008 היה 14.6% מהאוכלוסייה הגיע, ב-2013 ל-18% וירד, בסוף 2016 ל-10.9% וזה בעיקר בשל תכנית "הטיפול בר ההשגה" של אובמה שנכנסה "לשוונג" ב-2013. תכנית אובמה, שבאמצעותה הצטרפו בין 22 ל-26 מיליון מטופלים חדשים, רובם ממעמד ההכנסה הנמוכה, גרמה לעלייה הדרסטית בעיקר בפרמיות הביטוח ובהוצאה תקציבית ומה שיותר חשוב היא גרמה להתמרמרות אצל אותו סגמנט באוכלוסייה שמשלם החשבון במלואו ובאותו חלק שמתנגד אידיאולוגית להשתתפות הממשלה הפדרלית בביטוח.

אלו, לדעת רבים, היו בין הגורמים לעליית דונלד טראמפ לנשיאות. אבל בעליית מחירי התרופות והטיפול הרפואי משחקים גם גורמים אחרים שאינם קשורים כלל לתכנית אובמה ומשפיעים לא פחות ממנה. למשל, העלייה החדה בעלויות הפתוח, הביקוש שהולך וגדל כתוצאה מהעלייה בהכנסה לתרופות למחלות "מיוחדות" (כאלו שמכות בחלק קטן יחסית באוכלוסייה אבל שמחיריהן, בגלל מיעוט החולים והוצאות הפתוח האדירות, בשמיים), ההצטרפות המסיבית של הדור השלישי כתוצאה מההתקדמות הטכנולוגית, העליות הבלתי צפויות במחירי התרופות הגנריות (שרק בחלקן הקטן נעשו בגלל שחיתויות של חברות והרוב הגדול בגלל הביקושים שהאמירו ברחבי העולם ובגלל ההצטרפות לאובמהקר) ולבסוף, העלייה החדה בתחום תרופות הביו שעליה נפרט יותר.

לפני שנדבר על העליות במחירי התרופות שנגרמו כתוצאה מהתכנסות מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה (עליות שללא ספק ייעלמו עם התקדמות המהפכות) נאמר כמה מילים על ההסתכלות של החברה האמריקאית על הנושא. חשוב להבין שהחברה האמריקאית (כולל המהגרים הוותיקים ברובם המכריע) היא חברה קפיטליסטית פרופר שמתנגדת לכל התערבות פדרלית בתחום העסקי.

החלק הגדול של המועסקים האמריקאים, לבטח בכל החברות המובילות וחברות "הכלכלה החדשה" וגם עובדי המדינות והעיריות, מבוטחים מכף רגל ועד ראש. אלו, ברובם, מסתכלים על תכנית בריאות ממלכתית כצעד של סוציאליזם, מתנגדים ובטוחים שהדרך היחידה להוריד עלויות טמונה בתחרות חופשית ובניהול נכון. הוסיפו לכך את הלובי של חברות הבריאות שמתנגדות לרגולציה ועצמתן בבתי הנבחרים גדולה משל כל לובי אחר, אפילו זה של הנשק (הנהלת טבע יכולה להסביר לכם מה המשמעות של לחץ חברות התרופות האמריקאיות) והרי לכם סיבות להתנגדות לתכניות בריאות ממלכתיות ולרגולציה.

כאשר המועמדים לנשיאות בארה"ב דhברו על רגולציה, הקפאת מחירים וכו' כאמצעים להורדת המחירים הם ידעו היטב שאין דרך בעולם, זולת סובסידיות ממשלתיות, שיוכלו ליישם רעיונות כאלו בארה"ב. מהלכים כאלו לא יגיעו לשום וועדה בבתי הנבחרים ואילו סובסידיות יעלו מיד זעקות על תוספת התקציב שתיגרם בעטיין. הם גם ידעו שחלק גדול מעליות המחירים נובע מהביקוש האדיר שנוצר כתוצאה מהזדקנות האוכלוסייה וסוגי התרופות שאוכלוסייה זו דורשת.

אנליסטים רבים שהצטרפו והורידו המלצותיהם מחברות התרופות עשו זאת בעקבות גורו אחד או שניים או בגלל שהמניות ירדו ולא בשל הבדיקות שעשו בפועל. לא מצאנו אנליסט אחד בזמנו שדיבר על ההשפעה הטכנולוגית (בדיוק כפי שהיום מצטרפים אנליסטים רבים להמלצות המכירה על GE מבלי שיבינו מה בדיוק קורה שם).

מה "תרומת" הביו טכנולוגיה למחירים? ההאצה בהתפתחות התעשייה הביו טכנולוגית בתחום הרפואי מתקדמת בקצב הולך וגדל. היא, ללא ספק, תביא, עם התמזגותה המלאה לתחום הרפואי, להורדת מחירים מסיבית (בדיוק כשם שקרה בתעשיית המוליכים למחצה). אלא שבשלב הנוכחי ההתפתחות הביו רפואית דווקא מעלה מחירים וזאת בשל ההוצאה האדירה בפיתוח כלים אנליטיים, זולים ובעלי עצמה, כמו אלו שמטפלים בגנום הסקוונסרי (genome sequencers) או אנליזרים של מולקולות (molecular analyzers) ותהליכי הייצור של התרופות והתהליכים החדשים שלא להזכיר את תהליכי האישור.

החלק הארי של ההתפתחות הזו נעשה, ברוב המקרים, בתוך המחשב וזאת כיוון שהצלחת התהליכים הללו קשורה בטכנולוגיות הענן, ה-IOT ובעיקר המציאות המדומה. כל הדברים הללו, כאשר יתמזגו לתעשיית הרפואה, יביאו להורדת מחירים אלא שבדרך לשם התהליך יקר ומייקר את המוצרים. רוב פרשני המדיה אינם מבינים ואינם רואים את המשמעות של התהליכים והמשקיעים, שחיים על פי הכותרות, מבינים אפילו פחות.

פטריק קוקס, מומחה מוביל במה שקרוי Transformational technology טוען שלמעשה, האובמהקר היה מצליח אם היה נכנס לפועל רק לאחר המיזוג המלא של הטכנולוגיות הנ"ל לתוך הכלכלה המסורתית, "הכישלון של האובמהקר הוא ההתעלמות (שנעשתה מחוסר ידע ולא בכוונה) מהסיבה העיקרית לעליות המחיר שהיא שהאופציות הרפואיות הולכות ומתרחבות, הולכות ומשתפרות ומאפשרות טיפול במחלות שבעבר לא היו ברות טיפול (במיוחד אצל הגיל השלישי שגם אורך החיים שלו גדל). כיוון שעלויות הבריאות עולות בצורה אקספוננטלית עם הגיל עלות הבריאות הלאומית חייבת לעלות אלא אם נצליח לפתור את הבעיות הרפואיות של ההזדקנות ואת זה תעשה רק ההתקדמות הביו טכנולוגית".

למה ההשקעה בסלים עדיפה על בחירת המניות הרפואיות? דבר אחד בטוח לגבי העתיד והוא שזעזועים, ולעתים תכופות, יימשכו והיכולות לזהות מניות "מנצחות" רק תמשיך לרדת. מניות הבריאות הבודדות, מפייזר (סימול: PFE) דרך אמג'ן (סימול: AMGN), ומדארוניקס (סימול: MDT) ועד החברות בתחומי השירותים והבטוח הרפואיים, לבטח כל כוכבות הטכנולוגיה, ימשיכו לסבול מ"זעזועי כותרות".

ראינו זאת כבר ב-2010 כשההמלצה שלנו הייתה אז לעבור ממניות בודדות לסלים וקרנות אפילו אם אלו יניבו פחות יחסית אבל גם יגרמו להפסדים קטנים יחסית (אם תשוו את ביצועי 2 הקרנות לביצועי המניות המובילות הנ"ל ותוסיפו מניות גנריות מובילות כמו NVS וכוכבות טכנולוגיה מובילות כמו GILD תראו ששתי הקרנות "ניצחו" וזה נכון גם לטווחים ארוכים יותר). אז כרגיל, לא לרדוף אבל לנצל תיקונים לבניית "פינת הבריאות" בתיק ההשקעות.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(124):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    לא שמעתם לי לדעתי התרסקות חדה...בקרוב גם בדולר (ל"ת)
    מזמן אמרתי 02/11/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    לשלמה, מטבעות וירטואלים
    רועה צאן 02/11/2017 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלמה מה דעתך על הביטקוין והמטבעות הוירטואלים? האם לדעתך מדובר בסוג של פרמידה שתתרסק או בנכס רלוונטי להשקעה? חוץ מזה אולי תכתוב כתבה על מה זה בדיוק המטבעות האלו ומה מבדיל בין אחד לאחר? תודה.
    סגור
  • לומד את הנושא וכשאסיים אכתוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 02/11/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    EL עולה היום עוד 10 אחוז (מאז הכתבה שלך עלתה 20 אחוז)
    גגלו לכתבה מ 8/2017 01/11/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נערכים למהלך תיקון - תכירו את המניה הבולטת בסקטור שחייב לקבל ייצוג בתיק שלכם שלמה גרינברג | 19/08/2017
    סגור
  • מה השם המלא, ועל איזה סקטור מדובר? (ל"ת)
    הגשש העיוור 01/11/2017 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • The Estee Lauder Companies Inc. (ל"ת)
    EL 01/11/2017 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    לשלמה - אשמח מאוד לדעתך העדכנית על SEDG. תודה מראש (ל"ת)
    אייל 01/11/2017 06:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • החברה והמניה דוסקסו בהרחבה כאן, נא לחפש (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/11/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גגל - זו הכתבה על SEDG מ 11/2015
    SEDG 01/11/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסמנים הזדמנות: מניה בסקטור לוהט שחטפה חזק לאחרונה - מאפשרת כניסה שלמה גרינברג | 05/11/2015
    סגור
  • דחליק, מה שם המניה...ועל איזה סקטור מדובר? (ל"ת)
    הגשש העיוור 01/11/2017 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    מולסון קורס tap
    יורי 31/10/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתקרבת לנמוך השנתי לאחר רכישת מילר קורס. מכפילים נמוכים חברה ריווחית. יש קצת חוב.. מה דעתך אם מכיר? תודה שלמה
    סגור
  • מכיר
    שלמה גרינברג 01/11/2017 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לא עוקב מקרוב. אני עוקב אחרי BUD וגם כתבתי עליה מספר פעמים.
    סגור
  • גגל כאן כתבה של שלמה על התחום
    ליורי 31/10/2017 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה הענקית שצללה 26% תוך חודשיים וחצי, מה קרה שם - והאם נוצרה הזדמנות? שלמה גרינברג | 10/12/2016
    סגור
  • ואו שיחקת אותה. כתבה מדהימה. תודה (ל"ת)
    יורי 01/11/2017 06:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם כאן מחר יום ההלם ואימה-דוחות 1לנובמבר לפני תחילתמסר (ל"ת)
    הלם ואימה 31/10/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    שלמה, יש לך איזו תובנה לגבי קוואלקום? (ל"ת)
    קוואלקום 31/10/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כתבתי אין ספור פעמים על בעיית QCOM/AAPL (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/11/2017 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש דיבור שאפל תסיים את השימוש בשבב שלהם (ל"ת)
    עמיר 31/10/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • על זה כתבתי בפרוטרוט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/11/2017 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מחר 1 לנובמבר בסיום המסחר דוחות (ל"ת)
    הלם ואימה 31/10/2017 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    תעודת סל חדשה על ai בשם aieq
    אינטי 31/10/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Etf של גוגנהיים החלה להסחר להבנתי לפני כשבועיים... אינטיליגנציה מלאכותיתהאם שמעת עליה? Botz עלתה כבר 80% ואישית קשה לי לקנת אחרי עליה כזו
    סגור
  • חבר'ה קצת כבוד לאמת ולעובדות
    בחיאתקום 31/10/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    botz עלתה 55 אחוז מתחילת השנה (ודרך אגב, SOXX תעודת סל על תחום הסמיקונדקטורס עלתה 40 אחוז מתחילת השנה, ולמי שהיו ביצים קשות וקנה SOXL שזה סמיקונדקטורס פי 3 אז התשואה היא 150 אחוז מתחילת השנה). אין שום כלום מיוחד במילות הבאז "אינטלגנציה מלאכותית, רובוטיקה" - אלו תחומים שטסו עם כול תחום הטכנולוגיה וכו.
    סגור
  • מכיר
    שלמה גרינברג 31/10/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצאה בהרבה פרסומת וצילצולים. זו אינה של גוגנהיים אלא של ETF Managers Group מתבססת על יכולות ה AI של מחשב הוואטסון של IBM לבחור בהשקעות נכונות. אינה דומה כלל ל BOTZ שמשקיעה בחברות שעיסוקן ב AI.
    סגור
  • 30.
    שלמה = הטופ של הכתבות הכלכליות
    Yaronsng 31/10/2017 08:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אין עליך ! כל כתבה תענוג.כולל כתיבה והתנסחות מהנים. ויש קונצנזוס על כך. מפליא לראות שאחרי כל זה אתה טורח ומגיב ומתעצבן מתגובות של מיעוט רפה שכל.
    סגור
  • טורח, מעט. מתרגז, בהחלט לא, בז (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/10/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    לשלוימה
    איציק 30/10/2017 21:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צא מזה חבר. לא מבינים את מי אתה מקלל וחבל ולא מבינים הרי היבטחתם....מה שהיבטחנו אנו מיישמים בדיוק כמו שאמרנו לפני חודשים. אנו קוראים הכל ונהנים או שלא..אבל אנו לא במגרש חבר...אז נא בטובך תרגיע ודע בריאות. נ.ב: לדעתנו כמו שאמרנו יש כאן זדים שמנצלים את התנהלותך לרעה וחבל להם וחבל לך.
    סגור
  • 28.
    חברת VBL ( סימול בנאסדאק VBLT )
    יאיר 30/10/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה נמצאת בניסויים שלב 3 בתרופה (שנאמר עליה שהיא פורצת דרך) לסרטן מוח - שלב 3 מקוצר לבקשת ה FDA . האם תוכל להעיר ולהאיר דעתך בנידון ? תודה.
    סגור
  • כתבתי אין ספור פעמים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/10/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה האחרונים תמיד בסוף ?
    vblt 30/10/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לינקים לכתבות של שלמה על החברה בתגובה 8
    סגור
  • ממליץ לכה להרשם לאתר Seeking Alfa
    אסור להמליץ 30/10/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתן למצוא שם כתבות על החברה (וגם טוקבקים חכמים בסוף הכתבות). כמו הכתבה הנל ממאי השנה (Vascular Biogenics: An Under-The-Radar Oncology Play Near $6)
    סגור
  • לפני כשנה, כתבה שרון דה סטפנו, שהכסף על הריצפה, לבוא ו
    כיטוב פארמה 31/10/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבוא ולקחת. מאז המניה צללה מ-מעל 5 דולר עד לפחות מ-2 דולר. לא יודע מה יהיה בעתיד, אבל מתברר שגם אנליסטים מעולים, טועים ומטעים לפעמים.
    סגור
  • זו לדעתי הגדולה של האתר - ניתן ללכת אחורה ולראות
    ktov 31/10/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולהבין שאף אחד לא יודע כלום, שיש הרבה הרבה אלמנט של מזל. אתר יכול לראות מניה יורדת בלי סוף - ולקרוא איזה שטויות (בדיעבד) נכתבו עליה. וכנל גם מקרים הפוכים. Kitov Creates Pill For Safely Treating Osteoarthritis Pain And Hypertension May 2, 2016 12:21 PM ET Sharon di Stefano
    סגור
  • 27.
    חברות ארנק אלקטרוני
    שמואל 30/10/2017 07:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילו חברות מתמחות ונותנות שירות , בתחום הארנק האלקטרוני. נראה לי שיותר ויותר אנשים הולכים לכיוון הזה. תודה מראש.
    סגור
  • שמואל מכיר את גוגל ? אז גגל את המשפט
    נמאס מהגנון 30/10/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ארנק דיגיטלי או אלקטרוני - בקרוב אצלך!
    סגור
  • 26.
    מוחק מלא תגובתיות של קהל קוראיו
    לידיעתכם..התייש 29/10/2017 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שרץ אחריו שנים בנאמנות וגם פוצח פיו בקללות כמו ביריון צעיר אם פה מלוכלך ומיד לא מכבד את קוראיו ואוהביו לציבור קוראיו הגדול ממש בושה וחלימה
    סגור
  • למד לכתוב אידיוט דביל מפגר חרה (ל"ת)
    ג 30/10/2017 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הבטחת שלא תעקוב אחרי הטור? אז הבטחת
    שלמה גרינברג 30/10/2017 08:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אגב, "מוחק מלא תגובתיות "?? מי? ומלבד זאת קצת כבוד עצמי, נא הופיע בשמך ולא כתיש.
    סגור
  • אח שלי
    עתיד ופטיש 30/10/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי הבטיח לך מה וכמה ולמה ואיפו תפסיק לזרוק סיסמאות והאאשמות וכל אחד יכול להתבסס ולהרגיש לא טוב ולא נעים כאילו אתה פונה אליו אישית ויניל העולם תירשום פעם כבר מי רוצה ברכתך אתה פוגע ומעלה כל אחד שכאילו צריך לקחת על עצמו האאשמה ותאמין לי זה כל פעם מישהוא אחר לדעתי ואם זה אחד אני חותך הזויים שאתה לא יודע מי זה חן טיזוב אותך דאאוווין תגובתיות חביתיות שלא מבין אני בכלל מה זב
    סגור
  • 25.
    התובנה מההתרסקות של טבע (מינוס 81%) לגבי ניהול השקעות
    אריאל 29/10/2017 20:30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    התובנה האמתית היא לא לשים את כל הביצים בסל אחד, גם אם לסל קוראים מניית טבע = מניית העם
    סגור
  • 24.
    ואוהבב לכסח את הזקן
    אחד שמחליפ שמות 29/10/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא קצת חכם ובגלל סאלי הרוויח הרבה בחיים על חשבון הרבה אנשים הוא לא היה מספיק חכם כדי להתעשר אבל לרמוסס אנשים ולשתות את כספי במירמה הוא מומחה אני אוהב אותו אבל הוא חרה איש ממש לאומי אז זהירות יהודים יקרים מחו
    סגור
  • זה "טור דעה", ולא "טור של המלצות". תיקח מה שאתה רוצה
    מה הענין? 31/10/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ותעזוב אותנו במנוחה חבר
    סגור
  • אכן "מחליף שמות"
    שלמה גרינברג 30/10/2017 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואבא שלך "חרה"
    סגור
  • עצוב לראות שגם אתה יורד לרמה שלו ......
    שלמה גרינברג 03/11/2017 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתאים לכתב להגיב לדברי אווילות כנראה יש משהו בדבריו
    סגור
  • 23.
    בשבוע שעבר GE איבדה 11 אחוז (23 מיליארד בשווי)
    מדהים 29/10/2017 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    General Electric Just Lost $23 Billion in Value Inside a Week Oct 28, 2017
    סגור
  • 22.
    טבע נסחרת במכפיל אטרקטיבי מאד. האם שווה קניה ?
    גדעון 29/10/2017 13:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש הרבה כסף מוסדי שמחפש במה להשקיע. ברור שטבע בלחץ מחירים בגלל החוב הגדול. אבל אם קרן מוסדית שיש לה כסף תקבל חלק מהחברה בתמורה לכיסוי החוב- האם יתכן שהמניה , למרות הדילול , תעלה ?
    סגור
  • הכול ייתכן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/10/2017 08:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • "יש הרבה כסף מוסדי שמחפש במה להשקיע"
    בחיאת זומזום 29/10/2017 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיאת זומזום - טבע נחשבת לחברה פיצפונת. תחשוב לבד - חברה בשווי 14 מיליארד דולר עם חובות של 30-35 מיליארד דולר. מה זה 14 מילארד השווי של טבע מול 380 מיליארד דולר השווי של JNJ.
    סגור
  • לבחייאת זומזום
    אבי3 31/10/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההתנהגות שלך קלוקלת ואתה טועה במקרה זה, בכל מקרה אל תחשוב שזה שאתה יורד על אנשים עושה אותך יותר מבין מאחרים
    סגור
  • תלמד, תחקור, תבדוק מקרים דומים, תתייעץ עם יועצים
    שלמה גרינברג 29/10/2017 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועד אז אולי אכתוב שוב על טבע
    סגור
  • 21.
    נדלן מניב
    משה 29/10/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום. מה דעתך על SPG? דוחות מעולים כל רבעון והמניה לא משהו. זה סנטימנט ענפי?
    סגור
  • סנטימנט שלילי לענף כתוצאה מהכתבה הנל ב WSJ
    Oct. 8, 2017 29/10/2017 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Investors Might Want to Rethink Their Approach to REITs
    סגור
  • בסל כמו VNQ פחות תהיה לך את המחשבה על סנטימנט ענפי
    רז. 29/10/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • In Tech It's FANG, In REITs It's DAVOS
    DAVOS 30/10/2017 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתחום הריט ישנו הבאז להשקיע ב 5 החברות שביחד יוצרות את המילה DAVOS. החברות עם הטיקר DLR AMT VTR O SPG
    סגור
  • אכן מעניין ואכתוב על כך בכתבה הבאה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שלמה כשתכתוב תרחיב קצת על o
    Reit 30/10/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Reality incomeכהשקעה שהיא תחליף חודשי לשכר דירהתודה
    סגור
  • 20.
    מסכים עם שלמה בענין סלי הבריאות וממתין לכתבה
    מאיר 29/10/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על סלי דבידנדים
    סגור
  • נגיע גם לשם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • ממליץ לכה לקרוא את הכתבה של הסולידית - גגל
    אסור להמליץ 29/10/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אני לא משקיעה במניות דיבידנד
    סגור
  • 19.
    Vmc
    Dor 29/10/2017 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, רציתי לשאול אם בעקבות ההוריקנים הרבים שאירעו לאחרונה וההרס הרב שגרמו לתשתיות יש מקום להשקעה בחברה כמו vmc או בתעודת סלאם יש כזאת על חברות נוספות בתחום?
    סגור
  • Vulcan Materials
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסל המתאים לתחום ושבו כלולה גם VMC הוא Materials Select Sector (סימול XLB ) וזו באמת ההזדמנות להשוות מה קרה ל XLB לעומת VMC מאז סוף 2016
    סגור
  • מניות רלוונטיות כבר טסו המון
    ארז 29/10/2017 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרווי בטקסס היה ב 25/8 ואירמה בפלורידה ב 9/10 מניות כמו USG BECN HD LOW EXP LPX
    סגור
  • 18.
    מה לגבי הכניסה האפשרית של אמזון לתחום תרופות המרשם?
    יוזף 28/10/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול להביא לטלטלות בחברה או בשוק?
    סגור
  • זו הסיבה לעסקת CVC עם אמנה, נכתוב על כך בקרוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    שוב גיליאד הפעם מול xlv
    זאב 28/10/2017 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה. ברור שלאחרונה ממליצים רבים(כולל אתה) ובמידה רבה של צדק לעבור לסלים. לאחרונה המחיר של מנית גילד ירד למחיר אטרקטיבי ביחס לכמות המזומן. שהיא מייצרת, ובנוסף יש לה כ3% דיב' האם סל הxlv מול גיליאד כטהטי
    סגור
  • איני מבין השאלה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    Omnicom
    עמית 28/10/2017 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום שלמה. תודה על המאמר.לאחרונה התחלתי לבדוק את מנית omc מניה מאוד איכותית לרכישה לטווח ארוך. האם אתה מכיר את ההנהלה בראשות גון וורן? האם לדעתך הסקטור של המרקטינג והפרסום שסובל לאחרונה קצת מתדמית שלילית ומסייקל שלילי של רוב החברות צפוי להתאושש ומדובר רק בסייקל או שיש בעיות עמוקות יותר? תודה מראש על תגובתך
    סגור
  • תחום התמיכה בשיווק
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני עוקב אחרי OMC בתחום אלא אחרי Publicis Groupe (PUBGY ) הצרפתית שהיא המתחרה, בהחלט תחום מעניין והחלט החברה שווה בדיקה בהערכתה הנוכחית
    סגור
  • 15.
    VBLT
    ROSEN 28/10/2017 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שהחברה נמצאת בשלב 3 בניסויים בסרטן מוח וה FDA ביקש מהחברה לקצר את שלב 3 - שווי השוק של החברה הוא מאד נמוך . האם תוכל להסביר מדוע ?
    סגור
  • הסברתי יותר מפעם אחת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מה שטוב בטבע הגופים המוסדיים קבלו מכה אנושה וכואבת
    המעניש 28/10/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני לא מרחם על כל הגופים המוסדיים שקיבלות את הנפילה במניית טבע אבל , אני מאוד מזדהה עם המשקיעים הקטנים שנפלו בגדול במניית טבע . מי שדפק את טבע , זה המנכ"ל הקודם ויינגוד , הרס את החברה עשה עסקאות מפוקפקות חסרות אחריות , לא בחן את טיב החברות שקנו ומשם החלה הסתבכות שגררה את חברת טבע לנפילות כואבות במניה , אפשר להגיד עדיין זה לא סוף הדרך , חברת טבע המנייה נסחרת בחול עוד תגיע לשער בין 10$ -9$ רשמו זאת לפנכם.
    סגור
  • מה אתה שמח שהמוסדיים נפגעים ? זה פוגע בסוף
    המתחזה 28/10/2017 22:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בי, בקרן השתלמות ובפנסיה שלי !
    סגור
  • 13.
    למביני עניין
    מייק 28/10/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קיראו בכתבה שכנה מצויינת של עמית טל על הטריקים הישנים של וולטר שממשיכים לעבוד...שיא השרלטנות והרוע..על הדרך ספרו זאת לפנומן גרינברג שמכיר היטב את הנוסחאות והקומבינות. הוא איש טוב אבל קומבינטוריקה מבריק.
    סגור
  • זה קומבינטריון מבריק, טמבל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • לשלמה
    מייק 29/10/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מצחיק. אחרי הדוחות של שבוע שעבר..יענו אתה מזלזל באיטליגנציה שלנו ושל הכתב עמית שלכם אתה חושב שאנו אנגלים ואתה החכם היחיד בעולם
    סגור
  • איני יודע על מה אתה מלין
    שלמה גרינברג 30/10/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועל איזה אינטליגנציה בדיוק אתה כותב? אני לא החכם היחיד אלא הטיפש היחיד שטורח לענות לך
    סגור
  • 12.
    שלמה מה דעתך בבקשה על CARA ? תודה
    המתחזה 28/10/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני שוקל לקנות שם חבילה
    סגור
  • clinical-stage biopharmaceutical
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד על החברה, על תעשיית האופיואידים, ואז תלך ליועץ שלך ותבדוק אתו
    סגור
  • הכי חשוב להיות מוכן להלם ואימה
    הלם ואימה 28/10/2017 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא למצוא את עצמיך במצב שקנית יום יומיים לפני הדוחות הרבעוניים - בלי להיות מודע לכך.
    סגור
  • 11.
    מניית טבע
    Sdi 28/10/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם הגיע הזמן לקנות?האם טבע יכולה להגיע לפשיטת רגל?
    סגור
  • 10.
    FAANG תשואה 47 אחוז מתחילת השנה
    וזה לפני רע-לי סוףשנ 28/10/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פייסבוק 55 אחוז, אמזון 47, אפל 41, נטפליקס 61, גוגל 32
    סגור
  • FAANG תשואות 2014-2017 185 אחוז
    וזה לפני רע-לי סוףשנ 28/10/2017 21:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    2016 תשואה חיובית 8 אחוז. 2015 תשואה חיובית 65 אחוז. 2014 תשואה חיובית 9 אחוז
    סגור
  • 9.
    אותו שלמה, שהמליץ ב-2008 על מניות שפשטו רגל שבוע אחרי (ל"ת)
    אבא אבן 28/10/2017 10:52
    הגב לתגובה זו
    24 1
    סגור
  • משבר 2008 נבע ממניפולאציות בתחום אג"ח משכנתאות
    גדעון טיש 29/10/2017 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי שלמה המליץ על מניות שפשטו רגל, אבל משבר 2008 ארע בגלל הגנבים מוולסטריט, שמכרו אג"ח משכנתאות שהיה ריק מתוכן (=חוץ מהעטיפה). זה כמו שתגיד ששלמה המליץ על מניות, ויהיה משבר בגלל רעידת אדמה הרסנית...
    סגור
  • נביאים יש רק בתנך
    חחח 28/10/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לך לישון על האף.
    סגור
  • היית מת להיות אבא אבן
    אביצור 28/10/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נראה לי שלמה יחסית ישר ויחסית לא מורגש אותנו גם כותב לפעמים דברים לעניין האופי שלו חרה אבל זה לא צריך לעניין אותנו אם לעיתים מרוויחים בגללו
    סגור
  • כשתדע לכתוב אענה לך, חרה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • הכתבות ל שלמה כמו בושם - אפשר להריד אבל לא לשתות
    אני לוזר ? 28/10/2017 11:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בפרפרזה על האימרה של שמעון פרס ("סקרים הם כמו בושם - אפשר להריח אבל לא לשתות"). בקיצור - לא נמאס לכה ? הלוואי ששלמה היה ממליץ - הוא לעולם לא ממליץ. ההיפך אצלו תמיד זה לחכות לעוד דוח אחד או שניים, להתייעץ. אף פעם לא תמצא אצלו את צמד המילים "כאן קונים".
    סגור
  • בדיוק ולכן תעבור לכתבות של אחרים וניפטר מהלוזרים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ועוד איזה לוזר מר אבן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 10:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    VBLT
    ROSEN 28/10/2017 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אודה לך שלמה אם תגיד מה אתה חושב לגבי החברה הזו בהווה וביחס לעתיד שלה . נראה לי שזו חברה שנמצאת מתחת לרדאר בעלת שווי שוק נמוך מאד וסיכויים רציניים מאד לעתיד
    סגור
  • עוד כתבה של שלמה ע vblt מ 5/15
    vblt 28/10/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרך לאתר מניות ביומד שיעשו 1,000% ויותר - תרשמו את הטיקר שלמה גרינברג | 21/05/2015
    סגור
  • תגגל- כאן כתבה של שלמה על vblt מ 12/15
    vblt 28/10/2017 21:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלחמה בסרטן - מכרה זהב למשקיעים בוול סטריט, אבל יש גם כמה חסרונות שלמה גרינברג | 17/12/2015
    סגור
  • הייתי מגיב אם הייתם קוראים הכתבה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    Nok
    ג'ו 27/10/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שבוע שעבר אמרת שתחווה את דעתך על נוקיה ועל העתיד שלפניה לאחר שזו תפרסם את הדוח הכספי. החברה פרסמה והתוצאה לפחות מבחינת השוק עגומה ירידה של 21% במחיר המניה אתמול האם הזדמנות כניסה?
    סגור
  • ייקח לי כמה ימים להבין בדיוק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/10/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • האם הדיבידנד של נוקיה מובטח בשנה הבאה (ל"ת)
    דיב גיא 27/10/2017 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כלום לא מובטח לאורך זמן, א-ב-ל יש כמה "ממצאים" -
    רז 28/10/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העלאת הדיבידנד (העלאה משמעותית, אגב) היא סימן חיובי, נוקיה דיווחה על רצון להוסיף אלפי משרות חדשות באירופה עד סוף Q1 של 2018, יש פיתוחים חדשים ברשת האלחוטית (צמצום שטחים "מתים" לניצול יעיל וחסכוני יותר של הפס), חבירה ל"בוש" (IOT), כניסה לתחום ההדמיה הרפואית ועוד.
    סגור
  • לא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/10/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שלמה bidu והסינים
    סיני מיני 27/10/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה מה דעתך על מצב המשק בסין בכלל ועל bidu אחרי הדוחות ?תודה
    סגור
  • מאייתים באידו. גרינברג לא מומחה לסחר ותקשורת בסין
    שמטוב 28/10/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוחות חברה כשלעצמם לא אומרים הרבה אם לא מבינים את אופן הפעולה של החברה. נניח למשל שלממשלת סין יש טינטרס ומעורבות בחברה, אז תזרים מזומנים סביר מובטח מצד הממשלה הסינית. לדוגמא ממשלת סין קידמה את חברת החומרה התקשורתית הווואווי כי רצתה שיהיה לסין מעמד חזק בשוק הטלפונים הסלולרים, ובשטח שבבים לשוק התקשורת.
    סגור
  • אולי נעשה בקרוב כתבה על כלכלת סין
    שלמה גרינברג 28/10/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איני עוקב אחרי BIDU
    סגור
  • כותבים BAIDU כמו כן לא נראה לי שגרינברג לא מומחה לסין
    שמטוב 28/10/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שאני יכול רק לאמר שבאידו מפיצה אנטי וירוס חינמי שאיכותו סבירה .
    סגור
  • לכן אני לומד ותמיד מציין שאיני מומחה לסין (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ICHR
    אבי לא3;) 27/10/2017 01:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה ,אתה עוקב אחרי חברת ICHR ?(מתעסקת בענף לא ככ שגרתי בתחום המוליכים למח שכמדומני מעולם לא סיקרת )
    סגור
  • ICHORE HOLDINGS
    שלמה גרינברג 27/10/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו חברה שמתמחה בתת תחום שנקרא fluid delivery subsystems בתעשיית המוליכים שהולך וגדל והיא מצליחה לצמוח מהר יחסית. הבעיה (ואולי היתרון למשקיע) היא שהיא מתחרה כמו ענקיות מהסוג של AMAT, AMD, AMKR, ADI ועוד שלהן חטיבות שעיסוקן באותו תחום. קשה מאוד לסקר את התחום הספציפי הזה
    סגור
  • תודה רבה (ל"ת)
    אבי לא3 28/10/2017 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שלמה טראמפ ומחירי התרופות
    אבי3 26/10/2017 22:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני דווקא רואה ירידה קצרת מועד לפחות לירידת מחירי תרופות במיוחד הגנריקה(שאתה אומר שזה יתאזן ואני מאמין לך), דווקא בגלל או בזכות טראמפ וזה מההוראה שלו להפחית רגולציה בFDA כך שהוא יאשר כמה שיותר תרופות גנריות וכמה שיותר מהר(בטח ביחס לפעם), אני לא יודע אם זו תחושה שלי או משהו שקורה, אשמח להתייחסות ממך שאתה הרבה יותר מבין בחלק הזה ממני
    סגור
  • 3.
    Gild
    יצחק 26/10/2017 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה משמעות אישור ה Fda שקיבלו לאחרונה ולמה לדעתך לא משפיע על עליית המנייה?
    סגור
  • 2.
    שלמה אפשר עוד כמה מילים על גיליאד
    טייגר 26/10/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי המזומנים ויתר המכפילים והבאלאנס שיט הם במצב בריא ומתומחרים בזול יחסית. מה דעתך על החברה גיליאד?תודה
    סגור
  • היום (חמישי) דוחות בסיום המסחר (ל"ת)
    gild 26/10/2017 22:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אחרי הדוחות יורדת מתחת למחיר לפני רכישת קייט
    GILD 27/10/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 28 לאוגוסט הודיעה על רכישת קייט תמורת 12 מיליארד דולר ואז מנית גיליאד טסה מ 76 דולר עד ל 86 דולר (במהלך שבועיים). הלילה אחרי הדוחות יורדת כ 4 אחוז למחיר 75 דולר.
    סגור
  • זה רק מדגיש את הבורות, מה הקשר? ובכול זאת
    שלמה גרינברג 27/10/2017 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אישור התרופה של קייט זה ספור אדיר
    סגור
  • נקווה שתגיע למחיר כלכלי יותר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/10/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מצורפת כתבה של שלמה על gild מ 10/16
    gild 27/10/2017 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק טבע: מניית מלכת תחום התרופות צללה 40%, האם זו הזדמנות בלתי חוזרת? שלמה גרינברג | 22/10/2016
    סגור
  • מצורפת הכתבה של שלמה על קייט-גיליאד מ 8/17
    gild 27/10/2017 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האקזיט של קייט - למה גיליאד משלמת 12 מיליארד דולר על חברה ללא הכנסות? שלמה גרינברג | 29/08/2017
    סגור
  • תגגל - צרפתי את הכותרת של הכתבה (ל"ת)
    לטייגר 27/10/2017 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איפה כתבה על גילד? אין קישור (ל"ת)
    טייגר 27/10/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    Teva
    רועי 26/10/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה אודה לכמה מילים על טבע בעידן הגנריקה לקופקסון. האם להערכתך החברה עלולה להגיע לחדלות פירעון ?
    סגור
  • השורטיסטים מנצלים את חוסר הידע של המשקיעים
    זה לא תרחיש אפרי 30/10/2017 00:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וזורעים פחד ואי ודאות ובכך משפיעים את הסחר בנייר.אני מעריך שבמצב הנוכחי אפילו יכול לשרת את טבע והמשקיעים שלה אם תתחיל ברכישה חוזרת של המניות......לטבע יש הזדמנות על טבע.
    סגור
  • כתבתי ועניתי מספיק, נמתין כמה חודשים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/10/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • רועי - סביר שהדוח הקרוב יהיה איום ונורא (למחיר המניה)
    teva 26/10/2017 16:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חברה בשווי 14 מיליארד דולר עם חובות של 30-35 מיליארד דולר ולפי מה שאני רואה משלמת דיבידנד יפה מאוד (קרוב ל 8 אחוז). מה לדעתך יתרחש אם הם יודיעו בדוח הקרוב על הקטנת הדיבידנד.
    סגור
  • Teva
    רועי 26/10/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סביר להניח שהמניה תספוג עוד טלטלות רבות ברבעונים הבאים, אך השאלה היא האם באמת יש סיכוי לחדלות פירעון - וזה לדעתי החשש שמתומחר במחיר המניה. תשואת הדיבידנד מחושבת לפי השנה האחרונה וע"כ התשואה הרלוונטית נמוכה משמעותית מ - 8%.שווי השוק נגזר מעודף הנכסים על ההתחייבויות ובשאיפה אמור להיות דומה להון העצמי של החברה, כך שבשווי שוק של 14 מיליארד שווי הפעילות הוא כ 49 מיליארד דולר. אין קשר בין שווי השוק לגובה החוב. מה שמעניין הוא התזרים הפנוי והאם יכול לשרת את החוב.
    סגור
  • אתה שוריטיסט
    אנונימי 31/10/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכירים אותך מאתר ספוסנסר משחק אותה מבין בכלכלה רק מקלקל זה מה שאתה
    סגור
  • כתבה של שלמה על טבע מ 6 לאוגוסט (המניה ב 20 דולר אז)
    סמי 26/10/2017 18:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכתב פתוח לחיים הורביץ שלמה גרינברג | 06/08/2017
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות