יותר מזל משכל? רמי שביט - מפסיד בביזנס, מרוויח באקזיטים
המשביר לצרכן פרסמה דו"חות כספיים כמעט בדקה ה-90 - חמישי בערב, היום האחרון של נובמבר. העיתוי כנראה לא מקרי - הפעילים בשוק ההון כבר סגרו את המחשבים, העיתונאים הכלכליים עם רגל וחצי בסופ"ש אחרי שבוע עמוס בדו"חות כספיים. הדיווח הזה נועד כנראה לברוח מהפוקוס של שוק ההון, לברוח מהפוקוס של התקשורת.
הסיבה - הדו"חות פשוט לא טובים. המשביר לצרכן הפסידה 22 מיליון ברבעון השלישי, לעומת רווח קטנטן ברבעון המקביל. ההכנסות בתקופה ירדו ב-4% ל-243 מיליון שקל. ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל ב-50% לעומת תקופה מקבילה ל-32 מיליון שקל, בשעה שההכנסות ירדו כ-4% ל-726 מיליון שקל.
המשביר של רמי שביט, איבדה למעשה שליש מההון שלה בשנה החולפת, ובכלל - בשנים האחרונות המשביר נכשלת בביזנס השוטף, אבל מצליחה במקום מאוד חשוב - אקזיטים. כן, אקזיטים. היא מכרה את קשרי תעופה, את סיבוס (תחום ההסעדה), נתח ממועדון 365 ועוד. המימושים האלו היו ברווח משמעותי שחיפה על ההפסדים השוטפים, והמימוש הבא הוא בניופארם, רשת הדראגסטורים המגמגמת.
המשביר תמכור לשופרסל את הרשת בסכום של 130 מיליון שקל, ועל הדרך תצא מפעילות מדממת. מבחינתה היא תופסת שתי ציפורים במכה אחת - גם הזרקת מזומנים גדולה, וגם יציאה מפעילות מפסידה. המזומנים מהעסקה ישרתו את הפעילות המסורתית של המשביר - רשת חנויות כלבו, כשבהתאמה ההפסד התפעולי צפוי לרדת.
השלמת המכירה מול שופרסל נדחתה בכמה שבועות, אך היא צפויה להיות עוד השנה בעסקה שבה ייתכן שאין מפסידים. נכון שופרסל נכנסת לרשת מפסידה, וייקח לה כמה רבעונים טובים לאושש את המספרים (ועל הדרך לסבול ממחיקות חד פעמיות), אבל הסינרגיה בעסקה הזו עשויה להתברר מהר מאוד כמשמעותית - הן סינרגיה בהוצאות (חיסכון במטה ועוד) והן סינרגיה בהכנסות (שילוב של מוצרי ניופארם בשופרסל ואולי ההיפך). אחרי הכל, שופרסל פשוט נכנסת עמוק יותר לתחום אסטרטגי מבחינתה שמשלים את הפעילות הקיימת, תחום שאם היתה מקימה אותו בעצמה היתה משקיעה יותר כסף. בעסקה הזו היא גם קונה מתחרה ( שמעין יוצאת מהשוק) וגם משקיעה פחות מאשר בהקמה.
אך בינתיים כאמור ניופארם מדממת. ברבעון השלישי הפסידה הרשת כ-7.8 מיליון שקל, על הכנסות של 175 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-6.3 מיליון שקל על הכנסות של 177 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים הפסידה הרשת 12.3 מיליון שקל, על הכנסות של 510 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.5 מיליון שקל על הכנסות של 545 מיליון שקל בתקופה המקבילה. התוצאות אמנם במגמת ירידה, אבל האמת שניופארם, אף פעם לא הצליחה לממש את הפוטנציאל העסקי שלה - הפסדים הם דרך חיים אצלה. אולי בידיים של שופרסל זה ישתנה.
כך או אחרת, במקביל לפרסום הדו"חות אמר רמי שביט: "החברה נמצאת במהלכו של תהליך רה-ארגון תוך התמקדות בעסקי הליבה, ואנו מצפים להשלמת עסקת ניו פארם-שופרסל, שצפויה לשפר את איתנותה הפיננסית של החברה באופן משמעותי, ולאפשר לה להמשיך ולפתח את פעילות בתי הכלבו לשנים הבאות. אנו ממשיכים במגעים למכירת רישיון ו/או שליטה בחברת 365 טכנולוגיות בתחום למימוש הפוטנציאל בטכנולוגיה שפותחה על ידינו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.המשביר זה עסק גרוע, היה צריך להיסגר כבר לפני 10 שנים (ל"ת)בובה 02/12/2017 17:09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.צוות מסייע חלשפיננסייר 01/12/2017 22:30הגב לתגובה זו0 1עסוק בעיקר בחנפנות ועסקים מפוקפקים בניירות ערך (מישהו אמר קפיטל פוינט?) נקווה שלא יקרוססגור
-
3.מי שמבקר במשביר מבין היטב שאין לו תוחלת.אני 01/12/2017 10:33הגב לתגובה זו4 0מחירים בשמים (גבוהים יותר מחנויות יוקרה של פולגת-חולצות מקס מורטי והילפיגר). מחיר חולצה 300 שח!!!, ולאחר הנחה למנויים כ-200 שח. במשביר בכיכר ציון בי-ם, המשביר נראה מבפנים כבית קברות, וניתן לשמוע את זמזום הזבובים שם. חבל מאד. פעם הייתי קונה שם המון, ועכשיו אולי במחירי סוף עונה, וגם זה לא בטוח. שירות בינוני. ניתן לקנות את החולצות והמכנסיים שהם מוכרים בפחות מחצי המחיר באאוטלטים בת"א, וגם בחנויות רבות בירושלים. לא סתם המניה שלה על הקרשים כבר שנים רבות.סגור
-
2.חברת נפל, מניה גרועהשימי 01/12/2017 09:54הגב לתגובה זו5 0בדרך לקריסה, איןלה שום יתרון חוץ מחוזים מול וועדיםסגור
-
1.מכירות שגויותקונה 01/12/2017 09:06הגב לתגובה זו4 1המשביר נותנת הנחות לחברי מועדון סתם קונים עבורם המחירים יקרים ביותר. אם לא יורידו מחירים ימשיכו להפסיד. סדינים במעל 1000 שח חולצות מסין במעל 200 שח לא ברור מהיכן המחירים הללו. בהצלחהסגור