יוסי וייס מנכ"ל התעשייה האווירית פורש
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, הודיע לדירקטוריון החברה על החלטתו לפרוש מתפקידו, זאת לאחר שייבחר מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית ובתום הליך חפיפה מסודר.
וייס החל לכהן כמנכ"ל התעשייה האווירית, החברה הביטחונית הגדולה בישראל, בשנת 2012. במהלך כהונתו הוביל את החברה לשורה של הישגים, ובראשם גידול מרשים בהיקף החתימה על חוזים חדשים עם לקוחות ברחבי העולם, עד להגעה לשיא חסר תקדים של התקשרויות בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר בשנה החולפת, והבאת צבר ההזמנות של התעשייה האווירית לשיאו בכל הזמנים, כ-11 מיליארד דולר.
יוסי וייס: "אני מסיים את כהונתי כמנכ"ל החברה הביטחונית המובילה בישראל, שהיא גם חברת ההייטק הגדולה בארץ, לאורך שנים מהמוצלחות והסוערות בתולדותיה. הישגי השנים האחרונות מאפשרים לחברה לצעוד לעשור הקרוב כשהיא ערוכה לתחרות בשווקים הגלובליים ומוערכת בעולם כחברת טכנולוגיה חדשנית ומובילה. אני גאה להשאיר בחברה תשתית טכנולוגית ועסקית איתנה ותרבות ארגונית התואמת את הסביבה העסקית העכשווית. כל אלה מתבססים על הנכס הגדול ביותר של התעשייה האווירית- ההון האנושי שלה: עובדיה ומנהליה. אעביר בגאווה ובסיפוק את שרביט הניהול לדור הבא של מנהלים מוכשרים, תוך בטחון מלא שישכילו להמשיך ולהצעיד קדימה את התעשייה האווירית ולשמר את תרומתה העצומה לביטחון מדינת ישראל ולכלכלתה".
בשבועות הקרובים תוקם ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית. המנכ"ל סיכם עם יו"ר דירקטוריון החברה, הראל לוקר, כי יישאר בתפקידו עד לבחירת מנכ"ל חדש ולאורך תקופת החפיפה הנדרשת לטובת העברת מקל חלקה בכל הקשור לתחומי פעילותה הרבים והמגוונים של החברה.
בתוך כך, דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את הצעתו של יוסי וייס להקמת חטיבת תעופה שתרכז את כלל עסקי התעשייה האווירית בתחום התעופה. כיום פועלות בחברה שש חטיבות שמתנהלות בצורה עצמאית, עם מחזורי מכירות של כמה מיליארדי שקל לחטיבה. לאחר ביצוע השינוי תפעלנה ארבע חטיבות בלבד. חטיבת התעופה החדשה תתמקד בארבעה קווי עסקים ברורים: פיתוח וייצור כלי טייס, פיתוח וייצור מכלולים תעופתיים, הסבות והשבחות כלי טיס, ותחזוקת כלי טיס. לתפקיד מנהל החטיבה החדשה ימונה יוסי מלמד, המנהל כיום את חטיבת בדק.
יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר: "החברה מצויה בתהליך של שינוי למבנה מוטה עסקים שיחזק את יכולתה לפעול בשווקים הבינלאומיים בהם היא מתחרה. מדובר בתחרות עזה מול חברות ענק גלובליות בתקופה בה מדינות רבות מחזירות את הייצור הביתה וכל חברה נלחמת באגרסיביות על נתחי השוק. לתעשייה האווירית יש את ההון האנושי והיכולות הטכנולוגיות מן הטובים בעולם ובכוונתנו לממש את מלוא הפוטנציאל הכלכלי של החברה. לצורך כך יש להתמקד ביתרונות היחסיים שלנו ובקווי עסקים ברורים. המהלך עליו הוחלט היום בדירקטוריון הוא בדיוק בכיוון זה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הם כבר ייצרו משהו שעובד בתעשיה האווירית .? (ל"ת)בא 28/12/2017 13:17הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.בניגוד לקצינים בחיל הים בפרשת הצוללות ליוסי כקצין בכיר (ל"ת)בח"י-שאפו על הישגיו 28/12/2017 13:15הגב לתגובה זו0 0סגור