התיקון שלא בא, ולמה לא חייבים להשקיע רק בגוגל ואפל

שלמה גרינברג עם מה שאתם צריכים לדעת על השקעה בתחומי החקלאות והציוד הרפואי

 | 

האמת היא שבסוף ינואר השנה, מיד לאחר שהגיע מדד ה-500 S&P לשיא כל הזמנים של 2872.8 והחל לסגת חשבנו שמתחיל תיקון רציני, נוסח אלו שראינו בקיץ 2015 או בקיץ 2016 והשוק אכן נפל, בשבוע האחרון של ינואר והראשון של פברואר בכ-9% אבל, כפי שהסתבר בדיעבד זה קרה מהסיבות הלא נכונות והשוק חזר, הנאסד"ק אפילו שבר עוד שיא.

המשקיעים, שמודעים לרמות המחירים, במיוחד בסקטור הטכנולוגי, מפחדים לנטוש את השוק כי העתיד נראה נפלא ולא רק. החלום העתידי, של המכונית האוטונומית, התקשורת היותר חכמה, הפריצות ברפואה וכדומה, מתקרב בקצב מהיר משחזו המומחים. המכונית החשמלית כבר כאן (מכירות של כ-300 מיליארד ב-2017), הבית החכם כבר כאן והמכונית האוטונומית תהיה על הכביש כבר בעשור הקרוב.

כל זה לצד ההתאוששות הכלכלית הגלובלית מגדיל את החלום וכשהמהפכה ממשיכה ללחוץ האינפלציה מטה והאגחי"ם לא כל כך מעניינים התיאבון לסיכון גדל ואנשים מוכנים לשלם מחירי חלל ל-FANG ודומותיהן. המהפכה הטכנולוגית מאותתת שה-FANG זו רק דוגמית למה שמגיע וזה עובר גם לחברות וותיקות אז נביא היום שתי דוגמאות לכך כך שבתיקון האמיתי, כאשר סוף סוף יגיע, תהיו מוכנים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מהפכת הטכנולוגיה מתקדמת ובקצב מתגבר וההתקדמות מלווה ביצירת נישות חדשות לבקרים שחלקן הופכות לענקיות. הבעיה למשקיע שהן מקשות על בחירת השקעה מנצחת כי לא רק שנוצרות חברות חדשות אלא שהמהפכה גם משנה את החברות הקימות, הוותיקות שמצטרפות לנישות החדשות וזו למעשה אחת הסיבות מדוע עדיפה השקעה בסל מאשר במניה בודדת.

נדבר היום על 2 נישות חדשות מתוצרת מהפכת הטכנולוגיה, נישת ה-“Precision Agriculture” בתחום הציוד החקלאי ונישת ה-TAVR (החלפת שסתום אבי העורקים בלב ללא ניתוח לב פתוח או trans-catheter aortic valve replacement) שהיא חלק מסקטור הציוד הרפואי. שני הסקטורים הללו, החקלאות והציוד הרפואי, מעניינות את המשקיעים מאז ומעולם בגלל צמיחתן והרווחיות של החברות. בשנים האחרונות החלו נישות חדשות צצות וגדלות במהירות בדיוק כפי שקרה בסקטורים הוותיקים האחרים כמו התקשורת, הרכב, הצריכה ועוד.

שתי הנישות החדשות שהזכרנו נמצאות רק בתחילת דרכן ומדובר בנישות בעלות פוטנציאל צמיחה גדול מאוד. יישומן המעשי רק מתחיל וצמוד להתקדמות הטכנולוגית בתחומי הרובוטיקה, הבינה המלאכותית, האפליקציות, אחסון ופיזור המידע ועוד. מדובר בשתי נישות שמבחינת השפעתן על הכלכלה והחברה בעולם וגם מבחינת היקפן הכספי, צפויות להגיע לרמות גבוהות ביותר.

מה שיותר חשוב לקוראי המאמר הוא שהשפעת ההתקדמות בשתי הנישות על הערכת חברות שמעורבות בהן בוול סטריט כבר ניכרת ובגדול. חברות כמו ג'ון דיר (סימול: DE) כדוגמה בציוד חקלאי ואדוארד סיינסס (סימול: EW) כדוגמה בציוד הרפואי, שתי חברות שמובילות בתחומי החקלאות והציוד הרפואי בהתאמה, צמחו, בשנה-שנתיים האחרונות וכתוצאה ממעורבותן בנישות, בצורה מרשימה. המניות של השתיים עלו גם הן ונמצאות בשיא כל הזמנים שלהן, מוערכות הרבה מעבר להערכות המקובלות בסקטורים וזאת כיוון שהמשקיעים הבינו שהחברות פתחו לעצמן עוד אפיק להכנסות גדולות, שנוצר למעשה חלום. מבחינת המשקיעים, חברות מהסוג הזה מלהיבות לא פחות מחברות ה-FANG ובדיוק מאותן סיבות.

מה שקרה ל-DE או ל-EW, ניצול ההתקדמות הטכנולוגית, קרה לאחרות (כמו ISRG) ויכול כמובן לקרות לכל חברה מובילה בסקטורים וזו אחת הסיבות להעדפת סלים/קרנות.

נישת ה-"Precision Agriculture"
בתרגום ישיר זה "חקלאות מדייקת" אבל הכוונה היא להשפעתן של אין ספור אפליקציות טכנולוגיות על תעשיית החקלאות ובמיוחד הציוד החקלאי. דוגמאות?

1. טכנולוגיית GPS חדישה וגלובלית, ה-GNSS (ר"ת Global Navigation Satellite Systems) שג'ון דיר מתחילה להרכיב הטרקטורים החדשים. מדובר במערכת מאפשרת לחקלאי ניצול מלא ואופטימלי של השטח שהוא מעבד (מספר שורות אופטימלי ומספר שתילים אופטימלי).

2. מערכת רובוטית לקטיף פירות שכבר פועלת בתחום קטיף תפוחי עץ של Abundant Robotics מקליפורניה (ראו סרטון ביוטיוב). החברה שיצאה, ב-2015, מהחברה לפיתוח ועידוד כלכלת קליפורניה, SRI International באוניברסיטת סטנפורד (משהו כמו "ידע" במכון ויצמן) גייסה לפני שנה 10 מיליון דולרים מגוגל (סימול: GOOG). קטיף תפוחי עץ לא עבר שינוי מזה למעלה מ-100 שנים ועולה, רק למגדלי קליפורניה, למעלה מ-3 מיליארד דולר בשנה. תעשו חשבון על סדרי הגודל בתחום הקטיף כולו (כולל הדרים).

3. ה-“Precision Mobile Drip Irrigation”, מערכת השקיית-טפטפות חכמה, מבית היוצר של חברת צנרת הפלסטיק ממקסיקו, Mexichem (סימול במקסיקו: MEXCHEM.MX) שלמעשה נכנסה למערכות השקיה בטפטפות באמצעות רכישת נטפים "שלנו" באחד מאותם אקזיטים מטומטמים שעם ישראל כל כך גאה בהם ושמעבירים IP עם פוטנציאל של מאות מיליארדים תמורת נזיד עדשים. העובדה אגב שאין בישראל, שמייצגת, עדיין, חממת אגרו-טכנולוגיה מהמובילות בעולם (צפו בקישור), כמה חברות ענק גלובליות בסקטורים חקלאיים שונים זה מהביזיונות הגדולים שלנו.

הסינים לא שילמו פרמיה עבור תנובה או מכתשים עבור הקוטג' או מכשור ההדברה. הפרמיה נתנה עבור הידע, הקניין הרוחני בחברות. איך אמר לנו בזמנו ישראלי מבכירי גוגל בקליפורניה, "איך אתה מסביר את העובדה שאנחנו קנינו את WAZE בחצי חינם ובישראל משוויצים?". כפי שקורה בשנים האחרונות בכל סקטור כלכלי כך גם בחקלאות מספר הסטארט-אפים שנפתחים בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית מרקיע שחקים ומספר הרכישות על ידי החברות הקיימות עולה באותו הקצב.

החברות המובילות מכפילות ומשלשות בשנים האחרונות את הסכומים שהן מקדישות למו"פ (DE הכפילו את סכומי המו"פ שלה מאז 2012 ל- 1.4 מיליארד) ולרכישות (ולא רק מהחקלאות מגיעות רוכשות, גוגל, מייקרוסופט ו-GE כדוגמאות).

אז איך משקיעים בנישת ה-"Precision Agriculture"?
נתחיל בכך שחשוב שתהיה "פינה חקלאית" בתיק. ככל שאוכלוסיית העולם גדלה (תגיע ל-8.5 מיליארד ב-3030 ול-9.2 ב-2050) כך תגדל חשיבותה של החקלאות שתוכל לעמוד בביקוש אך ורק באמצעות חדשנות טכנולוגית של ציוד העיבוד, הדישון וההגנה ממזיקים, השבחת הזן ועוד, הכל תלוי בהתקדמות הטכנולוגית. גם כאן אנחנו בעד הסלים ומהסיבה הרגילה שקשה לאתר את הכוכבות העתידיות שתפרוצנה בחקלאות. קשה מאוד לזהות גם חברות חדשות שמייצגות "טכנולוגיה משבשת" שתצליח מסחרית ושתשנה נישה או תייצר נישה חדשה וקשה לא פחות לדעת מי מהוותיקות תנגוס בהתפתחויות. 

האמת היא שגם חברות שכלל אינן קשורות לסקטור מנסות להיכנס. מייקרוסופט למשל רכשה סטארט-אפ שהוקם בהודו על ידי יזמים/מדענים מקומיים שעושה שימוש בטכנולוגיות כמו machine learning algorithms, Vision algorithms, סנסורים ורחפנים על מנת להגיע למצב שבו תוכל החברה להעלות את היעילות והתפוקה של חוות משפחתיות בהודו ובעולם. הצלחה של סיפור כזה יכולה להשפיע אפילו על ענקית כמייקרוסופט. IBM ו-GOOG נכנסו גם הן לתחום.

הסלים לפיכך עדיפים. ישנו הסל של מורגן סטנלי, iShares MSCI Global Agriculture Producers (סימול: VEGI) שמכיל 148 חברות בראשן MON, DE ו-Nutrien Ltd (סימול: NTR) הקנדית שנמצא בשיא כל הזמנים והסל MOO שמכיל 57 חברות ומובל גם ע"י השלישייה הנ"ל וגם הוא בשיא. אז בתיקון הבא, אם וכאשר יגיע, לא לשכוח!

נישת ה-TAVR
מדובר בתת-נישה משודרגת של תחום הציוד הרפואי שבשנת 2016 גלגל כ-490 מיליארד וצפוי להכניס כ-635 מיליארד ב-2021 שהיא גם תת-נישה של מחלות לב וכלי הדם בלב שב-2016 הגיעה ל-867 מיליארד דולרים והתחזיות ל-2030 על 1.04 טריליון. 30% מכל מקרי המוות בעולם יגרמו ממחלות לב לעומת כ-13% מסרטן. סקטור הבריאות הוא אחד המרכיבים החשובים והגדולים בכלכלה הגלובלית ואחד "הנהנים" ביותר מהתקדמות מהפכת הטכנולוגיה.

מבחינתה של וול סטריט הוא נמצא בראש עולם החלומות ולכן תמצאו שחברות בתחום, במיוחד כאלו שמאפשרות התקדמות בפתרון בעיות בריאותיות או בעלות פוטנציאל לכך, מוערכות בערכי חלל שמתחרים ב-FANG.

התקדמות מהפכת הטכנולוגיה יוצרת, בקצב גדל והולך, פריצות דרך בתחומי הבריאות השונים, אם באמצעות תרופות ותהליכים חדשניים או ציוד טיפול ואבחנה מתקדם. חברות, שבוול סטריט מאמינים, שהן פורצות-דרך מקבלות ערכי חלל. סקטור הציוד הרפואי, בגלל מעורבות הטכנולוגיה, מרובוטיקה והדמיה ועד הבינה המלכותית והיכולת בעיבוד נתונים, הפך ממזמן ל"ספק חלומות" בוול סטריט, לא פחות מתחום הרפואה הביו-טכנולוגית ותבדקו כמה הניבו מניות כמו ISRG, ALGN, EW או MZOR (ששלוש מתוכן ברשימה שלנו).

נישת ה-TAVR "מייצגת" הליך של טיפול בהיצרות מסתם אבי העורקים (Aortic valve stenosis), מחלת מסתמים שכיחה יחסית שגורמת להסתיידות דלקתית ניוונית של מסתם אבי העורקים. המחלה מתרחשת אצל כרבע מן החולים במחלות לב מסתמיות. מדובר במחלה שמתקדמת אצל אנשים מבוגרים בעיקר ומחייבת החלפת שסתום. הדרך היחידה להחליף שסתום, לפני שה-FDA אישר את ה-TAVR, הייתה באמצעות ניתוח לב פתוח (פתיחת חזה). ניתוח ה-TAVR נעשה באמצעות קידוח חור קטן בעורק הירך (כמו צנתור) וללא החלפת השסתום הקיים.

ה-FDA אישר לראשונה את פרוצדורת ה-TAVR למערכת ה-Sapien של אדוארד סיינסס (סימול: EW) עוד ב-2011 אבל רק למקרי קיצון. ביולי 2017 אישר ה-FDA את ה-Sapien 3 של החברה לכל החולים. מכירות ה-TAVR עברו 3 מיליארד דולרים ב-2017 ויוכפלו עד 2020. ארבעת השחקניות האמריקאיות הגדולות בנישה הן EW ו-MDT שכבר מוכרות מערכות כאשר EW מובילה בהפרש גדול. בוסטון סיינטיפיק (סימול: BSX) ו-St. Jude Medical שנרכשה ב 2016 על ידי מעבדות אבוט (סימול: ABT) עומדות לפני אישור FDA. ידוע שחברות אירופאיות, יפניות וסיניות נכנסות גם הן לתחום. הנישה צפויה לצמוח בקצב שנתי של 18.3% עד 2025.

איך להשקיע בנישת ה-TAVR? 
EW, גם מבחינת הניהול וגם מבחינת הידע בתחום הלב היא המועדפת בעינינו כהשקעה מייצגת התחום. כידוע לקוראים מניות הציוד הרפואי EW, ISRG ותרמו-פישר (סימול: TMO) מהוות חלק ברשימה המועדפת שלנו עוד מסוף המאה שעברה אלא ששלושתן בשיא כל הזמנים והמכפילים הנוכחיים מפחידים למדי (מתאימים יותר לשחרור חלק מהאחזקה מאשר להגדלת פוזיציה). כיוון שאין עדיין "סל TAVR" אז הסל "החביב" עלינו הוא סל הציוד הרפואי IHI שמחזיק ב-54 מניות של חברות ציוד רפואי ביניהן השלישייה הנ"ל וכל כוכבות התחום. הסל היכה, בצורה משכנעת, את שלושת המדדים המובילים בחמש השנים האחרונות. למשקיע היותר סולידי ישנו סל הבריאות XLV שכולל גם את חברות הציוד המובילות.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

תגובות לכתבה(81):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    bosc
    ציון 27/03/2018 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר רצף של הודעות חיוביות ודוח רבעוני ושנתי מצוין,, האם כדאי לרכוש בכמויות גדולות את המניה BOSC ?
    סגור
  • 32.
    qcom intl
    אבי לא3 20/03/2018 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם רכישה של קוואלקום עי אינטל היא צעד מתבקש בעינך? והאם הוא בעל היתכנות מבחינה רגולטורית פנים אמריקאית?
    סגור
  • דווקא מדברים על רכישת ברודקום ע"י אינטל
    שלמה גרינברג 21/03/2018 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלות כבדות מידי
    סגור
  • 31.
    Kkr מגייסת בישראל הנה הכותרת בדה מרקר
    גבי 20/03/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענקית ההשקעות KKR בדרך לגיוס של 100 מיליון דולר לפחות באג"ח בישראלאת הגיוס תבצע זרוע המימון של הקבוצה - Corporate Capital Trust - הנסחרת בניו יורק לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר ? שווי תיק ההלוואות של CCT הוא 4.4 מיליארד דולר
    סגור
  • כנראה שלדה מרקר יש מידע שלא פורסם
    שלמה גרינברג 21/03/2018 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברה לא פרסמה כלום
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    האם התייחסת בעבר ל: סודה סטרים? (ל"ת)
    נירי 20/03/2018 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מספר פעמים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 20/03/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    מה הכוונה בזה שמדפיסים אוטו או בית?
    טורי 20/03/2018 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קורא כתבות ולא ממש מביןמה הכוונה בזה שגרים בבית שהודפס בתלת מימד או נוסעים באוטו שהודפס בתלת מימד ?? זה קשקוש נכון?
    סגור
  • זה לא קשקוש, זו מציאות
    שלמה גרינברג 20/03/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי שתלמדי בוויקיפדיה או מקומות אחרים על הדפסה של 3 ממדים תחזרי עם השאלה
    סגור
  • ננו דיימנשן?
    ירום 21/03/2018 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר תלת מימד, אז מה אתה אומר על ננו דיימנשן?
    סגור
  • בזמנו כתבתי אבל הפסקתי לעקוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 21/03/2018 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    חברת kkr מגייסת חוב בארץ (ל"ת)
    גבי 20/03/2018 06:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תוכל להראות היכן ראית זאת?
    שלמה גרינברג 20/03/2018 11:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה מגייסת אומנם 25 מיליארד ין כרגע אבל לא בישראל ובחברה לא מודעים להנפקת אגחי"ם בישראל
    סגור
  • 27.
    החוב של אר"ב קפץ ב-1.2 טריליון, מהר מכפי שציפו (ל"ת)
    האם התיקון הגיע? 19/03/2018 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    חלומות נעימים
    חי בסרט 19/03/2018 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כבר 9 שנים של ניפוח שווקים ע"י בנקים מרכזיים , חוב אינסופי (עבר את ה 21 טריליון $ בארהב),ריבית 0% , QE123456... , רכישת מניות ע"י בנקים מרכזיים ( בעברית מתורגמת = תמיכה בשוק ) ואתה מספר לנו על : "המשקיעים, שמודעים לרמות המחירים, במיוחד בסקטור הטכנולוגי, מפחדים לנטוש את השוק כי העתיד נראה נפלא....." תקרא קצת מהכתבות שמתפרסמות באתר הזה אולי תפנים . דרך אגב אין לי בעיה עם העליות בשווקים רק תקרא לילד בשמו : בנקים מרכזיים. יפן : http://www.bizportal.co.il/wallstreet/news/article/738282 נורבגיה : http://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/737444 ישראל : http://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/738131 שוויץ : http://www.bizportal.co.il/wallstreet/news/article/689515
    סגור
  • כדאי שתקרא עוד כתבות בנידון
    שלמה גרינברג 21/03/2018 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השפעת רכישות הבנקים המרכזיים על שוק המניות האמריקאי מיזעריות
    סגור
  • אתה חי בהצגה של תיאטרון גשר
    tal 21/03/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שאתה מכנה בבינוניות "ניפוח," קוראים כלכלה.
    סגור
  • אתה ממש כועס שישבת 9 שנים בחוץ
    Yehuda 20/03/2018 06:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והפסדת מאות אחוזי תשואה .. מי חי בסרט?
    סגור
  • אתה הירווחת מאות אחוזי תשואה? בובקס ושיט.
    ליודה 20/03/2018 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משוכנע שאו שאין לך גרוש על התחת ואתה לא בענעעני רווח/הפסד או שהיפסדת הרבה בשנים האחרונו או מכסימום לא היפסדת הרבה. אני מוכן להיפגש איתך ואם תוכיח לי שהירווחת ים אני אזכה אותך ב50.000שקל..ואם היפסדת אני רוצה כולה 100 שקל. הולך?
    סגור
  • 25.
    מה לחוץ לך לכתוב בשבת? לך לטייל...
    שבתאי שלום 19/03/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבה מעניינת אבל תנוח קצת מכל הרדיפה אחרי הכסף. לך לטייל, לנכדים, עזוב אותך מכתבות ב7 בבוקר. תזרום אחי, תזרום...
    סגור
  • נשפכת לים ליד רידינג (ל"ת)
    הזרימה 20/03/2018 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שבתאי זו התגובה הכי אינפנטילית שהגבת
    טינקרבל 19/03/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אי פעם
    סגור
  • 24.
    המשך דרופבוקס
    טמיר 18/03/2018 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאיזה קטגוריה היית משייך אותה? איזה חברות (גוגל דרייב) מתחרות איתה בנישה? תודה
    סגור
  • חברה פרטית
    שלמה גרינברג 18/03/2018 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התשקיף שהועבר ל SEC אינו מגלה הרבה, תמתין בסבלנות
    סגור
  • 23.
    שלמה דרופבוקס עושה ipo בסופש
    טמיר 18/03/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי המחיר שייקבע תוכל לרמוז לפוטנציאל לדעתך ?תודה
    סגור
  • התשקיף רק הופקד ביום ששי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/03/2018 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    לדעתי התיקון כבר כאן
    ירון 18/03/2018 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מה לעשות ולא כל המדדים מסונכנים באופן מלא. השבוע הנאסד"ק יקבע שיא אחרון ומיד לאחר מכן תחל הצניחה. המדדים האחרים כבר בתוך התיקון. להערכתי הנאסד"ק יצנח חזרה לאזור ה 5000 נקודות. סיום התיקון יהיה בבחינת הזדמנות היסטורית להשקעה במניות.
    סגור
  • אל תהיה ביישן בבקשה. אתה יכול בשקט לכתוב שהשיא מאחורינו
    לירון 18/03/2018 17:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וצניחה תגיע לא ל5000 אלא ל25% גבוה יותר מצניחת 2000.....השארית תהיה אכן כ 17%..אנו מזוודים היטב לנ"ל.
    סגור
  • 21.
    טעות ..טעות..לא להתייחס או למחוק
    א 18/03/2018 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה על מחיקות בנושא GE. כלל וכלל לא שייכת אליך ולמדורך. יישר כוח.
    סגור
  • בטעות בלי כל קשר בכתבתך הקודמת..מצטער..יום מבורך. (ל"ת)
    א 18/03/2018 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    הבורסה עלולה ליפול שוב משחיתות או ממתח בינלאומי
    מה מסתתר בפינה? 18/03/2018 04:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי באיזה מקום שבועת האשראי בהלוואות לסטודנטים, תהיה הסייב פריים הבא. וישנן אולי עוד בועות, שלא שמים אליהן לב כרגע. ההתפתחות הטכנולוגית מדהימה, אבל לא הייתי מהמר בקלות על הרכב האוטונומי. הפער בין הציפיות למציאות, תמיד יוצר משבר וחוזר חלילה
    סגור
  • תמיד יש הפתעות, אבל
    שלמה גרינברג 18/03/2018 11:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על נושא ההלוואות לסטודנטים הסברתי בעבר, זו לא סיבה למשבר לבטח אין לזה שום דמיון או קשר לסאב-פריים. אינך חייב להמר על כלום.
    סגור
  • 19.
    מה עם הפשלה שלך על דייאנאי ביומד ???
    גורי 18/03/2018 02:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה מריץ מניות ???
    סגור
  • האם אתה מריץ שורות?
    טל 18/03/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לעולם לא אבין את הליצנים שרואים במה שהוא כותב המלצה.
    סגור
  • תוכל לעזור ליבזיהוי "הפשלה"?
    שלמה גרינברגכ 18/03/2018 11:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה זה דייאנאי ביומד
    סגור
  • 18.
    התיקון שלא בא?!
    תומר 17/03/2018 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה! תיקון יבוא זו דרכו של שוק ההון מזה שנים
    סגור
  • והיכן קראת שהתיקון לא יגיע? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/03/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 17.
    Avgo
    יניב 17/03/2018 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאן פניה של ברודקום לאור ביטול עסקת רכישת קוואלקום ולאור הדוח האחרון שלה יש לה אינספור המלצות , אך לא מצליחה להתרומם
    סגור
  • נחיה ונראה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/03/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    Tmo
    יניב 17/03/2018 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה האם אתה צופה צמיחה עקבית למניה זו ?
    סגור
  • דעתי על TMO ידועה וברורה
    שלמה גרינברג 18/03/2018 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה זה "צמיחה עקבית"?
    סגור
  • 15.
    פחד אלוהים לקנות עכשיו. מחכה לסיום של תיקון רציני (ל"ת)
    משקיע 17/03/2018 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שלמה אפשר כמה מילים על התחרות ad
    עמי 17/03/2018 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על מאמר מחכים..אשמח עם תעשה בעתיד מאמר על התחרות הגדולה בתחום הפירסומות adsבין אומניקום לבין wpp כמובן עם מכירזהו תחום יחסית צפוי וריווחי. ודה רבה
    סגור
  • בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/03/2018 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    שלמה, תודה על המידע (ל"ת)
    סימפל 16/03/2018 22:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    גוגל בעוד 10 שנים
    ים 16/03/2018 18:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלום שלמה. ברור לי שגוגל ופייסבוק לא זולות.. אבל האם לדעתך יש להן תחרות בעשור הקרוב בנישה שהן מובילותאו שלדעתך למרות התיקונים שעוד יגיעומחירן בעוד כעשור יהיה גבוה מהיום?תודה
    סגור
  • פייסבוק וגוגל
    בוריס 17/03/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי פייסבוק מושפעת מטעם הצרכן שיכול להשתנות ברגע אחד לכן יש סיכון גבוה לנפילות .גוגל לעות זאת תישאר עוד הרבה זמן (מתפתחת להמון תחומים) גם התמחור של גוגל לא כזה נוראה בערך מכפיל 60 ויהיה גם תיקון .
    סגור
  • תודה בוריס אני מסכים איתך (ל"ת)
    ים 18/03/2018 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה בוריס אני מסכים איתך (ל"ת)
    ים 18/03/2018 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שאלה קשה
    שלמה גרינברג 17/03/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לפני התמזגות מהפכת הטכנולוגיה לתעשייה אפשר היה לנחש ולענות אבל היום אין דרך לענות על שאלה כזו שהרי דברים משתנים במהירות וכך גם שווקים. מישהו היה חוזה, ב 2000 שאמאזון "תתחרה" בוולח מארט? מישהו חזה שפייסבוק תצליח לפתור בעיית הפרסום ותהפוך חלומם של מפרסמים? לכן יש סלים/קרנות סקטוריאליים.
    סגור
  • תודה שלמה.. צודק. (ל"ת)
    ים 18/03/2018 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    האם אתה רואה במזור מתחרה ל-ISRG ? (ל"ת)
    שאלה לשלמה 16/03/2018 16:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בהחלט ותלוי במדטרוניקס (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/03/2018 09:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    Ge
    פרטי 16/03/2018 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אשמח לתגובתך
    סגור
  • 9.
    Ge
    פרטי 16/03/2018 14:45
    הגב לתגובה זו
    2 5
    היי שלמה בתור עוקב שלך,אתה פשוט מעורר השראה וחדוות קניות. לדעתי , משהו אחד מהשנים האחרונות מפריע לאמינות שלך וזה GE. אנשים ש"הלכו " איתה בשערים שהעלת עליה כתבות עם כותרות של ריארגון נשארו בלי כסף כמעט . מה הבעיה להגיד טעיתי?
    סגור
  • הוא לא חייב לך כלוחם ושום דבר וכל מאמר הוא חוזר על כך
    מרדו 16/03/2018 19:31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הוא לא ממליץ לך על שום דבר.
    סגור
  • מה זה משנה אם הוא טעה אם הוא מעורר השראה וחדוות קניות? (ל"ת)
    לפרטי 16/03/2018 19:18
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • א חד פעמי בנוסף למה זה משנה מלמעלה.
    לחבר הפרטי 17/03/2018 17:00
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לידיעתך. במהלך 15 שנים הקרובות עלינו לטובה..GE תרד פחות מכל שאר חברות DJIA..מצד שני..תעלה יותר מכל חברות DJIA. (שירתה אותנו מעולה בS/S)ולשלמה בריאות ואריכות ימים.
    סגור
  • חבוב הוא לא חייב לך כלום. (ל"ת)
    שוקרון 16/03/2018 17:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • יש בעיה אחרת - הוא מעולם לא המליץ עליה.
    ארז 16/03/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמעט בכל התייחסות של גרינברג לGE, מכתבות ועד טוקבקים, מילת המפתח היא "להמתין".
    סגור
  • למי שה מפריע שיפסיק לעשות דברים בניגוד לכתוב
    שלמה גרינברג 16/03/2018 15:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בכול מקרה, למרות הירידה בשערי המניה איני חושב שטעיתי, נחיה ונראה
    סגור
  • Ge
    פרטי 17/03/2018 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה רבה על תגובתך. יישר כח
    סגור
  • 8.
    כתבה מעולה . (ל"ת)
    נתי 16/03/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 7.
    Ge ge ge 14$
    טמיר 16/03/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה כי 14$ למניה זה התחתית.האם לדעתך הלחץ על המניה נרגע??תודה
    סגור
  • עדיין יקרה. רווחים של 1$ לשנה הקרובה.
    איחטיאנדר 16/03/2018 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכפיל 14 לחברה לא צומחת עם אתגרים מטורפים וחובות פנסיה ענקיים? לא תודה.
    סגור
  • הזמן יגיד (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/03/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    צק פוינט עומדת במקום
    זיו 16/03/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום שלמה ותודה על המאמרצק פוינט על 100$ כבר כמה חודשים טובים.. לא עולה לא יורדת.מה דעתך לגביה יש שינוי בעמדתך?תודה
    סגור
  • דעתי?
    שלמה גרינברג 16/03/2018 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שכנראה היא כבר כמה חודשים טובים.. לא עולה לא יורדת
    סגור
  • 5.
    בנוגע לרובוטיקה בכלי דם
    הצדיק מסדום 16/03/2018 12:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    א. תמיד נהנה לקרוא את מאמריך המאלפים. ב. מה דעתך על חברה בשם Corindus Vascular Robotiscs ' או בסימול CVRS. הם מפתחים (וגם קיבלו כבר אישור מ-FDA למכשור ראשוני). ג. הם מזכירים לי את חברת מזור.
    סגור
  • Corindus Vascular Robotics
    שלמה גרינברג 16/03/2018 15:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מכיר וכפי שכתבתי, התחום מתמלא החברות. התחום הכללי מזכיר את מזור ההתמקדות לא.
    סגור
  • תודה ושבוע טוב. (ל"ת)
    הצדיק מסדום 17/03/2018 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תודה רבה שלמה
    יוסי 16/03/2018 12:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האסטרטגיה שלי..לחכות לתיקון גדול/מפולתואז לקנות etf.ים 5-8 בתחומים שהזכרת
    סגור
  • יוסי זו אסטרטגיה איומה ונוראה
    לתזמן את השוק 16/03/2018 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחד נמצא בשוק שנים על שנים דרך תעודות סל - כשמתחיל תיקון הוא מתחיל לצאת. השני מחכה לתיקון שנים על שנים על מנת לקנות בזול. הוא יושב על מזומן. כשמתחיל תיקון הוא נכנס לשוק בהדרגה וחוטף פצצה אטומית לתיק ההשקעות שלו. למישהוא יש מוסג היכן תיקון יעצר.
    סגור
  • מי שנכנס לשוק בהדרגה לא חוטף פצצה.
    רז 17/03/2018 07:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי שנכנס עם כל הכסף חוטף. כלל אצבע.
    סגור
  • מה זה בהדרגה
    עדיין 18/03/2018 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    השוק מתחיל שנה עשירית של עליות 2009-2018 איך נכנסים בהדרגה כשאתה 10 שנים יושב על מזומן ומחכה להזדמנות כניסה, מחכה למפולת
    סגור
  • "בהדרגה" זה אחרי תיקונים.
    רז 18/03/2018 13:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אף אחד לא דיבר על לשבת עשר שנים על מזומן.
    סגור
  • אף אחד - הנל מציין במפורש את האסטרטגיה שלו
    סמי וסוסו 19/03/2018 14:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סביר שבמקרה הטוב הוא כבר שנים על שנים משקיע בחצי קלאצ' (האסטרטגיה שלי..לחכות לתיקון גדול/מפולתואז לקנות etf.ים 5-8 בתחומים שהזכרת(
    סגור
  • 3.
    יופי של כתבה. מסכים לחלוטין עם הנאמר (ל"ת)
    גדי 16/03/2018 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    הסינים ותנובה
    שלמה 16/03/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה טועה כאשר אתה כותב שהסינים לא שילמו פרמיה עבור תנובה , הם שילמו כפול ממה שתנובה שווה והם כעת שוברים את הראש איך להפטר מתנובה
    סגור
  • למה שלא תקרא הכתבה לפני שאתה מגיב
    שלמה גרינברג 17/03/2018 09:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היכן כתוב שהסינים לא שילמו פרמיה? הסברתי מדוע שילמו, "הפרמיה נתנה עבור הידע, הקניין הרוחני בחברות"
    סגור
  • 1.
    תמיד מעניין ומחכים לקרוא את הסקירות שלך. תודה ושבת שלום (ל"ת)
    עוז 16/03/2018 12:00
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות