האם וול מארט ניפחה את נתוני המכירות באינטרנט?

בתביעה שהוגשה הערב כנגד החברה נטען כי כדי לנצח בתחרות כנגד אמזון דחפה החברה את הנתונים כלפי מעלה
עמית טל |

התחרות בין רשת וול מארט (סימול:WMT) בענקית הקמעונאות אמזון (סימול:AMZN) דורשת מהנהלת הרשת מאמצים רבים, וייתכן כי בחלקם אינם כשרים. מניית וול מארט איבדה הערב 0.2% בלבד, אך במהלך המסחר ביצעה תנועה חדה ופתאומית ועברה לירידה של 1.5%, כאשר הרקע לתנודה החדה היה דיווח על הגשת תביעה נגד החברה בשל ניפוח נתוני המכירות באינטרנט בדו"חות האחרונים, ופיטור של מנהל שהתלונן על כך שהחברה עוברת על החוק.

"וול מארט בגדה בעקרונות של יושרה וכנות, ודחפה את ערכי הליבה שלה למעלה במטרה לנצח במלחמת הסחר בכל מחיר", נכתב בתביעה הערב.

נזכיר כי החברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון רק לפני כחודש, ודיווחה על עלייה במכירות של חנויותיה בארה"ב זה רבעון ה-14 ברציפות, אך יחד עם זאת רשמה החברה האטה חדה בצמיחת המכירות דרך האינטרנט. המכירות באינטרנט של החברה צמחו בכ-23% ברבעון האחרון של 2017, האטה של 50% ביחס לרבעון השלישי. התחזיות למכירות באינרטנט של הנהלת החברה במעמד פרסום הדו"ח לשנה הקרובה היו אופטימיות, ועמדו על זינוק של 40% במכירות.

מאז פרסום הדו"חות מניית החברה השלימה ירידה של 16%, ירידה שנמשכת גם הערב. מניית החברה נמצא הערב קרוב לממוצע נע 200, רמה שבמידה ותישבר עשויה להוסיף לחץ מכירות על החברה.

גרף המניה הערב:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה