לידיעת השר כץ: "תושבי ישראל אינם שבעי רצון מהתחבורה הציבורית"

כך עולה מדוח בנק ישראל, אשר קורא לממשלה לפעול לשיפור התחבורה הציבורית; "רבים בישראל משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה"
 | 

בנק ישראל פרסם הבוקר (א') נתונים מדוח בנק ישראל לשנת 2017 בנושא התחבורה הציבורית בישראל ביחס לאירופה וקרא לממשלה לפעול לשיפור התשתיות לתחבורה הציבורית - "ההשקעה בתשתיות לתחבורה ציבורית נובעת בעיקר ממדיניות ממשלתית, אף שהממשלה הגדילה אותה בשנים האחרונות, עליה לפעול ביתר שאת לשיפור התשתיות" כך לפי בנק ישראל.

בבנק ישראל מציינים כי "המשתמשים בתחבורה ציבורית בישראל כדי להגיע למקום העבודה נוטים להשתייך לרמה סוציו-אקונומית נמוכה, ממצא אשר תומך בסברה שרבים בישראל משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה, כלומר מפני שאין ברשותם רכב פרטי. תושבי ישראל אינם שבעי רצון מהתחבורה הציבורית, ומדידת עתירות השימוש בתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב מעידה על כך שהעתירות בו נמוכה יחסית למקובל באירופה. ממצאים אלה מצביעים על הצורך כי הממשלה תפעל ביתר שאת לשיפור התחבורה הציבורית בישראל".

על פי נתוני בנק ישראל, שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בשלוש הערים הגדולות בישראל נמוכה משביעות הרצון בערים מרכזיות באירופה. למרות אי שביעות הרצון, ואף על פי שהתושבים כנראה משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה, הנתונים על שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית אינם מעידים כי קיים הבדל משמעותי בין שיעור המשתמשים בשלוש הערים הגדולות בישראל לבין הממוצע בערים גדולות ובינוניות באירופה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אולם, כאשר בוחנים גם את הגורמים המשפיעים על שיעור השימוש בתחבורה ציבורית ניתן לבנות מדד לעתירות השימוש, המושפע מהמאפיינים הייחודיים של כל עיר, אשר תומך בטענה ששיעור השימוש בתחבורה הציבורית בישראל צריך להיות גבוה מזה שנמדד בפועל כדי לעמוד בסטנדרטים אירופיים.

על פי נתוני בנק ישראל, לאורך שנים עומדת ההשקעה בתחבורה יבשתית על כ-1% מהתוצר, מזה שני שלישים בכבישים ושליש בתחבורה ציבורית - בעיקר רכבות כבדות וקלות. בשנים האחרונות עלה במעט משקל ההשקעה בתחבורה ציבורית בזכות השקעה בפרויקטים תשתיתיים גדולים, כגון קו הרכבת תל אביב-ירושלים והקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.

למרות ההשקעה בשנים האחרונות גדל העומס על תשתיות התחבורה, כאשר מספר האנשים שנוסעים לעבודה עלה בעקבות הצמיחה הטבעית של האוכלוסייה, התרחבות פיזורה במרחב, והעלייה בשיעור התעסוקה.

בשעה שאוכלוסיית העובדים ביישוב מגוריהם גדלה בכ-34% בין 2006 ל-2016, אוכלוסיית העובדים מחוץ ליישוב מגוריהם גדלה בכ-53% באותה תקופה. בהתאם לכך נתוני הסקר החברתי מצביעים על עלייה הדרגתית במשך הנסיעה לעבודה.

תגובת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מדביק פערים של 60 שנה בהשקעות בתשתיות בתחבורה ובעיקר בתחבורה הציבורית. במסגרת זאת מושקעים עשרות מיליארדי שקלים בהקמת מסילות ברזל מצפון הארץ ועד דרומה, מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בעשרות ערים בארץ שיצרו רשת של נתיבים שתכלול את כל מטרופולין תל אביב ותאפשר נסיעה ישירה ומהירה של אוטובוסים ורכב ציבורי תוך עקיפה של כל הפקקים. בתשע השנים האחרונות בלבד הושקעו במערך התחבורה הציבורית תקציבים בהיקפים חסרי תקדים שלא היו כמותם מאז קום המדינה".

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    לידיעת הציבור, כץ הוא השר הראשון שמפתח תחבורה ציבורית (ל"ת)
    אלי 19/03/2018 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    הכתבה לא מדוייקת! אנשים משתמשים בתחבורה ציבורית בגלל
    חיים 18/03/2018 21:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קושיי במציאת חנייה ולא תמיד בכלל מעמד סיציו אקונומי
    סגור
  • 10.
    נמאס כבר מהליכוד המושחת שמחלק כסף למצביעיו (ל"ת)
    להחליף את השלטון 18/03/2018 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הממשלה לא תעשה כלום. הם יודעים אבל יש להם נהגים פרטיים
    כץ קץ 18/03/2018 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקומות חניה שמורים והכל חינם. סכנת נפשות לנסוע באוטובוס בשעת עומס אפילו אי אפשר לרדת מהאוטובוס כי הוא דחוס. אוטובוסים לא עוצרים בתחנות כי הם מפוצצים. כמו כן הממשלה לא שינתה שום מסלול כבר 40 שנה. קו שמשרת אוכלוסיה מת"א , ר"ג , בני ברק ופתח תקווה כמו קו 66 מגיע כל רבע שעה במקרה הטוב. ומרבית האנשים רוצים להגיע לאזור הצפון לנמל וכו. אבל הוא לא מגיע. ושום דבר לא יעזור פה. חוץ מלהרוס הכל ולבנות מחדש עם אנשים חכמים ולא אנשים מחממי כסאות וטיפשים כמו שיש פה בשפע במדינה
    סגור
  • 8.
    בחו"ל כל רגע מגיע אוטובוס חשמלית מטרו בכלל לא צריך לקחת (ל"ת)
    טל 18/03/2018 15:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    ממתי הוא משמש באוטובוס ? למה שיידע שיש קוים שבכלל לא
    גל 18/03/2018 15:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מגיעים גם אחרי 40 דקות .אנשים משלמים כסף ולא רק שעומדים כמו בקר גם לעמוד לא מצליחים כי לא מגיעים אוטובוסים והנהג או לא עוצר בכלל או שמעמיס מפוצץ את האוטובוס הוא יושב ולשר יש נהג פרטי
    סגור
  • 6.
    רכבת ישראל עולם שלישי (ל"ת)
    גיא 18/03/2018 15:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    רוני
    byroni 18/03/2018 15:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנוסף למה שכתבתי . אני מציע להפסיק לחלק משכורות ענק ואז יהיה כסף גם לתחבורה ציבורית נוספת.
    סגור
  • 4.
    רוני
    byroni 18/03/2018 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. אין מה להשוואות בין אירופה לישראל , באירופה בכל נבנה במשך מאות שנים. בישראל אנחנו רק 70 שנה מקום המדינה . 2. אין תקציב בישראל כפי שיש באירופה. 3. בשלוש שנים האחרונות אני נוסע הרבה מאוד בתחבורה ציבורית ולא הרגשתי כל בעיה לגיע מקום למקום ובזמן.
    סגור
  • 3.
    מעניין לו את הסבתא
    אזרח 18/03/2018 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאות אלפי אזרחים נתקעים בפקקים, או סובלים בלית ברירה בתחבורה ציבורית לא יעילה ומסורבלת, אבל הוא וממשלתו ימשיך לנסוע ברכב שממן לו משלמי המיסים . העיקר רוצה לסלול רכבת לאריאל, השקעה אדירה בשביל קומץ של אנשים.
    סגור
  • 2.
    הבעיה היא יכולת - אין לכץ יכולת לספק תחבורה ציבורית (ל"ת)
    דן 18/03/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    מעניין אותו הכסא .. לא מה אנחנו האזרחים חושבים ...הגזמת
    מוטי 18/03/2018 13:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממשלת נתניהו זו הדוגמא הכי טובה לכדאייניקים השר כץ מוקסם מעצמו שזורק עשרות מיליארדים ולא מבין מה לא בסדר אין בעיה שיסלול כבישים ועוד מחלפים אבל תחבורה ציבורית זה רכבות זימנות ומהירות מכאן לשם וחזרה התחברה הציבורית בישראל היא פיקציה מה לא מובן ?
    סגור
  • כאשר השר נוסע במכוניתו המרווחת
    אזרחית 18/03/2018 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם הוא נותן דעתו על האזרחים המשתמשים בתחבורה הציבורית ? ספק רב. האם הוא חושב ומתכנן כיצד להסיע אלפי חיילים לבסיסי צה"ל הנבנים סביב באר-שבע או שמא מחשבותיו נתונות למסילת הברזל שהוא מעדיף לסלול לאריאל בה על תושביה המעטים ? ספק רב. 2 קדנציות בתפקיד שר התחבורה (ועוד תארים) ואנחנו האזרחים נותרנו באותו מקום.
    סגור
  • יש כבר רכבת לב"ש ויש גם רכבת לדימונה! גם באריאל ושומרון (ל"ת)
    יש אזרחים!! 18/03/2018 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות