אל על: צניחה של 93% ברווח הנקי לשנת 2017 ועלייה של 3% בהכנסות

התחזקות השקל ועדכון הסכמי העבודה שחקו את הרווחיות; גונן אוסישקין מנכ"ל אל על: "הדרימליינר, גורם משנה כללי משחק"
 | 
telegram
(1)

חברת התעופה הישראלית אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לשנת 2017 עם עלייה של 3% בהכנסות וצניחה של 93% ברווח הנקי. שיעורי הרווחיות נשחקו ולמרות שמניית החברה איבדה בחצי השנה האחרונה כמחצית מערכה, בהתאם לרווח הנקי של שנת 2017 המניה נסחרת במכפיל רווח 30.

הכנסות חברת התעופה הסתכמו בסך של כ-2.1 מיליארד דולר בשנת 2017, עלייה של כ-2.9% ביחס להכנסות של כ-2 מיליארד דולר אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-5.7 מיליון דולר, צניחה של כ-93% ביחס לרווח נקי של כ-80.7 מיליון דולר אשתקד.

בבחינת תוצאות הרבעון הרביעי של השנה, הכנסות החברה עלו ב-11% ל-512 מיליון דולר, לעומת כ-461 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד, אולם החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2017 עם הפסד של כ-29.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2016.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שולי הרווח הגולמי נחתכו ב-3% לרמה של כ-16.6% בשנת 2017, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-19.9% אשתקד. בין היתר כתוצאה מהתייקרות מחירי הדלקים אשר הביאה לגידול של כ-40 מיליון דולר בהוצאות הדלק ועליית הוצאות השכר של כ-65 מיליון דולר. החברה מציינת כי הגידול בהוצאות השכר נובע ממספר גורמים, ביניהם התחזקות השקל ביחס לדולר, עליה בכמות העובדים ובשעות הפעילות, בין היתר בשל הפחתת השימוש של החברה בחכירות "רטובות" – חכירת מטוס על צוותו, ביחס לאשתקד, והשפעת הסכמי עבודה אשר נחתמו עם מגזרים שונים בחברה במהלך שנת 2017, עלייה בשכר המינימום, מענקים שהוכרו בשנת 2017 בגין רווחי 2016, בעוד שהמענקים בגין רווחי 2015 הוכרו באותה שנה, והפסד אקטוארי בגין הטבות אחרות לטווח ארוך בעיקר בשל ירידה בשיעור ההיוון של אותן התחייבויות.

הוצאות התפעול בשנת 2017 קפצו בכ-80 מיליון דולר (כ-20 מיליון דולר יותר מצמיחת ההכנסות), באופן אשר שחק את שולי הרווח התפעולי בכ-4% לרמה של כ-1.4% בשנה זו, בהשוואה לשולי רווחיות גולמית של כ-5.4% בשנת 2016.

ירידה של כ-8 מיליון דולר בהוצאות הפחת בשנת 2017 עזרה למזער מעט את השחיקה בשולי ה-EBITDA אשר נחתכו בכמעט 5%, כאשר ה-EBITDA הסתכם בסך של כ-197 מיליון דולר בשנת 2017 המהווים כ-9.4% מסך ההכנסות, זאת לעומת כ-286 מיליון דולר בשנת 2016, אשר היוו כ-14.1% מסך ההכנסות.

גונן אוסישקין מנכ"ל אל על: "במהלך שנת 2017 התמודדה החברה מול התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי כתוצאה מגידול משמעותי במספר המושבים של חברות זרות  ובמיוחד חברות ה Lowcost. אל על מצויה בעיצומו של תהליך אסטרטגי של התאמת החברה לשינויים הנדרשים לשם שמירה על מעמדה התחרותי והמשך מיצובה כשחקנית המובילה בשוק התעופה הישראלי: ההצטיידות במטוסים החדשים והמתקדמים מדגם "הדרימליינר", שאנו רואים בה גורם משנה כללי משחק מבחינת החברה, אשר יביא לשידרוג חויית הנוסע ולחסכון בהוצאות התפעוליות של החברה; כמו גם הרחבת רשת הנתיבים בצפון אמריקה: בוסטון, מיאמי וסן פרנסיצקו  והגדלת תדירויות ביעדי אל על; השקעה בעולמות הדיגיטל מתוך כוונה לייצר שיפור ושינוי מהותי בתחום חשוב זה וכן אינטרנט במטוסים.  בנוסף אנו ממשיכים לפעול, ולשמחתנו בהצלחה רבה, לשיפור הדיוק המבצעי".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל על חברה פח
    אליהו 21/03/2018 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מטוסים מיושנים, איחורים נוראיים, סרטים לא מעודכנים, יחס מחפיר, צ'ק אין בלי אפשרות לבחור כסא. מקומות פנויים במטוס אבל בבידוק משקרים ואומרים שהמטוס מלא. מושבים עם משענת שרק נשענת בלי אפשרות ליישר. צוות הדיילים והדיילות - נקודת אור. שיתאפסו על עצמם ומהר חברת אל על אם הם רוצים להמשיך ולהתקיים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות