שופרסל: גידול של 5% ברווח הנקי וקיפאון בהכנסות שנת 2017
רשת הסופרמרקטים שופרסל דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה לשנת 2017 עם עלייה של כ-5% ברווח הנקי אשר הסתכם ב-275 מיליון שקל, המהווים 2.3% מהכנסות, בהשוואה ל-262 מיליון שקל בשנה הקודמת, שהיוו 2.2% מהכנסות. הכנסות החברה הסתכמו בכ-11.9 מיליארד שקל בשנת 2017, בדומה לשנה קודמת. בנוסף, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 160 מיליון שקל.
מניית החברה עלתה בשנה האחרונה כ-35% והחברה נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-5.5 מיליארד שקל, המשקפים מכפיל מכירות של 2.2 ומכפיל רווח 20 על תוצאות 2017.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-3 מיליארד שקל המהווים 25.9% מההכנסות בהשוואה ל-2.9 מיליארד שקל אשתקד אשר היוו 24.7% מההכנסות. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מתרומת המרכז הלוגיסטי בשוהם, גידול בנתח המותג הפרטי ותמהיל המבצעים.
הוצאות המכירה ושיווק עלו בכ-72 מיליון שקל בשנת 2017, במקביל לעלייה של כ-18 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות, באופן אשר קיזז חלקית את השיפור בשולי הרווחיות הגולמית, כאשר שולי הרווח התפעולי (לפני הכנסות אחרות) עמד על כ-3.9% בשנת 2017, לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-3.5% אשתקד. העלייה בהוצאות התפעול נבעה בעיקר מגידול בהוצאות השכר, המיוחסת בין היתר לעליית שכר המינימום וגידול בהוצאות הפחת, אשר קוזזה בחלקה באמצעות הליכי התייעלות.
ה-EBITDA צמח בכ-9% והסתכם בכ-770 מיליון שקל בשנת 2017, אשר היוו כ-6.5% מסך ההכנסות, זאת לעומת כ-707 מיליון שקל אשתקד, אשר היוו כ-6% מההכנסות.
המכירות בחנויות זהות ירדו בכ-0.6% בשנת 2017, כאשר מנגד המכירות למטר רבוע הסתכמו בכ-24.2 אלפי שקלים בשנת 2017, עלייה של כ-1.3% לעומת כ-23.9 אלפי שקלים אשתקד, אשר נבעה בעיקר מצמצום שטחי מסחר.
ישראל ברמן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "שנת 2017 התאפיינה בפעילות עסקית מרובה ומגוונת שמטרתה המשך קידום חדשנות עסקית, בידול בשוק ויצירת ערך לציבור הלקוחות שלנו. במהלך השנה המשכנו במיקוד במנועי הצמיחה העיקריים שלנו כגון: חיזוק תחום הדיסקאונט, המשך פיתוח של תחום האונליין והדיגיטל אשר ממשיכים לצמוח בצורה יוצאת דופן ומהווים כבר כ-11.5% מסך ההכנסות שלנו (כ-1.4 מיליארד שקל), המשך פיתוח וביסוס של המותג הפרטי כאלטרנטיבה צרכנית איכותית ומוזלת לצרכן תוך קידום השקות מוצרים וחדשנות המתמקדת בעולם המוצרים הטריים. שיעור מכירות המותג הפרטי מסך מכירות החברה הגיע לכ-21.3% מסך הכנסות החברה (כ-2.6 מיליארד שקל). לצד זאת במהלך השנה פעלנו לביצוע שדרוגים בתשתיות בסניפים ותיקים של החברה כדי לעדכן את חווית הקנייה של לקוחותינו בסניפים וקידמנו מהלך חוצה ארגון של 'מהפכת השירות של שופרסל' אשר מטרתו לקדם בחברה תרבות ארגונית מוכוונת לקוח ולאפשר לאנשינו להציע את השירות הטוב ביותר ללקוחות".
"במהלך שנה זו רכשנו את חברת ניו-פארם מתוך רצון להעצים את נוכחות החברה בשוק הפארם ולחולל שינוי בשוק זה שנשלט עד כה ע"י שחקן משמעותי אחד בלבד. עברנו להתקשרות עם חברת כאל בתפעול כרטיס האשראי שופרסל ויצאנו לדרך במהלך של גיוס מחדש של לקוחות כרטיס האשראי תוך מתן הצעת ערך מחודשת ומשופרת ללקוחות, במהלך השנה האחרונה התקדמה פעילות שופרסל לעסקים והרחיבה את היקפי השירות שנותנת החברה לעסקים בגדלים שונים ובתחילת 2018 אף השקנו את חנות Cash & Carry הראשונה שלנו. בתחום הפיננסי ביצענו גיוסי הון מוצלחים בגובה 355 מיליון שקל, שיפרנו את דירוג החוב שלנו ומניית שופרסל טיפסה בכ-60% ונכנסה למדד ת"א-35 של הבורסה לני"ע בת"א".
המנכ"ל, איציק אברכהן נהנה משכר בעלות כוללת של כ-5.8 מיליון שקל בשנת 2017.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.הגיע הזמן לדווח על רווח תפעולימייק לבנובסקי, ר"ג 27/03/2018 09:32הגב לתגובה זו0 0אביטדה שמביטדה. רווח התפעולי , זה מה שקובע. תפסיקו לבלבל את המוח עם קשקושי נתונים. ואגב, להבדיל מחברות אחרות, החברה הזו מרויחה יפה תפעולית. תתחילו להתמקד בעיקר.סגור