אפליית הטיסות מעל סעודיה: "מדינת ישראל הצטרפה לחרם על ישראל"
חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגישה היום עתירה דחופה לבג"צ כנגד האישור לאייר אינדיה להפעלת טיסות לישראל במסלול מקוצר מעל סעודיה. מסלול החסום בפני חברת התעופה הישראלית.
באל על מצביעים על אפליה ממדרגה ראשונה במסגרתה אל על או כל חברת תעופה ישראלית אחרת לא תוכל להתמודד עם חברת התעופה ההודית וחברות נוספות שיצטרפו לתחרות הלא הוגנת.
באל על מדגישים כי החברה לא נגד מתן אישור לחברה ההודית לטוס לישראל דרך ערב הסעודית אבל חשוב לה להבטיח שגם לה תינתן האפשרות לטוס בנתיב הקצר להודו.
אלי דפס, יו"ר אל על: "הפיצוי שמציעה המדינה הינו בהתאם לגודל הנזק, אך לא ניתן להעריך את גודל הנזק שכן עוד שבועיים חברה תאילנדית תבקש לטוס מעל, וכך הלאה. הישג מדיני למדינת ישראל זה שחברה ישראלית תטוס מעל סעודיה. אנחנו מבקשים מהמדינה לעצור את המהלך, למנוע מחברות זרות נוספות לטוס מעל. ההיתר לאייר אינדיה מפר גם את ההסכם הדו-צדדי בין ישראל להודו משנת 2016, הקובע כי ממשלת ישראל מחויבת לאפשר לחברות תעופה ישראליות "הזדמנות שווה והוגנת" להפעיל את מסלול הטיסה שבין ישראל להודו. לא יכולה להיות תחרות הוגנת בין חברת תעופה שיכולה לטוס ישירות מנקודה לנקודה לבין חברת תעופה שנאלצת לעשות שימוש בנתיבים ארוכים יותר בשל אפליה על בסיס לאומי".
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "נעשה מעשה חמור עוד יותר, אין תקדים לזה באף תעשייה, בטח לא בתעשיית התעופה. הטענה שזו אפליה קטנה היא מופרכת".
אייל מגל, ועד עובדי אל על: "מדינת ישראל הצטרפה לחרם הערבי על החברות הישראליות. עננה שחורה על הפליית חברות התעופה הישראליות ופגיעה קשה וחמורה בכך שלא ניתנת להם אפשרות לטוס בנתיבים הקצרים והיעילים למזרח הרחוק. אנו מקווים שמדינת ישראל לא תיתן ידה להרוס את חברות התעופה הישראליות תוך יצירת אפליה לרעה של המטוסים הישראליים ובטוחים שהממשלה תפעל להתיר גם למטוסי אל על לטוס מעל סעודיה. על מנת להבטיח שהחלטת ממשלת סעודיה תהיה לא פחות מאירוע היסטורי בעל השלכות מדיניות מרחיקות לכת אנחנו חייבים להבטיח תחרות פתוחה הוגנת ושווה בין חברות התעופה הזרות לבין החברות הישראליות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.די כברדוד 08/05/2018 17:26הגב לתגובה זו0 0תורידו כבר את הכתבה הזוסגור
-
5.לממשלה ברשות ביבי יש לה אופציה אחדhhh 28/03/2018 22:44הגב לתגובה זו0 0בג"ץ אין לו את הסמכות לבטל הסכם בין ראש ממשלה שר התחבורה לממשלת הודו.. אם אל -על רוצה אישור לטוס מעל ערב הסאודית.. ביבי חתם הסכם לטיסות ולא למסלול הטיסה.. אם אל על רוצה לסיג אותו מסלול שיפנה לרשות הבינלאומית ,בית המשפט לא יפסוק להסדיר מסלול שווה. וגם לא לבטל מסלול הטיסה דבר ...שביבי יפעיל את קשריו עם ארצות ערב ותסיג האישורסגור
-
4.החרם התחיל מזמן עם הבחירה בטורקיש איירליינסאביב 28/03/2018 19:39הגב לתגובה זו1 0חברה ממומנת ע״י ארדואן , 9 טיסות ביום מנתב״ג לטורקיה . חלק מהישראלים מעדיפים לממן את אויביהם , או פשוט אינם מבינים זאת. אבל חלילה קורה משהו בטחוני אף אחד לא טס ארצה וזועקים הצילו לאלעל . לצרכן הישראלי יש זיכרון קצר כזה נוגע לכיסו .סגור
-
3.באייר אינדיה המשכורות יותר נמוכות מאשר באל עלבכינים 28/03/2018 13:51הגב לתגובה זו1 0למה לא בגץ גם על זהסגור
-
2.אייל, דבריך בסלע. (ל"ת)אילן 28/03/2018 12:21הגב לתגובה זו0 1סגור
- טען עוד
-
1.יש לשלול מאל-על את סבסוד המדינה עבור סידורי אבטחה (ל"ת)אבי 28/03/2018 12:11הגב לתגובה זו0 2סגור
-
זו הכותרתצבי 28/03/2018 21:07הגב לתגובה זו1 0אי פירגון, שנאה, וקנאה ,אתה כנראה עובד אחת מחברות התעופה,זה מה שחשוב עכשיו,במקום לראות את הכאב של חברת אל-על שהוא אמיתי,האם יכול להיות דבר כזה,שר.ממשלה מחליט החלטה פוגעת כל כך,והשרים האחראים מפחדים להגיד שהוא טעה,פשוט בושה וחרפהסגור