הרצף העולה במדד ה-S&P 500 נשבר, הזדמנות לצאת?

גורביץ' על החולשה בשוק המניות האמריקאי: "נקודת השפל האחרונה אמורה להישבר מטה"
 | 

החולשה הנקודתית שגילה שוק המניות האמריקאי לפני כשבוע נמשכה גם לימים האחרונים. קשה לומר שהיא היתה בלתי צפויה. הרמות בהן הוא מצוי מייצגות התנגדות לא פשוטה. המצב, אם לנסות ולהגדיר אותו במילה אחת, הרי שהוא "נפיץ".

S&P 500 +0.35% S&P 500 5,969.34 +0.35% S&P 500 סגירה:5,948.71 פתיחה:5,944.36 גבוה:5,972.9 נמוך:5,944.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  

בגרף הרבעוני

  1. הרבעון הראשון של השנה הסתיים עם נר המעיד על מעבר שלב מעליות לדשדוש.
  2. הנר מייצג איזון בין כוחות הביקוש לכוחות ההיצע ומצוי מעל לרצועת בולינגר העליונה. 
  3. המשמעות לרבעון הנוכחי – חולשה, אולי עליות אך ללא שיאים חדשים.
  4. כל האזור שבין 2,683 – 2,872 הוא אזור רווי במוכרים.

בגרף החודשי
  1. בסוף מרץ נשבר הרצף העולה ומדובר כפי שכתבתי לא אחת בסימן ליציאה מהשוק וזאת על רקע עלייה משמעותית ברמת הסיכון. 
  2. עם שבירת הרצף העולה החל רצף יורד. 
  3. שער הסגירה של מרץ נמוך מהשער הנמוך של ינואר. 
  4. שבירת רצף עולה בגרף החודשי היא האיתות האחרון בהחלט ליציאה מהשוק ופירושו עלייה דרמטית ברמת הסיכון. 
  5. יחד עם זאת מבנה המחירים עודנו חיובי והממוצעים הנעים מסודרים בסדר עולה, מה שמסביר את היכולת של השוק להחזיק עד כה את הראש מעל למים.

בגרף השבועי
  1. בגרף השבועי נוצרת התנהגות מעניינת המגדירה את יחסי הכוחות בין הקונים למוכרים.
  2. הקונים מיוצגים על ידי נקודות השפל המסודרות אופקית סביב רמת 2,532 הנקודות. 
  3. המוכרים מיוצגים על ידי נקודות השיא המסודרות במבנה יורד ומביאות לידי ביטוי את הנכונות למכור במחירים הולכים ויורדים. 
  4. ברוב המכריע של המקרים מסתיימת התנהגות זו בניצחונם של המוכרים. 
  5. יתרה מכך, כבר לפני מספר שבועות כתבתי שהמגמה בטווח הזמן הבינוני אינה עוד מגמת עלייה. 
  6. מחזורי המסחר התרחבו בירידות והתכווצו במהלך העליות האחרונות.
  7. כפי שאפשר לראות, שבירת הרצף העולה בגרף השבועי יצרה נקודת שיא נמוכה מקודמתה. 
  8. המשמעות היא שנקודת השפל האחרונה אמורה להישבר מטה. 
  9. ההתנגדות משמעותית ברמת 2,800 הנקודות וזה פוטנציאל העליות המקסימאלי של המדד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מבט קדימה
כפי שכתבתי לא אחת, שווקים לא משנים מגמה ארוכת טווח בין לילה. מדובר בתהליך שיכול לארוך מספר חודשים ובמהלכו נוטה השוק לדשדש ולהפגין תנודתיות תוך שהוא יוצר בלבול ואי וודאות גבוהה, שינויים תכופים ואי בהירות. ולעניות דעתי זה בדיוק מה שעובר על שוק המניות האמריקאי.

למה לצפות? בסופו של דבר לירידות. כל עלייה תהיה לצורך ירידה והזדמנות לצאת.


*כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
**אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    השוק מילימטר משיא כל הזמנים...אתה טועה ומטעה
    מורה 30/05/2018 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בוא לשיעור נסיון חינם אצלי
    סגור
  • 22.
    מפולת בבורסה
    שוקי 29/05/2018 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום היה היומן לקראת 2 ביוני
    סגור
  • 21.
    לדעתי אייל גורביץ זה האש בתחפושת (ל"ת)
    "לאש" 28/05/2018 15:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עלית עליי. מעשכיו אכתוב תחת שמי האימיתי אייל גורביץ.
    אש 28/05/2018 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו
    סגור
  • תודה על הכנות לא צריך להתבייש בטעיות
    לאש 28/05/2018 21:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תציג גם איזה תיק וריטואלי על הדרך
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    השוק לא קשור לנרות וגרפים
    איזי 28/05/2018 08:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה שמשנה את השוק זה מגמות פוליטיות, אינטרסים כלכליים, ובחירות, אחרת אין שום סיבה לעליות לירידות יש סיבה אחת עיקרית להוריד את השוק כדי לקנות מניות בזולהרי בסופו עולם כמנהגו נוהג.
    סגור
  • אז למ אתה קורא ניתוח טכני אם אתה לא מאמין בו.משעמם לך?
    נר 02/06/2018 03:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המגיבים נגד, אף אח לא חייב אתכם לקרוא ולעקוב. מקובעות זהה מגבלה.
    סגור
  • אני משתמש בנרות לעוגת יום הולדת
    נרות 30/05/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובתבניות לאפיה...
    סגור
  • מגמות פוליטיות, נרות יפניים והשוק
    אש 28/05/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגמות פוליטיות,בחירות, מלחמות וכו משפיעות על השוק בצורה נקודתית וכאשר מסתכלים לטווח ארוך הן נראות כמו הפרעה קטנה על הגרף. שינויים פוליטיים בדכ אינם קורים בין לילה ומה שבאמת משפיעה זה הציפיות וההערכות לגבי אופי השינוי ואלה מתבטאים בגרף בכלל ובנרות יפניים בפרט. מה שבסופו של דבר משפיע באופן ישיר על המגמה זה המאבק בין הקונים למוכרים, בין בעלי ההון לציבור הרחב והמשקיעים המוסדיים וזה מתבטא בצורה ישירה בנרות.
    סגור
  • 19.
    ראוי להכין ניתוח של הזהב ובעיקר של הנגזרות השונות שלו
    ירון 27/05/2018 23:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנוכח גל הירידות הצפוי מן הראוי להתחיל לכלול בסקירות באופן רציף ניתוח של זהב ונגזרות שלו. "הסינרגיה ההפוכה" בין המדדים והזהב עשויה להתגלות בהמשך כמאירת עיניים עבור חסרי האמון והאמונה בניתוח הטכני.
    סגור
  • 18.
    קשקשן
    שלומי 27/05/2018 19:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קשקשנים אתם והוא כל הגרפים בולשיט איי טעיתי ועדיין טוען הכל תלוי מה טרמפ יעשה בתחום המדיני ובמפגש עם צפון קוריאה להערכתי הולכים לעליות מטורפות שום גרפים ושום בטיח הכל הטעיות
    סגור
  • בדיוק כמו שהבחירה של טרמפ הביאה איתה "ירידות"
    אש 28/05/2018 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם אמרו, אם טרמפ ייבחר יהיו ירידות.... המפגש או אי המפגש במקסימום ישפיעו על השוק למשך שבוע, ולאחר מכן השוק ימשיך לאן שהוא צריך. לאן הוא צריך להמשיך - לאן שבעלי ההון ייקחו אותו על מנת לרמוס את המשקיעים הקטנים ולהרוויח על חשבונם ובהתאם למידע שיש להם על החברות שלהם.
    סגור
  • 17.
    לך תכין מרק צפרדעים בטעם אוויר. (ל"ת)
    לך הביתה גורביץ 27/05/2018 17:08
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 16.
    הוא גרוע.ומצנזרים פה דברים בגנותו.גרבץ של מנתח (ל"ת)
    אתה גרבץ של מנתח 27/05/2018 15:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אני שולט היטב בשפה העברית..איני מבין מה פרוש
    ל16 27/05/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גרבץ של מנתח. ניסית להתחכם ויצאת דביל יותר מאשר חמור.
    סגור
  • 15.
    ריבית עולה
    תמו העליות 27/05/2018 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק מה הירידות נעשות מתונות כלומר השוק יורד מופיעות גם עליות ושוב ירידות האדום מופיע הרבה צריך לבדוק כמה עליות ירידות היו במשך שבוע חודש השוק אינו צולל אלא יורד במדרגות פעם למעלה פעמיים למטה
    סגור
  • אתה צודק לחלוטין.
    איצ 27/05/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכה תלך ותחמיר ותהפוך לבומבה בלתי הפיכה ולא ניתנת לתיקון.
    סגור
  • 14.
    כמנתח טכני אתה פשוט אונס את הגרף
    יניב 27/05/2018 13:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    במקום להסיק מהגרף מסקנות אתה אונס אותו עד שתמצא סימנים שיתמכו בדיעה המקובעת שלך שוב ושוב אין שום אינדיקציה טכנית (בטח ובטח שלא מובהקת) לשבירה מטה
    סגור
  • ואיזה מסקנות אתה מסיק מהגרף?
    אש 27/05/2018 21:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם אתה מסיק שאנחנו במגמת עלייה?האם אתה רואה סימנים לכך שהכיוון הוא מעלה?האם אתה האמת מכיר את שיטת הניתוח הטכני כדי לפסול אותה?
    סגור
  • הגרף הגיש תלונה במשטרה לדעתך? (ל"ת)
    יניב של אמא 27/05/2018 17:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • צודק הגרף הטכני הולך אחרי.....
    יוסף 27/05/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הדעות הסובייקטיביות של אייל ולא אייל הולך אחרי הגרף מהסיבה הפשוטה הגרף לעולם לא יכול לגלם את העתיד אז אייל מנחש ומתרץ את הניחושים שלו בצורת גרפית כדאי לתת לזה כביכול צביון "מדעי " בעוד ששום גרף בעולם לא יכול לגלם את העתיד במערכת בורסאית כאוטית רבת משתנים שפועל בצורה אי ליניארית . אייל זורק ניחושים לא ממסגר אותם בזמנים ומדבר או כותב בצורה עמומה בלתי קונקרטית כדאי שיכול לשנות את דעתו לאחר מעשה ולכתוב "כפי שצפתי " גם שהתחזית שלו הייתה הפוכה ממה שהתרחש בפועל ולתרץ את כישלונותיו במוסגים מעולם החיי הצומח או בכול דרך אחרת . אייל יודע בדיוק כמו כול משקיע מהשורה לתזמן את השוק . הסטטיסטיקה במצרפי תראה שלנסות לתזמן את השוק יגרום להפסדים בטווח הארוך בהסתברות של מעל 95 אחוז וזאת ביחס למשקיע שממעיט בפעולות ,לא מנסה לתזמן את השוק ומשקיע במדדים מבוזרים ,ומשקיע לטווחים של שנים רבות .לפעמים אייל הפגע בול ברוב הפעמים הוא נכשל ומתרץ את הכישלונות בכול מיני צורות ושינו כוונות שלאחר מעשה .
    סגור
  • 13.
    אתה וכל המגיבים שמצדדים בך .אלו הסיבותתתתתתתתתתת
    אתה פשוט מגוחך 27/05/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחודש מרץ אתה אומר שיהיה תיקון .עם כל הכבוד מעולם לא הצגת את מה שקרה לתחזיות שלך .רק את ההצלחות הבודדות ביותר שלך .את כל הכשלונות הבלתי נגמרים שלך זרקת על הקוראים .שהם לא הבינו אותך .שהם אשמים בכך שהם הפסידו .כן .קראתי את כתבת ה"אני מאשים " שלך .יש לך מניות בביזפורטל אז אין לך בעיה לכתוב בלי סוף פה .יש לך גם עור של פיל .לא מזיז לך משום טוקבק .אתה ממשיך בשלך .בלגרום הפסדים לאנשים .עיתוי הוא דבר חשוב בשוק ההון .מה איכפת לי שאתה צועק 3 חודשים תיקון תיקון .ברור שזה יבוא .בסוף כל עליה יש ירידה .אתה לא מסוגל לומר מתי .אפילו לא כמה ימים לפני אז מה אתה שווה לקוראים .בשביל מה כל הכתבות המטופשות האלו .כדי לפרנס אותך .לא ??? מקווה שזה יפורסם .אתה עושה צחוק מעצמך ומהקוראים .
    סגור
  • 12.
    הצידה עם נטייה קלה לעליות
    מיקי 27/05/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין מוקדם להספיד את המדדים. יש עדיין מלחמת כוחות כאשר מקסימום תהיה ירידה שתבחן את התמיכות הקודמות כמו שקורה בדישדושים. במקרה הטוב תחול מגמת עליה איטית עם בחינות מדי פעם. הכלכלה בארה"ב לא קורסת אלא טובה והחברות ימשיכו להרוויח אבל אולי פחות. אולי משהו עולמי יצדיק דישדוש.
    סגור
  • למטה...
    חזי 30/05/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחי, הכיוון למטה. מתי שיעלה תעיר אותי...לילה טוב...
    סגור
  • 11.
    מחזיקים
    לא מבינים 27/05/2018 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשוק בינתיים מגיעים מוכרים יום יומיים בתקווה שהמומנטום ימשיך הלאה
    סגור
  • 10.
    יהיו מוכרים
    לא מבינים 27/05/2018 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל השקעה ממונפת סופגת הוצ.ריבית באם נלקחת מאשראי . השקעות אלטרנטיביות כגון אגחים נעשים אטרקטיביים השווקים לא יורדים כי המשקיעים לא הפנימו זאת טוב . אין כאן שיקולים כלכליים ישנם משקיעים עם שיקולים כלכליים שימכרו או יסגרו פוזיציות אשראיות
    סגור
  • 9.
    השוק בקרוב 1600 (ל"ת)
    כהן א 27/05/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • לא לברבר (ל"ת)
    שקט 27/05/2018 13:58
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 8.
    מתי לצאת ? היום, בעוד חודש, בעוד שנה
    יוד 27/05/2018 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפני חודשיים נאמר לנו שהנסד"ק בדרך למתחת 6,600 ושם דבר לא קרה. שם המשחק הוא תזימון הנכון. אני מצפה שהתחזית תהיה בטווח של שבועות בודדים.
    סגור
  • מה שיפה אצל אייל שהתחזיות שלו הם נצחיות
    ליוד 27/05/2018 15:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עד שהתחזית מתרחשת בפועל בשביל זה לא צריך גרפים כול ילד יכול לטעון את זה
    סגור
  • אתה ילד נכון? אז טען את זה!!!
    מר ליוד 27/05/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מה הכוונה ילד? הבן שלי בן 9 קיבל לפני שנה 9000 שקל ובאמצעים פשוטים אך גאוניים מבחינתו ועם מחשבו וקצת עזרה מהוריו..יש לו היום70.000 שקל. ןהוא סך הכל כל ילד..
    סגור
  • מה זה קשור בכלל
    לאבא שיש לו בן גאון 27/05/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה באמת מתאים לך את התחזיות של אייל מכוון שאתה ממש לא מבין את הבנת הנקרא זה לא משנה עם זה ילד או הבן הגאון שלך נהג או מטטא רחובות או פרופסור לפסיקה גרעינית .כול עוד אין מיסגור בזמן כל התחזיות ריקות מאינפורמציה .
    סגור
  • 7.
    גם בנקים אמר אותו דבר, רצף נשבר נר שמעיד על מוכרים
    אילן 27/05/2018 11:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והנה הופ בנקים בשיאים.
    סגור
  • 6.
    התנועה הצידה וההתנתקות מרצועות בולינגר - המסמר האחרון
    ירון 27/05/2018 10:21
    הגב לתגובה זו
    2 3
    המת מונשם מתחילת השנה. שבירה של 2630 היא ענין של ימים. לאחר מכן נתעכב מעט בין 1630 ל 2580. אבל לאחר מכן יחל רשמית תקון משמעותי ביותר. היעד המינימליהמיידי יהיה 2300. אבל זה ממש לא יסתיים שם.
    סגור
  • 5.
    100 נכון ויפה..צודק. (ל"ת)
    לאייל 27/05/2018 09:26
    הגב לתגובה זו
    16 4
    סגור
  • 4.
    אמרתהנאסדק יירד לפחות 6600 אתה בדיחה עצובה. (ל"ת)
    חיים 27/05/2018 09:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • הבדיחה הם אלו שמאמינים בו עדיין . (ל"ת)
    הוא לא בדיחה עצובה 27/05/2018 13:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ביום שתבין את ההבדל בין איסוף לפיזור תוכל להגדיר בדיחה
    ירון 27/05/2018 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עד אז - גם חסר סבלנות כמוך - יאלץ להיעזר במעט סבלנות. למען האמת - כנראה שלא תדרש להמון סבלנות.
    סגור
  • חיים הגדיר לך בדיוק מה זה בדיחה
    לירון 27/05/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואני קצת אחדד לך את ההגדה אולי תתחיל בתחזיות של אייל בדאקס, בנקים וכו' אולי תלך קצת אחורה מתחילת השנה שאמר ללא הפסק כול ירידה לצורך עליה ולמחרת הבורסה התחילה לצנוח מעל 10 אחוז ועוד קצרה ידי מלפרט . זה בדיחה שלכל הפתאים פו יש זיכרון של דג זהב והם זוכרים רק הניחושים המועטים הבלתי נמנעים ואת רוב הכישלונות הם נוטים או רוצים לשכוח ומאמינים למגלה העדידות שלהם שמשנה את דבריו כמו זיקית לאחר מעשה זה לא רק בדיחה זה הקומדי סטור .
    סגור
  • 3.
    גורביץ כמו קלפן מפסיד ומוסיף עוד ועוד לכוון ההפוך. (ל"ת)
    צחי 27/05/2018 08:59
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • אתה צודק רק בהבדל גדול....
    לצחי 27/05/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההבדל הגדול בין גורביץ לבין קלפן שאייל משחק WIN WIN אצל אייל התחזית היא כמו אשליית מונטה קרלו זה לא עולה כסף לחזות תחזית שהבורסה תרד בסוף מכוון שהבורסה כמעט בוודאות מוחלטת בזמן N כול שהוא תרד. כל עוד גורביץ ידבק בא מספיק זמן ולא ימסגר אותה על ציר הזמן ההסתברות שאייל ינצח בטווח הארוך כמעט וודאית . זה לא תחזית זה כל ילד בגן יכול להגיד לך (וגם הילד של המגיב מתגובה 8 ה"גאון" שהרוויח 43 אלף ש"ח אשרי המאמין מ 7000 ₪ "בטח מהניחושים של אייל" ) יכול לטעון את זה .קלפן מפסיד בסוף את הכסף בהסתברות כמעט וודאית במקרה שהוא ימשיך לשחק במשחק שהתוחלת שלו שלילית לאומת זאת גורביץ ירוויח בסוף מכוון שבסוף הבורסה תרד בסוף כמעט בוודאות מכוון שזה דרכו של מערכת כאוטית להמשיך לצמוח ואז כול העיוורים יחשבו ש"הגורו" שלהם יודע טוב מהם.
    סגור
  • אתה לא רואה את התמונה
    אש 27/05/2018 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    גורביץ התחיל לדבר על מעבר מעליות לירידות בסוף ינואר מייד לאחר השיא האחרון שהמדד קבע. שני השיאים שנקבעו מאז לא שברו את השיא של ינואר, ויותר מזה הם מסודרים בסדר יורד. אז איך אתה מדבר על הכיוון ההפוך?
    סגור
  • העיוור אש טוען שהרואה צחי לא רואה את התמונה (ל"ת)
    לאש 27/05/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בוא תגיד מה אתה רואה שאתה מסתכל על הגרף ה SP500 (ל"ת)
    אש 27/05/2018 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד- יצאת גבר- אבל מתי? גם אני יודע שהירדות יגיעו (ל"ת)
    מישהו 27/05/2018 08:44
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • אי אפשר לדעת ופחות רלוונטי לצורך קבלת החלטות
    אש 28/05/2018 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שרלוונטי לצורך קבלת החלטות זה שכרגע מאוד מסוכן להיות בפנים. אם תדע שגל ירידות משמעותי יתחיל בעוד שבועיים או בעוד שלשה חודשים זה לא אמור לשנות כלום מבחינה אופרטיבית מצד המשקיעים שעושים כרגע את דרכם החוצה מהשוק האמריקאי
    סגור
  • 1.
    הכתבה של היום
    יוסי 27/05/2018 08:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להוסיף תאריך
    סגור
  • למרות מה שהרבה מגיבים כותבים כאן אייל הוא לא קורא בקפה
    אש 27/05/2018 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולכן הוא לא כותב תאריך. מספיק טוב לדעת שמאז ינואר השיאים מסודרים בסדר יורד
    סגור
  • גורביץ הוא בדיוק כמו קורה בקפה ....
    לאש 27/05/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם קורא בקפה זורק תחזיות ולעולם לא ממסגר אותם בזמנים "בקרוב תתחתני " בקרוב תיסע לטיול" אצל אייל היו ירידות "כל עליה לצורך ירידה "או הפוך כול ירידה לצורך עליה - מתי אלוהים יודע . הבן אדם מתחילת השנה פשוט נכשל בכול התחזיות שלו אז הוא נהיה "חכם" וטוען כבר 3 חודשים ירידות ירידות דשדוש וככול שהוא ידבק בניחוש שלו ההסתברות שזה התרחש גבוה יותר בשביל זה לא צריך גרף מספיק את רק הקפה של הבוקר .רק אתה כנראה עיוור בשביל להבין את התעתוע הזה ששכיח אצל כול קורא בקפה האסטרולוג או פותח בקלפי הטרוט . אייל לעולם לא יראה לך תיק יחס ולעולם לא הוכיח לך בצורה שקופה שהוא יודע טוב ממך . אני מציע לך לקרוא קצת ספרים מה זה חזאי טוב ואיך הוא נמדד ביחס לגורביץ הקוראים בקפה ואסטרולוגים או הפותחים בקלפי הטרוט אולי תתחיל לקרוא קצת ספרות בנושא אני ממליץ להתחלה את הספר "תחזיות –על " של פיליפ טטלוק ונבין למה אני מתכוון .
    סגור
  • לא צריך תיק יחוס
    אש 28/05/2018 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אייל מנתח בכתבה את מדד ה sp500 ולא ניירות מסויימים.
    סגור
  • אין קשר לנאמר אם היה בקרוב ירידות או לא
    לאש 27/05/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבעיה היחידה היה שאייל מנחש ניחושים ומתרץ אותם בכול מיני גרפים קיקיוניים שאין להם שום בסיס חוץ מאשליית הידע . יש פו מגיבים שחושבים באופן סובייקטיבי בדיוק כמו אייל שהיו ירידות בקרוב וזה לגיטימי כל אחד והדעות שלו יכול להיות שהם צודקים יכול להיות שהם טועים ימים יגידו . בגדול עוד לא קם בן אדם שיודע לחזות את השוק מעל דרגת האקראיות . אצל אייל הסיפור אחר הוא מוכר לכם תחזיות קורסים ותוכנות ששוות בדיוק לתחזיות האסטרולוגיות הוא גם מתבטא בדיוק כמו במדור האסטרולוגיה בעיתון לאישה או כול עיתון או תוכניתי רדיו שעוסקת ב"מדיומים" אחרת אחר אייל לעולם לא הוכיח בצורה שקופה שהשיטה שלו מכה את מדד היחס יותר טוב מכל משקיע מהשורה והסוגיה פו היא לא אם היו ירידות בקרוב או לא היו ירידות הסוגיה פו היא שאייל לא יודע יותר טוב ממכם בזמן שהוא מציג את עצמו ולעולם לא הוכיח זאת וזה כבר הולכת שולל .
    סגור
  • אני משלם לאתר שנותן המלצות ועושה אחלה כסף .מי צריך אותו (ל"ת)
    אז מה הוא שווה בכלל 27/05/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות