משאית אוקדו סופרקמרקט מזון
צילום: Istock

אוקדו משלימה זינוק של 60% תוך חודש; האנליסטים מזהירים

חברת משלוחי המזון שמתחרה עם אמזון זינקה בעקבות שיתוף הפעולה עם רשת הסופרמרקטים האמריקאית קרוגר; האנליסטים צופים כעת ירידה של 14%
נועם בראל |

חברת אוקדו ("Ocado"), המתחרה הראשית של אמזון בתחום קניות המצרכים באינטרנט השלימה עלייה של 60% בחודש מאי, וזאת לאחר שיתוף הפעולה עליו חתמה בתחילת החודש עם ענקית הספורמרקטים האמריקאית, קרוגר. 

עם זאת, ייתכן וזה לא הזמן לקפוץ על ההזדמנות, כאשר אפילו המאמינים הגדולים בחברה טוענים שהגיע הזמן למניה לעכל את הזינוק המרשים שהגיע בעקבות השותפות עם קרוגר. 

שרי מאלק, אנליסט ב-RBC: "אנו מאמינים שזו עסקה מצוינת עבור החברה ולא צופים עסקה בסדר גודל דומה בטווח הקצר". עם זאת, ב-RBC מתמחרים את מניית החברה ב-7.5 פאונד, כ-14% פחות ממחיר הסגירה נכון לאתמול.

אוקדו, אשר הוקמה בשנת 2000 על ידי שלושה בנקאים לשעבר מגולדמן זאקס, פועלת בצורה של מכירת מוצרי מזון ישירות ללקוחות ובמקביל מכירת זכויות שימוש בטכנולוגיה שפיתחה לחברות אחרות. בין לקוחותיה הבולטים ניתן למצוא את  Casino Guichard-Perrachon הצרפתית, Wm.Morrison הבריטית, ו-Sobeys הקנדית. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה