קנס של 2 מיליון שקל על אתר גט איט בשל הטעיית צרכנים
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 2 מיליון שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה המפעילה את אתר גט איט (getit).
החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים שהתלוננו כי רכשו מוצרים שונים באתר גט איט, אך האתר לא עמד בהוראות החוק לגבי זמני אספקת המוצרים, אספקת סוג המוצר אשר פורסם והוזמן, אספקת מסמכי גילוי פרטי עסקת מכר מרחוק. כך למשל, קיבל צרכן באיחור של כשבועיים מוצר מסוג אחר מזה שהזמין.
עוד עולה מתלונות הצרכנים כי, חלק מהמתלוננים אשר ביטלו את העסקה מסיבות שונות ובמסגרת הזמנים המצויינים בהוראת החוק, לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק, וכי צרכנים אשר טרם קיבלו את המוצר על אף שזמן האספקה שצויין בהזמנת המוצר עבר, ביקשו לבטל את העסקה בשל האיחור באספקה אך החברה התנתה את ביטול העסקה באספקת המוצר (שכאמור טרם סופק).
במקרים מסוימים פרסמה החברה קופון הטבה בסך 25 / 50 שקל וכו' לרכישה באתר החברה. קבלת קופון ההטבה הותנה בהרשמה בלבד באתר החברה. אך כאשר הצרכנים ביקשו לממש את קופון ההטבה, גילו כי קבלת ההטבה מותנית ברכישה בסכומים של 1,500 שקל ומעלה.
ברשות להגנת הצרכן טוענים, כי "בתקנון האתר נמצאו תנאי ביטול עסקה אשר אינם עומדים בהוראות החוק. כמו למשל, ביטול עסקה בתנאי שהמוצר נמצא באריזתו המקורית, שלם ו/או ללא פגיעה ו/או ללא נזק ו/או פגם ו/או קלקול כלשהו. תנאי זה עלול להטעות צרכן בכל האמור לביטול עסקת המכר מרחוק שכן בחוק מאפשר להחזיר מוצר בשל פגם".
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "רכישות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות לצורת מכר נפוצה בקרב הצרכנים, משכך הרשות שמה דגש על תחום זה. קיימת חשיבות רבה לשקיפות המידע במיוחד בעסקות מסוג זה כאשר הצרכן לא פוגש פיזית את העסק ולא את המוצר. הרשות תמשיך ותפעל כנגד עוסקים מפרים וביניהם את אתרי המכירות אונליין על מנת לשמור ולוודא את קיום הוראות החוק. במקרה של הפרה - הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.רק איביי ואמאזון - שירות בסטנדרט אמריקאי בלי קומבינותיעקובי 17/06/2018 15:29הגב לתגובה זו0 0הישראלים ידועים בקומבינות ואלופים בשיטת דפוק את הלקוח , לא רואים שום ערך בשירות ללקוח . מי שרוצה סטנדרט שירות קונה באיביי ואמאזון או חברות אמריקאיות אחרותסגור