מכרזים ראשונים להפעלת מוניות שירות ברחבי הארץ
באזור המרכז יופעלו קווי שירות חדשים בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. כל קווי האשכול יפעלו בתדירות של 3-4 נסיעות לפחות בשעה, ברוב שעות היום
בימים הקרובים יפורסמו מכרזים ראשונים להפעלת קווי מוניות שירות ברחבי הארץ, כך מודיע היום (ב') משרד התחבורה. זאת כחלק ממהלך כולל שמטרתו לאפשר למוניות השירות לשמש כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות ולחזק את מערך התחבורה הציבורית בישראל.
במסגרת הרפורמה של השר ישראל כץ, יפורסמו מכרזים להפעלת כ-20 אשכולות של קווי מוניות ברחבי הארץ, הכוללים כ-110 קווים. הרפורמה כוללת הוספת קווים חדשים של מוניות שירות, שימוש לראשונה של כרטיס הרב-קו בענף המוניות (בימי חול), שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.
על פי התכנית, הרפורמה בענף המוניות תחול על כל קווי המוניות הקיימים וכן על קווים חדשים או משדורגים. הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, מתוכם ארבע האשכולות חדשים, בהם אשכול אילת, בקעת אונו, חולון – בת ים ואזור יהודה ושומרון. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר מוניות השירות הפועל כיום.
הנוסעים במוניות השירות צפויים לקבל את ההנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת. הנחה זאת כוללת את כל קבוצות האוכלוסיה הזכאיות בהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים. יינתנו גם הסדרי מעבר של "90 דקות" במטרופולינים.
חלוקה לפי אשכולות
קווי המוניות החדשים מחולקים לאשכולות קווים שיופעלו על ידי מפעיל אחד בכל אשכול. תכנון מערך הקווים מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש כמו מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשיה.
המכרזים הראשונים שפורסמו היום כוללים הפעלת קווי שירות חדשים באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים. אשכול תל אביב כולל ארבעה קווים ובהם קו 4, מהתחנה המרכזית החדשה לחניון רדינג, דרך רח' אלנבי ובן יהודה ; קו 5 מהתחנה המרכזית החדשה לשכונת בבלי, דרך רח' דיזנגוף; קו 2 -חדש- משכונת אזורי חן לרכבת ת"א מרכז דרך רמת אביב ואוניברסיטת ת"א (קו חדש); וקו חדש נוסף שמספרו 15, מפארק דרום (בגין) לרכבת ת"א דרך שכונות דרום-מזרח ת"א, קניון עזריאלי, הקריה, בי"ח איכילוב.
אשכול תל אביב מזרח, רמת גן וגבעתיים כולל ארבעה קווים נוספים, מתוכם שלושה קווים חדשים: קו 16 מדרך הטייסים לחוף הים דרך שכונות דרום מזרח ת"א, תחנת רכבת ההגנה / תחנה מרכזית חדשה ורחוב אלנבי; קו חדש, שמספרו 12, מאזור תעשיה עתידים לנמל יפו, דרך רמת גן, שכונת יד אליהו, תחנה מרכזית חדשה בת"א ודרך יפו-אילת ; קו חדש, שמספרו 21, מגבעתיים לנמל יפו: מסלול סובב שכונות גבעתיים, דרך קניון עזריאלי/הקריה, רח' רוטשילד בת"א, דרך שלמה ; וקו חדש, שמספרו 20, מבית החולים תל השומר לחניון רידינג בת"א, דרך רמת גן, מרכז גבעתיים, רכבת מרכז ת"א, רח' ארלוזורוב.
כל קווי האשכול יפעלו בתדירות של 3-4 נסיעות לפחות בשעה, ברוב שעות היום. מציעי ההצעות שיתמודדו בהליך התחרותי יוכלו להפעיל מספר גבוה יותר של נסיעות. חלק מהקווים יפעלו מהשעה 05:00 בבוקר ועד השעה 01:00 בלילה, וחלקם מ-06:00 בבוקר ועד 24:00 בלילה.
ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שיצאו בהדרגה לתחרות.
כל אשכול כולל מספר קווים, חלקם קווים במסלולים הפועלים כיום וחלקם קווים חדשים. במטרה לאפשר תחרות הוגנת, למפעיל תחבורה ציבורית לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות, באזורים בהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים.
מפת אשכולות ת"א/ ת"א מזרח + רמת גן:
מפת אשכול ת"א:
מפת אשכול ת"א מזרח + רמת גן:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מה עם בת-ים וחולון? והכרח להרחיב את השירות אחרי חצות,יוס וד 19/06/2018 18:17הגב לתגובה זו0 0בעיקר בחודשי הקיץ.סגור
-
1.האם ה 2 מחליף את 4א או בנוסף?dw 19/06/2018 14:48הגב לתגובה זו0 0יש כיום את 4א שהוא כמו 4 וממשיך מצפון לרידינג, דרך ל,רמת אביב, האוניברסיטה, רמאג ואזורי חן. האם קו זה נשאר או שה 2 מחליף אותו? הקו לאוניברסיטה בשבת הוא חשוב להרבה אנשים.סגור