חזרתה של טוויטר - קאמבק אמיתי או אירוע חולף?

היום כשמחיר המניה כבר עלה משמעותית הגיע הזמן להציג תכניות אופרטיביות להגדלת בסיס המשתמשים החודשי שיאפשר לחברה לייצר יותר הכנסות
 | 
telegram
(4)

טוויטר סיפקה קצת נחת למשקיעים שלה כאשר ברבעון הרביעי של 2017 החברה הכתה את תחזיות האנליסטים. הדבר הספיק למשקיעים לקחת את המניה מ-22 דולר עד 47 דולר בשבוע שעבר תוך שהמשקיעים חוזרים להתאהב בג'ק דורסי, המנכ"ל החדש ישן של ענקית המיקרו בלוגינג. כמו כן, ידיעה טכנית אך משמחת בהחלט כי טוויטר חוזרת ל-SP500 גם עשתה את העבודה בהקפצת המניה.

אם כך, זה זמן נהדר לבחון את העסקים של טוויטר ולנסות להבין האם מדובר בקאמבק אמיתי או באירוע חולף שיחזיר את החברה למקומה.

בתור מי שעוקב אחרי טוויטר וגם עשה בה לא מעט סיבובים נאים ללונג ולשורט, אני חייב לומר שעל אף הצעדים המרשימים שדורסי וצוותו עשו ברבעון האחרון אני לא מוצא הרבה סיבות להוציא את השמפניה מעמק הסיליקון - אסביר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הדברים הטובים שקורים בטוויטר בהובלת דורסי
ראשית, החברה הפכה לארגון רזה יותר שהיעילות שלו מסייעת לרווח. אישית איני חסיד גדול של קיצוץ בהוצאות כדרך לייצר רווח בחברות צמיחה. עם זאת, יעילות היא גם חלק מרכזי בהפיכת עסק כושל לעסק מצליח, ראו דוגמת הכתבה שלי על אטסי שהמנכל שלה ביצע מהלכי ייעול משמעותיים והקפיץ את המניה על הדרך.

מדובר בטרנד חזק בחברות בוולסטריט. חברות שמתקשות לספק את השורה התחתונה פונות ישר לקיצוצים של עובדים ותקציבי פיתוח על מנת לחזק את הקשר בין הדירקטוריון למשקיעים. מסיבה זו כנראה, אמצעי החיסכון בעלויות בטוויטר נתקלו בהתלהבות.

אני מברך על מאמצי הקיצוץ של דורסי (שתרם לרווח תפעולי חיובי ב-2017 ביחס ל-2016), שעד כה נראה שהם משתלמים. אם ההימורים העתידיים של טוויטר ישתלמו, אני חושב שההוצאות השמרניות רק יסייעו להניע את החברה קדימה, אבל לשם כך החברה צריכה להתגבר על מכשולים משמעותיים במיוחד שלא תלויים רק בקיצוץ בהוצאות.

אם כבר מדברים על הימורים עתידיים, לא ניתן לטעון כי טוויטר יושבת על הגדר ומאפשרת לעולם לעבור. אתר המדיה החברתית כבר מגלגל ועוסק ביצירת פלטפורמה ייחודית שתמשוך משתמשים חדשים ותהיה אחידה. לא מעט משתמשים טוויטר כבר ממירה באמצעות הצעות הווידאו שלה שמופיעות דרך מגוון שיתופי הפעולה שהיא מקיימת עם ענקיות השידור הגדולות בדגש על שידורי ספורט בלייב.

התקווה כאן היא כי המפרסמים יהיו מוכנים לשלם יותר כדי לקבל חשיפה עבור המותג שלהם במקומות בהם יחס ההמרה מעוקב ללקוח נחשב לגבוה יותר - זו גם אחת הסיבות אגב מדוע שידורי ספורט ברחבי העולם שוברים שיאים בכל הקשור לזכויות שידור שכן אלו צופים שרמת המעורבות שלהם בתוכן גבוהה ולכן מודעות.

פרסומות ממוקדות יותר ויקרות יותר 
טוויטר פשוט רוכבת על הגל הזה ופונה למשתמשים עם תוכן הווידאו שלה. החברה מקווה להעלות לא רק את מספר המשתמשים שלה, אלא לשפר את המעורבות ולהפוך את הפרסום על הפלטפורמה ליעילה יותר, ובכך תאפשר לחברה לגבות יותר כסף עבור שטח מודעה על בסיס הפלטפורמה.

יש רק בעיה אחת עם תוכנית זו - וזו בעצם המטריקה המרכזית שאיתה בוחנים רשת חברתית בימינו וזה מספר המשתמשים החודשי של טוויטר. למרות שהחברה הצליחה לצבור צמיחה בקרב המשתמשים הפעילים החודשיים שלה, צמיחה זו לא תרמה לגידול מהותי בהכנסות של החברה שמתקשה לגייס משתמשים חדשים שמאפשרים למפרסמים להגדיל חשיפה.

נכון להיום מספר המשתמשים החודשי של החברה עומד על 330 מיליון משתמשים וזאת ביחס ל-300 מיליון משתמשים ב-2014, צמיחה של 10% בלבד ב-3 שנים לעומת צמיחה של 20% בשנה עד 2015.

פייסבוק כמתחרה עיקשת של טוויטר הגדילה לעשות ורכשה את אינסטגרם ווואטסאפ על מנת שיספקו לה בסיס משתמשים חדש ואפשרות להגדיל הכנסות.

תרשים שפורסם בדוחות טוויטר מדגיש את הבעיה:

שימו לב בתחתית התרשים על אותה עמידה במקום של המשתמשים בארה"ב, משם עיקר ההכנסות של החברה מגיע. חברת צמיחה כמו טוויטר לא יכולה להציג נתונים של 4% צמיחה שנתית במספר המשתמשים.

צריך לזכור כי 90% מההכנסות של TWTR מגיעות ממודעות, ורק מנתון יבש זה המשקיעים צריכים לבחון את הנתונים של טוויטר בכובד. מהדוחות עולה כי הכנסות החברה ממודעות יורדות משנה לשנה.

נתון נוסף שנגזר מהבעיה של משתמשים חדשים הוא ה-ARPU של החברה. הנתון בעצם מעיד על הרווח פר משתמש ברבעון האחרון. ה-ARPU של פייסבוק הוא 6.2 דולר למשתמש לעומת 2.2 דולר למשתמש של טוויטר.

ההתמודדות המרכזית של המשקיעים בטוויטר
הבעיה שהמשקיעים במניות טוויטר צריכים להתמודד איתה כעת היא שמחיר המניה של החברה עלה משמעותית ועכשיו הגיע הזמן לספק לא רק התאוששות אלא צמיחה. משקיעים שקנו את טוויטר כולל אנוכי ראו איך החברה מחזירה אמון חזרה למשקיעים באמצעות קיצוצים, מה שהיה טוב למצב הקשה שהחברה נקלעה אליו.

אבל היום כשמחיר המניה כבר עלה משמעותית הגיע הזמן להראות כיצד החברה מתכוונת לעזוב רגע את המשתמשים הפעילים הקיימים שלה שבהחלט מוכיחים נאמנות לפלטפורמה הדיי יחידה שקיימת שעוסקת במיקרו בלוגינג  ולהציג תכניות אופרטיביות להגדלת בסיס המשתמשים החודשי שיאפשר לחברה לייצר יותר הכנסות.

מחיר המניה בעיקרו מבוסס על אופטימיות לגבי העתיד, ובמצב שכזה כל ידיעה ולו הקטנה ביותר לגבי מספר המשתמשים שלא צומח יכול לרסק את המניה וזה הדבר האחרון שמשקיעים במניות צמיחה רוצים.

לאלו מכם שבכל זאת מאמינים בחברה וביכולתו של ג'ק דורסי להחזיר את טוויטר לימים שבהם נסחרה ב-70 דולר (אי שם ב-2013), אני מציע להתמקד בתחזיות של החברה בכל הקשור להגדלת ה-ARPU ובהגדלת בסיס המשתמשים החודשי שלה.

מחיר המניה מתחילת השנה:

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.  

הכותב הוא מוטי כהן, יועץ בשירות האיתותים של אלומות ואנליסט שווקים חו"ל מטעם בורסה גרף

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פגעת בול !
    אלי 09/07/2018 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוויטר ירדה היום ב9% בדיוק בגלל סיבה שהעלית בכתבה .
    סגור
  • 2.
    אתר פח אשפה
    אתר פח אשפה 24/06/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    טורחים לכתוב תגובה אינטיליגנטית - בא גל של ריפרש ומוחק הכול.
    סגור
  • כל כך נכון (ל"ת)
    אתר עלוב תוכן וטכני 26/06/2018 09:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    הולך אחריך כמו עיוור (ל"ת)
    אילן 20/06/2018 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות