רכבת השרון יצאה לדרך: כמה זמן ייקח להגיע מרעננה לת"א?

בשלב הראשון שיחל מחר, קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון - באר שבע מערב

 | 
telegram
(5)

רכבת השרון יצאה לדרך. היום נחנך פרויקט רכבת השרון, מסילה ושתי תחנות רכבת חדשות: רעננה דרום ורעננה מערב. מסילת השרון ותחנות הרכבת ברעננה צפויות להיפתח לציבור הרחב מחר (יום שלישי) בבוקר. הקמת מסילות השרון הינו חלק מפרויקט "דרך 531" המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, בהשקעה של 4.7 מיליארד שקלים.

{רכבת ישר אגח א}

במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את הכביש המהיר 531, המחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה אל תל אביב, גוש דן ושאר חלקי הארץ. כמו כן, הפרויקט כולל הארכה של נתיבי איילון מהרצליה (שבעת הכוכבים) עד לשפיים וחיבורו אל 531. 

חניכת תחנת רעננה דרום

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשלב הראשון שיחל מחר בבוקר, קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד מספר חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.

פרויקט רכבת השרון כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות נהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.

פרויקט רכבת השרון הוא חלק מכביש הרוחב 531, הכולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ומתחבר לכביש 6 במזרח ולכביש 4 ועד לכביש החוף (כביש 2) במערב. קטעים שונים של הכביש עתידים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה. בחנוכת הרכבת השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון וראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג.

השר כץ ציין  כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון.

"כביש 531 הוא הרבה יותר מכביש, מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת גם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. לאורך הכביש נבנו 36 גשרים ומנהרות, הוקמו 12 מחלפים ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים", אמר שר התחבורה, ישראל כץ.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    העיקר שביבי וכץ מחייכים בטקס
    שניצל 18/09/2018 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרויקט שאמור היה להסתיים ב2008 !! האזרחים בתחנת האוטובוס לא מחייכים..
    סגור
  • 4.
    מסילת השרון
    יואל בר 23/08/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קטע המסילה בין רעננה להרצליה מוכן למעט השלמות קטנות של עבודות של חודש. לפי הוראת נתניהו עד להשלמת המסילה לירושלים בעוד כשנה נאסר על הרכבת להשלים את מסילת השרון.
    סגור
  • 3.
    הזנב מקשקש בכלב
    יובל 21/07/2018 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשו את המעגל סביב המרכז הלא נכון. במקום רכבות מעגליות סביב לב תל אביב וסביב הפרברים וקווים חוצים לכל כיוון עשו קו סובב פתח תקווה. יצא שכפר סבא ורעננה לא מחוברות לתל אביב בקו רכבת מהיר ולכן זה לא יפתור את בעיית הפקקים בשרון. תחבורה ציבורית צריך לתכנן עבור נוכות התושבים גם אם זה דורש שינויים מסיבים. בארץ בונים טלאי על טלאי ,מסתדרים עם מה שיש ואחר כך מתגאים בזה.
    סגור
  • 2.
    בדיחה 5 דרות צריך לקחת רכבת מרעננה לתל אביב בושה (ל"ת)
    תום 03/07/2018 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    רק שכחו יציאה אחת....
    אלפא 03/07/2018 09:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט שכחו לחבר בין כביש 531 מערב לכביש 4 צפון (2 כבישים שוליים), והפכו את כפר סבא לפקק אחד גדול!!! פרוייקט גדול, מחשבה תחילה קצת פחות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות