בזן דיווחה על מוכנות לתקן חדש לספינות מסע, והמניה מזנקת
שינוי תקן מזוט לתדלוק ימי לשנת 2020 מקפיץ את מניית בזן -5.04% בזן 92.3 -5.04% בסיס:97.2 פתיחה:92.6 גבוה:93.8 נמוך:91 תמורה:13,354,037 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . במצגת למשקיעים צופה החברה המפעילה את בתי הזיקוק בחיפה כי היא תוכל להרוויח עד 4 דולר נוספים לכל חבית.
בראשית שנת 2020, ייכנס לתוקף התקן החדש לתכולת רמת הגופרית בדלקי תדלוק ימי. תכולת הגופרית המירבית במזוט הימי תרד מ- 3.5% כיום ל-0.5% בשנת 2020. בדומה לתקן יורו 5 בדלקי (סולר ובנזין) התחבורה הציבורית , כך גם לאניות יהיו תקנים לדלקים שבהם הן רשאיות להשתמש.
כיום ניתן להשתמש במה שמכונה "מזוט רב גופרית" – מזוט עם תכולה של 3.5% גופרית ולכן רמת זיהום גבוהה יותר מזו שצפויה להיות בתקן החדש, שיכנס לתוקף בשנת 2020 ויחייב שימוש במה שמכונה "מזוט דל גופרית" - מזוט עם תכולה של עד 0.5% גופרית ולכן רמת זיהום נמוכה יותר.
השינוי בתקנים נקרא IMO 2020 ואניות יהיו חייבות לעמוד בו ולהשתמש רק במזוט דל גופרית או בסולר. חברות ספנות יוכלו לבצע התאמות של הספינות עד 2020 או להתקין מתקנים לסילוק מזהמים שיאפשרו לאניות המשך שימוש במזוט רב גופרית. לאחר כניסת התקן לתוקף יחולו סנקציות על אניות שלא יעמדו בו.
בבזן מעריכים, בהתבסס על הערכתה של IHS כי היא עשויה ליהנות משיפור במרווחים, בעיקר בשנים הראשונות שלאחר כניסת התקן לתוקף, נוכח יכולתה לייצר סולר בשיעורים גבוהים.
היערכות בזן לכניסת התקן צפויה להתבסס על ניצול המורכבות והגמישות של מתקני הזיקוק המאפשרים להתאים את סל הגלמים לשינויים הצפויים בשוק ולייצר סוגים שונים של מוצרי דלק, בפרט סולר המהווה רכיב משמעותי בתמהיל הדלקים שישמש תחליף למזוט הרב גופרית.
מי שעשויות לסבול מהתקן החדש הן חברות נפט שמפיקות נפט כבד בלבד, בתי זיקוק ללא יכולת לזקק נפט לכדי נפט קל ובכך ההיציע שלהן יהיה מוגבל לתחנות כח שיוכלו להשתמש בנפט כבד ולספינות מעטות יותר. הגוף השלישי שעשוי להפגע מהתקן הוא חברות הספנות שיאלצו לבצע התאמות טכנולוגיות לספינות על מנת לעבור לדלק החדש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה