ג'ירו סייקלינג אקדמי רוכבים רוכבי אופניים
צילום: נועה אורון

רוכבי אופניים חשמליים יחויבו בחבישת קסדה

כיום החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בישראל ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים 

מורן ישעיהו | (13)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ג') את הצעת החוק של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר בימים הקרובים לאישור מליאת הכנסת.

כיום, החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה נועדה לתקן את הפטור מחבישת קסדה, שניתן בשנת 2011 לרוכבי האופניים בוגרים בדרכים עירוניות.   על פי החוק כיום, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. כך על פי התקנות שהוסדרו בשנת 2014.   על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.   האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין, על פני שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מרבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר.   השר כץ ציין כי הביקוש ההולך וגובר לאופניים חשמליים בישראל, הגביר את הצורך לשמור על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל.

"האופניים החשמליים הם כלי תחבורה יעיל, נוח וידידותי לסביבה. הם שקטים, אינם צורכים דלק, אינם מזהמים ותורמים להפחתת העומס בכבישים. עם זאת, רכיבה לא זהירה ושלא בהתאם לחוק עלולה לסכן את הרוכב ואת משתמשי הדרך האחרים", אמר כץ.  

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בטמן 12/07/2018 13:02
    הגב לתגובה זו
    עוד סיבה לסחוט מהציבור עוד כסף מחר יבקשו שכל מי שנכנס לים חייב בחגורת הצלה מה הייה?
  • 9.
    אלעד 12/07/2018 08:12
    הגב לתגובה זו
    כל תקנה שמעבירים בממשלת הגיהנום הזאת נולד עוד מיליונר ממרכז הליכוד טפי עלייכם יא מס ר י ח י ם !!! קסדה סבבה לבטיחות !!! חבר זוטר במרכז הליכוד (כניקאה מתעשר עתידי)
  • 8.
    בהחלט צריך זאת 11/07/2018 22:46
    הגב לתגובה זו
    אין כוח אדם
  • 7.
    מי הטמבל שהוריד את רוכבי האופנים לכבישים (ל"ת)
    ללה לנד 11/07/2018 14:15
    הגב לתגובה זו
  • מיקי 24/07/2018 15:11
    הגב לתגובה זו
    מחדל האופניים החשמליים – מי אשם ומה צריך לעשות https://www.bike2work.co.il/electric-bicycle-oversight-0618/
  • 6.
    בקרוב גם אגרת רישוי שנתית אי אפשר לברוח מזה (ל"ת)
    שש 11/07/2018 06:58
    הגב לתגובה זו
  • 200אלף זוגות אופניים חשמליים 500₪ מכל רוכב שר האוצר מה (ל"ת)
    רון 11/07/2018 19:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    צבע 10/07/2018 21:15
    הגב לתגובה זו
    להשקיע בצבע בשבילי אופניים במקום למשכורת לפקחים
  • 4.
    שביל אופניים 10/07/2018 21:11
    הגב לתגובה זו
    בונים שבילי אופניים לפחות כמו בעולם השלישי.
  • 3.
    שביל 10/07/2018 21:08
    הגב לתגובה זו
    אולי מספיק לזמבר אנשים ו נתחיל ליבנות שבילי אופניים ????
  • נכון אבל במקביל גם קנסות למי שרוכב באדום או נגד הכיוון (ל"ת)
    יערה 11/07/2018 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אתם רומזים שסייקלינג אקדמי משתמשים במנוע עזר? (ל"ת)
    גיא 10/07/2018 16:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלפונסו 10/07/2018 16:47
    הגב לתגובה זו
    אבל קסדה תפתור את הבעיה