למרות כותרות האימים, המשקיעים מסרבים לברוח מהבורסה

הניסיון מוכיח שקשה מאוד לזהות מגמות של שינוי אמיתי בשוק ההון, לבטח לקבוע תאריך לשינוי. האם באמת אנו עומדים בפני שינוי מגמה?

 | 

האם החשש בתקשורת ממשבר גדול מבוסס? שוק המניות האמריקאי נמצא כרגע במהלך התיקון השביעי מאז החלה בבורסה ההתאוששות ממשבר 2008 והתיקון הנוכחי, נכון ליום שלישי האחרון במדד ה-S&P500, הוא הקטן מכולם, מ-2872.87 בסוף ינואר השנה ל-2839.96 בסוף ה-14.8, זו ירידה של 1.1% מהשיא של כל הזמנים לאורך 8 חודשים, "תיקונון".

התיקון המשמעותי האחרון התחיל ביולי 2015, נמשך 16 חודשים והסתיים בתחילת נובמבר 2016, אז ירד השוק בכמעט 15%, "תיקון טראמפ" קראו לו לאחר שהכלכלן קרוגמן, בעל פרס הנובל לכלכלה, קבע שאם טראמפ ייבחר הבורסה תתרסק (במאמר שכתב בניו יורק טיימס לאחר שטראמפ זכה במועמדות המפלגה הרפובליקאית).

לצד "שיא כל הזמנים" החדש שהמדד שבר לאורך העשור האחרון (5 פעמים מאז 2013 אז נשבר השיא הקודם מ 2007) חזרה להקת נביאי זעם בתפילות אשכבה לשוק. בתחילת 2018 נקבע שיא כל הזמנים האחרון, שהחזיר לבמה את נביאי הזעם ובהתלהבות גדולה מהעבר ואם זה מה שקרה מאז, 8 חודשים, כנראה שמשהו במסר של הנביאים אינו עובד או שאולי אינו נכון עובדתית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הניסיון מוכיח שקשה מאוד לזהות מגמות של שינוי אמיתי בשוק ההון
כשמזהירים מ"משבר גדול" בשוק ההון מזהירים למעשה מפני שינוי כיוון מגמה ושינוי כזה, להבדיל מתיקון שנובע מהערכות יתר למשל, צריך שיתבסס על עובדות, על אינדיקטורים ובמיוחד על הציפיות לעתיד הכלכלי. הביקוש לעתידנים/נביאים בשוק המניות הולך וגדל כאשר השוק מגיע לשיאים (ביקוש גדול בהרבה מאשר כשהשוק "מתרסק") כי כולם רוצים לדעת איך להקדים, במקרה שמתפתח משבר אמיתי, תרופה למכה.

אבל, הניסיון מוכיח שקשה מאוד לזהות מגמות של שינוי אמיתי בשוק ההון, לבטח לקבוע תאריך לשינוי. הבסיס לנבואה כזו, בכל מקרה, חייב להיות קשור לעובדות בשטח, עובדות שלפחות מצביעות על כך  שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך.

נתחיל בעובדות הנכונות ל-14.8.2018. על פי תוצאות הרבעון השני של 2018, מקרו ומיקרו, בארה"ב, סין, יפן, דרום קוריאה, אירופה ובשווקים המתעוררים, המצב טוב משהיה בכל אחד מ-26 הרבעונים שחלפו מאז הצילה ארה"ב את העולם ממשבר סוחרי הסוסים של וול סטריט ב-2008. הרבעון, מבחינת הנתונים הכלכליים והעסקיים שהם שיקבעו את המגמות בבורסה ממשיך להראות שההתאוששות מתחזקת, לבטח בארה"ב, יפן, סין ובאירופה. על כך אי אפשר להתווכח כי יש מספרים.

כלומר שמלבד ההערכות הגבוהות של חלק מהמניות, הטכנולוגיות שקשורות להמשך התקדמות מהפכת הטכנולוגיה, אין המצב היום דומה בכלל למצב הכלכלי, מקרו ולבטח מיקרו, ערב משברי 1987, 2000 או 2007-8. המצב העסקי/כלכלי של החברות טוב משהיה אי פעם בעבר. אז תיקונים שמתחייבים מרמות מחירים זה בסדר ומקובל אבל מדוע מאמינים כ"כ רבים בתקשורת ובאקדמיה שמשבר גדול, נוסח המשברים שהזכרנו, מתקרב?

הסנסציה השלילית שולטת בכותרות
מהפכת הטכנולוגיה, במיוחד מאז התחילה להתמזג לתוך כלכלת המיינסטרים, ב 2007-8, תרמה לעוד שינוי גדול שמשפיע על החלטות ההשקעה, היא שינתה סדרי עולם בסקטור התקשורת, בהעברת האינפורמציה ויצרה את מה שמכונה "תרבות הכותרות". רשת האינטרנט שינתה לחלוטין, אם בעזרת הרשתות החברתיות או הטלפון החכם הביאה התחרות על אזנו ועינו של הצרכן למצב שבו העניין בכותרת גדול בהרבה מהעניין בתוכן שהיא אמורה לייצג.

"הצלחה" או "כישלון" של ספק אינפורמציה תלויה לחלוטין במספר המפרסמים בו וזה תלוי ברייטינג. זה הוכח ברשתות ובעיתונים המובילים בארה"ב שם הסתבר לספק אינפורמציה כמו הניו יורק טיימס או CNN שאתרי הרשת שלהם מחזיקים אותם בחיים. מהרגע שהכותרת הופכת לעיקר חייבים הספקים לייצר כותרות "מנצחות" וכותרות מנצחות לא יכולות להיות חיוביות.

תבדקו הכותרות בכל אתרי החדשות (אצלנו ובארה"ב במיוחד) ותסכימו איתנו שהסנסציה השלילית שולטת בגדול. המלחמה על הכותרת מביאה לירידה באמינותה וייצרה את המונח "פייקניוז", מונח קיצוני מידי אולי אבל אין ספק שמבטא את המגמה של השנים האחרונות בהעברת חדשות. ציבור הצרכנים מבין את התופעה והאמון באינפורמציה שמוסרת התקשורת המובילה הולך ויורד. ההוכחה הכי טובה לכך? טראמפ ונתניהו.

רשת האינטרנט משנה את המפה הכלכלית בעולם
מהפכת הטכנולוגיה, במיוחד במהלך העשור האחרון, שינתה את העולם כלכלית וחברתית ובצורה מדהימה אבל בבורסה היא גרמה לשינוי שכמותו לא היה בהיסטורית שוק ההון מאז הוקמה הבורסה הראשונה באמסטרדם ב-1602. בתוך עשור הוחלפו 8 מתוך עשרת החברות המובילות בעולם כאשר 7 מתוך השמינייה החדשה הן חברות טכנולוגיה צעירות מאוד שפיתחו למעשה נישות שב-2006 לא היו קיימות כלל.

בסוף המחצית הראשונה של 2018 היו עשרת המובילות (מבחינת ערך השוק): אפל, אמזון, אלפאבית (גוגל),מייקרוסופט, פייסבוק, עליבאבא, ברקשאייאר-האת'אוויי, Tencent Holdings הסינית, ג'י פי מורגאן ואקסון. רק שתיים מהחברות הנ"ל נכללו ברשימת "הגדולות" ב-2006. אקסון, שהובילה ומייקרוסופט, החברה הטכנולוגית היחידה בעשירייה אז במקום הרביעי (יתר ה-8 היו GE, גאספרון הרוסית, סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה, רויאל דאטש, ברקיטיש פטרוליום, פטרו צ'יינה ו HSBC).

רשת האינטרנט שבתחילת המאה בקושי השתמשו בה, הפכה בתוך עשור למרכז הפעילות הכלכלית הגדולה בעולם. שום עתידן או מומחה לא חזה שבתוך עשור תשתנה כך המפה העסקית/כלכלית בעולם. איש בעולם לא חזה שהתל"ג הגלובלי, שסיים את 2008 על 60.14 טריליון דולרים יגיע ב-2018 ל-87.5 טריליון, עלייה של 46% כמעט בעשור והתרומה הטכנולוגית מהווה את כל הגידול כמעט.

מהפכת טכנולוגיה רק מתחילה ולחזות את ההתפתחויות העתידיות, בין אם זה בכלכלה או בבורסה, זה פשוט בלתי אפשרי - לא רק בגלל השינויים המהירים שיוצרת המהפכה בהתקדמותה אלא גם בשל העובדה שהמהפכה יוצרת בהתקדמותה מנועי צמיחה אדירים שקשה לחזות אותם ואת השפעתם על נישות עסקיות חדשות.

הבינה המלאכותית כמנוע הצמיחה הכלכלי האולטימטיבי
עתידן המחשבים הגדולKai-Fu Lee, הסיני-אמריקאי שמוביל היום מבייג'ין את חברת Sinovation Ventures ובעבר היה המוביל של פיתוח הבינה המלאכותית באפל, במייקרוסופט, בסיליקון גרפיקס ובגוגל והמומחה המוביל בעולם במה שקרוי Speech recognition, דיבר בכנס שהועבר באתר TED על הבינה המלאכותית - צפו

הבינה המלאכותית (Artificial intelligence) מסמלת, נכון לרגע זה ועד להתפתחויות חדשות, את מנוע הצמיחה הכלכלי האולטימטיבי. לפי ה-GSM Association תרם הטלפון החכם, בשנת 2013 לבדה, 2.4 טריליון דולרים לכלכלת העולם (להרחבה קראו כאן) שהם 3.6% מהתוצר הגלובלי דאז. 

בנוסף יצר הסמארטפון 10 מיליון מקומות עבודה חדשים ובארה"ב לבדה תרם לפחות 336 מיליארד דולרים לתקציב. ב-2020 יתרום הטלפון החכם לבדו לתוספת של 5.1% בתוצר הגלובלי. תוכלו לקרוא על "מעלליו" ותרומתו של הטלפון החכם בכתבה וזו רק התרומה של "שלוחה" אחת של מהפכת הטכנולוגיה שלעומת התרומה הצפויה מכניסת ה-AI לתעשייה היא מזערית, שלא להזכיר את המכונית האוטונומית שפיתוחה קשור ב-AI.

אליבא אוניברסיטת סטנפורד יהווה ה-AI את השלב הבא של האוטומטיזציה לאחר החשמל, מנוע הבעירה הפנימית והמוליכים למחצה. כלומר מדובר בהתפתחות שהיום כבר נעשית בפועל, שתשנה את הכלכלה מקצה לקצה. תרומת ה-AI לצמיחה הכלכלית גדולה בהרבה ממה שעשו החשמל, מנועי הבעירה הפנימית והמוליכים, הרבה יותר מהטלפון החכם. למי שיש הרצון לקרוא המחקר של סטנפורד יבין מדוע אנחנו צועקים, מאז 2009, שמהפכת הטכנולוגיה רק בתחילתה ולבד ממלחמת גוג ומגוג אין מה שיעצור אותה, בטח לא הלירה התורכית או מלחמות הסחר.

סאמסונג פועלת להסרת האתגר מצד מתחרים גלובליים
סאמסונג (סימול: 005930.KS), ענקית מוצרי הצריכה מקוריאה, הודיעה השבוע שתשקיע, בשלוש השנים הבאות, 22.3 מיליארד דולרים (25 טריליון וואן) בטכנולוגיות עתידיות ובעיקר ב-AI וב-G5 וזאת על מנת "להסיר את האתגר ממתחרים גלובליים ולהסיר את דאגת המשקיעים מהחשש שמה צמיחתה העתידית תיחלש". ההשקעה היא חלק מהשקעה כוללת של 160 מיליארד דולרים שהחברה תשקיע בהשקעות הון (שדרוג מפעלים, מפעלים חדשים ורכישות) ובמו"פ. השקעות אלו יביאו לגיוס 700,000 עובדים חדשים לחברה (כמעט כפול ממספר עובדיה היום) עד 2020. 

סאמסונג, שב-2018 מחזיקה ב-20.9% משוק הטלפוניה החכמה (לפני Huawei עם 15.8%, אפל עם 12.1%, Xiaomi  עם 9.3% ו-OPPO עם 8.6% כאשר "אחרים" מחזיקים ביתרה, 33.2%), מתבוננת בתחום הזה שאחראי לכ-22.6% מהכנסותיה (ההכנסות האחרות באות בעיקר ממוליכים למחצה, 45.6%) ורואה ש"אחרים" נוגסים במהירות בתחום מחד וקצב הגידול שלו מאט מאידך ולכן היא הולכת על ה-AI וה-G5

Huawei ואפל הולכות באותו כיוון בדיוק וכך, בממדים שונים, כל החברות המובילות בעולם כולל חברות בתחומים שאינם נחשבים טכנולוגיים. "ה-AI", אומרת סמסונג, "תביא גם לפתוח נישות חדשות שכרגע לא מוכרות ובתחומים שאינם נחשבים טכנולוגיים". ומי נותן הדחיפה הגדולה לפתוח הנושא? כן, הנשיא טראמפ באמצעות תקציבי הביטחון הגדולים שלו.

למרות כותרות האימים, המשקיעים מסרבים לברוח מהבורסה
אבל התקשורת הכלכלית מתעקשת על משבר גדול ומדוע? כי בין רמות המחירים, הצורך בכותרות סנסציוניות ושליליות ובעיקר התיעוב לטראמפ עדיף, לדעת העורכים, להתבסס על "התפתחויות נוראיות" כמו מלחמות הסחר, נפילות המטבע התורכי, האיראני, הרוסי והסיני, העלאת הריבית בארה"ב וכדומה. אבל מה קורה למשל כאשר התקשורת הישראלית אינה פוסקת לרגע מה"טיפול" הנגטיבי בראש הממשלה ואשתו? במיוחד ב"כשלונותיו" הרבים לדעת התקשורת? נתניהו עולה בסקרים. על זה אנחנו מדברים.

המשקיעים, למרות כותרות האימים, מסרבים לברוח מהבורסה כי הם ערים למציאות הכלכלית שמשתפרת, בטח בארה"ב. לגבי טראמפ? אם תשוו כותרות הניו יורק טיימס או  הוושינגטון פוסט מהשנים 1981-1983 על הנשיא ריגן תגלו שהן דומות להפליא לכותרות עיתונים אלו על הנשיא טראמפ בשנים 2016-18. אז כמו היום, התגעגעה התקשורת לנשיא גרוע אבל "נחמד". אז כמו היום מגיע נשיא שמעוניין להחזיר לארה"ב הכבוד המגיע לה (כבוד שללא ספק באמת מגיע לה) בעולם. ההבדל היחיד בין הנשיאים ריגן וטראמפ הוא באישיות, בהופעה, ריגן היה ג'נטלמן טראמפ הוא "לוחם רחוב ניו יורקי".

כל הצעדים שעושה טראמפ ובגסות האופיינית לו מוצדקים והעולם (כן, כולל הסינים, האירופאים ואפילו התורכים) יודע זאת, לבטח האמריקאים. יותר מכך, טראמפ בדיוק כמו ריגן, נותן דחיפה אדירה לכלכלה ולמהפכת הטכנולוגיה שבגללה קשה לנו להאמין שסוף ההתאוששות בבורסה מעבר לפינה, תיקונים בהחלט כן אבל משבר? לא.

השוק, למרות שהוא עדיין במצב רוח של תיקון, מאותת שהוא מסכים אתנו לגבי העתיד אחרת המניות היו יורדות הרבה יותר,  הזהב היה קופץ מעלה ותשואת האגח"ים ל-10 שנים, שלאחר העלאת הריבית האחרונה עלתה ל-3.15%, לא הייתה יורדת ל-2.87%.

מה צריך המשקיע לעשות? להמתין. אחרי תורכיה ישנן ברזיל, ארגנטינה, רוסיה, איטליה, ספרד ועוד שלא להזכיר את "חודשי האימה" ספטמבר-אוקטובר שמתקרבים כך שהתיקון הנוכחי יכול, תחת לחץ גובר של חדשות רעות, להתעמק הרבה יותר. עד מתי לחכות? נדבר באוקטובר.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

תגובות לכתבה(127):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    KWEB CQQQ QQQC תעודות סל חברות טכנולוגיה אינטרנט סיניות
    עולות בימים האחרונים 22/08/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולות בימים האחרונית בעקבות החלטת סין וארצות הברית לחדש את שיחות הסחר ביניהם.
    סגור
  • 46.
    בנק צייס מורגן מציע שירות ברוקראז מוזל או חינמי
    ברוקאז' 22/08/2018 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על התחום ועל החברות הפועלות בו כמו שוואב ואחרות?
    סגור
  • מורגן סטנלי התחיל בכך וזה טוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 22/08/2018 08:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 45.
    האם זה לגיטימי בעינך שהנשיא יקבע את גובה הריבית?
    שאלה לשלמה 22/08/2018 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם זה לגיטימי (=בכלכלה קפיטלסיטית) שהנשיא יבקש דולר חזק או חלש?
    סגור
  • יש הבדל עצום בין "יקבע" ל "יבקש"
    שלמה גרינברג 22/08/2018 08:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שמעת אי פעם על נשיא, ראש ממשלה או שר אוצר, בעולם ובטח בישראל שלא "יבקש" דברים מהבנק המרכזי?
    סגור
  • טען עוד
  • 44.
    במציאות = בנקים מרכזים מפמפמים את המדדים
    גבב של מילים ריקות 21/08/2018 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא טכנולוגיה ולא נעלייםהויסות הגדול בהסטוריה עם חוב אינסופי של כלכלות .
    סגור
  • שטויות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 21/08/2018 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • גבב של שטויות (ל"ת)
    אתה צודק,הייתי מנומס 21/08/2018 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    קנאביס
    איגור 21/08/2018 01:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלומה. תודה על כתבה מעמיקה ומעניינת כמו תמיד. באבר כתבתה על נושא קאנביס. עם שינוי מדיניות בהרבה ארצות אם בקרוב תוכל להתייחס שוב. תודה.
    סגור
  • בהחלט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 21/08/2018 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ראה את TLRY הקנדית שהונפקה בנאסדק לפני חודשיים (ל"ת)
    TLRY 21/08/2018 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    מנכ"ל מארסק הובלה ימית טוען שמלחמת הסחר תפגע בארה"ב
    לשלמה 20/08/2018 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיוצאים למלחמה "מוכרזת" צריך לקחת הכל בחשבון וגם לצפות להפתעות, כי האויב תמיד מפתיע. להכריז מלחמה כלכלית על סין זה לא כמו על איראן
    סגור
  • צודק אם כי
    שלמה גרינברג 21/08/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא הוכרזה שום מלחמה כלכלית על סין
    סגור
  • 41.
    טוען שמינה הנגיד כדי שימנע העלאות ריבית למען כסף זול
    טראמפ דומה לארדואן 20/08/2018 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טראמפ שלא ידע בהתחלה מה טוב לארה"ב, דולר חזק או דולר חלש...מצייץ היום שהוא מאוכזב מכך שהפד מעלה ריבית. לדבריו הוא ציפה מהנגיד לשמור על "כסף זול"מה שלדעתו ימשיך את הצמיחה. טראמפ לא מודע כנראה למחיר של הגירעון שהוא תרם לו ע"י הורדת אחוז המס למזלנו ולמזלו, בארה"ב הפד עצמאי ואנשים שם מבינים בכלכלה
    סגור
  • כותרות שוב
    שלמה גרינברג 21/08/2018 10:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כיוון שלא שמעת מה אמר טראמפ בפועל ומה שצייץ רק אצייו שזה לא מה שאמר זה מה שהכותרות כתבו
    סגור
  • 40.
    יש טענות שענקיות הטכנולוגיה "שודדות" את אירופה ושאר העו
    לשלמה 20/08/2018 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש טענות שענקיות הטכנולוגיה "שודדות" את אירופה ושאר העולם טראמפ "מתבכיין" וכועס שיש חוסר איזון בסחר של ארה"ב עם העולם, אבל מנגד נטען שענקיות הטכנולוגיה מרוויחות הון עתק בכל מקום בו הן פועלות, ולא משלמות מס אמת על הרווחים שלהם. באירופה זועמים על החוצפה ומטילים עליהם קנסות
    סגור
  • "יש טענות"
    שלמה גרינברג 20/08/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וענקיות אירופה? הרי הן יכולות ללמד האמריקאיות שיעור בחמסנות. טראמפ אינו מתבכיין אלא מציין עובדות
    סגור
  • 39.
    לשלמה בבקשה תחום AI ו הנדסה גנטית RNA
    מתעניין 20/08/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלמה! תוכל להפנות לתעודת סל וחברות ספיציפיות מעניינות מתחום ה AI וגנום אנושי. משהו כמו CIPSAR בנוסף מה קרה לחברת רוזטה דיינמיקס ?פשטה רגל?
    סגור
  • אז לפי הסדר:
    שלמה גרינברג 20/08/2018 16:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעודות סל וחברות תשאל את גוגל, אין לי מושג מה זה CIPSAR ורוזטה דיינמיקס אין דבר כזה, הייתה רוזטה גנומיקס שפשטה רגל לפני 3 חודשים. בשביל מה המהפכה הטכנולוגית קיימת? תחפש
    סגור
  • סימולים CRSP EDIT NTLA (ל"ת)
    Genome editing 20/08/2018 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    הבינה המלאכותית תיהיה מחסלת המשרות הגדולה בהסטוריה
    אחד 20/08/2018 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיעוט המשרות שהיא תביא בטלה בשישים לעומת כמות המשרות שהיא תחסל. אמאזון לדוגמה חיסלה הרבה משרות , מיעוט המשרות שהיא יצרה הן של עובדי המחסנים שלה. אגב, אמאזון נחשבת מעסיק גרוע, עם יחס רע לעובדים כי באמאזון יודעים שהם יכולים להחליף עובד מהיום למחר.
    סגור
  • כיצד אתה מסביר שמאז
    שלמה גרינברג 20/08/2018 16:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    2008 הוכפלו המשרות בעולם? בגלל הטקסטיל? ה AI כמו הטלפון החכם והרשת תגדיל את מספר המועסקים. לגבי אמאזון איני יודע אבל על כול משרה שנפתחת יש תור של מועמדים אולי הם מזוכיסטים
    סגור
  • הנה ההסבר
    אחד 21/08/2018 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא בדקתי את שיעור גידול המשרות , אבל אני סומך על הישרה שלך. צריך גם לבדוק אילו משרות נוספו לעומת אילו משרות נגרעו. האוכלוסיה גדלה, אז הצורך בשירותים גדל ולכן המשרות שנוספו הן משרות שרות בשכר מינימום לרוב גם משרות חלקיות במקדונלדס ודומיו בוולמארט ודומיו, אלה משרות שמשאירות אנשים עניים. כמות האנשים בארהב שחיים על תלושי מזון היא מדהימה. לעומת זאת נגרעו משרות של עובדי בנקים, עובדי יצור אלה משרות שפרנסו בכבוד משפחות. לגבי תשובתך על אמאזון, זו בדיוק הסיבה שהיחס לעובדים גרוע , כי יש תור של מועמדים, וכי במקומות מסוימים פשוט אין לאנשים אלטרנטיבה אחרת, עסקים ומשרות שנעלמו משאירים רק כל מיני ענקיות כמו אמאזון בתור המעסיק העיקרי באזורים מסוימים. הבינה המלאכותית תחסל משרות של נהגים, עובדי משרדים, משרות שאין סיכוי שיוחלפו באחרות . זו תהיה המציאות
    סגור
  • משרות שכר מינימום זה כל מה שנוסף למשק?
    רז 21/08/2018 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה באמת כתבת את זה?
    סגור
  • זה לא מה שטענתי , זה מה שאתה הבנת (ל"ת)
    הבנת הנקרא של כתה ב 21/08/2018 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • תבדוק שוב כי זה בדיוק מה שכתבת
    רז 23/08/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרק התעשיה ה"מסורתית" נהנית מגידול במשרות. מי שכותב כזה דבר הוא בעל בוחן מציאות ברמה מינוס ארבע.
    סגור
  • טועה
    שלמה גרינברג 21/08/2018 11:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כול מהפכה תעשייתית, מאז הראשונה במאה ה 17, יצרה מצב דומה להיום ולא בגלל גידול באועלוסייה כמו העלאת רמות השכר והביקושים למוצרים החדשים. זה נכון גם לגבי שכר המינימום. כמות האנשים בארה"ב על תלושי מזון אדירה אבל מאז 2009 בירידה חלק גדול מאנשים אלו נמצאים בקטגוריה לא רק בגלל התעסוקה החסרה. לגבי אמאזון אתה טועה אן שם יחס גרוע לעובדים והתורים אינם בשל היותה מעסיק יחיד. אמאזון, אם זכור לך, הוקמה כחנותת ספרים אינטראקטיבית והכותרות, לאור הצלחתה הראשונית, היו שהיא תחסל את הרשתות הקיימות כמו בארנס אנד נובל או מגרו היל. לא רק שזה לא קרה ומגזר הספרים עולה בהכנסות מאז תחילת המאה אלא שהתחרות קיימת וזו, בסה"כ, המגמה של מהפכת הטכנולוגיה. אגב, לגבי "אילו משרות נוצרו" אומר לך שאנשים שהיו מובטלים מעדיפים לעבוד מאשר לקבל תמיכה מה גם שרוב המשרות החדשות שנוצרו קשורים לעולם הטכנולוגי שם משלמים יותר
    סגור
  • 37.
    איך נמכור את בריינסוויי בפרמיה פי 7 לאמריקאים פרייארים
    SODA 20/08/2018 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם soda נמכרת בפרמיה אפסית (10 אחוז מעל מחיר הסגירה). הרי שתי החברות דומות בכך שפוטנציאל ההתרחבות הוא כמעט איןסופי ביחס למצב המכירות היום. תן מילה מעודדת שמשקיעי בריינסווי שנצליח למצוא פרייארים. הם רק קיבלו אישור ל ocd (כאילו ששוק הדיכאון - שוק של עשרות מיליארדי דולרים בשנה לא מספיק). הכול נכתב בציניות כמובן.
    סגור
  • בפרמיה קטנה אבל במכפיל ענק לחברה בתחום (ל"ת)
    שלמה גרינברג 20/08/2018 16:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    קראתי ש-1.5 טריליון דולר בדרך חזרה ממקלטי מס לארה"ב
    שאלה לשלמה 19/08/2018 22:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפי מיטב הבנתי זה אמור לעשות טוב לשוק המניות, אבל גם לגרום למצב בועתי
    סגור
  • קראת נכון
    שלמה גרינברג 20/08/2018 08:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק שהגרימה למצב בועתי אינה מתיישבת עם פעילות הפאד שלאט מושך למעשה מזומנים מהשוק. הפעילות הזו, של כסף שנכנס למערכת מכיוון המיקרו (הכסף בא מהחברות שכספן מחוץ לארה"ב, בעיקר באירופה) מקזז את "הבעיה" כביכול ("כביכול" כי בעיה כזו לא קיימת בפועל) של הנזילות שעלולה להיווצר עם הפסקת ההזרמה של הפאד.
    סגור
  • 35.
    תודה שלמה. שמעתי את דבריך בחודשים
    אהוד 19/08/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחרונים ועשיתי שינויים מתבקשים בהרכב התיק. כבר יש תמורה וזו רק ההתחלה. מדדי הטכנולוגיה השונים נראים מעניינים.
    סגור
  • דווקא בטכנולוגיה כדאי להמתין לתיקון (ל"ת)
    ירמי 19/08/2018 19:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    מישהוא חישב את התשואה של הסולידית השנה ? הפסיקה לפרסם
    אין כמו VT 19/08/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי VT בדולרים עם תשואה של פחות מאחוז (מה שאומר 6 אחוז תשואה שקלית עקב עליית הדולר). באתר מפורסם "שוקולד מריר ביצועי התיק ל 2017". גם שם התשואה לא משהוא, מגדל מחכה msci world מהווה 56 אחוז מהתיק, התשואה השנה 7.5 אחוז שקלית חיובית (מה שתורםן 4.2 אחוז תשואה לכול התיק - כמובן הכול זה עליית הדולר ביחס לשקל). סהכ התשואה המשוקללת של תיק שוקולד מריר מתחילת השנה היא פלוס 3.66 אחוז (זו תשואה שקלית - הכול זה עליית הדולר ).
    סגור
  • מי זו "הסולידית"? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • hasolidit נקודה קום (היא לא חושפת את זהותה) (ל"ת)
    גוגל הסולידית 19/08/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    ענק
    צחי 19/08/2018 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו תמיד כיף לקרוא תודה רבה שלמה
    סגור
  • 32.
    טראמפ הוא גם נשיא הבורסה של העולם
    יויו 19/08/2018 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי את כל העולם מעניין רק כסף והוא יודע את זה .אז כל עוד יש טראמפ יש עליות
    סגור
  • רק לידיעתך
    שלמה גרינברג 19/08/2018 10:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טראמפ מעולם לא הנפיק חברה בבורסה, הכול פרטי
    סגור
  • הפייק ניוז והטריקים של הדונלד לא היו עומדים במבחן האמת (ל"ת)
    והוא יודע למה... 19/08/2018 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • "והוא יודע למה" ?
    שלמה גרינברג 20/08/2018 08:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תוכל לנמק למה? אני לא יודע
    סגור
  • 31.
    שלמה מה אתה חושב על מלחמת הסחר ?
    סוחר 18/08/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מה יהיו התוצאות של מלחמת הסחר שלמה
    סגור
  • אכן מעניין אבל עניתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/08/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • כול שבוע מישהוא יורד מהירח ושואל שאלות שהוא כבר כתב
    עליהם 19/08/2018 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה האחרונים תמיד בסוף ?
    סגור
  • 30.
    אסתי The Estee Lauder Companies
    EL 18/08/2018 19:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דוחות ביום שני (20.8) לפני תחילת המסחר. למי שמעוניין זו הכתבה על התחום שפורסמה בדיוק לפני שנה (מאז המניה עלתה עוד 40 אחוז) [נערכים למהלך תיקון - תכירו את המניה הבולטת בסקטור שחייב לקבל ייצוג בתיק שלכם פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס השבוע לסקטור שחייב לקבל ייצוג בתיק ההשקעות. לצאת מהקופסה שלמה גרינברג | 19/08/2017] (לסיכום, EL מייצגת חברה שמנוהלת ביעילות, בעלת עצמת שיווק גדולה בתחום שכנראה יצמח בקצב מהיר מהממוצע התעשייתי בארה"ב אבל המניה כבר לקחה בחשבון את כל זה ויותר, היא "יקרה" לטעמנו. כיוון שאנחנו מאמינים שתחום הקוסמטיקה/יופי חייב ייצוג בתיק וכיוון שרוב המניות המובילות בתחום "יקרות" ואין שום סל או קרן שמתמחים בתחום אז אחת משתיים: או להמתין לתיקון שמתבושש ואז לרכוש מדגם מהתחום, לדעתנו לערבב EL, LRLCY, SSDOY או להסתפק באחד מסלי הצריכה שכולל את רוב החברות המייצגות כמו ה-IPS הגלובלי או ה-XLP האמריקאי.)
    סגור
  • 29.
    שימו לב השוק תקוע מינואר ולא זז לשום כיוון,ראו טאואר
    יובי 18/08/2018 18:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כיל טסלה ועוד הרבה מניות
    סגור
  • אתה מאוהב בטאואר
    הלו ביובי 20/08/2018 08:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתגרש ותתקדם
    סגור
  • 28.
    אפקט ה AI
    אחד העם 18/08/2018 17:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    AI אמור לגרום לאבטלה המונית. נהגים, קופאיות וגם מקצועות צווארון לבן ייעלמו. שלמה, איך זה יתרום לכלכלה העולמית?
    סגור
  • זו כותרת שמעולם לא הוכלה, ההפך
    שלמה גרינברג 19/08/2018 10:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהפכת הטכנולוגיה רק מוסיפה אנשים למעגל העבודה וזו עובדה והאמן לי שהדבר האחרון שתביא ה AI זו אבטלה המונית
    סגור
  • המכונית הממנועת תוציא המוני נהגי פרדות משוק העבודה.
    יוסי 18/08/2018 21:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחד העם, איך זה יתרום לכלכלה העולמית?
    סגור
  • 27.
    כותרת מניפולטיבית
    אולגה 18/08/2018 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין התאמה בין תוכן וכוונת המאמר לכותרת שנתנה לו וחבל ...
    סגור
  • על זה אני כותב כעשור (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/08/2018 10:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • קצת הגזמת .. (ל"ת)
    סמי 18/08/2018 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה את סתם מחפשת עיניינים? (ל"ת)
    אולגישה 18/08/2018 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    שאפו לשלמה על הכתבות שלו שם
    יהודה 18/08/2018 12:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את המציאות על השולחן ואתם תעשו עם זה מה שמתאים לכם גם לאלה שחולקים עליו. הייתי מבקש משלמה לנתח פעם אחת אם המושג תיקונים בשוק. מדוע חייב שיהיה תיקון ? הרי כולם רוצים ומאמינים שהשוק הולך לכיוון זה או אחר . מדוע נוצרים התיקונים? תודה מראש
    סגור
  • עשיתי זאת ואעשה שוב בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/08/2018 10:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    תחום התעופה והחלל
    ליאור 18/08/2018 12:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוקב אחריך שנים.ובלא מעט מהמניות הרווח בזכות המלצותך. אשמח לסקירה מעמיקה בתחום. תודה.
    סגור
  • עשיתי מספר פעמים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/08/2018 10:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 24.
    לעיונכם 2 ETFs עם תשואות נאות SLIM MILN
    לא ממליץ 18/08/2018 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שניהם עם תשואות נאות של 18 אחוז מתחילת השנה. Global X Millennials Thematic ETF (MILN) The Obesity ETF (SLIM) המקור - הכתבה הנל 7 ETFs That Aren’t for Everybody August 16, 2018
    סגור
  • 23.
    שלמה מדוע MU רק יורדת,האם קרה משהו בחברה? (ל"ת)
    רמי 18/08/2018 09:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • חלאס עם MU. מי משקיע בסמיקונדוקטור בודד כשיש סל כל כך
    דגן 19/08/2018 14:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוצלח כמו "SOXX"?
    סגור
  • מלחמות הסחר (ל"ת)
    עמי 19/08/2018 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • זה נקרא מחזוריות cycilical (ל"ת)
    אשר 18/08/2018 21:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    האם הודעות צפי חלש לרבעון הבא של tsm tsem amat txn
    א 18/08/2018 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משקפות התמתנות כלכלית מסוימת?
    סגור
  • לפני שאוכל לענות בצורה אינטליגנטית אנא ממך
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תקרא שוב את שיחת הוועידה של כול השלושה, תחפש מאמרים רצינים כמו https://www.simon-kucher.com/es/blog/future-semiconductor-industry-profitable-growth-new-dynamic-market-trends ואז תבין 2 דברים. ראשית שעתידה תעשיית המוליכים למחצה והשבבים שבה פועלות שלושת החברות שהזכרת, מצויין. שנית, מנכל"י החברות אכן מדברים על רבעון חלש אבל הרבעון השלישי בתעשייה זו תמיד חלש ומסיבות שכבר כתבתי עליהן בעבר. בנוסף "החולשה" מתנית בהתפתחויות מסוימות שאין בטחון, אפילו למנכלי"ם, שיתרחשו.
    סגור
  • ממש לא. (ל"ת)
    Osnat 18/08/2018 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    האם הסייקל נעלם
    גיא 18/08/2018 09:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה מצויינת. השאלה היא האם בעולם נוצרה כלכלה שמחוסנת מתיקונים משמעותיים או שמא נקרא לזה התרסקות נוסח השנים שציינת? האם הקטר הטכנולוגי וכל אותם מנועי צמיחה "נעלמים" בשלב זה לא "יתנו" לשווקים לרדת משמעותית? האם אותו סינוס מפורסם ארוך שנים אינו תקף יותר? לתאר את השוק גם אם זה מעניין נכון ומפורט זה בסדר אבל זה תיאור… איפה המסקנה החדה מתי כן נפילה תגיע ומה יגרום לה? כי כפי שציינת כשזה קורה / יקרה זה יהיה מאוחר מדי!
    סגור
  • לא כ"כ הבנת הכתבה, תקרא שוב בעיון
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "כלכלה שמחוסנת מתיקונים משמעותיים "? היכן קראת זאת?
    סגור
  • גיא הרדמת אותנו
    גיא2 18/08/2018 21:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה זה סיפור האהבה בהמשכים שכתבת
    סגור
  • לל"ט (ל"ת)
    ג 19/08/2018 07:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    שלמה חייב שוב על סאנטאנדר בנק
    שביט 18/08/2018 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המספרים מוכיחים שהוא זול. כל המכפילים נמוכים מה peers.נזחר מתחת להון ומכפיל מכירות ממש נמוך.. קרוב לנמוך ההיסטורי (20 שנה)שמשמש תמיכה לאורך כל השנים 4$כמה הבנק מושפע מהכותרות בטורקיה ואירופה (יוון איטליה) וכמה מזה באמת איום עתידי משמעותי? תודה רבה
    סגור
  • קראתי הדוחות מקצה לקצה
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואני חוזר וטוען, הבנק במצב הטוב ביותר מאז 2008 וכעת נכנס בעצמה גם לאזורי הלטינים בארה"ב. מחיר המניה? זה כבר לא קשור
    סגור
  • תודה שלמה ומה לגבי קשר עם טורקיה
    שביט 19/08/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויתר אירופה? כמה סאנטנדר חשוף אליהם? תודה
    סגור
  • לשביט - פתח גרף של bzf
    bzf 20/08/2018 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מראה את הריאל הברזיאי מול הדולר, הריאל נחלש ב 20 אחוז מהשיא בתחילת 2018. לא בדקתי ריאל ברזילאי מול היורו. לדעתי לפחות 20 אחוז מההכנסות של SAN מקורם בברזיל (או ברזיל ואמריקה הלטינית)
    סגור
  • 19.
    שלמה פרשן בורסה מספר 1 (ל"ת)
    בועז 18/08/2018 08:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 18.
    יש הרגשה שמי שמחזיק את הבורסות אלו הבנקים המרכזיים.
    ישראלי 18/08/2018 07:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עד מתי יוכלו? נראה לי גם מאוד בריא שיהיה תיקון גדול 30%-40% יתן לכסף חדש להכנס. ירידה לצורך עליה. הרגשה שלי שיהיו פשיטות רגל של מדינות או בנקים גדולים
    סגור
  • "הרגשה"? מדוע שלא תצלול לחומר ותבדוק?? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תאכל פיסטוקים ותרגיע (ל"ת)
    יבניאלי 18/08/2018 21:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    שלמה, כתבה מצויינת!
    חכם 18/08/2018 04:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעניין ומנותח היטב. אולי כדאי שגם חלק מחבריך יקראו אותה לפני פרסום כתבות על "הסערה המושלמת"
    סגור
  • 16.
    אין חכם כבעל ניסיון
    צפוני 17/08/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אין עליך שלויימלה, שועל ותיק בגובה העניים ללא משוא פנים תודה לך על הכתבות היחידות שמתייחס באופן רחב על העולם ולא מנסה להיות נביא
    סגור
  • 15.
    מאזן, אינפלציה וריבית
    שאלה לשלמה 17/08/2018 15:39
    הגב לתגובה זו
    4 3
    היי שלמה, איך כל זה מסתדר עם צמצום המאזן, התחלת אינפלציה, צפי להעלאת ריבית והשתטחות עקום התשואות? בדרך כלל שהעקום משתטח אז זה מנבא על משבר בפתח. אודה לתשובתך
    סגור
  • שלמה התייחס לכך בכתבה מ-4/8/18 (ל"ת)
    משה 18/08/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה התייחס לעקום התשואות במאמר מ-4/8/18 (ל"ת)
    משה 18/08/2018 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עניתי על שאלות אלו מספר פעמים
    שלמה גרינברג 18/08/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ושוב, צמצום המאזן הוא רק הוכחה לכך שבבנק המרכזי האמריקאי מאמינים שאפשר לעשות זאת לנוכח הצמיחה הכלכלית ולמרות כול הכותרות אין לצמצום השפעה על המגמה בשוק זה הליך שנעשה בקביעות, כאשר הפאדס חושבים שיש עודף נזילות אל מול כלכלה שמתחזקת, מאז 1913. לגבי האינפלציה, כשתתחיל באמת נדבר, בינתיים התקדמות המהפכה בולמת וגם התחזקות האינפלציה מסמלת התחזקות כלכלית. "השתטחות התשואותצ, כמו עקומת פיליפס ומונחים רבים אחרים אינם "חוק אלוהים". הדברים הללו נכונים מהבחינה הכלכלית אבל ההשפעה משתנית עם השינויים הסביבתיים הכלכליים. לבסוף, אין כול קשר לדברים במאמר ולשאלות הללו. אני מדבר על השפעת מהפכת הטכנולוגיה
    סגור
  • עצם זה שענית, מעריך זאת מאוד (ל"ת)
    תודה שלמה 18/08/2018 22:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    שלמה,דוגמה ל"תרבות הכותרות" בכותרת המשנה של מאמר זה!
    משה 17/08/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    "אך העובדות מצביעות על כך שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך",אני יודע שלא נכתבה על ידך!
    סגור
  • הכותרת ממש מטעה
    יחזקאל 18/08/2018 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא כאילו קובעת שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך, ולפי הבנתי שלמה רק כתב על העיקרון שצריך לחפש עובדות שיוכיחו זאת
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/08/2018 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    טאואר - הגענו לשלב של הודעות חיוביות שנתפסות כשליליות
    תם הטקס 17/08/2018 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר הגדול שכולם כול כך ציפו לו (יעוץ בהקמת פאב בסין תמורת אפשרות להשתמש בחלק מיכולת היצור וכו) - היום יחשב כארוע שלילי עקב מלחמת הסחר והמיסים שארצות הברית וסין מטילות אחת על השניה. ככה גם ההודעה הנל שפורסמה השבוע רק הורידה את המניה. TowerJazz to hold Technical Global Symposium (TGS) in China, focused on Specialty Analog Technologies and Advanced IC Manufacturing Solutions GlobeNewswire•August 14, 2018
    סגור
  • איני חושב שההודעה השפיעה
    שלמה גרינברג 17/08/2018 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טאור לא עמדה בציפיות הקונצנזוס ונראה לי שבגלל שהרבעון השלישי בדרך כלל החלש בשנה המניה ממשיכה להתדרדר.
    סגור
  • 12.
    האם שינית דעתך על amd
    גיל 17/08/2018 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעבר אמרת שלא יודעים להתנהל ותמיד מפסידים.מה עכשיו אתה חושב כמובן ביחס לאינטל.האם יחזור תסריט nvda ?
    סגור
  • גיל, תסריט NVDA נגמר
    רז 19/08/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם שתהיה בעניינים, תסריט NVDA נגמר והחברה הודיעה שלא תייצר כרטיסי מסך המיועדים ספציפית לכריה.
    סגור
  • מעולם איני כותב על חברה "לא יודעים להתנהל"
    שלמה גרינברג 17/08/2018 14:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אכן לאורך שני הפסידו ועברו בשנה האחרונה לרווח. איני עוקב אחרי AMD כשם שאני עוקב אחרי אינטל או נבידיה ומה זה תסריט נבידיה?
    סגור
  • מכבד אותך ואת הידע שלך
    גיל 18/08/2018 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך לא להבין בחברות הללו ולרשום על AI קצת מביך.תסריט NVDA = עליה של מאות אחוזים בהמשך...
    סגור
  • גיל יש לי חרוז בשבילך קבל... גיל דביל (ל"ת)
    בוריס 19/08/2018 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • "לא להבין בחברות הללו ולרשום על AI קצת מביך"
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על מה אתה מדבר??
    סגור
  • 11.
    להבנתי ייקח זמן עד שה-AI ייקח את ההובלה בשוק
    מתי ה-AI תתממש? 16/08/2018 20:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו שלאינטרנט ולסלולאר לקח זמן להבשיל, כך ייקח זמן לאינטליגנציה המלאכותית להבשיל (=כולל הרכב העצמוני)
    סגור
  • כך כתבתי אבל
    שלמה גרינברג 17/08/2018 14:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ה AI כבר בתהליך השתלבות
    סגור
  • 10.
    לצערי שלמה נמנה על הכתבים היחידים שמסתמך על המציאותהגיו
    Max 16/08/2018 19:28
    הגב לתגובה זו
    10 0
    והידע המצטבר שרכש. כל היתר מתנדנדים כמו עלי תאנה ברוח ומפיצים תחזיות פייק מפחידות חדשות לבקרים.
    סגור
  • 9.
    ואף מילה על חוב
    av 16/08/2018 18:16
    הגב לתגובה זו
    10 3
    קראתי את הכתבה שוב ושוב ולא מצאתי אף מילה על חובות העתק - הן של המדינות, הן של התאגידים והן של הצרכנים - שרק הולכים וטופחים. מתישהו - ולא רחוק היום - החובות יכריעו את כל "הטוב" הזה ...
    סגור
  • אכן לא הוזכר
    שלמה גרינברג 17/08/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ויש סיבה לכך. החוב, לבטח בארה"ב, פחות מסוכן בטווח הקצר-בינוני וברובו נוצר בריביות קרובות לאפס. אם הצמיחה תימשך הסכנה תלך ותקטן. בנוסף והאמן לי, החוב משפיע מעט מאוד על החלטות השקעה.
    סגור
  • 8.
    שלמה,דוגמה ל"תרבות הכותרות" במאמר זה!
    משה 16/08/2018 17:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "אך העובדות מצביעות על כך שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך"שזה שונה ממה שנכתב במאמר!
    סגור
  • 7.
    טראמפ ו-BB בעצמם הם יצרני פייק ניוז מובילים
    אולי לא שמת לב...אבל 16/08/2018 16:58
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אולי ישנה היום תופעה של פייקניוז לגבי הצמד הזה, אבל הם בעצמם יצרני ספינים מובילים בעצמם. יכול להיות שטראמפ צודק, אבל התנהגות של ביריון שכונתי עלולה לעורר תגובת שרשרת בשוק הסחר העולמי.
    סגור
  • המציאות חושבת אחרת ממך.
    רז 17/08/2018 21:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    .
    סגור
  • אין כלום...כי לא היה כלום.. (ל"ת)
    כלומי בן כלום 17/08/2018 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בסדר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/08/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    מגזר הבנקים בארצות הברית
    רמי 16/08/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולהיות מדוייק יותר ה regional banksהאם לדעתך המגזר הזה מעניין ?תודה
    סגור
  • מעניין משתי סיבות
    שלמה גרינברג 17/08/2018 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הראשונה שהם תמיד מועמדים לרכישה והשניה שמצבם היום טוב בהרבה מבעבר. אבל כמובן צריך לבדוק כול בנק לגופו.
    סגור
  • מדובר על תעודת סל של רוב הבנקים האזוריים (ל"ת)
    רמי 18/08/2018 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ה "תיקונצ'ק" שבר אתמול את המפרקת לחברות כריית הזהב
    סמי 16/08/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למניות faang היה תיקונצ'ק - אבל מניות כריית הזהב עברות גלח. תכודות סל פי 3 jnug nugt נפלו 18 אחוז ביום אחד. חברות כריה gg ae aem abx nem ירדו שישיות ושבעיות ביום אחד. וכנל לא מעט מניות שגם ככה בקנטים השנה - נפלו עוד wynn lvs fcau
    סגור
  • מניות הזהב
    שלמה גרינברג 17/08/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נפילתן אינה קשורה לתיקונים עליהם אני כותב. מחיר הזהב יורד למעשה מאז קיץ 2011, מזה כ 7 שנים ואם תבדוק תגלה שמאז החלה ההתאוששות הכלכלית, ב 2009, אני מזהיר מכך כי הזהב מאבד מכוחו ההיסטורי כ"מפלט" (מה שמכונה safe haven) ומסיבות שעמדתי עליהן מספר פעמים
    סגור
  • היי שלמה, תוכל להפנות אותי למאמר שלך על הזהב
    סימפל 18/08/2018 06:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחילופין, אשמח אם תוכל לתמצת בכמה משפטים למה הזהב מאבד מכוחו ההיסטורי כמפלט.
    סגור
  • 4.
    הכותרות כוללים גם את ge
    ירון 16/08/2018 13:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גילוי נאות אני מחזיק את המניות ושאלתי היא האם הכל שלילי בחברה ובמניה? בתודה מראש
    סגור
  • במניה כנראה כן בחברה בהחלט לא
    שלמה גרינברג 17/08/2018 15:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נמתין לתוצאות הרבעון ואז אכתוב עדכון
    סגור
  • ישנו חשש כבר שהדיבידנד שם יבוטל
    GE 16/08/2018 17:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי היכולת לשלם את הדיבידנד הנוכחי תלויה במכירת חלקים מהחברה (ללא מכירה יאלצו לחתוך את הדיבידנד - לגעתי) ראה כותרות מהתקופה האחרונה Goldman Sachs: GE should suspend dividend for the next 18 months 22 June 2018 "We think the most prudent action would be for GE to consider suspending its common dividend for the next 18 months," Goldman Sachs wrote in a Thursday night note. The firm said a dividend suspension would solve the two risks GE faces of a dividend cut and a credit rating downgrade "without sacrificing the long-term." (ובנוסף GE -7.5% as Flannery makes no promises about 2019 dividend May 23, 2018)
    סגור
  • הבל הבלים.
    פאם 17/08/2018 21:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קונגלומרט של 450 אלף עובדים לא יבטל חלוקת דיבידנד.
    סגור
  • כבר חתך לחצי לאחרונה אבל
    שלמה גרינברג 18/08/2018 09:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לגבי ההתאוששות של החברה זה רק יעזור.
    סגור
  • כבר חתך אותו באכזריות יותר מפעם אחת
    יוס 18/08/2018 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין. שום סיבה שלא יחתוך שוב
    סגור
  • אין בעיה שיחתוך, דיברתי על ביטול.
    פאם 19/08/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 3.
    הסל המתאים ביותר לai הוא botz
    גיורא 16/08/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה אני מניח שהכמה שורות האחרונות במאמר היו צריכות להיות : תשקיעו בסלים כי אי אפשר להמר על מנצחת אחת. סל botz או robo. יקרים.מה עושים ? מחכים לדצמבר?תודה
    סגור
  • 2.
    שלמה, בעיקר עמיתך לביזפורטל היסטרים...
    יונתן 16/08/2018 13:00
    הגב לתגובה זו
    19 0
    רק שלשום עמית טל : " הסערה המושלמת בשווקים החלה"לא מבין למה ישנם כתבים עם אמוציות בלתי ניתנות לשליטה באתר נחשב.את האמוציות צריך להשאיר לעצמך ולכתוב מושכל. לכן לדעתי רוב הקוראים מעריכים כתבים כמה שלמה...
    סגור
  • לא הסערה המושלמת אלא
    לרון 17/08/2018 11:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השלמתי עם הסערה התנודתית עד נובמבר 18
    סגור
  • ליונתן
    רודיק 17/08/2018 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אתה ממש לא מבין עניין. שלמה לדעתי עקשן אפילו בגילו ונעול על קונספציות שגויות למרות כל נסיונו העשיר. אינו זורק דמ בכיוון של עולם מחורבן והכל טוב מבחינתו ואפל יכולה להגיע מהחינתו בקלות ל 2 טריליון. לגבע עמיתיו ההיסטרים..הם מנתחים לעומק נתוני אמת ולא נשענים על בנקים מרכזיים ומימשלים שמריצים מניות כמו עבריינים מהרחוב
    סגור
  • וואו רודיק אתה קורא ומבין אותי להפליא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/08/2018 15:10
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • מסכים
    מסכים לגמרי 16/08/2018 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון
    סגור
  • 1.
    NVDA היום (ה) דוחות לאחר המסחר
    מדהים 16/08/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדהים לחזור לכתבה על החבר שלך מ 22/7/2017. מאז המניה עלתה עוד 50 אחוז (מ 170 ל 260 דולר) בינואר 2017 הביטקוין היה על 1000 דולר, ביולי 3000 דולר ובהמשך גם 20 אלף כמו שאנחנו זוכרים - היא נחשבת כחברה שמרוויחה מכריית המטבע - ביקוש למעבדים שלה) (העצה שקיבל המשקיע שהרוויח 450% על מניית NVDA פרשן וול סטריט של Bizportal על אחד התחומים ברפואה שהולך ותופס עניין בקרב המשקיעים שלמה גרינברג | 22/07/2017)
    סגור
  • רק תיקון "קטן"
    שלמה גרינברג 19/08/2018 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פחות מאחוז אחד מהכנסות נבידיה באות מהכרייה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות