בסיכון גבוה: כך תימנעו מהפסדים בבורסה
הדברים שאני רואה על הכביש מדי יום מסמרים את שערותי. הרוב המכריע אינו נוהג באמת. הרוב המכריע אינו שם לב לכביש וכל כך הרבה הקבלות בין זה למסחר במניות.
תאונות הדרכים הפכו למכת מדינה אם כי לא מדובר בגזירה משמיים. כרוכב אופנוע מזה 30 שנה, (ועדיין חי לצערם של חלק מכם) אני מודע היטב לסכנות שבשימוש בכלי דו גלגלי. ושישבו אלה שמעולם לא רכבו על אופנוע אבל יש להם טיעונים נגד כמו "אתה לא תלוי בעצמך" עד שאסיים לכתוב. השאלה המרכזית היא האם יש הקבלה בין תאונות דרכים לבין הפסדים בשוקי המניות. ויש המון. וגם יש מה לעשות.
הגורם המרכזי לתאונות דרכים הוא הגורם האנושי. גם במסחר במניות הגורם העיקרי להפסדים הוא הגורם האנושי. ההבדל העיקרי והמצער הוא שעל הכביש מדובר בחיים ובבורסה מדובר רק בכסף.
באוגוסט 2003 חוויתי תאונת דרכים שהסתיימה בניתוח עם הרדמה (לא התאונה הראשונה אגב....ואל תספרו לאמא שלי) . מישהי נכנסה בי מאחורה ושלחה אותי להיכרות מעניינת עם סוג האספלט העירוני. האופנוע נשכב לי על הרגל ונגררתי לכל אורך הצומת. כשקמתי ראיתי את הברך שלי מביטה בי מלמטה. במהלך האשפוז חשבתי שהייתה זאת אחריותי לשים לב שיש מישהו מאחורי וכל כך קרוב. וזה הדליק אצלי נורה.
אחרי תקופת שיקום קצרה עליתי בחזרה על האופנוע ומשם ישר לקורס רכיבה מתקדמת של גידי פרדר. מה שנלמד שם הציל את חיי. באמצע הקורס תהיתי איך נשארתי עדיין בחיים עם רכיבה מחורבנת ולא מודעת כפי שרכבתי עד אז. הבנתי אז שאפילו לשבת נכון על האופנוע לא ממש ידעתי.
יחד עם הקורס מצאתי המון הקבלות והפקתי משם לא מעט לקחים. את הדברים האלה אני לוקח איתי מדי יום לכביש ולהחלטות שאני מקבל שוק המניות. וכמובן גם לסטודנטים היקרים שלי.
רוב האנשים שמחזיקים הגה בידיים לוקים ברמת המיומנות שלהם ואינם יודעים לתפעל את הרכב נכון בטח שלא במצבי חירום. רוב האוחזים בהגה נעדרים כל אסטרטגיית נהיגה ואין להם שמץ של הבנה בקריאת מצבי תנועה, ניתוח שלהם ותגובה נכונה. אני רואה אותם נוהגים לאט מדי ובנתיב הלא נכון מדי. אני רואה אותם משתלבים בתנועה בכביש מהיר. אני רואה אותם עוברים נתיב שלא לצורך ללא סימן מקדים. אני רואה אותם לוחצים על הברקס בכל הזדמנות ובעיקר כשלא ממש צריך. אני חייב לראות אותם כדי להימנע מהם.
הרוב סומכים גם על האינסטינקטים שיוציא אותם ממצבי "כמעט". אני רואה אותם נוהגים בביטחון עצמי מופרז. נכנסים לכיכרות כאילו מדבר בפנייה בנורבורגרינג. אני רואה אותם נוהגים מאחוריך צמוד צמוד. אני רואה אותם חסרי סבלנות ועצבנים. אם יש לך אסטרטגיית נהיגה אין לך "כמעט". הרוב גם לא מודעים לכך שהאינסטינקטים הם אלה שהורגים אותנו ומה שמכתיב האינסטינקט במצב חירום אינו התגובה הנכונה.
לרוב האוחזים בהגה אין מושג על סוגי האספלט עליהם הם נוהגים וכן, חלק מספקים אחיזה נהדרת גם בכביש רטוב ואחרים הופכים אחרי טיפה וחצי למשטח החלקה. הרוב חיים תחת הרושם שנהיגה איטית היא נהיגה בטוחה. אני פוגש לא מעט שנוהגים לאט ומסוכן. ואחרים שנוהגים מהר ובטוח.
בסופו של דבר אין תחליף למודעות המובילה ללימוד והדבר אמור לא רק לגבי נהגי מכונית אלא בעיקר לגבי לא מעט דו גלגליים.
אני לא מומחה תחבורתי וגם רחוק מולנטינו רוסי שנות אור. אבל מזה 15 שנה, מאז אותו קורס ששינה לחלוטין את אופן הרכיבה שלי, אני לא עולה על האופנוע בלי לגבש אסטרטגית רכיבה ברורה, להבין את מצב התנועה, לבנות דרכי מילוט, להביו את מצב הכביש עליו אני רוכב ולהיות ממוגן עד כמה שניתן.
ואם לא התעייפתם עד לכאן ושאלתם את עצמכם מה אני מבלבל לכם את המוח, הרי שכל הדברים הללו מקבילים למסחר במניות אלא שכאן לשמחתנו לא מדובר בחיים אלא רק בכסף. אפשר ללמוד לסחור נכון ובטוח. לייצר אסטרטגית מסחר נכונה, להבין את מצב השוק בו אתה פועל, לבנות דרכי מילוט ולעשות את הדברים כך שבסופו של יום נחזור הביתה בשלום. משתי הזירות.
גידי פרדר הציל את חיי. הוא לא יודע את זה משום שאלפים כמוני עברו תחתיו. אני לא מתיימר להציל חיים אבל את הכיס וחשבון הבנק אני בהחלט יכול.
אגב, לכל מי שחושב שמסחר לטווח ארוך שונה ממסחר לטווח קצר, תביטו בבקשה על מרימי משקולות מקצועיים. הנפה של 20 קילו או 200 קילו מתבצעת באותה טכניקה בדיוק. חומר למחשבה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
16.רצפיםbaba 08/09/2018 01:42הגב לתגובה זו0 2אהבתי מאוד, לכל עסקה שאתה נכנס חייב להיות אסטרטגיה מוכנה מראש לכל תרחיש! בלי קשר שמידי פעם יכולים לקרות דברים קיצוניים.סגור
-
15.תראה גרפים ומספרים, את הסיפורים שמור לסבתא (ל"ת)בוריס 04/09/2018 16:31הגב לתגובה זו7 1סגור
-
גם הגרפים והמספרים אצלו זה סיפורי סבתא (ל"ת)לבוריס 05/09/2018 15:21הגב לתגובה זו6 0סגור
-
14.מר גורביץ, דבר ראשון אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלךאחת שמבינה א 04/09/2018 15:05הגב לתגובה זו2 5ודבר שני כמו כל דבר בחיים צריך גם מזל גם בבורסה וגם בכביש, נהג זהיר ככל שיהיה לא הכל תלוי בו, לפעמים תלויים בצורת הנהיגה של אחרים וזה בדיוק כמו בבורסה, גם כשסוחרים נכון ובטוח אפשר גם להפסיד.סגור
-
13.אם אתה רוצה להרוויח תשקיע לטווח ארוך (ל"ת)לסחור=להפסיד 04/09/2018 14:46הגב לתגובה זו6 1סגור
- טען עוד
-
12.בוא אלי לקורס אני אלמד אותך לא להפסידמסתכל מלמעלה 04/09/2018 14:06הגב לתגובה זו5 1בוא אלי לקורס, וכך תכנס לים ותרוויח - אומרת השיטה. אם תטבע יפרסמו זאת בציבור "בחור צעיר נכנס לים ולא ידע לשחות". לכן בוא אלי לקורס שני אני אלמד אותך איך לצוף בים כדי לא לטבוע. ואז יוצא פרסום "בחור צעיר שיידע לצוף,טבע בגל גדול שהגיע מולו". ולכן שוב בוא אלי אני אלמד אותך הפעם לשחות בים גלי... ושוב יוצאת כתבה שאומרת "שטבע בחור שייעד לשחות". לכן נכון לא להיכנס לים. ואו ללמוד אצל מורה לשחייה שמלמד לשחות בים ולא בגיגית באמבטיה, שמסביר איך לא טובעיםסגור
-
11.איך להימנע מלהפסיק בבורסהדלומי 04/09/2018 13:51הגב לתגובה זו4 1סתם פרסומת לגידי פרבר עובדים עלינו לפני כיפור וזה לא יפהסגור
-
10.אהבתי (ל"ת)רועי 04/09/2018 13:24הגב לתגובה זו5 5סגור
-
9.ועדיין מיליונים נוהגים בלי לעשות תאונות.. קנו ת.סל וזהואלי 04/09/2018 13:18הגב לתגובה זו5 0תרוויחו יותר מכל החכמים הגדולים לטווח ארוך זה עובדהסגור
-
8.הקבלה מעניינת אך לא מדעית בעלילמני 04/09/2018 12:30הגב לתגובה זו5 1הכוונה שלך הייתה טובה, אך לצערי לא מתאימה לתחום. אתה מערבב מין בשאינו מינו.סגור
-
ההקבלה שלו מדויקת הבעיה שאתה עיוור כדאי להבין את זה (ל"ת)למני 10/09/2018 11:08הגב לתגובה זו0 2סגור
-
7.מאד יצירתי. עדיין אני חושב, אייל!!! עזוב אותנו "באמאשך" (ל"ת)אלפא99 04/09/2018 12:00הגב לתגובה זו7 1סגור
-
6.מרים משקולות מיקצועיאילן 04/09/2018 11:36הגב לתגובה זו3 1אתה ממש טועה אין מה להשוות בין 20 קילו ל200 קילוסגור
-
לכותב יש דמיונות סגנונייםלאילן 04/09/2018 13:23הגב לתגובה זו3 0והוא נוטה לדמיין בדיוק כמו בציורים שלוסגור
-
5.שמעתי לעצתו של הכותב לקחתי קורס נהיגה מונעת ומאזBPHJ 04/09/2018 11:22הגב לתגובה זו7 0אני עושה חייל בבורסה.תשמעו לעצתו.תלכו לקחת קורס נהיגה מונעת ותתעשרו מהבורסה.סגור
-
4.אני מקווה שלפחות כשאתה נוהג אתה מסתכל קדימהבאפט 04/09/2018 10:53הגב לתגובה זו12 0ולא על המראה האחורית...סגור
-
גאוני! (ל"ת)אורי 04/09/2018 14:14הגב לתגובה זו3 0סגור
-
הטעות של אייל שהוא חושב שניתוח תכני מזהה תבניותלבאפט 04/09/2018 13:20הגב לתגובה זו5 0בפועל התבניות בשיטה הטכנית היא רק בראש המתבונן מכוון שאין שום אפשרות לזהות תבניות עתידיות של תנועה במערכת בעלת כול כך הרבה משתנים שמגלמות סיבות וזמנים שונים לחלוטין ושאין שום קשר לינארי בינם לבין העבר- העבר כבר עבר ההווה פתאום נעלם והעתיד איננו כאןסגור
-
3.הכל נכון אך בסיס הבעיה הוא האופי הישראלילרון 04/09/2018 10:25הגב לתגובה זו2 1הלוקח סיכונים ללא הבנת הנושא בסגנון לי לא יקרה כלום וסמוךסגור
-
כמו שאין מה להבין בקיאה בקפה אין מה להבין בניתוחלרון 04/09/2018 13:12הגב לתגובה זו5 0טכני כדאי לסחור בבורסה היא שיטה השווה לפתיחת בקלפי הטארוט וקריאה בקפהסגור
-
2.אייל חושב שסחר במניות זה ספורטמשה 04/09/2018 09:43הגב לתגובה זו8 3אם הדוגמאות הקיקיוניות שלו לכן אייל כנראה נכשל בתחזיות שלו יותר מאשר הוא מצליח בהם ומנסה למכור לאידיוטיות כל מיני לוקשים של מרמי משקולות רוכבי אופנועים ותורות לחימה חסרות קשר למסחר במניותסגור
-
הצעה הטובה ביותר מי שרוצה למנוע הפסדים בבורסהצודק 04/09/2018 10:55הגב לתגובה זו8 2שלא ישתמש בניתוח הטכני והתחזיות של אייל גורביץ . עוד לא הבנתי מה הקשר בין מחט לתחת גם הטכניקה של הטלת כדור ברזל שווה בשני המקרים אם אתה מטיל אותו למרחק או קרוב גם וכנ"ל גם בחבטת של טניס הם בטכניקה זהה גם אם אתה מכה חזק או חלש ועוד אין סוף דוגמאות מעולם הספורט ובכלל . אין קשר בדוגמה שאייל נותן למסחר במניות בדיוק כמו שאין כשר בין מסחר במניות לפסיקה גרעינית .סגור
-
1.מה הקשר בכלל במשפט זה ...יוסף 04/09/2018 09:32הגב לתגובה זו9 2"אגב, לכל מי שחושב שמסחר לטווח ארוך שונה ממסחר לטווח קצר, תביטו בבקשה על מרימי משקולות מקצועיים. הנפה של 20 קילו או 200 קילו מתבצעת באותה טכניקה בדיוק. חומר למחשבה. סטטיסטיקה פשוטה תראה שכל הסוחרים לטווח הקצר מפסידים את כספם בהסתברות של מעל 95 אחוז בטווח הארוך ללא קשר לטכניקה של מרים משקולות .טכניקה של מרים משקולות היא פעולה קינטית פיסקלית שיש לה תבנית קבוע ,מסחר במניות היא לא פעולה פיסקלית מכוון שהיא פועלת בתוך מערכת רבת משתנים התלויה במאות גורמים אי ודאית בכל רגע נתון ואין שום קשר בין שתי הדוגמאות .אייל מנסה למצוא קורלציות איפו שהם רחוקות מלהיות שם בדיוק כמו השיטה הטכנית והניחושים הכושלים שלו .אייל בונה נרטיבים דמיוניים בכל מיני סיפורי עלי באבא כדאי להציל את השיטה הכושלת שלו ששווה לחוכמת המטבע ודוגמאות תלושות מהמציאות בדמיונו הפרוע של סופר ספרי ילדים . היה טוב יותר אם אייל היה מציג תיק יחס או טבלה ומוכיח את ההישגים שלו בשיטה שלו וכל עוד זה לא כך אין שום ערך מוסף בשיטה הטכנית שלו יותר מניחוש פרוע .סגור
-
צודק לגמרי .. לא מכיר כמעט מי שמראה לכולם את חשבון ה... (ל"ת)מסחר שלו אולי מ. ברק 04/09/2018 10:39הגב לתגובה זו1 1סגור
-
אני לא מתכוון שהכותב יציג את החשבון הפרטי שלולסוחר 04/09/2018 16:27הגב לתגובה זו5 0אבל אם הכותב חושב שיש לו את השיטה המנצחת קודם כל שיוכיח זאת בתיק וירטואלי או טבלת יחס שהיה אינדיקציה להישגים שלו בתחזיות .בינתיים הכותב רק נותן הצעות ותחזיות ללא בסיס ושקיפות .לתת הצעות ללא הוכחה ובסיס כול אחד מהרחוב יודע אין בזה שום תועלתסגור
-
אני מתכוון שאייל יראה את החשבון הפרטי שלולסוחר 04/09/2018 13:03הגב לתגובה זו5 0אני מתכוון שאייל יציג תיק וירטואלי המגלם את ההמלצות שלו או לפחות טבלה הסתברותית המגלמת את כל ההמלצות המפורסמות באתר .להמליץ כל אחד מהרחוב יודע אם אייל חושב שהוא יודע טוב ממך או מכל אחד אחר שיוכיח .בינתיים אני רואה ניחושים כושלים שלו בזה אחר זה המכוסים בכוכביות וצפרדעים והתבטאויות עמומות שיכולות להיות נכונות לכל מצב נתוןסגור