מרצדס רכב נהיגה נהג
צילום: Istock

אמזון הזמינה 20,000 רכבי מרצדס לשירות המשלוחים החדש

הרכבים המסחריים ישאו את לוגו אמזון ויושכרו ליזמים שישתתפו במערך המשלוחים של החברה. ומה עם מכסי הייבוא של טראמפ? 
נועם בראל | (2)

ענקית הקמעונאות, אמזון, הודיעה אמש על רכישת 20,000 רכבים מסחריים של חברת מרצדס עבור שירות המשלוחים החדש אותו היא משיקה, במסגרתו תאפשר לעסקים קטנים להשתתף במערך המשלוחים הרחב שלה.

שירות המשלוחים החדש של אמזון, עליו הודיעה החברה ביוני האחרון, מאפשר למעשה לכל יזם ליצור חברת שליחויות ולהעסיק עד 100 נהגים אשר יאספו מוצרים ממחסני אמזון ויספקו אותם ללקוחות. כחלק מהפרויקט יוכלו היזמים לשכור עד 40 רכבים מסחריים מאמזון הנושאים את לוגו החברה.

העובדה שאמזון בחרה דווקא משאיות מתוצרת גרמניה ולא מתוצרת מקומית, היא המפתיעה בסיפור הזה, וזאת לאחר דבריו של טראמפ שאיים ביולי האחרון בהטלת מכסים על ייבוא רכבים מאירופה. 

אז מדוע בכל זאת מרצדס? וובכן, זו לא הבחירה במרצדס כמו הבחירה בדגם הספציפי של החברה שנקרא Sprinter. הדגם הזה, והרבה בגלל האיומים מצד טראמפ, מיוצר בחודשים האחרונים בארה"ב, וזאת אחרי שהחברה הגרמנית השקיעה מעל 500 מיליון דולר בהעברת המפעל לארה"ב. הכסף הגדול זורם לארה"ב וכך גם מקומות העבודה הרבים אותם יצרה החברה הגרמנית. בדיוק לפי התכנית של טראמפ. 

המפעל של מרצדס בארה"ב מעסיק כבר עתה מעל 900 עובדים, נתון שאמור לגדול לכ-1,300 עובדים עד שנת 2020, כאשר על פי ההערכות, הספקים של המפעל יגרמו ליצירת 600 מקומות עבודה נוספים בצפון צ'רלסטון. 

מי שכן צריך להיות מודאג משירות המשלוחים החדש של אמזון הם פדקס ו-UPS, כאשר מרבית המשלוחים יצאו מהידיים שלהם לידיים של היזמים. אמזון ציינה בדו"ח השנתי האחרון שלה כי יש לה תלות מאוד גדולה ב-FedEx ו-UPS, שותפותיה העסקיות לשילוח. באמזון אמרו כי "אם לא נוכל להגיע להבנות לגבי תנאי ההסכם ולשפר עמדות מול החברות הללו, או שהן לא יעמדו בקצב השילוחים ויחלו תקלות, זה יכול להשפיע ישירות על הלקוחות שלנו ועל חווית הקנייה".

בנוסף ציינה אמזון בדו"ח כי עלויות השילוח, שכוללות מיון, מרכז הפצה ושינוע, התנפחו לכדי 21.7 מיליארד דולר בהשוואה לכ-11.5 מיליארד דולר בשנת 2015, והצפי הוא שנתון זה רק ימשיך לצמוח. זה המקום לציין כי להערכת אתר ניתוח המסחר eMarketer, השנה, מעל 40% מכל המסחר המקוון ברשת יתבצע דרך אמזון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תכנית המשלוחים החדשה תאפשר בעצם לכל אחד לפתוח עסק שליחויות תחת שמה והמוניטין של אמזון, כשהחברה תרוויח מכך עשרות אלפי נהגי שליחויות בכל רחבי המדינה. למעשה, כל אדם שירצה לפתוח עסק שליחויות כזה, יצטרך להשקיע סכום של כ-10,000 דולר בלבד, ולאחר אישורו, יוכל לשכור משאיות ממותגות של אמזון ויצטרך לדאוג רק להעסיק את הנהגים. אמזון מצידה, תציע למשתתפים בתוכנית הנחות על מחירי הדלק, ביטוחים, ותפעיל תכנית תמלוגים, כשלטענתה, המשתתפים בתכנית יוכלו לייצר רווח של כ-300 אלף דולר בשנה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כבר הוכח שהעסק הזה לא משתלם כלל. (ל"ת)
    רן 06/09/2018 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מתי בישראל (ל"ת)
    משה 06/09/2018 14:26
    הגב לתגובה זו