הדור הבא נוטש: 44% מצעירי אמריקה הסירו את פייסבוק מהנייד
סקר של חברת המחקר pwe מוסיף שמן למדורה המדאיגה של פייסבוק בארה"ב. 42% מכל הגילאים הצהירו כי לקחו פסק זמן מפייסבוק למשך מספר שבועות או יותר
הנתונים העדכניים ביותר על נטישת פייסבוק בארה"ב ממשיכים להדאיג את ענקית הסושיאל. כחודשיים לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני שהפיל את המניה ומחק משוויה כ-151 מיליארד דולר תוך מספר שעות, מחקר חדש של חברת pew המבוסס על סקר רחב בארה"ב מגלה כי הצעירים מפנים עורף לפלטפורמת הסושיאל.
על פי המחקר, בשנה החולפת שהייתה סוערת מאוד מבחינת החברה שהסתבכה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה והואשמה בהטיית הבחירות בארה"ב לאחר מניפולציה של האקרים רוסיים, רבים מהגולשים מחקו את האפליקציה, עדכנו את הגדרות הפרטיות והאבטחה שלהם או לקחו פסק זמן מהאתר/אפליקציה לשמך שבועות או חודשים.
מהנתונים עולה כי 54% מהגולשים מעל גיל 18 עדכנו את הגדרות הפרטיות שלהם בפייסבוק. 42% הצהירו כי לקחו פסק זמן מפייסבוק למשך מספר שבועות או יותר ו-26% אמרו כי מחקו את האפליקצייה של פייסבוק ממכשיר הטלפון הנייד שלהם. בשורה התחתונה, 74% ממשתמשי פייסבוק נקטו באחת מהפעולות הללו שכל אחת מהן מעידה על מידת חשדנות גבוהה כלפי פייסבוק.
עם זאת, הנתון המדאיג ביותר עבור פייסבוק, במיוחד בשוק האמריקאי שבו פועלים המפרסמים הגדולים והחשובים בעולם ואלו שמחזיקים בתקציבים הנחשקים ביותר, מגיע מגזרת "הדור הבא" של המשתמשים. על פי הסקר 44% מהצעירים בשכבת הגיל שבין 18 ל-29 מחקו את האפליקציה של פייסבוק מהסמארטפון שלהם - פי 4 מגילאי ה-65+ שעשו זאת במהלך השנה החולפת.
- עליית הריבית שינתה את הרגלי הצריכה של משקי הבית בעלי משכנתאות
- השקעות אלטרנטיביות ו"תרומתן" לביצועי הגופים המוסדיים
כזכור, מבחינת המספרים "היבשים" בדו"ח הרבעוני האחרון שלה, פייסבוק דווחה על הכנסות של 12.23 מיליארד דולר ברבעון האחרון, נמוך מהצפי שעמד על הכנסות של 13.36 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח של 1.74 דולר למניה, מעט מעל הצפי שעמד על רווח של 1.73 דולר למניה. מניית החברה הגיבה בהתרסקות שהגיעה בשיאה עד ל-24% ואיבדה תוך מספר שעות 151 מיליארד דולר משוויה.
החשש הגדול של המשקיעים נבע מתחושת השובע והמיצוי בשני השווקים החשובים ביותר בפעילות הגולשים-מפרסמים של פייסבוק: ארה"ב וקנדה ואירופה. נתוני הסקר של pew רק מוסיפים שמן למדורה הזו. הנתון המדאיג יותר מכל נגע לשימוש היומי והחודשי הממוצע של הגולשים בשווקים אלו. בהשוואה לרבעון הראשון של 2018, היקף הגולשים הפעילים מדי חודש בארה"ב וקנדה נותר על כנו - 241 מיליון משתמשים. מנגד, לראשונה מאז 2009 אז דיווחה החברה לראשונה, נרשמה ירידה בהיקף המשתמשים החודשי הממוצע בכל אחד מהשווקים - זה קרה באירופה עם ירידה מ-377 מיליון ל-376 מיליון בין הרבעון הראשון של 2018 לשני.