בשורה? רוכבי אופניים חשמליים יחויבו במבחן תיאורייה
מעורבות רוכבי אופניים חשמליים בתאונות הולכת ומתרחבת כאשר מדי שנה נהרגים צעירים מתחת לגיל 16 שאינם מכירים את החוקים. מעתה הם ייאלצו לגשת למבחן עיוני
שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (ג') על הורדת גיל לימוד התיאוריה ל-15 וחצי, במקום 16 ושלושה חודשים כפי שהיה נהוג עד כה. לטענתו, המטרה היא להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל.
כמו כן, בני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה יוכלו לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים. מהלך זה מגיע לאחר סנקציות חדשות שהוכרזו נגד רוכבי האופניים החשמליים במסגרת תכנית שאושרה לפני כשבוע בממשלה (לכתבה המלאה).
בני סוקול, מורה נהיגה ותיק, התייחס לדברים וטען כי "רוכבי אופניים חשמליים חייבים לעשות לא רק תיאוריה, אלא להוציא רישיון מכיוון שרכיבה על אופניים חשמליים זה כמו רכיבה על אופנוע לכל דבר. הטעויות שהם עושים על הכביש והסיכון ברמת הפגיעה זה בדיוק כמו כל רוכב אחר".
"אפשר היה לפתור את הבעיות האלה מזמן רק שאף אחד לא רוצה להתעסק עם זה. אם היו שמים משאית בצד עם שני פקחים או שוטרים שיחרימו את האופניים לכל מי שעושה שטויות - העסק היה נגמר תוך שבוע", הוסיף.
מעורבות הולכת וגדלה בתאונות
אופניים חשמליים מוגדרים בישראל כאופניים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש, ושהמנוע מפסיק את פעולתו במידה ומהירות האופניים מגיעה ל-25 קמ"ש, בהתאם לתקינה האירופית. התקנות מגבילות את גיל הרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 שנים לפחות ומתירות רכיבה בכלי זה רק על שבילי אופניים וכבישים.
אמנם, מעורבות רוכבי אופניים חשמליים בתאונות הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות כאשר על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מדי שנה נהרגים בישראל צעירים מתחת לגיל 16 שלא עברו הכשרה כלשהי לרכיבה, אינם מכירים את החוקים, ולעתים צעירים מידי כדי להעריך את הסכנות.
מנתוני הרשות עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2018, נהרגו 16 רוכבי אופניים חשמליים. זאת לעומת 7 הרוגים בשנת 2017 ו-10 הרוגים בשנת 2016. כמו כן, לפי דיווחי המשטרה חלה עלייה במספר הנפגעים בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים. להלן הנתונים:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.על הכבישאבנר בשן 24/10/2018 22:19הגב לתגובה זו1 0להוריד אופניים וקורקנטים לכביש גם זה לא פיתרון, גם הפרעה לתנועה וגם יתרבו תאונות רכב ואופניים.סגור
-
5.אופניים חשמלייםרון 24/10/2018 20:54הגב לתגובה זו0 0אופניים החשמליים הורידו את כמות הרוגי תאונות הדרכים. מאחר ויש פחות מכוניות ואופנועים על הכביש, למה אף אחד לא מציין עובדה זאת.סגור
-
4.אפניים חשמליים הם הכלי של העני והחלש,רשיון רק יגדיל תור (ל"ת)אריאל נגד האל 24/10/2018 09:24הגב לתגובה זו1 1סגור
-
ביטוח אישישלום 24/10/2018 15:32הגב לתגובה זו0 0קודם כל האופניים החשמליים לא לעניים, בנוסף לתאוריה, אני חושב שצריך לחייב כל רוכב אופניים חשמליים בביטוח חובה אישי,סגור
-
3.תשתיות לוקות בחסר!סאסי 24/10/2018 07:54הגב לתגובה זו2 0חשוב שיהיו חוקים ותקנות בעיקר עבור אותם ילדים בני 16.. אך יותר מזה חשוב שתהיה תשתית נכונה עבור כלל הרוכבים! לא יתן שאנחנו בין הפטיש לסדן! אין מספיק שבילי אופניים במדרכה אסור ובכביש מסוכן מידי עבורנו! כי הנהג הישראלי הוא לא תלית שכול תכלת והנהגים הם חסרי סבלנות ומנסים לעקוף בצורה מסוכנת. אז חוקים ותקנות זה יפה ולהתעצבן על אלה שעושים שטויות זה מובן, אבל לדאוג לכלל האוכלוסיה! סדרו את התשתיות והאריכו שבילי אופניים ולא רק בתל אביב!סגור
- טען עוד
-
לצבוע באדוםשלום 24/10/2018 15:35הגב לתגובה זו0 0צריך לצבוע את מסלולי האופניים בצבע אדום כמו בהולנד.סגור
-
2.להוריד רכבים מהכביש סכנה מיספר אחד איזה אופניים בראש שלBetman 24/10/2018 05:18הגב לתגובה זו1 0יותר מידיי מכוניות בכביש נוסעים כמו מטורפים והורגים חפים מפשע זה צריך להיות הנושא הכאוב ביותר במדינה דביליםסגור
-
1.הטימטום של השר ישראל כץ כמו היקום - " ללא סוף" :) (ל"ת)דוד הגנן 23/10/2018 17:57הגב לתגובה זו6 0סגור