מאופוריה לבהלה - האם מוצדקים חששות המשקיעים ממשבר נוסח 2008?

שלמה גרינברג בניתוח על עתיד תעשיית המוליכים למחצה, בריחת המשקיעים ממניות השבבים וההזדמנות לחזור. וגם: מהן 5 התכונות ההכרחיות למשקיע במניות בודדות?

 | 

שימו לב שבסוף ספטמבר האחרון (לפני חודשיים) הגיע מדד ה-S&P לשיא כל הזמנים, 2941. הנאסד"ק הגיע לשיא בסוף אוגוסט, 8133. מה שקרה מאז הוא שהנאסד"ק ירד בכ-15% וה-S&P בכ-11%, התיקון המיוחל הגיע.

מה הסיבה האמיתית לתיקון והאם החששות ממשבר מוצדקים?
לשיא הקודם הגיעו המדדים בתחילת השנה ואז הגיע התיקון שבו ירד ה-S&P בלמעלה מ-15% והנאסד"ק ב-9% לערך. אלא שמאז התיקון של תחילת השנה ועד לשיא האחרון עלה הנאסד"ק בכ-19% ואילו ה-S&P "רק" ב-12% ולכן ירידת התאמת הערך בנאסד"ק חדה יותר.

אם תבדקו תגלו שההתייחסות של הפרשנים בכל התיקונים מאז 2009 שווה, בדרך לשיא האופוריה חוגגת ובמהלך התיקון האופוריה מתפוגגת והופכת לדיכאון וזה קורה כאשר העובדות הכלכליות במיין סטריט אינן משתנות. כשבוחנים את הפעילות הכלכלית במיין סטריט מגלים שהקשר בינה לבין הפעילות בוול סטריט בטווח הקצר הולך ומתנתק.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המצב הנוכחי במיין סטריט, כפי שרואה זאת הבנק המרכזי מאז החל בהעלאת הריבית, הוא שאין שום סימן עובדתי למיתון בארה"ב, ההפך ולכן ממשיך הבנק במסע העלאות הריבית וספיגת הנזילות. מיין סטריט גם אינה מציגה שום עובדה לגבי הרעה אפשרית במצב החברות, השיאים בהכנסות וברווחיות ממשיכים וכך היה גם ברבעון השלישי של 2018.

בטווח הארוך הסכימה וול סטריט עד לפני כחודשיים עם מיין סטריט שהרי אחרת לא היו נקבעים שיאי כל הזמנים שהאחרון שבהם היה לפני כחודשיים ונא לזכור שכל ההפחדות שמלוות את התיקון הנוכחי כולל מלחמות הסחר היו ידועות בספטמבר.

הסיבה האמיתית לתיקון הנוכחי היא אותה סיבה של התיקונים הקודמים, רמות מחירים גבוהות ובמקרה הנוכחי מטורפות וזה בולט במיוחד בתחום הטכנולוגי. השיאים יוצרים ציפיות לתיקון ומשמגיע התיקון "המיוחל" ובעצמה שהולכת וגדלה מתיקון לתיקון (בגלל גובה השיא) חוזרת וול סטריט לפחדים של העבר, פחד ממשבר.

שימו לב שמלבד אירוע אחד שום אירוע עובדתי שמצדיק חששות מ"משבר נוסח 2008" או מ"מיתון עמוק" לא קרה מאז השיא האחרון והאירוע היחיד שמצדיק החששות הוא רמות ההערכה בשיא ולכן מגיע התיקון.

בואו וננסה להבין קצת יותר ובעזרתה של תעשיית המוליכים למחצה, כיצד, בטווח קצר מאוד, "מועבר" המשקיע מאופוריה מוחלטת לדיכאון טוטאלי והתעלמות מוחלטת מהמצב הריאלי במיין סטריט. נתחיל במצב העובדתי של התעשייה הזו (זה אגב התיקון השביעי הדו ספרתי של התעשייה מאז 2009).

האתגרים של תעשיית המוליכים למחצה
תעשיית המוליכים למחצה ניצבת בפני אתגרים רציניים שהביקוש העתידי למוצריה הוא מהקטנים שבהם. ב-32 שנות קיומה של התעשייה הזו ירדו המכירות רק ב-4 שנים, 1996, 1998, 2001 וב-2009. ב-1987 ייצרה התעשייה הכנסות של 33 מיליארד דולרים, ב-2000 חצתה את ה-200 מיליארד, ב-2010 ייצרה 298.3 מיליארד, ב-2015 הגיעו ההכנסות ל-335.2, השנה כ-473.8 מיליארד (צמיחה של 15%) והתחזית ל-2019 היא על 491 מיליארד (המספרים ל-2018-19 עודכנו בסוף ספטמבר).

רק מי שמאמין שהמהפכה הטכנולוגית עומדת לפני סיומה יכול לפקפק בהמשך צמיחתה של תעשיית המוליכים למחצה. שישה תחומים/תעשיות הם שיוצרים את הביקוש למוצרי תעשיית המוליכים למחצה. האתגר הגדול של חברות השבבים הוא היכולת להמשיך ולצמוח בסביבה של חדשנות משבשת.

הביקוש הגדול ביותר ב-2019 יגיע מתחום התקשורת האלחוטית, 108 מיליארד או כ-21.5% מסך הביקוש ב-2019 ועלייה של 17.3% לעומת 2017. תחום המחשוב ייצר הכנסה של 107.2 מיליארד ב-2019, עלייה של 1.7% לעומת 2017. תחום הצריכה יקנה ב-61.4 מיליארד, עלייה של 14%. התעשייה תרכוש ב-42.9 מיליארד, עלייה של 34%. תעשיית הרכב תקנה ב-41.3 מיליארד, עלייה של 60% והתקשורת הלא אלחוטית תרכוש ב-29 מיליארד, עלייה של 13.4%.

הביקושים שצומחים במהירות מגיעים בעיקר מטכנולוגיות חדשניות שמייצרת מהפכת הטכנולוגיה כרגע בעיקר לתעשיות העברת האינפורמציה, האלחוט, הרכב, הרפואה והביטחון כאשר טכנולוגיות כמו הענן, ה-IOT, הבינה המלאכותית והרובוטיקה הן המנועים. ההתאמה ל"תנועה" הזו הוא הבעיה הגדולה לא הביקושים.

סל המוליכים למחצה הפופולרי, ה-SOXX, שמייצג את התעשייה, הגיע לשיא כל הזמנים של 197.3 במרץ השנה ושם נעצר. מאז ב-23% לערך כאשר הנפילה הגדולה החלה בתחילת אוקטובר. במהלך התקופה הפכו האנליסטים הפרשנים והרובוטים את אווירת ה-Boom בתחום, שאותה טיפחו בהתלהבות מאז סוף 2015 (מאז ועד לספטמבר 2018 עלה ביותר מ-150%) ושהביאה את ה-SOXX לשיא כל הזמנים, לאווירה של Bust.

כלומר, משקיע שעד לאחרונה חיפש השקעה טכנולוגית טובה לטווח ארוך ושלצורך כך התייעץ במומחים ועיין במגוון המחקרים בתחום המוליכים למחצה, לבטח היה בוחר בתעשייה הזו ומן הסתם ב-SOXX או באחד הסלים הדומים (SMH, PSI, USD ושכמותם) להשקעה. אלא שבחודשים האחרונים הפכה התעשייה, אליבא המומחים, לאחת הגרועות ביותר (וכך זה בכל אחד מהתיקונים הקודמים רק שהעוצמה גדלה מתיקון לתיקון).  

האם תעשיית המוליכים למחצה או נבידיה "גמרו את הסוס"?
בשנים 2016-17 ושלושת רבעי 2018 הייתה מניית נבידיה (סימול: NVDA) הכוכבת הגדולה של סלי ההשקעה של התעשייה למיניהם ו"המטופחת" ביותר על ידי האנליסטים, הפרשנים ועורכי הכותרות מכל המניות האחרות שהרכיבו את סלי התעשייה, לבטח מתוך 32 מניות ה-SOXX.

NVDA עלתה, בחמש השנים האחרונות (עד תחילת אוקטובר השנה), ביותר מ-1700% (מתוכם 900% בין תחילת 2016 לספטמבר 2018). NVDA החלה ליפול בסוף ספטמבר השנה ולאחר שה-SOXX כבר התדרדר כחודשיים אלא שבתחילת אוקטובר החזיקו עדיין 26 מתוך 34 האנליסטים המכסים את NVDA בהמלצת קניה עם קונצנזוס יעד של 293 דולרים. NVDA איבדה, מאז סוף ספטמבר, כ-45% לערך.

20 אנליסטים ריעננו  מחקריהם מאז תחילת החודש. 15 מהם חזרו על המלצת הקניה ו-5 מתוכם הורידו ההמלצה ל"החזק", מחיר היעד הקונצנזוסי הורד ל-260. התגובה הראשונה לנפילה החדה בסוף השבוע שעבר ותחילת הנוכחי, כ-34%, הייתה, "בגלל המשבר במטבעות הקריפטו", אותן מטבעות בדיוק ש"הואשמו" בזינוק של המניה לשיא כל הזמנים בסוף ספטמבר. נבידיה היא ספקית מעבדים לשרשראות הבלוקצ'יין שמאחורי מטבעות אלו. כמובן שהסיבה הזו, כשבודקים את דוחות החברה, היא פייק שבפייק אבל זו היא "וול סטריט החדשה" והמשקיע חייב להבין שכך יהיו פני הדברים ולהתארגן בהתאם. 

במהלך השבועיים האחרונים ובמיוחד מאז קרסה NVDA, קראנו לפחות 15 מאמרים "מנומקים" על "העובדות" שמצביעות על משבר בתעשיית המוליכים למחצה וכמובן בנבידיה. האם תעשיית המוליכים למחצה או נבידיה "גמרו את הסוס"? מה פתאום? הם עדיין בתחילת הדרך ואם תבדקו בצורה רצינית את עתידה של תעשיית המוליכים למחצה תבינו שהיא רחוקה מאוד מלהיכנס למשבר, ההיפך. יותר מכך, אם נבידיה במשבר כיצד עולים לפתע רעיונות של רכישתה האפשרית על ידי מייקרוסופט? אבל התופעה הזו, של Boom ו-Bust הפכה לנורמה בוול סטריט שלאחר תחילת ההתמזגות הטכנולוגית.

במהלך 2014 והמחצית הראשונה של 2015, אז כמו היום הנפילות החלו לאחר שסל ה-SOXX שבר שיאי עבר והוגדר כ"ההשקעה הטכנולוגית החמה ביותר". בהובלת המניות NVDA, AMAT, NXPI ו-BCOM עלה הסל ב-49% במהלך 2014 ועד מאי 2015. במאי 2015 החל ה-SOXX ליפול ועד אוקטובר של אותה שנה איבד כ-20% מערכו. מה קרה? היו כמה גורמים שהמפרשנים דאז האשימו בנפילות.

מה בעצם הפחיד את המשקיעים?
ראשית, המניות בתחום השבבים  "עלו יותר מידי" והגיע הזמן לתיקון. אבל הכל הרי ידעו אז (כמו היום) שהמניות עלו כפי שעלו בעקבות ההתלהבות הגדולה של אותם האנליסטים שגם במאי 2015 עדיין היו באופוריה. אז מה בעצם הפחיד את המשקיעים? התחילו (שוב) דיבורים על האטה גלובלית מתקרבת מה שלדעת פרשנים יביא להאטה בצמיחת התעשייה. גם החששות (שוב) שמכירות הטלפוניה החכמה הגיעו לרווייה הבהילו את המשקיעים.

מה שלא פחות חשוב הייתה עבודת המחקר של הפרופסור Carver mead מאוניברסיטת קליפורניה, שנחשב אחד מהמומחים המובילים בתחום השבבים (יועץ ליו"ר אינטל האגדתי רוברט מור). העבודה יצאה בסוף 2013 אבל הוצגה לציבור במהלך 2014 והכניסה חששות לגבי יכולת תעשיית השבבים לעמוד בקצב ההתקדמות הטכנולוגית (המחקר קבע אמנם שהתעשייה כן תעמוד במשימות אבל הכותרות כהרגלן פרסמו את ההפך).

כל הנ"ל היכו במניות השבבים. אבל הגפרור שהדליק את הבערה על באמת היה הנפילה החדה של מניית AAPL באותם ימים (מ-135 ל 90). נפילה זו "העלתה" את כל הגורמים האחרים שהזכרנו והיא שהתחילה את הבריחה של המשקיעים מכל מניות השבבים.

המשקיע הנבון ניצב הפני הזדמנות לחזור
הירידות הנוכחיות, בדיוק כמו אלו של 2015, 2012 ו-2011, הן התוצאה של התלהבות יתר של אנליסטים, פרשנים וכותרות שמובילים להערכות שמחייבות תיקון והתיקון, "שנעזר" במאיצים מהסוג של AAPL ב-2015 או NVDA כעת, מוסבר באמצעות גורמים כלכליים שעד כה לא היה להם גיבוי עובדתי. אנליסטים שהביאו המניות ל"ערכים מחויבי תיקון" הם גם אלו ש"עוזרים" במרץ לתיקון. AAPL היא אפילו דוגמה טובה יותר מ-NVDA. אבל למשקיע הנבון שידע לנצל את הערכות החלל ולמכור חלק מאחזקותיו ניתנת ההזדמנות לחזור ולהיכנס לחברות במחירים כלכליים שוב.  

כיצד להשקיע?
אם אין לנו ספק באשר לעתיד תעשיית המוליכים למחצה הרי שבהחלט יש לנו בעיה של "כיצד להשקיע", בעיה שקיימת בכל המגזרים. וול סטריט יצרה מצב שבו היכולת לאתר מניה בודדת להשקעה ארוכת טווח הפכה לכמעט בלתי אפשרית, אפילו לגורואים מהסוג של וורן באפט. זה לא קרה בגלל חוסר היכולת של המשקיע לאתר השקעות כדאיות כלכלית כמו בגלל אותם שינויים שהזכרנו קודם.

הדעה שלנו היא שההשקעה במניות בודדות מתאימה אך ורק למשקיע עם התכונות הבאות:
1. יודע להעריך כלכלית (יודע לנתח דוחות).
2. שיוכל לעקוב בקפדנות אחרי כל הפרסומים הנכונים (האתרים מלאים בפירסומי פייק) ושלא "יילכד" במלכודת המלצות הגורואים (שישמע מה אומר קריימר אבל שלא יעשה).
3. שיש לו האופי שמאפשר למכור חלק מההשקעה בעליות לפי אחוזי עלייה שהחליט עליהם (אם קנית 100 מניות בדולר תמכור 50 ב-2 דולר).
4. שמסוגל להישאר נזיל בתקופה של גיאות ושיקבע לעצמו רמות כניסה בשפל ויבצע!! 
5. שיתייעץ אבל יקבל ההחלטה בעצמו.

למי שלא יכול לעמוד במשימות יצרה וול סטריט את הסלים והקרנות והפריחה האדירה של מכשירי השקעה אלו מעידה שרוב המשקיעים אינם מסוגלים לעמוד בחמשת התנאים הנ"ל. מתי הבלגן הנוכחי יסתיים? כשההערכות יהיו כלכליות יותר או אם עונת הקניות תכה הציפיות.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(126):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 49.
    הפד מחד מזהיר מסיכונים ואילו פאואל וסגנו משדרים אופטימי
    מבלבלים אותנו 28/11/2018 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באותו יום יוצאות שתי הצהרות נוגדות מהפד. האחת מזהירה ממשבר גדול עקב חובות ענק ושאר ירקות, ואילו יו"ר הפד פאואל ועוזרו שולחים את המניות לעליות כשהם מציגים אופטימיות שדוחפות השוק לעליות. מי כאן צודק?
    סגור
  • תקרא בעיון
    שלמה גרינברג 29/11/2018 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול אחת מההצהרות ותבין
    סגור
  • 48.
    vne ירדה בתיקון הנל ל 31 דולר
    vne 28/11/2018 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה ceo קנה מניות ב 2.5 מיליון דולר בסוף אוגוסט ב 50 דולק למניה. Veoneer (VNE) CEO Buys 50K Shares September 4, 2018 (NYSE: VNE) CEO, Jan Carlson, bought 50,000 shares on 08/30 at $50.56.
    סגור
  • 47.
    האם אנבידיה זו nvda ?
    בני 27/11/2018 14:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בארץ יש מניה בשם אנבידיה שעיסוקה במןצרים רפואים. בארהב יש nividiaסימבול nvda. זו לא אות חברה נכון?
    סגור
  • תגולל בבקשה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/11/2018 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • NAVB Navidea Biopharmaceuticals
    NAVB 27/11/2018 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    NVDA NVIDIA Corporation
    סגור
  • thanks חבל רציתי לקנות אותה בשקלים (ל"ת)
    בני 28/11/2018 06:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    MO מינוס 20 אחוז ב 11 ימי מסחר
    MO 27/11/2018 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנליסטית הנל "דופקת על השולחן" - תקנו כאחזקה לטווח ארוך Altria’s stock a ‘pound the table’ buy after longest losing streak in 44 years Published: Nov 26, 2018 3:19 p.m. ET Remarkable’ selloff in Altria shares has led to ‘very attractive’ valuation and dividend yield Herzog said the stock’s selloff, which she said she believes is based on increased regulatory “noise” about e-cigarettes and decelerating cigarette volumes is overdone, for three main reasons: However, she cut her stock price target by 13% to $65
    סגור
  • 45.
    לשלמה גרינברג זוכר מה רשמת לפני שבועיים בקשר לאישור
    ישראל 27/11/2018 02:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תרופה מ FDA "אולי שלב 2 כבר יספיק"? שלמה גרינברג 04/11/2018 13:19 זה מעולם לא קרה בארה"ב וגם לא יקרה. אין שום קשר בין אישור תרופת יתום לאישור תרופה ע"י ה FDA. תבדוק את LOXO איך קבלה אישור מ FDA היום בלילה
    סגור
  • ה VITRAKVI® (larotrectinib)
    שלמה גרינברג 27/11/2018 11:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עוקב אחרי התרופה הזו מתחילת ההסכם עם באייאר. למה אתה חושב שלוקסו קבלה אישור לפני סוף המחקר?
    סגור
  • הם קיבלו בגלל תוצאות מוקדמות מהניסויים שהחברה ביצעה
    ישראל 27/11/2018 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגב ידוע לך במקרה איזו חברה מכרה להם את המולקולה לתרופה הזו , וכמה כסף היא צריכה לשלם להם עכשיו על תמלוגים מהמכירות של התרופה הזאת כאשר יש תרופה חדשנית שעובדת ה FDA לא מחכה כיום לתוצאות שלב שלוש מסתבר זה יכול להשליך על חברה ישראלית כמובן שלא מחייב
    סגור
  • טועה
    שלמה גרינברג 27/11/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקרא בעיון הכתבה : https://www.dw.com/en/cancer-drug-from-german-pharma-bayer-gets-us-approval/a-46462315 האישור לא התקבל סופית ובטח לא בשלב השני של הבדיקות. אין שום השלכה על "המקרה הישראלי" עליו שאלת
    סגור
  • אגב אותה באייר מוכרת היום את התרופה היחידה בשוק נגד
    ישראל 27/11/2018 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סרטן כבד קנתה לפני עשור את התחברה האמריקאית שהייתה בשיתוף פעולה איתה תאר לך מה היא תעשה שתגלה שאולי תגיע לשוק תרופה חדשה יותר טובה משלה או אולי חברת ענק אחרת חברות שמביאות חידושים לשוק בין אם זה תרופות או בטכנלוגיה לרוב יוצאות נשכרות הם והמשקיעים שלהם ומי שלא מצליח כניראה מגיע לסוף דרכו
    סגור
  • 44.
    מסכים חלקית
    חושב 26/11/2018 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, כרגיל, מאוד נהנה לקרוא ולהחכים לא מסכים עם 1 (להעריך כלכלית לאו דווקא קשור לדוחות, שמייצגים את העבר ...) מסכים לחלוטין עם 2 לא בהכרח מסכים עם 3 4 מאוד תלוי בנסיבות מסכים עם 5 יום טוב ושבוע מצויין
    סגור
  • 43.
    lyondelbasell או בשמה הפשוט lyb
    גבי 26/11/2018 20:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה הקשורה לנפט אבל רק חלקית למחירו.. מפיקה המון מזומנים, עם דיב' מכובד של 4.4% .. מה דעתך על החברה (אם מכיר) תודה
    סגור
  • מכיר היטב
    שלמה גרינברג 27/11/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    LYB זה הסימול בבורסה של LyondellBasell Industries , חברת כימיקאלים בריטית. אולי אכתוב עליה בהזדמנות.
    סגור
  • נשמח אם תכתוב או תזכיר אותה היא מעניינת
    גבי 27/11/2018 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטווח ארוךתודה
    סגור
  • 42.
    fairfax האם שלמה מכיר? מה דעתך
    אייל 26/11/2018 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטווח ארוך של 10 שנים? תודה
    סגור
  • מכיר
    שלמה גרינברג 27/11/2018 11:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה קנדית בתחום הביטוח. תבדוק הנתונים, תתייעץ ותחליט
    סגור
  • 41.
    ניתוח מדוייק אבל...
    שימי 26/11/2018 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טרמפ עלול לגרום להמשך ירידות אם יתמיד במדיניות נגד גלובליזציה ובמלחמות סחר
    סגור
  • 40.
    הביטקוין צולל
    לפי מצב הרוח 25/11/2018 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איתו הבורסות הוא סימן לבורסות
    סגור
  • אין שום קשר (ל"ת)
    ירדן 26/11/2018 06:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תחשוב לרגע על ההגיון במה שכתבת
    שלמה גרינברג 26/11/2018 05:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה קשר עובדתי יש בין מטבעות קריפטו לבורסה? המטבעות בנות פחות מעשור, מתי השפיעו ולמה שישפיעו כעת?
    סגור
  • 39.
    הכללי
    לפי מצב הרוח 25/11/2018 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדום בשבועות הבאים פעם ירוק פעם אדום למה תמיד האדום חזק מהירוק?
    סגור
  • האדום בדרך כלל חד וקצר והירוק ארוך ומתון (ל"ת)
    הוותיק 26/11/2018 06:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    שאלה
    דני 25/11/2018 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לדעתך מתפתחת בועת נדל"ן שעלולה לגרום למשבר ,כפי שהיה לפני משבר הסאבפריים בארה"ב שלאחריו בא המשבר העולמי ב-2008 או שהמשבר הבא יכול לבוא מבעיה אחרת ?
    סגור
  • 37.
    מטיס שווקים עולמיים
    הנאסדק 25/11/2018 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחריב שווקים עולמיים מאז 1992 ועד היום
    סגור
  • 36.
    סביר ש היו ירידות במניות אבל מפולת בסיגנון 2008 לא
    YL 25/11/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נכון להיום טראפ מוריד מ השומן של סין אבל.....מי לא קנה ב בלק פריידיי הריי 98 אחוז מ המוצרים היו מ סין אז אל דאגה בנוסף טיפ לחולי קניות . רוב הסחורה מ אמזון היא של ספקים יד שניה מ סין לכן חפשו אתר סיני אמין ו תקנו שם
    סגור
  • 35.
    רכבת הרים
    הנאסדק 25/11/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארוכת טווח 500 ל5000 ל1000 ל2100 ל8000 ל........ מי יודע ?
    סגור
  • 34.
    1992-2000
    נאסדק 25/11/2018 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    500-5000 נפילה קריסה ל1000 שיא נוסף 8 שנים 2200 נפילה של 08 שוב עלייה 2008-2018 משיא 2008 לשיא 2018 2200-8000 לכן מ8000 לאן ? מ5000שנה 2000 ירד 1000 כמה לדעתכם צריך לרדת מ8000 כאשר עלה מ2200 שנת 2008 ? מפול ת 2000 נפל 80% כמה עתה? למה מה קרה מ2200 ל8000 תוך 8 שנים תוך שנה וחצי מ5000 ל8000טרטמפ מה קרה למה???
    סגור
  • 33.
    מר שלמה גרניברג התייעצות איתך בבקשה
    סוחר וותיק 24/11/2018 23:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מושקע בפייסבוק בכמות גדולה של מניות עם טווח השקעה שבמידת הצורך יכול להימשך גם חצי שנה\שנה ואולי אפילו יותר, עד עכשיו חשבתי שתכל'ס היא חברה שמרוויחה כסף והרבה והגרף שלה במגמה הגדולה הוא עליה אז מתישהו יסתיים התיקון באיזה מחיר וזה רק ענין של זמן....עכשיו שמעתי אנליסט שטוען שנגמר המגמת עליה שלה... מה דעתך עליה בכללי בלי לייעץ כמובן רק דעה טכנית או כללית מהנסיון שלך עליה?
    סגור
  • אל תקשיב לאנליסטים
    חנן 25/11/2018 21:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פייסבוק זה החברה שמרוויחה הכי הרבה מפרסום באינטרנט והיד עוד נטויה. יש להם מגוון מוצרים רחב שרק צומח ומלא בפוטנציאל (פייסבוק, וואטסאופ, ואינסטגרם). מבין כל הטכנולוגיות זו המניה שהייתי קונה ראשונה... כרגע השוק בכללותו הוא דובי ולכן הכל יורד (פייסבוק ירדה גם לפני שהשוק הפך דובי... אבל היא כרגע ברמת תמיכה של 130$ למרות המשך השוק הדובי). אני כרגע מושקע במניה ובמידה והדובי ימות ונראה את השור באופק אני בוודאות אקנה עוד. הפוטנציל של החברה הוא עצום (פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. תראה לי חברה אחת שאין להם נוכחות בפלטפורמות האלה...)
    סגור
  • המנייה מתה
    אחד שמבין 25/11/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כבר נפלה 40 אחוז והיד עוד נטויה. בלי קשר, מפולת בדרך, שום מנייה לא תתחמק מהשחיטה
    סגור
  • לפי זה גם BA AAPL babaמניות מתות
    לא להיות אדיש 25/11/2018 10:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גרף כמו בפייסבוק תמצא גם באינסוף מניות אחרות. גם אני מחזיק מאות יחידות שנקנו בספטמבר ב 165 דולר (מופסד 20 אחוז). אנליסטים רובם מדברים יך 190 200 שם (הערכות עדכניות). אם השוק יהיה חיובי לדעתי היא תעלה עם השוק. יחד עם זה לא להיות אדיש - ניתן שחרר חלק. אל תצפה שהיא תעלה כאשר המדדים אדומים.
    סגור
  • צודק, זה נכון לגבי כל הטכנולוגיות
    אחד שמבין 25/11/2018 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    המניות מנופחות עם מכפילים בשמיים. צניחה חופשית צפוייה
    סגור
  • מכפיל 18 לפייסבוק הא מכפיל לא יקר
    fb 25/11/2018 13:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו חברת תוכנה לא חומרה. מייקרוסופט המכפיל 24.
    סגור
  • 32.
    בעוד חודשיים התחילו להשקיע ב sox לטווח ארוך. (ל"ת)
    שושנת יריחו לחכמים 24/11/2018 22:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה טועה רק עוד חודשיים יומיים ו4 שעות
    יובל 25/11/2018 18:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אז תתחילו
    סגור
  • סוף מרץ
    בפורים 25/11/2018 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להכנס
    סגור
  • 31.
    כניסה לשוק דובי והדמיון למשבר 2007
    אנאליסט 24/11/2018 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום ושבוע טוב האם מה שאנו רואים וחווים בחודש וחצי האחרונים איננו מזכיר את תחילתו של משבר הסאב-פריים ב-2007?
    סגור
  • אם תקרא המאמר וקודמים תגלה שעניתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • שום דבר, רק תיקון בריא ויש עוד אחד בדרך.
    דגן 25/11/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בגדול, ככלל אצבע, צריך שהS&P ירד לרמה שקרובה איכשהו ל2200-2300 ורק אז להכנס. אבל זה דורש סבלנות.
    סגור
  • דורש סבלנות ויותר מי זה זהירות,
    אבי 25/11/2018 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי להערכתי יהיה תיקון ארוך וכואב
    סגור
  • תיקון בריא
    עמך 25/11/2018 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הגעת להחלטה שזה תיקון בריא ולא מגמת ירידה?
    סגור
  • כי אין באמת הבדל בין תיקון בריא למגמת ירידה, גרינגו.
    דגן 28/11/2018 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 30.
    שאלה
    לשלמה 24/11/2018 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה דעתך על ״קסם אקסלנס, תיק השקעות גמיש״? ברובו זה מניות טכנולוגיות. תודה
    סגור
  • לא מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 29.
    השוק מת סופית והכלכלה תתרסק
    אחד שיודע 24/11/2018 19:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בעולם גוש האירו על סף פירוק, ארה"ב עמוסת חובות ועל סף פשיטת רגל. אצלנו בועת נדל"ן, גרעון גדל וכל זה בריבית אפס, תחשבו מה יקרה כשהריבית תעלה. לסיכום, הכלכלה העולמית בדרך להתפרק. צפו למחסור במים, מזון וחשמל
    סגור
  • וואו!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה חושב שתרחיש כזה לא יכול לקרות?
    מנסה להבין 25/11/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרי כמעט היינו בתרחיש הזה בשנת 2008
    סגור
  • אוי אתה חמוד אתה. אבל מושג אין לך
    קשקשני 25/11/2018 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לך תגרגר חומוס
    סגור
  • התחלתי לאגור שימורים במחסן. לשמור לך משהו ?
    רז 25/11/2018 09:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • אל תשכח לאגור גם עמבה בחביות (ל"ת)
    חזקל מרמת גן 25/11/2018 22:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • חחח גדול רז. הוא בפאניקה רק שלא יחנק
    אלון 25/11/2018 18:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מהשימורים
    סגור
  • 28.
    שלמה שלום
    אם הבנתי נכון 24/11/2018 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה טוען שהתיקון מאחורינו ,וזה זמן מתאים לקניה/אחזקה ?
    סגור
  • לא הבנת נכון כי לא קראת הכתבה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 27.
    קצת עובדות מהמיין סטריט
    כותב 24/11/2018 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מרץ 2000 השיא היה 1333 נכון להיו המדד מתחת לשיא מלפני 18 שנה
    סגור
  • איזה מדד (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • שאלה טובה
    כותב 28/11/2018 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    sox
    סגור
  • 26.
    תודה שלמה,כמו תמיד נהנה לקרוא את כתבותך (ל"ת)
    אריה 24/11/2018 17:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 25.
    רק התחלתי בתגובה... מה הולך פה??? רעננו את הדף, לפני
    רונן 24/11/2018 17:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שהספקתי לכתוב כמה גרינברג טיפש...
    סגור
  • רונן הכל בעיני בהמתבונן
    אבי 25/11/2018 18:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה, כן כן אתה רונן הוא הטיפש האמיתי
    סגור
  • 24.
    לשלמה-אני מעריך את דבקותך בתזה על
    יובל 24/11/2018 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העולם החדש שאנו חיים בו ופלאות הטכנולוגיה שגילו לנו אותו אבל אתה תגלה שהעולם הישן והאמיתי עדיין חי ונושם. מודלים כלכליים מכפילים סבירים ותחרות חדשה שתערער על הדומיננטיות של הכוכבות שלך יפילו אותן למקומן הריאלי .
    סגור
  • כנראה שאת הכתבות שלי אינך קורא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    מתי תכתוב כתבה עם כותרת "טעיתי לגבי GE" ? (ל"ת)
    f 24/11/2018 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כשמך כך אכן אתה ביג f ביג failure
    ל f 25/11/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שלמה מעולם לא המליץ על geוגם אם המליץ אתה זה שקניתיאז תודה אתה בטעות וואחש שכמוך
    סגור
  • גרינברג
    לרון 25/11/2018 15:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אף פעם לא טעה לא טועה כיום ולא יטעה בעתיד עד סוף הדורות גורו בן נביאים וכדבריו "וואו"
    סגור
  • למה?
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אינך יודע בעצמך אם טעית או לא כשהחלטת לקנות?
    סגור
  • הוא מעולם לא טעה לגביה.
    רז 25/11/2018 09:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • 22.
    לא הצלחתי למצוא אף סקטור שהצליח לחמוק
    סמי 24/11/2018 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהתיקון שהתחיל באוקטובר. היחידים שמתקרבים הם utilities וסקטור ה reit תעודות סל כמו VNQ VPU אבל שני אלה נפלו כבר בחודש ספטמבר - אני מעריך עקב ציפיות לאינפלציה ואלו סקטורים מלאים בחובות. חזרנו לקלישאה שאין חבר יותר טוב מכסף מזומן.....
    סגור
  • 21.
    מה קורה עם G.E, עוד מעט תמחק (ל"ת)
    אורי 24/11/2018 08:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    מהפכת הלווינים הקטנים חשובה לא פחות מהרכב האוטונומי
    תחום הלווינים 23/11/2018 16:40
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ואולי גם יותר משמעותית. אשמח אם תכתוב בהזדמנות מאמר בנושא המדהים הזה
    סגור
  • 19.
    בעתיד רק נבין שממש לא היינו רק בתיקון!!......המשך
    איצ למר שלמה היקר 23/11/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    18 15
    אנו כבר בתוך העניין עמוק בפנים..אולם..הדרך מטה תביאנו למחוזות שמעולם לא היינו בהם!! דע רק טוב והרבה בריאות ואושר.
    סגור
  • יאללה שחרר נמאסת (ל"ת)
    לאיצ פליץ 24/11/2018 21:35
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 18.
    מאיר ברק
    לרון 23/11/2018 15:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה קרה לאיש השורטים הרי לחם חוקו הן ירידות
    סגור
  • נראה לי שכיסוי השורטים גמר לו את הכסף (ל"ת)
    ינון 25/11/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נראה לי שהורד, לא היו הרבה כניסות ותגובות בכתבות שלו
    יחזקאל 24/11/2018 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה כישלונות והצעות שלו להשקעה
    סגור
  • 17.
    אפלייד amat
    א.ק 23/11/2018 14:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אפלייד סיפקה תחזית לא מעודדת בשיחת הועידה האחרונה. כנראה התרגלתי לשבירת שיאים מרבעון לרבעון...אבל, גם אני מתרשמת שבטווח הארוך העתיד נראה טוב יותר. כתבה מצויינת בתזמון טוב. לקראת סיום שנה אני שמה לב שהשקעות שלי בתעודות סל שנחשפתי אליהן בכתבות של שלמה עשו לי טוב לתיק (סייבר, תשתיות), ותעודות סל שיועץ ההשקעות המליץ לי עשו לא טוב לתיק שלי (אירופה???? יפן???). צריך להישאר עם אמריקה...
    סגור
  • 16.
    הבהלה הנוכחית
    לרון 23/11/2018 14:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מוצדקת היגיע הזמן ל stock picking הסלים למיניהם לא מצדיקים עצמם מבחינת תשואות מומלצות לפחדנים רואי שחורות ולחסרי ידע בורסאי
    סגור
  • וואו!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 24/11/2018 14:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כן כי לך יש מושג בstock picking
    סטף 23/11/2018 17:44
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אתה ממש יודע לנתח מניות ועכשיו החלטת שזה הזמן.. פששש. באפט קטן לידך.
    סגור
  • סטף וורטהיימר????
    לרון 23/11/2018 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    באפט העביר לצוות את היכולת לקנות בשמו והם לא כ"כ מצליחים ראה אפל טבע
    סגור
  • תעודות הסל
    לרון 23/11/2018 19:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    היחידות שאני קונה הן בשורט וסטוק פיקינג זה לא רק לעכשיו וכשתהיה בשוק ההון 40 שנה כמוני תתחיל להגיב ורצוי לענין
    סגור
  • 15.
    שאלה למר גרינברג
    סמי 23/11/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראשית תודה, הפוסטים שלך מעניינים ומחכימים. ושפוים. אתה בעצם אומר שסלים זו אחלה אסטרטגיה לקנה והחזק. ומה עם בחירת מניות סלקטיבית? אותם כדאי לדעת מתי למכור? מדוע לא לנקוט באותה גישה גם עם מניות פרטניות? פשוט לרכוש ולהחזיק שנים על גבי שנים?
    סגור
  • אני עונה על השאלות הללו כמעט בכול שבוע (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/11/2018 13:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • לא אתה לא (ל"ת)
    סמי 02/12/2018 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני עוד זוכר שגרינברג היה מפנק אותנו בכתבות פעמייםבשבוע (ל"ת)
    התמכרות קשה 25/11/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    האטה כלכלית
    אפי 23/11/2018 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ספק שהתיקון המתבקש הגיע. אך האם על רקע טכני עקב רמות מחירים גבוהות או עקב האטה כלכלית גלובליתתכפי שבאה לידי ביטוי בירידה במחירי הסחורות ובעקר של הנפט. האטה בסין ואפילו צמיחה שלילית בגרמניה. גם בארה"ב מדברים על האטה בקצב הצמיחה החזוי ל 2019. אז כיצד מבחינים בין תיקון על רקע טכני מזה שנובע מניבוי על האטה צפויה.
    סגור
  • רק בדיעבד לצערי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/11/2018 13:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • נכון ולא נכון
    לרון 24/11/2018 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצמת הירידות כמו עכשיו בזמן קצר יחסית מרמזת על כניסה למיתון אולם עומק המיתון יוודע רק בדיעבד ירידות עצמתיות בזמן קצר מרמזות על כניסה למיתון השווקים מגיבים ראשונים הסתמכות על דברי דוד בלומברג מנכ"ל בנק מזרחי בעבר
    סגור
  • התשובה הכי ריאלית (ל"ת)
    ששמעתי ממך 23/11/2018 23:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    MRVL -למשקיע במניה הבודדת
    יוסי 23/11/2018 08:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנהלה חדשה ששינתה את החברה מקצה לקצה רכישה אסטרטגית (CAVM) שתורגש חזק מאוד בשנתיים הקרובות הובלה טכנולוגית בתחומי תשתיות data center וכן מוצרים חדשים עם עליונות טכנולוגית ב automotive, 5G, AI, וקישוריות אלחוט
    סגור
  • 12.
    מייקרון האנלסיטים חושבים שהסייקל שם נגמר ומחירי זכרונות
    ישראל 23/11/2018 04:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורדים. לפי דעתי המניה מתומחרת כבר רק מה שהם לא לוקחים בחשבון את עלויות הייצור שהיא הצליחה להוריד עוברת לייצור שבבים בדור החדש דור Y. נמצאת במכפיל רווח 3 זול לדעתי. ברגע שהבלאגן עם סין יסתדר והסינים יותר בלחץ הלחץ ממנה יירד גם הרשויות בארהב מתחילות לעזור לה כנגד סין. אינטל תדאג לזרז את החוסר במעבדים שלה בשוק ואם לא אז AMD תתרום את חלקה עם דור המעבדים החדש שלה. הסייקל רחוק מלהסתיים אצלה היא כבר לא מוכרת רק למחשבים או לפלפונים או לשרתים נמצאת בענן ותגיע גם למכוניות אוטונומיות ובינה מלכותית תחומים חזקים שרק ילכו ויצברו תאוצה בשנים קרובות מאוד עוד דבר יש לה שפן בכובע שהיא עוד לא שלפה היא תשלוף אותו ב 2020 ושם אין לה מתחרים לקחה את החלק של אינטל במיזם המשותף שהיה להם
    סגור
  • אז תקנה מיקרון. (ל"ת)
    ג'ק 23/11/2018 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    לשלמה: החלק שכולם אוהבים בכתבה זה החלק עם השאלות של
    שי.ע 22/11/2018 20:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הקוראים,אבל אתה עונה בקצרה ובזילזול אם אתה עונה בכלל יפה שאתה עונה בכלל לעומת שאר הכותבים ועל זה יש להגיד תודה,אבל אם אתה יכול לקחת את הדבר הזה יותר ברצינות תודה,כי אני ועוד רבים מהקוראים אוהבים את השאלות והתושבות יותר מהכתבות
    סגור
  • לקוראים ששואלים שאלות רציניות אני עונה ברצינות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/11/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    האם אתה מתעלם מאירועי מקרו כמו מלחמת סחר, התחזקות הדולר
    מאמר מרתק 22/11/2018 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משבר 2008 היה "חריג" כי הוא נבע ממשבר אמינות (=רמיה?) ולא בגלל נתונים כלכלים. וגם היום עלולים נתוני מקרו שלא קשורים לכלכלה להרתיע ולהפחיד, ולהכות בשוק (משברים באירופה,סין...ועוד)
    סגור
  • מתעלם? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • נכון (ל"ת)
    זיו 22/11/2018 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לא סתם מעבר ל vix קיים
    לרון 22/11/2018 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קיים מדד ה fear and greed של cnn ושוק בועתי יורד ומהר כי כח הכבידה של ניוטון תופס גם כאן ולכן שוק עולה תמיד איטי ושוק יורד צונח וכעת אנו בעיצומו של greed שהתחלף ב fear
    סגור
  • 8.
    נאסדק
    לרון 22/11/2018 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תמיד תנודתי יותר מולו מעצם העובדה שמכיל רק 100מניות ביחס ל 500 של הסנופי מלחמת הסחר האגרסיבית שלא היתה בעבר והפחד שסין תתפתה לממש אג"ח אמריקאי במיליארדים שברשותה כל זאת בסביבת מחירים בועתית
    סגור
  • מכיל 100 מניות???
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אתה מתבלבל עם סל ה QQQ. מדד הנאסד"ק מכיל למעלה מ 3300 מניות
    סגור
  • אכן היגיע הזמן
    לרון 23/11/2018 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדד נאסד"ק 3300 בדרך די כבר עם מדד נאסד"ק 100
    סגור
  • המניות הכבדות
    לרון 23/11/2018 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בנאסדק
    סגור
  • 7.
    לשלמה אבקש ממך אם אפשר התייחסות למניות הזהב
    זיו 22/11/2018 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כוונתי לכורות הזהב והכסף לא לזהב פיזי רק למניות הקשורות לנושא בתודה מראש וכל טוב
    סגור
  • ווהתיחסתי מספר פעמים ואולי בקרוב שוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    אסטרטגיה דפנסיבית רוורסל
    לירון 22/11/2018 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום ותודה על המאמרהאם מכיר את הקרן rvrs. זוFund SummaryThe investment seeks to track the performance, before fees and expenses, of the Reverse Cap Weighted U.S. Large Cap Index (the "index"). Under normal circumstances, at least 80% of the fund's total assets (exclusive of any collateral held from securities lending) will be invested in the component securities of the index. The index is a rules-based, reverse capitalization weighted index comprised of the constituents of the S
    סגור
  • RVRS
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא הייתי מגדיר הסל כאסטרטגיה דפנסיבית רוורסל. זה עוד אחד מהניסיונות לפתח סל או קרן ש"תכה" את המדדים המסורתיים. הם לוקחים את המניות "הקטנות" ב S&P כמובילות.. התשואה דומה לכול תשואות המדדים המסורתיים ה"דפנסיביים".
    סגור
  • נכון. הקרן סבורה שמניות הפאנג לא יעלו
    לירון 23/11/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניות הטכנולוגיות הגדולות כבר מהוות חלק גדול / משקל גדול בספייולכן הקטנות יובילו בהמשך וגם יירדו פחות בתיקונים, כי עלו פחות %
    סגור
  • 5.
    גידול בהכנסות לקבל ומלאי
    תומר 22/11/2018 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה, מבדיקת הדוחות הכספיים של אנבידיה והשוואה בגידול בנכסים שהציגה החברה ביחס לתחילת השנה (מלאי והכנסות לקבל), נראה גידול של כמיליארד דולר בנכסים כאמור ומבלי שחל שינוי משמעותי במחזורי החברה. לא נראה לך תמוה?
    סגור
  • NVDA
    שלמה גרינברג 22/11/2018 16:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מלאי והכנסות לקבל גדלו, בארבעת הרבעונים האחרוני, ב 1.575 מיליארד איך זה צריך להשתקף ב"מחזורי החברה"? הכנסות לקבל זה נכס שוטף (CURRENT ASSET) ומציג סכומים שהחברה צריכה לקבל והמלאי זה מלאי. מחזור החברה אגב גדל בארבעת הרבעונים האחרונים ב 2.708 מיליארד
    סגור
  • 4.
    הזווית הישראלית
    משקיע מתחיל 22/11/2018 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוב תודה רבה על טור מרתק, כמה כיף שיש את הטור שלך! הייתי שמח לשמוע את דעתך על טאוור (שירדה הרבה יותר מהמסלים). משו לא טוב קורה למנייה, למרות שלהבנתי החברה עצמה פועלת טוב אם כי פיספסה בדוחות, עדין לא נראה לי כמו קטסטרופה. ועד כמה לדעתך תוצאות הבחירות ישפיעו על יכולת טרמפ לבצע? תודה, ושבת שלום.
    סגור
  • התשובות כולן בכתבה
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    על טאור כתבתי פעמים רבות. אני שמח שלפחות אתה מבדיל בין המניה לחברה ואכן לחברה אין בעיה מלבד ההערכה המטורפת אליה הגיעה לפני שנה בערך. הפספוס בדוחות הוא לגבי הקונצנזוס אבל אינו מעיד על כלום מלבד על ציפיות האנליסטים.. איני רואה שום קשר בין טאור או התעשייה לביצועיו של טראמפ. בהכירי את הנשיא איני חושב שיושפע ממשהו למרות שהשתלטות הדמוקרטים על הקונגרס תקשה בתחומים מסוימים. אגב, טראמפ צודק בקשר לטענתו שניצח בבחירות
    סגור
  • מניות השבבים
    לרון 22/11/2018 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו ועדיין סיקליקליות ואחר זמן ארוך היגיע זמן היפוך המגמה
    סגור
  • "פיספסה בדוחות" - צמד מילים זנייחות שהם כול הסיפור
    טאואר 22/11/2018 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מדבר על חברה שהרגילה את וולסטריט לצמיחה מטורפת -וכך היתה מתומחרת בהתאם- פתאום כול הצמיחה נעצרת. 2018 הכנסות נמוכות מ 2017 (אם אני לא טועה). פלא שהמניה קרסה ב 60 אחוז. לדעתי מה שהיה לא יחזור בקרוב (לפני שתראה דוחות טובים מהצפי לשם שינוי...)
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:50
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • כלל וכלל לא נכון
    א-ב 22/11/2018 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "בדיקה ולאו דווקא מעמיקה של מניה ש"פספסה בדוחות" עשויה להיות הזדמנות נהדר. באופן קבוע אני עוקב אחרי "המפספסות" מועדי פרסום הדוחות הם ימי הזדמנות בעבורי ולכן אל לנו אלא לשמר את גורמי הבהלה.
    סגור
  • 3.
    מאיר עיניים, שלמה. רב תודות
    טוביה החולב 22/11/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
    10 0
    .
    סגור
  • 2.
    ניתוח הגיוני- השוק הולך לעלות
    יחזקאל 22/11/2018 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תואם את מה שד"ר שיינין אמר בראיון שאין סיבה למפולת , אולי תיקון של 10 עד 15 אחוזים
    סגור
  • שוק בועתי
    לרון 22/11/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מחירים גבוהים צפי לעליית ריבית נזילות נמוכה ועוד הם סיבה מספקת לתיקון שיינין הד"ר הניכבד מבין בכלכלה נטו ולא בבורסה שזה משהו אחר
    סגור
  • ד"ר שיינין מבין היטב גם בבורסה
    שלמה גרינברג 23/11/2018 05:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הבעיה היא שכול קורא מבין את דברי או רוצה להבין את דבריו בצורה שונה
    סגור
  • הקרנות של מודלים
    לרון 23/11/2018 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא הצטיינו בלשון המעטה את אתר פאנדר אתה מכיר שלמה? כנראה שלא כי עיניך רק בחו"ל
    סגור
  • לא הצטיינו? תבדוק נתונים לפני שאתה רושם
    אחד 24/11/2018 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה סתם מטעה פה אנשים. שיינין מבין בבורסה כמו שלא תבין לעולם. תסתכל 10 שנים על הקרן מניות ארהב- היכה כת הס
    סגור
  • דוגמא מאתר פאנדר
    לרון 25/11/2018 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מודלים גמישה נוסדה בשנת 2010 היום בשער 130 תעשה את החישוב לבד
    סגור
  • מודלים
    בדוק 25/11/2018 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באתר פאנדר
    סגור
  • 1.
    מאמר מעולה כרגיל. תודה רבה (ל"ת)
    סבסטיאן 22/11/2018 12:28
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות