מניית האחים יעקובי משלימה התרסקות של 67% בשנה. למה?
המשקיעים בתל אביב הגיבו אתמול (א') לתוצאותיה של יעקובי קבוצה -8.53% יעקובי קבוצה 34.3 -8.53% בסיס:37.5 פתיחה:37.5 גבוה:37.3 נמוך:33.9 תמורה:185,816 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אשר פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2018 ביום חמישי לקראת נעילת המסחר (המסחר במניה חודש רק אתמול בבוקר). חברת התשתיות דיווחה על ירידה של כ-21% בהכנסות הרבעון, צניחה של 82.5% ברווח הנקי ואי עמידה באחד הקובננטים של אג"ח סדרה א', באופן אשר גרר הורדת דירוג החוב של החברה והעלאת שיעור הריבית השנתית של האג"ח ב-0.25%. מאז שהחלה להיסחר בדצמבר 2017, איבדה מניית החברה כ-70% - ואתמול נרשמה צניחה של כ-7.6% במניה.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-146.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018, ירידה של כ-20.8% לעומת הכנסות של כ-185.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-1.4 מיליון שקל ברבעון, צניחה של כ-82.5% לעומת רווח נקי של כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בנוסף לירידה בהכנסות, הציגה החברה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית אשר עמדה על כ-8.7% ברבעון השלישי של 2018, לעומת כ-11.4% ברבעון המקביל, מה שהובלי לירידה של כ-40% ברווח הגולמי שהסתכם בכ-12.7 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת כ-21 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הקיטון ברווחיות הגולמית מיוחס לירידה בהיקף העבודות בתחום ההקמה וביצוע פרויקטים למבנים ותשתיות.
נתון נוסף שפגע ברווחיות ברבעון השלישי, היה עלייה של כ-1.5 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות, אשר הסתכמו בכ-12.6 מיליון שקל רבעון השלישי (8.5% מההכנסות) לעומת כ-11 מיליון שקל (5.9% מההכנסות) ברבעון מקביל. החברה מציינת כי הגידול נבע מגידול בהוצאות השיווק וגידול בדמי הניהול והתגמול לבעלי השליטה בחברה החל ממועד הפיכתה לחברה ציבורית.
כתוצאה מכך, הרווח התפעולי של הקבוצה כמעט ונמחק והסתכם בכ-116 אלף שקל ברבעון השלישי, ירידה של 99% לעומת 10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
אי עמידה בקובננטים לאג"ח
נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018 עמד יחס ה-EBITDA המתואם להוצאות מימון של הקבוצה על כ-0.9, כאשר החברה מחויבת בפני בעלי האג"ח כי יחס זה לא יפחת מ-2.
בתגובה, הורידה חברת דירוג האשראי מידרוג, את דירוג האשראי של הקבוצה, מדירוג Baa1 לדירוג Baa2 והותירה את הדירוג תחת בחינת עם השלכות שליליות. "הורדת הדירוג הינה נוכח פגיעה ברווחיות החברה במגזרי הליבה, במידה שאינה תואמת את תרחיש הבסיס הקודם של מידרוג. הורדת הדירוג משקפת את הערכתה של מידרוג כי לחברה אתגר עסקי וניהולי לשמור על רווחיות יציבה, המקבל משנה תוקף ברקע הרווחיות החלשה המאפיינת את ענף הקבלנות וגודלה המוגבל של החברה", ציינו במידרוג.
הורדת הדירוג כאמור, בהתאם לתנאי שטר הנאמנות, גררה העלאה של שיעור הריבית השנתית על האג"ח ב-0.25% לרמה של 3.25%.
הבוץ של פרויקט תמנע
מקורן של עיקר הבעיות הנוכחיות של הקבוצה הינו בפרויקט תמנע (נמל התעופה החדש של אילת על שם אילן ואסף רמון) בגינו רשמה החברה הפסד של כ-23 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, על רקע התארכות הפרויקט מעבר לצפי החברה והצורך בעבודות נוספות שלא נכללו בתכנית העבודה המקורית. כעת הודיעה הקבוצה על דחייה של חודש נוסף במועד סיום הפרויקט (לחודש ינואר 2019), אולם ללא השפעה מהותית על תוצאות הרבעון השלישי.
הרבעון השני הושפע מפרויקט תמנע, אולם נראה כי מדובר באירוע חד פעמי
החברה מציינת כי בכוונתה לדרוש מהקבלן הראשי ומרשות שדות התעופה (מזמינת הפרויקט) תמורה נוספת בגין העלויות הנוספות שנוצרו לה בפרויקט תמנע, אולם בשל חוסר הוודאות, תמורה זו לא נכללה בתוצאות הכספיות.
הבנקים יעניקו שקט תעשייתי עד סוף שנת 2019
בנוסף, נוכח ההתפתחויות בפרויקט, קיימת אי ודאות בקשר עם עמידת החברה המבצעת (חברה מאוחדת של הקבוצה) בקובננטים כלפי חובותיה לבנקים. בעניין זה, מציינת הקבוצה כי פנתה לבנקים אשר הסכימו שלא להעמיד את החוב לפירעון מיידי, בכפוף לעמידה בתנאים שונים, הכוללים: עמידה בקובננטים החל מסוף שנת 2019, מתן הלוואת בעלים על ידי הקבוצה ומגבלות בקשר עם העברת דיבידנדים, תשלומי ריבית ודמי ניהול מהחברה המאוחדת לקבוצה. בהקשר זה, הנהלת הקבוצה מציינת כי היא צופה שהחברה המאוחדת תעמוד בקובננטים לבנקים ברבעון הרביעי של 2018.
תזרים שלילי מפעילות שוטפת
החברה מדווחת על תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של כ-19 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של כ-4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשר נבע בעיקר מירידה של כ-6.5 מיליון שקל ברווח הנקי ומעלייה בצורכי ההון החוזר של הקבוצה (החברה דיווחה על מימון הון חוזר בהיקף של כ-52.3 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה).
האם קיים חשש לחדלות פירעון?
על רקע כל האמור לעיל, האג"ח של הקבוצה נסחרות כיום במח"מ של 2.8 ברוטו, ותשואה לפדיון של כ-6.2% (ברוטו). בעניין זה, צריך לשים לב לצבר ההזמנות של הקבוצה שהסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון השלישי, לעומת צבר של כ-2 מיליארד שקל בסוף שנת 2017, אשר איננו מצביע על צפי לסחרור פיננסי. עם זאת, במידרוג מציינים כי החברה מציגה שחיקה ברווחיות מגזרי הליבה אשר צפויה להערכתם להימשך גם ברבעונים הקרובים.
מבחינת תשלומי האג"ח, עד סוף שנת 2019 צפויה לשלם הקבוצה כ-17 מיליון שקל עבור האג"ח (קרן וריבית) ועד סוף שנת 2023 צפויה לשלם הקבוצה סכום כולל של כ-81 מיליון שקל עבור האג"ח (קרן וריבית), כאשר החוב הפיננסי נטו של הקבוצה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018, עמד על כ-14.5 מיליון שקל בלבד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.נוכלים שישאבו את הרווחים עד שהחברה תקרוסאור 03/12/2018 16:11הגב לתגובה זו2 0להתרחק מצמד השקרנים הללו כמו מאשסגור
-
6.צריך לערב את הרשטת לניערועי אלמקייס 03/12/2018 13:09הגב לתגובה זו4 0אם הייתה כאן הנפקה, שכל כולה מצגת שווא, אז צריך להעמיד לדין. אני זוכר את התמונה של יור הרשות, בלחיצת יד עימם. וברכת דרך. מה עוד, שהייתה משיכת דיבידנד עצומה, מייד לאחר ההנפקה. אז למי שאוסף חומר לייצוגית, הנה עוד נתון. כיצד מושכים דיבידנד כזה גדול, אם אין כסף לתשלום אגח ???סגור
-
5.אוסף חומר לתביעה ייצוגיתשביט יוסף 03/12/2018 10:41הגב לתגובה זו8 0פרויקט נמל התעופה רמון החל בשנת 2014. ההנפקה הייתה בסוף שנת 2017. איך יתכן שהמנהלים לא ידעו בזמן ההנפקה שהפרויקט הזה יסב לחברה הפסדים ולא נתנו כל איזכור בתשקיף. ורק לאחר ההנפקה "התגלה" ההפסד. אני מכין חומר להגשת תביעה ייצוגית . אם לאחד המשקיעים יש חומר לקדם את התביעה אנא שילחו לי לכתובת yosi.shavit@gmail.comסגור
-
4.חרישנאות חריש 03/12/2018 09:13הגב לתגובה זו9 0אחרי מה שעשו לנו בחריש מאחל להם לקרוססגור
-
3.שומר נפשו ירחקאחד 02/12/2018 21:03הגב לתגובה זו4 0חברה של גנבים, מלונית זה חברה של אירגון פשעסגור
- טען עוד
-
2.אגח ברן מציע תשואה מעל 20%dw 02/12/2018 18:22הגב לתגובה זו1 0האם אגח יעקובי עדיף משמעותית על ברן שסביר להסתפק ב 6% בלבד? שתיהן חברות פרוייקטליות. כותבים על האגחים הללו בפורום בורסה ושוק ההון בתפוזסגור
-
1.בדרך לפשיטת רגל (ל"ת)עופר 02/12/2018 17:50הגב לתגובה זו7 3סגור
-
קשקוש בלבוששטויות במיץ 02/12/2018 23:40הגב לתגובה זו1 4מדובר באנשים ישרים והוגנים. עניין של זמן, זה יתאזןסגור