למרות הפרשיות: מספר המפרסמים האמריקאים בפייסבוק עלה
סקירת שוק חדשה של אתר eMarketer מגלה כי למרות כל פרשיות האבטחה, זליגת המידע של הגולשים, התערבות רוסית בבחירות, הזימון לקונגרס ועוד, מספר המפרסמים האמריקאים (חברות עם יותר מ-100 עובדים) שפרסמו בפייסבוק במהלך שנת 2018, לא רק שלא ירד אלא עלה במידה קלה ל-86.3% לעומת 2017.
בנוסף לנתונים על פעילות המפרסמים ברשת החברתית, eMarketer צופה כי היקף האמריקאים הפעילים בפייסבוק, בכל חודש, יעלה אף הוא מ-169.5 מיליון שנמדד ב-2016 ל-169.5 מיליון בסיכום שנת 2018. על פי תחזית חברת המחקר, מחזור הפרסום של פייסבוק בארה"ב צפוי לעמוד על 32.6 מיליארד דולר בסיכום שנת 2018 - לעומת מחזור של 12.2 מיליארד דולר ב-2016.
ב-eMarketer מביאים כעדות נוספת לכוחה של פייסבוק, דו"ח של מרכז לחקר השיווק באוניברסיטת מסצ'וסטס שמצא כי 90% (9 מתוך כל 10 חברות) מהחברות ברשימת ה-Fortune 500 מתחזקות עמוד פייסבוק מסחרי פעיל. "למרות הסקנדלים, מפרסמים עדיין רואים בפייסבוק מדיה אפקטיבית מאוד. זו הרשת החברתית הגדולה בעולם, כך שמבחינתם אין כל היגיון לנטוש אותה", כך לדברי יסמין אנברג, אנליסטית ב-eMarketer. "עם זאת" היא מוסיפה, "היקף הפעילות-איינגייג'מנט של הגולשים דורך במקום ולכן המפרסמים בוחנים פלטפורמות אחרות לשיווק כגון אינסטגרם".
בתוך כך, בסוף השבוע האחרון, פייסבוק מצאה את עצמה (שוב) במרכזה של פרשיית אבטחה חמורה ומביכה, במסגרתה תמונות של כ-6.8 מיליון גולשים, שהועלו לפייסבוק אך לא שותפו בפיד, שותפו עם ועל ידי אפליקציות שלהן ממשק עם הרשת החברתית. ברירת המחדל היא שאפליקציות שגולשים מתירים להן להתממשק עם עמודי הפייסבוק שלהם מקבלות גישה לנתונים כולל תמונות אך עם גישה מוגבלת. הבאג הנוכחי של פייסבוק אפשר לאלפי אפליקציות גישה חופשית לתמונות שלא היו אמורות להיחשף.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה