פייסבוק נגד פייק ניוז בבחירות: תחשוף מידע על קמפיינים פוליטיים
לקראת הבחירות בישראל, פייסבוק תשיק כלי להגברת השקיפות של מודעות פרסום פוליטיות, ולמניעת קמפיינים אנונימיים שעשויים ליצור "פייק ניוז". הכלי החדש של החברה שכבר נכוותה בעבר מהתערבות לכאורה של גורמים עוינים במערכות בחירות בארה"ב, יוצג רק בחודש מארס, חודש בלבד לפני הבחירות למרות שהקמפיינים הפוליטיים כבר שוטפים את זירת הרשתות החברתיות.
ההערכות בשוק הן שההשקה בחודש האחרון של הבחירות היא ברירת המחדל של החברה שתכננה להשיק את הכלי לקראת המועד המקורי של הבחירות בישראל, בנובמבר 2019. פייסבוק עובדת בימים אלו על השקת הכלים אך לא צפויה להספיק לעשות זאת לפני חודש מרץ.
הכלים החדשים שתציג החברה למען שקיפות הפרסום הפוליטי, מחייבים את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות לבחירות. כמו כן, הם יוכלו לספק לגולשים מידע נוסף לגבי מודעות הקשורות למערכת הבחירות. פייסבוק תאכסן את מודעות הפרסום הפוליטיות בספריה פתוחה לציבור, שניתן יהיה לערוך בה חיפוש, למשך 7 שנים. בין השאר, המידע שיהיה חשוף הוא טווח המחיר ששולם על מודעה מסוימת, כמו גם מידע דמוגרפי על האנשים שאליהם הגיעה המודעה.
בחברה מסבירים, כי "כבר עכשיו ניתן לבקר בכל עמוד פייסבוק ולראות את כל המודעות שיוצאות ממנו - גם אם הן אינן מכוונות אליכם באופן אישי ולקבל מידע נוסף לגבי העמוד, כמו שמותיו הקודמים והתאריך שבו נוצר. שקיפות זו שופכת אור חדש על הפרסום בפייסבוק ומטילה יותר אחריות על המפרסמים ועלינו".
לדברי קייטי הרבת', מנהלת מחלקת הפוליטיקה הגלובלית וקשרי ממשל בפייסבוק: "פייסבוק כולה מקדישה זמן, אנרגיה ומשאבים ניכרים למאבק בשחקנים שליליים ולהגברת השקיפות ובה בעת פועלת לסייע לאנשים להשמיע את קולם בתהליך הדמוקרטי. העבודה שלנו לקראת מערכות בחירות אינה מסתיימת לעולם. כשמדובר בשחקנים שליליים, אנו פועלים ללא הרף כדי להקדים תרופה למכה. הגברת השקיפות בפרסום של מודעות פוליטיות מהווה חלק חשוב במאמץ זה".
לעניין השקת הכלי במרץ, מפייסבוק נמסר: "כאשר אנו מחליטים להשיק כלים אלו במקומות נוספים, אנו לוקחים בחשבון מספר גורמים כגון לוחות זמנים לבחירות (מדינות עם מועד בחירות בטווח קצר), משוב מארגוני צד שלישי, האפשרות של התערבות זרה, דרישות משפטיות מקומיות ועוד".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה