
טסלה פותחת פער על המתחרות
8% מהמכוניות ב-2025 יהיו אוטונומיות. האם טסלה היא ההשקעה הטובה ביותר בתחום?
תעשיית הרכב משתנה וההערכות הן שתעלה בהיקפה על מהפכת הסמארטפון. האייפון הופיע לראשונה בדוחות אפל (סימול: AAPL) ב-2007 עם מכירות שנתיות של 123,000 דולרים, 0.5% ממכירות החברה באותה שנה. רק ב-2009 למעשה, כאשר ההכנסות מהאייפון הגיעו ל-6.75 מיליארד ול-18.5% מסך המכירות באותה שנה, התחיל גל ההתלהבות ממניות ה-IT בכלל וממניות הטלפוניה החכמה בפרט. וול סטריט החלה לגלות אז את נישת הענק החדשה שיצרה מהפכת הטכנולוגיה והשאר זה היסטוריה.
אפל מחפשת את הדבר הבא ב-2018 הכניס האייפון לחברה 166.7 מיליארד, 62.8% מסך ההכנסות והמניה, שפתחה 2009 על 7.5 דולר הגיעה באותה שנה לשיא של 233 (וגם סלי ה-IT עלו בהתאם). אבל דברים טובים מסתיימים ויורשיו של ג'ובס מחפשים כעת את הנישה הבאה שתאפשר לאפל "המשכיות" מהסוג של האייפון. אחת ההצעות היא שהחברה תיכנס באמצעות השתלטות על או חיבור עם טסלה (סימול: TSLA) לתעשיית הרכב החדשה, "המכונית החשמלית/אוטונומית".
הרעיון בהחלט קורץ לרבים, משקיעים, אנליסטים וגם לאנשים בהנהלת החברה שהרי אפל היא החברה היחידה היום שיש לה היכולת הטכנולוגית, הכספית והניהולית להוביל, באמצעות רכישת טסלה, את המעבר למכונית החשמלית/אוטונומית אפילו ללא אילון מאסק. היא יכולה לבצע זאת ולהתייצב בראש הלהקה שתלחם על עוגת הענק החדשה שתהיה גדולה בהרבה מעוגת הטלפוניה החכמה שחלקה של אפל בתוכה הולך ויורד.
לדעתנו שוב מאפשרת מהפכת הטכנולוגיה למשקיע הסולידי/נבון ובעל נשימה, הזדמנות השקעה בתעשיית ענק חדשה. אנחנו טוענים שבהשוואה למצב שבו ניצבו משקיעי הטלפוניה החכמה/IT ב-2007-9, מצבם של המשקיעים בתעשיית הרכב המשתנה היום טוב בהרבה. לא רק שהפוטנציאל לרווח גבוה בהרבה אלא שהסיכון נמוך משהיה בתחילת סיבוב הסמארטפון.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
ב-2009 התפעלנו כולנו מהמכשיר שהוציאה אפל אבל לא חלמנו על סדרי הגודל שיתפתחו. היום, במקרה של המכונית החשמלית (האוטונומית עדיין רחוקה יותר אבל היא תגיע באמצעות החשמלית), סדרי הגודל ברורים. אפשר לומר היום בוודאות שבתוך עשור (כנראה יותר מוקדם בגלל קצב ההתקדמות הטכנולוגית והביקושים הגואים) תשתנה תעשיית הרכב, שב-2018 יצרה הכנסות של למעלה מ-4 טריליון דולרים, לחלוטין.
המכונית האוטונומית מתקרבת לצרכן במהירות המכוניות החשמליות/ אקולוגיות והאוטונומיות לא רק שיגדילו משמעותית את היקף ההכנסות מהתעשייה אלא יפתחו את התחרות על עוגת ההכנסות הענקית גם לחברות חדשות (כמו טסלה) וגם לחברות שאינן בתחום הרכב, חברות טכנולוגיה גדולות בעיקר.
התהליך כבר בעיצומו, המכונית החשמלית כבר מיוצרת ונמכרת (ב-2018 נמכרו בעולם למעלה מ-2 מיליון מכוניות חשמליות וזה מתוך 79 מיליון מכוניות שנמכרו בסה"כ בעולם), ובהצלחה גדולה והמכונית האוטונומית מתקרבת לצרכן במהירות. לפי מורגן סטנלי, גולדמן זקס וחברת המחקר statista, למעלה מ-30% מהמכוניות בעולם ב-2025 תהיינה חשמליות שמיוצרות כולן כמכונית ביניים למעבר למצב אוטונומי. 8% מהמכוניות ב-2025 תהיינה אוטונומיות, ישנן כבר מדינות שקבעו תאריך להורדת המכונית הקונבנציונלית מהכביש. כדאי לעיין במחקר האינטראקטיבי שהוציאה גולדמן זקס "Cars 2025".
- טראמפ הוא פיל בחנות חרסינה, אבל לא ישבור את הכלים
- ההיגיון מאחורי השיגעון - מה טראמפ מנסה להשיג ולמה ייתכן שהנפילות ייעצרו?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
תעשיית הרכב אקולוגי/חכם שתחליף את תעשיית הרכב הנוכחית תהיה גדולה בהרבה, מבחינת ההיקף הכספי, מהמעבר לטלפוניה החכמה בתעשיית התקשורת. המעבר יגרור בעקבותיו שינוי ורטיקלי ממערך הפיתוח, הייצור והשיווק ועד להרגלי הצריכה ושיצרף לתחרות כאמור, לצד ענקיות הרכב הוותיקות (כמו GM, טיוטה, דיימלר וכו') והחדשות (כמו טסלה ושורה ארוכה של חברות סיניות) גם את ענקיות הטכנולוגיה שבגלל מעורבות ה-IOT והענן בתהליך לא תוותרנה על נתח בעוגת ההכנסות שבקצה הדרך. מה הפלא שהרעיון לרכישת טסלה מדוסקס באפל?
האם טסלה היא ההשקעה הטובה ביותר בנישה החדשה? כששואלים אדם ברחוב, לבטח בארה"ב, מיהי מלכת המכונית החשמלית התשובה תהיה "טסלה". מדוע? בגלל העובדות. טסלה היא שהפכה את החלום למציאות וכנגד כל הסיכויים והיא שהפנתה הזרקורים בוול סטריט לנישה החדשה, די בדומה לאפל והסמארטפון ב-2009-10. לקח למאסק זמן לשכנע את וול סטריט שהמוצר שלו ויותר מכך הוא עצמו אמיתיים. האיש בחר במסלול הנכון, יצא תחילה עם מכונית חשמלית לאוכלוסיות העשירות, כ"מכונית יוקרתית שנייה". מדובר במוצר מושלם, שירות מקיף ונוחיות לצרכן.
טסלה, בדיוק כמו אפל והאייפון, שולטת על כל המערכת, הכל מיוצר ומשורת באמצעות החברה, כלל גוף המכונית, המרכב, החלונות, המנוע, הנהג האוטומטי, כל המערכת האלקטרונית וכמובן הבטריה שבאסטרטגיה של מאסק תהיה, מבחינת ההכנסות, "הרגל השניה של החברה" (טסלה תהיה בקרוב יצרנית הבטריות הגדולה בעולם). לחברה אולמות תצוגה ומרכזי טיפול בכל רחבי העולם (הכל במרכזי קניות ובבעלות החברה וכך גם תחנות הטענת המצבר) אבל כל המכירות נעשות רק דרך אתר החברה.
במודל 3 מתחייבת החברה לרכוש מהקונה את המכונית שקנה בחזרה ובמחיר מחירון עד שלוש שנים מתאריך הקניה ועוד גימיקי מכירה רבים ממוחו הלוהט של מאסק. ב-2018 מחזיקה טסלה בכ-13% מהתעשייה כאשר 6 מתוך עשרת המכוניות החשמליות המובילות הן שלה כולל שלושת המקומות הראשונים (טסלה S, טסלה מודל 3 וטסלה מודל X). עד סוף 2018 מכרה החברה 534,503 מכוניות כאשר המודל העממי "מודל 3", שנכנס לשוק בסוף 2017 ומסוגו נמכרו 63,359 מכוניות מול ביקוש של למעלה מ-500,000, הוא העתיד. מודל זה, שהביקוש לו מרקיע שחקים מהווה עדיין "בעיה למניה" כיוון שיש אנליסטים שטוענים שבגללו החברה תיקלע לבעיות של מימון (זה לא נראה כך).
פוטנציאל הרווח למשקיע בתעשייה גדול מבחינת המשקיע תעשיית הרכב נכנסת לשלב של שינוי שפותח בפניו פוטנציאל גדול לרווח בדיוק כפי שקרה לאפל בתחום הטלפוניה החכמה ב-2009. עוד דמיון הוא בניהול כאשר האדם שמוביל את טסלה מזכיר מאוד, מבחינת יכולות הניהול והביצוע שלו, את האדם שהוביל את אפל (נכון, בהתנהגותו הוא לעתים משגע את וול סטריט אבל גם ג'ובס לא היה בדיוק חלק מהעולם הקונבנציונלי).
אז ישנה כמובן האפשרות למשקיע לחזור על מה שעשו קודמיו ב-2009, להשקיע בחברה המובילה. אבל יש הבדל בסדרי הגודל ובתחרות ולכן יש למשקיע עוד 2 אפשרויות. הראשונה היא לאתר סל שמייצג את התעשייה והאפשרות השנייה היא להשקיע בחברה או בסל שמייצגים ייצור של מרכיבים שונים בתעשייה - כאלו שעשויים ליהנות מהנישה החדשה לא פחות מיצרני המכונית עצמה כמו יצרני הבטריות או הליתיום או חברות תכנה שמייצגות אפליקציות שבהן תשתמש תעשיית הרכב "החדשה".
פירוט האפשרויות למשקיעים אפשרות 1: TSLA. יש לטסלה 3 יתרונות. האחד, שהחברה מובילה בבירור בנישה החדשה. השנייה, שהיא שולטת על המערך הורטיקלי והשלישית, אילון מאסק שמלבד יכולותיו כמנהל הוא אינו כבול לקונספציות של חברות תעשיית הרכב, מצב דומה למצבה של אפל ב-2009. בשלב הנוכחי נראה שמאסק יכול להתגבר גם על הבעיה שמטרידה את המשקיעים יותר מכל, ההפסדים הגדולים.
שנת 2018 עדיין הסתיימה עם הפסדים וחובות (12 מיליארד דולרים, 2.6 קצרים ו-9.4 ארוכים) אבל בפעם הראשונה בתולדותיה, עברה טסלה, במחצית השנייה של השנה, לרווחיות, תפעולית ונקיה כאשר הכנסות החברה גדלות במהירות (בארבע השנים האחרונות עלו ההכנסות פי 5 כאשר ב-2018 הן עלו ב-82.5% לעומת 2017, ל-21.45 מיליארד דולרים) וצפויות להמשיך ולגדול במהירות וזה נכון גם לגבי המכירות הגלובליות.
בין 2017 ל-2018 עלו מכירות המכוניות בארה"ב ב-280% מ-48,000 ל-182,400 ובעולם עלו המכירות ב-138 אחוזים. טסלה אינה מצליחה לעמוד בביקושים ופועלת להקמת מפעלי ייצור נוספים ביניהם הגדול ביותר ששנוי במחלוקת, בסין. אליבא האנליסטים תעבור החברה השנה, בפעם הראשונה, לרווח שנתי של 5.5 דולר למניה ובשנה הבאה ל-9.2.
לצד זאת, חששות נוספים מתעוררים בעיקר התחרות שמתגברת. 14 אנליסטים ממליצים לקנות, 14 למכור ותשעה ב"החזק" (מאז תחילת החודש עדכנו 5 אנליסטים את מחקריהם על החברה, 2 ממליצים לקנות, 2 ממליצים למכור ואחד להחזיק) כאשר הרווח הצפוי למניה השנה, 5.5 דולרים, הוא למעשה הממוצע בין רווח של 8.94 להפסד של 1.5 דולרים וזה אומר הכל. החששות ניכרים היטב בתזזית המניות שלה.
תשומת הלב מתרכזת אמנם במכוניות אבל חשוב לזכור שטסלה פועלת בשתי חטיבות, המכוניות והאנרגיה הנקייה. תחום האנרגיה, שתרומתו להכנסה עדיין קטנה מאוד, 5.4% מההכנסות ב-2018, יהפוך בעתיד למרכזי לא פחות מהמכוניות וזאת כאשר מפעל הבטריות הגדול בעולם בנבדה יפעל במלוא התפוקה וכאשר החברה תהפוך, לצד יצרנית בטריות מובילה ל"חברה לשימור אנרגיה", שם נרשמות הצלחות לא מעטות (הקמת מפעל הענק לאחסון אנרגיה בדרום אוסטרליה שיגבה את מערכת החשמל באזור ושהוקם בתוך 59 יום כדוגמה).
חשוב להזכיר גם שטסלה היא יצרנית דודי השמש המובילה בארה"ב. השקעה בחברה צריכה להיעשות תוך ניצול התנודות (וכרגיל, אם רכשתם בשפל והמניה קיפצה ב-50% כדאי לשחרר חלק). מבחינת וול סטריט TSLA היא מה שמכנים, “A story stock” ומוערכת במונחים של "disruptive innovation Company" (לא רק בגלל המכוניות והבטריות אלא גם בגלל טכנולוגיות השבבים ואיסוף/עיבוד המידע שלה). לאור זאת ומעמדה המוביל, המניה מוערכת גבוה אך אל תצפו שתרד להערכות המתחרות מהסוג של GM, F או VOW3.DE.
אפשרות 2: השקעה באמצעות סלים. סל ה-The Global X Autonomous & Electric Vehicles ETF (סימול: DRIV) ממוקד בתעשייה וכלל 74 חברות שקשורות בכל מערך התעשייה, מחברות הרכב כולן (רק טויוטה בעשירייה המובילה, טסלה במקום ה-14), חברות תעשייה (GE בתחום האינטרנט התעשייתי), חברות מובילות בתחומי ה-IT, השבבים, התכנה, הבטריות וחמרי גלם (בעיקר יצרניות וכורות הליתיום).
הסל התחיל להיסחר באפריל 2018 ועד כה ירד ב-20% מיום היציאה אבל מאז תחילת השנה נמצא בעלייה. העשירייה המובילה: סמסונג, AAPL, TXN, INTC, GOOG, MSFT, GE, NVDA, TY ו-QCOM. סל אחר הוא ה-CARZ, שכלל את כל חברות הרכב. ישנם רבים שמאמינים שסלי הטכנולוגיה הגדולים, מהסוג של XLK הם העדיפים. תוכלו לחקור כאן.
אפשרות 3: השקעה במרכיבי התעשייה. יש הטוענים שסלי המוליכים למחצה, ה-SOXX וה-SMH הם המעניינים כי יהיו מהנהנים הגדולים של התפתחות התעשייה עד וכלל המכונית האוטונומית. רבים מאמינים שדווקא חברות חומרי הגלם הן שייהנו וכאן ישנו הסל LIT שכלל את יצרניות הליתיום המובילות כמו FMC או ALB. לא מעט הממליצים על תחום ה-IT כנהנה הגדול ושם לא חסרים סלים מהסוג של Vanguard Information Technology (סימול: VGT).
לסיכום, נאמר שלנו אין ספק שחייבים להיות בתעשיית המכוניות החשמליות/ אוטונומיות, השאלה היא רק באיזו דרך. מאמר זה בא לספק הנחיות כלליות, כעת יש לגשת לעבודת המחקר וליועצים. ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 35.רעיון טוב 28/02/2019 17:26הגב לתגובה זובשורה התחתונה - טסלה חברה מעולה - האם המניה המחיר אטרקטיבי? ממש לא . המחיר כעת משקף תחזית אופטימית מדי. שוק הרכב הוא תחרותי מאוד ואין סיכוי שטסלה תצליח להשתלט על השוק. כבר היום שווי השוק שלה מעל 50 מיליארד דולר. לא רואה סיכוי אמיתי שהיא אכן תצליח לנצח את השוק. מכוניות חשמליות אמיתיות צריכות להיות קטנות וזולות ולא לפלח שוק של העשירים בלבד כשהדגם הזול ביותצר הוא מעל 35א$ בארה"ב.
- 34.אפשרות רביעית 26/02/2019 19:14הגב לתגובה זולא המלצה בשום פנים!!!!!
- 33.גרינברג קראת היום על 26/02/2019 11:45הגב לתגובה זווהרשות לני"ע?
- 32.נשמעת טענה שהמניות רצות אבל השוק האמיתי בהאטה, מה דעתך? (ל"ת)יוסי 25/02/2019 18:41הגב לתגובה זו
- נכון 26/02/2019 20:40הגב לתגובה זוואפילו יותר מזה-מיתון!
- 31.האם אלקטריאון הישראלית מציעה פיתרון ריאלי ? (ל"ת)ירון 25/02/2019 08:00הגב לתגובה זו
- 30.דין 25/02/2019 07:46הגב לתגובה זועד שיהיו מכוניות אוטונומיות...יפותחו רחפנים שמסוגלים לסחוב אדם.הרחפנים שמפזרים סחורה של אמזון ושל jd.com הסינית יוכלו בעתיד להטיס אנשים
- 29.שאול 24/02/2019 13:42הגב לתגובה זובמחקרים אחרונים נמצא שעלול להיות נזק בריאותי מהמצבר הענק.
- 28.גרינברג "המליץ" על כמות בלתי נתפסת של חברות שפשטו רגל (ל"ת)חחחחחחחחחחחחחח 23/02/2019 21:28הגב לתגובה זו
- המליץ או לא המליץ? למה כתבת "המליץ"? ממש לא הבנתי... (ל"ת)לחבר חחחחחחחחח 24/02/2019 12:08הגב לתגובה זו
- 27.בעל נסיון כאן 23/02/2019 19:00הגב לתגובה זורשימת החברו פושטות הרגל שגרינברג המליץ בחום להשקיע בהן היא בלתי נשכחת!! :-)
- 26.אבנר 23/02/2019 17:02הגב לתגובה זוהאם אתה חושב ש-GM תצליח לצאת מהתרדמת בה היה שררה בשנים האחרונות? באפט הגדיל את האחזקה בהם ברבעון האחרון.
- האטה 26/02/2019 20:42הגב לתגובה זוכולל טסלה וג' מוטורס, פורד ואחרות מתמתנות
- איני יודע (ל"ת)שלמה גרינברג 24/02/2019 13:03הגב לתגובה זו
- 25.כמה לדעתכם קול 1570 שבועי יעלה מחר? (ל"ת)המתחזה 23/02/2019 13:30הגב לתגובה זו
- 24.רפול 23/02/2019 12:48הגב לתגובה זוIq נטפליקס של סיןו nio טבלה של סיןיש לך דעה לגבהם? כרגע הם במומנטום מציון. Iq לאחר הדוחות עלתה 20 אחוז
- 23.שלמה גרינברג 23/02/2019 09:26הגב לתגובה זולכול המזלזלים באיש וביכולותיו נא לבדוק כיצד תגיע החללית הישראלית לירח ומי היא Space Exploration Technologies או SPACE-X.(https://he.wikipedia.org/wiki/ SpaceX
- אורי 24/02/2019 12:08הגב לתגובה זוספייס איקס חברה שממומנת ונתמכת בין היתר ע"י הממשל.
- שטויות, נא לבדוק העובדות (ל"ת)שלמה גרינברג 25/02/2019 08:34
- 22.electreon (ל"ת)alin 23/02/2019 07:56הגב לתגובה זו
- 21.יואב 23/02/2019 06:57הגב לתגובה זוויש לה ניסיון מעשי בתחבורה ציבורית בסין וגם נציגות בארץ.מה דעתך לגביה ... נראה שנסחרת ב"זול" ברשימה פינק שיט.
- שלמה גרינברג 24/02/2019 13:06הגב לתגובה זונכון, כרגע היא הגדולה אבל לא בהשוואה למפעל בנבדה לאחר שייכנס לתפעולה מלאה
- 20.מאמר מקיף 23/02/2019 05:35הגב לתגובה זותחזית כנראה מדויקת.
- 19.יוסי 22/02/2019 20:56הגב לתגובה זוהמחירים מאד גבוהים וגם יש סכנות התלקחות
- 18.יוסי 22/02/2019 20:55הגב לתגובה זוהאם הכוונה ל-8% מהחשמליות או מכלל השוק? בכל מקרה זה יכול להיות רק באזורים מאד ספציפיים שהוכנו לכך מראש
- מכלל השוק (ל"ת)שלמה גרינברג 24/02/2019 13:08הגב לתגובה זו
- 17.יוסי 22/02/2019 20:46הגב לתגובה זווגם שמירה על יציבות החוב (=הענק). והשאלה: האם מיתון הוא בלתי נמנע?
- הפד אינו "מעודד צמיחה" ע"י "כסף זול" (ל"ת)שלמה גרינברג 24/02/2019 13:08הגב לתגובה זו
- פשוט 26/02/2019 20:50ולא מוריד חוב על פי התכנון וכך אכן מעודד צמיחה או שומר על הנוכחית ע"י כסף זול!!!!!!!!!!!
- 16.רז לביא 22/02/2019 20:24הגב לתגובה זוחברה די קטנה כ40000 חדרים.נסחרת בחצי מערך הספרים..נראית זולה מאוד, מייקל ברי מושקע בהמכיר ? יש לך דעה לגביה? טאנקס
- שלמה גרינברג 24/02/2019 13:13הגב לתגובה זוברי מחזיק שם ב 904,984 יחידות אבל זה לא אומר כלום שהרי זו רי"ט וכאלו מוחזקות ע"י משקיעים גדולים
- 15.משה 22/02/2019 12:52הגב לתגובה זובתור ? האם קמטק האחות הקטנה של אורבוטק אולי סרגון סייברארק קורנית אלוט אודיוקודס רדוור , החברות הישראליות שנסחרות בארה"ב יש להן פוטנציאל לעשות אקזיט בן אם הן ותיקות יותר או חדשות
- העף מבט על סאפיינס (ל"ת)הייטק 26/02/2019 10:14הגב לתגובה זו
- שלמה גרינברג 23/02/2019 09:06הגב לתגובה זונראה לי שאת המאמרים אינך קורא
- 14.טוביה התנין 22/02/2019 11:23הגב לתגובה זואת הטמבלון "אחד שמבין" שכתב שהכלכלה גמורה והעולם מת.. מאז שקט פה והשוק עלה 20%
- 13.באפט ג'וניור 22/02/2019 11:20הגב לתגובה זוכבר לפני המינוס 20% האלו נסחרה לא ביוקר ובאפט סיניור מופסד עליה לא מעטלדעתך באפט יגדיל פוזיציה ? או במילים אחרות היא עדיין wonderful company?? תודה שלמה
- באפט 23/02/2019 05:37הגב לתגובה זומה יהיה על עוקביו הרבים? שלמה דעה?תודה
- שלמה גרינברג 22/02/2019 16:15הגב לתגובה זואם החברה מעניינת אותך מדוע שלא תעיין בהודעות שלה ותגלה למה היא יורדת
- באפט ג'וניור 22/02/2019 20:1227% זה לא מעט. ברור שיורדת וברורות הסיבות. אבל במחיר 35$ נראית ממש זולה (מישהו אמר לקנות 1$ ב50 סנט)
- דגן 22/02/2019 13:46הגב לתגובה זו.
- לרון 22/02/2019 12:01הגב לתגובה זוטעות נוספת
- 12.לרון 22/02/2019 08:34הגב לתגובה זותמומש לפני טכנולוגיית מכוניות אוטונומיות. אלון מאסק גאון אך בעייתי!
- גיל 22/02/2019 15:03הגב לתגובה זומה ההשקעה בה תתן? סתם שוק קטן
- אורי 24/02/2019 09:13בעולם האבטחה. יכול לחסוך כוח אדם
- 11.אורי 21/02/2019 23:09הגב לתגובה זובשווי מיליארד דולר
- וזה אומר מה בדיוק ?? (ל"ת)שלמה גרינברג 23/02/2019 09:07הגב לתגובה זו
- אורי 24/02/2019 11:58אין להם מאיפה להביא את הכסף, ימשיכו לגלגל את החוב הפעם בריבית גבוהה יותר.
- 10.גדעון 21/02/2019 20:43הגב לתגובה זוחברה המנסה להשאיר אותנו צעירים.יש בפנים משקיעים גדולים עם כיסים נפוחים. שלמה האם מכיר? מה דעתך?
- שלמה גרינברג 22/02/2019 16:33הגב לתגובה זומכיר היטב והיא לא "עושה אותנו צעירים". היא אכן בתחום ה anti aging אבל מתמקדת בתאים שמפסיקים לתפקד עם תהליך ההזדקנות, תחום שקרוי cellular senescence שרבים המאמינים שאכן תהיה בו פריצה שתעזור להאט את ההזדקנות. עד אז, אלוהים גדול". משקיעים גדולים נכנסים בכול חלום שאפשר. שים לב שבסבוב החלומות האחרון הגיעה המניה לכ 1400 דולר ב 2007. מתאימה לפינת החלומות
- גדעון 22/02/2019 20:13שכתבת. אכן פינת החלומות 2% מהתיק שלי.
- חכה לדוחות בתחילת החודש הבא (עדיין אין תאריך) (ל"ת)ubx 22/02/2019 09:25הגב לתגובה זו
- 9.ברקו 21/02/2019 18:35הגב לתגובה זובדיוק כפי שצפיתשלמה תותח על.
- שלמה גרינברג 22/02/2019 16:52הגב לתגובה זוזו עסקה מצויינת לחברה ובמיוחד לעתידה. אני מכיר היטב את QLIK ובמיוחד את המנכ"ל מייק קאפון שהיה ב ADP. קליק אחת החברות המובילות בתחומים שנקראים analytics software and visualization analytics תחומים "חמים" מאוד לעתיד. מסכים עם דבריו של אלון שזו עסקה המתאימה ביותר לאינטרס של אוטוניטי. זה אולי לא הסוף אבל בהחלט עסקה מצוינת
- יצחק 22/02/2019 09:00הגב לתגובה זו12 יצחק ·עכשיו העיסקה לא תעבור את אישור כל בעלי המניות , מוצע מחיר נמוך מאוד לחברה המתפתחת במהירות ושותפה לחברות הענק בארה"ב . יש לקבל אישור לעיסקה על ידי 95 אחוז מבעלי המניות. אתמול היה מסחר ענק במניות החברה 30 אחוז מסך הכל מניות החברה. חלק משמעותי מהעיסקות נעשה במחיר הגבוה יותר ממחיר הצעת הרכש . המניות נקנו על ידי גוף המתכוון להתנגד להצעת הרכש והוא ידרוש מחיר גבוה יותר. אני משער שבסופו של דבר החברה תרכש במחיר שלא יפחת מ 26 דולר למניה
- משה 21/02/2019 21:42הגב לתגובה זוחבל
- 8.תודה רבה כתבה מצויינת (ל"ת)עמית 21/02/2019 18:34הגב לתגובה זו
- 7.יוסי 21/02/2019 18:07הגב לתגובה זוחשש מתאונות ובעיקר מהשתלטות של האקרים וגופים עוינים על מכוניות
- והיכן קראת שהמכונית האוטונומית תגיע לכביש בקרוב? (ל"ת)שלמה גרינברג 22/02/2019 16:53הגב לתגובה זו
- מומחה לקנוניות 23/02/2019 11:14"8% מהמכוניות ב-2025 יהיו אוטונומיות. האם טסלה היא ההשקעה הטובה ביותר בתחום?" עד כמה שאני יודע 6 שנים זה קרוב.
- 6.שכחתי לציין 21/02/2019 15:46הגב לתגובה זומניה בבורסת פריז(cac).....ולפני שבוע מניה בבורסת גרמניה(dax) וכו'
- ומה השאלה? (ל"ת)שלמה גרינברג 22/02/2019 16:54הגב לתגובה זו
- 5.לרון 21/02/2019 15:39הגב לתגובה זועל אדם המכיר בורסה אחת בלבד.... העולם היום גלובלי אם לא שמתם לב...
- גרי 22/02/2019 20:15הגב לתגובה זווזה גם לא מעניין אף אחד. בבקשה תפסיק להגיב סתם.
- 4.לרון 21/02/2019 15:25הגב לתגובה זומכירות טסלה ירדו עוד בעולם ממותן גם החלק הסיני.לטסלה מכוניות יקרות גם הזולות,כ"כ לא נוח לגבי נקודות הטעינה שהן מיוחדות בעליל.גם דניאל בירנבוים מסודה סטרים העדיף למכור לפפסי כי לא נוח הענין עם הסודה הביתית פפסי קנתה בראייה לטווח ארוך!
- 3.דינו 21/02/2019 13:37הגב לתגובה זותודה על כתבה מעניינת מאד שלמה. בנוגע לאפשרות 3 שהצגת בה האם לדעתך יש מקום להשתלבותה של טאואר במרכיבי תעשייה זו.תודה
- שלמה גרינברג 21/02/2019 15:31הגב לתגובה זואתה תצטרך להבין יותר את מבנה התעשייה כולה, מלמטה ועד למעלה. למשל, טאור מפתחת ומייצרת חיישני תמונה (image sensors) שקולטים דימויים ותמונות עבור מגוון תעשיות ביניהן תעשיית הרכב. החיישנים הללו הם חלק ממערכות שנכנסות לרכב, לטלפון חכם וכו "הבעיה" היא שמדובר בחברה קטנה מאוד שמספקת חלקים זעירים ביותר מהמערכות, חלקים שהם למעשה נמכרים כקומודיטיס. לא הייתי מנסה "לרכב" על TSEM כרכב לתעשיית המכונית החשמלית, רק כחלק מסל מוליכים
- 2.דגן 21/02/2019 12:43הגב לתגובה זומפלאפון ועד למקררים, עבור ברכבים.
- 1.משה 21/02/2019 11:57הגב לתגובה זויופי של כתבה. שאלה ברשותך. טענת באחת הכתבות הקודמות שהדוחות בעונה האחרונה מצויינים. בראיון השבוע אומר אלכס זבז'ינסקי ש"...עונת הדוחות לא הייתה כל כך טובה..." (מן הסתם התבטאות עדינה). ברור שכל אחד ודעתו הוא, אולם אי אפשר להתעלם מהפער העצום שבין הדעות של שני אנשי מקצוע. מניין נובע פער זה לדעתך ?
- שלמה גרינברג 21/02/2019 13:17הגב לתגובה זואיני יודע מי האיש אבל הרי לך הסיכום האחרון מתחילת השבוע: Earnings Scorecard: For Q4 2018 (with 79% of the companies in the S&P 500 reporting actual results for the quarter), 70% of S&P 500 companies have reported a positive EPS surprise and 62% have reported a positive revenue surprise. Earnings Growth: For Q4 2018, the blended earnings growth rate for the S&P 500 is 13.1%. הדוחות שברו את כול הציפיות עד כה
- משה 21/02/2019 14:08האיש הוא כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב-דש בריאיון עם עדי ברזילי באתר ביזפורטל ,בו מפורסמים גם כתבותיך, שפורסם השבוע ב-20.2. קראתי את הנתונים שהעלית ואני מתקשה לראות או להבין אותם...אם כי ברור לי שרמת הידע שלי נמוכה משל הכותבים...מאידך גם אין לי שום אינטרס בשוק עולה או יורד.