אלו קווי התחבורה הציבורית הגרועים ביותר בישראל
רק אל תעלו על קו 15 בירושלים, או על קו 480 שמפנק בזמני המתנה ותורים ארוכים. נוסעי הרכבת מתלוננים על ביטולים ושינויים פתאומיים בלוחות הזמנים
אלפי תלונות של נוסעים שהגיעו למוקד ארגון צרכני התחברוה הציבורית - 15 דקות, במחצית השנייה של שנת 2018, חושפים את קווי התחבורה הציבורית הגרועים בישראל: במקום הראשון בדירוג הקווים ההגרועים נמצא קו 15 הירושלמי, למקום השני המפוקפק הגיע קו 480 בין ירושלים לתל אביב ובמקום השלישי קו 82 המחבר בין פתח תקווה לתל אביב. על שלושת הקווים אלו התקבלו כמויות חריגות של תלונות נוסעים על צפיפות, איחורים ואי עמידה בלוחות הזמנים. החדשות הטובות, במשרד התחבורה משתדלים ללמוד את התלונות ולשפר את השירות.
קו 15 בירושלים היה הסיוט הכי גדול של הנוסעים ב-2018
במהלך כל שנת 2018 התקבלו במוקד פניות הציבור של ארגון 15 דקות כ-7,200 תלונות על ליקויים בשירותי התחבורה הציבורית. הקו המוביל ברשימה, קו 15, מחבר בין אזור התעסוקה תלפיות, דרך שכונת הקטמונים במסלול ישיר אל התחנה המרכזית ותחנת הרכבת החדשה בירושלים. מהתלונות עולה כי הקו עמוס וצפוף באופן תמידי, וכי שעות היציאה שלו מתחנה המרכזית בעיר אינן אמינות והוא מאחר באופן קבוע.
קו 15 בירושלים, לפחות אפשר להחזיק כדי לא ליפול. מקור: ארגון 15 דקות
הקו השני הכי גרוע, קו 480 הינו קו ישיר בין מסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים, אשר זוכה לתלונות רבות על זמני המתנה ותורים ארוכים בעלייה לאוטובוס - הן בירושלים והן בתל אביב - ותדירות נמוכה ביחס לביקוש הגבוה.
הקו השלישי בדירוג, הוא קו 82 המחבר בין פתח תקווה לתל אביב. הנוסעים מתלוננים על אי ביצוע נסיעות ועל איחורים באופן קבוע ומבקשים אוטובוסים מפרקיים. הקווים המדווחים הם עתירי נוסעים וזוכים לביקוש גבוה.
מקור: דו"ח ביקורת הציבור - סיכום שנת 2018 של 15 דקות - ארגון צרכני התחבורה הציבורית (קישור לדו"ח המלא).
רכבת ישראל: ביטולים בלתי צפויים ושינויים פתאומיים בלוחות הזמנים
גם קווי הרכבת בישראל זוכים בריבוי תלונות. הנוסעים מתלוננים על ביטולים בלתי צפויים, שינויים בלוחות הזמנים וחוסר עדכון מצד הרכבת על התקלות, לא באתר ולא באפליקציה. קו רעננה מערב-תל אביב נמצא בראש הרשימה, אחריו קו נהריה-חיפה-תל אביב שקרונות ממנו הוסטו לטובת הרכבת המהירה לירושלים, ובמקום השלישי קו נתניה תל אביב. הקו המהיר החדש לירושלים מככב במקום החמישי.
במשרד התחבורה משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים
לדברי מנהלת מוקד פניות הציבור של 15 דקות יערה צעירי: ״הבעיות המרכזיות בשנת 2018 ממשיכות להיות אי עמידה בלוחות הזמנים והיצע נמוך ביחס לביקוש. יש לציין לטובה את תגובת המפעילים ומשרד התחבורה לפרסום הדו"חות. הם משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים ולשפר את השירות בהתאם. כך קווים רבים שדורגו במקומות גרועים במחצית הראשונה של 2018 זכו לתוספות שירות והיקף התלונות עליהם ירד באופן דרמטי״.
"הציבור צמא לפתרונות של תחבורה ציבורית מהירה ותדירה"
מנכ״ל 15 דקות גיל יעקב: ״תוצאות משבר התחבורה הציבורית הם פקקי הענק בהגעה למוקדי התעסוקה בישראל, דיווחי הציבור מוכיחים כי הציבור צמא לפתרונות של תחבורה ציבורית מהירה ותדירה, שתיסע בנתיבי תחבורה ציבורית ותעקוף את הפקקים. חוסר האמינות וזמני הנסיעה הארוכים בתחבורה הציבורית - דוחקים את נהגי הרכב הפרטי אל הכבישים ואל הפקקים ההולכים ומתארכים. משבר התחבורה בישראל פוגע בכל אזרחי ישראל - החל מיוקר המחיה ועד לאיכות החיים של ילדינו. לצערנו אף מפלגה לא הציגה תכנית תחבורתית רצינית לפתרון מיידי של המשבר בו היא מתחייבת להשקיע בתשתיות התחבורה הציבורית, לקדם במהירות נת״צים עירוניים ובין עירוניים, ליצור קווים מהירים לאזורי התעסוקה ולהשקיע בתשתיות הרכבת״.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.קו 15 הוא לא יוזמה שלכם? (ל"ת)עידן 11/03/2019 15:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.איזה תחבורה ציבורית ואיזה נעליים 2 אפסים שרק מצטלמיםתום 10/03/2019 10:59הגב לתגובה זו1 0כל התחבורה קורסת כי מחפשים רק להקים בלי שכל כדי להצטלם עכשיו הקדנציה הזו שום חשיבה לטווח הארוך רק רכבת תחתית מתחת לכל גוש דן כולל רחובות נס ציונה ראשון פתח תקוה בני ברק כפר סבא רעננה גבעתיים גבעת שמואל תל אביב רמת גן בת ים רק רכבת כזו תוריד את מספר כלי הרכב ב 80% ותפטור את כל בעיית התחבורה במרכזסגור