הברקזיט הוא כמו חג המולד עבור חברות השכרת משאיות באירופה
עבור היזם הספרדי איניגו חואנטגיו (Inigo Juantegui), חששות מהברקזיט הגבירו את הביקוש למוצרי החברה שלו לרמות שנרשמות בדרך כלל רק בתקופות שיא של קניות כגון חג המולד.
הסטראט-אפ שלו, OnTruck, מאפשר לחברות לשכור קיבולת הובלה לתקופות קצרות מציי רכב שנשאר להם מקום פנוי במשאיות. לקראת מה שהולך להיות יציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, זה בדיוק מה שעסקים בבריטניה עושים כעת, כאשר הם ממהרים לאגור מלאי, אומר חואנטגיו.
"אנחנו רואים עלייה גדולה בפעילות, ובמקרים מסוימים הביקוש כפול מהרגיל", אמר חואנטגיו, מנכ"ל OnTruck בראיון, "בהתבסס על שיחות שלי עם לקוחותינו, אנחנו מאמינים שזה קשור לאחסון מלאי לקראת הברקזיט".
התוכנה של OnTruck מפנה חברות שצריכות לשנע מוצרים, למשאיות בעלות שטח פנוי. המודל דומה למודל של אובר (Uber Technologies). חברת המשלוחים איננה מפעילה ציי רכב משלה, אלא מקשרת ציי רכב ללקוחות המבקשים לשנע סחורות.
גם ב-Uber זיהו את ההזדמנות: החברה כבר הודיעה על כוונתה להרחיב את שירות המשלוחים שלה לאירופה.
לקראת המועד המקורי של ה-29 במרץ אשר נקבע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, החלו חברות לחשוש שאם הממשלות לא יגיעו להסכם המסדיר את היציאה, יהיו הפרעות מהותיות במעברי הגבול בין בריטניה ואירופה. בין החברות שהכריזו על תוכניות לאגור מלאי נמנות Associated British Foods ו- Rolls Royce, וראש עיריית לונדון סאדיק חאן (Sadiq Khan) אמר כי הוא מודאג גם מהפרעות באספקת תרופות חיוניות.
"מצבים מתוחים כאלה גורמים לחברות להגדיל את המלאי שלהן, כי הן לא בטוחות מה יהיה מחר", אמר בראיון מקסים לגארדז (Maxime Legardez), מייסד Everoad הצרפתית, מתחרה של OnTruck. "זה קורה כאשר יש שביתות רכבות, ואנחנו ראינו את זה עם הברקזיט - בכל אופן, המתח הזה עושה טוב לעסקים שלנו".
OnTruck מתמקדת בהבולות לטווח קצר, ופועלת ברדיוס של 200 ק"מ מסביב לערים כגון ברצלונה, מדריד, פריז ולונדון, בעוד ששירות המשלוחים של Uber מתמקד בהובלות לטווחים ארוכים יותר. Everoad פועלת בשני התחומים, ומציעה משלוחים חוצי גבולות עבור לקוחות כגון Procter & Gamble ,Nestle, ו-Schneider Electric.
החברות האירופיות יש מספר מממנים בולטים. OnTruck קיבלה השקעות מקרנות ההשקעה Atomico ,Cathay Capital ויצרנית הנפט Total. מנכ"ל Apple לשעבר, טוני פאדל (Tony Fadell), וטייקון התקשורת הצרפתי חאווייר ניל (Xavier Niel), סייעו במימון Everoad.
כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה