בשורה טובה לנוסעים באוטובוס מכיוון ראשל"צ לתל אביב
בשורה טובה לנוסעי התחבורה הציבורית מכיוון דרום לתל אביב. משרד התחבורה דיווח היום (ג') כי חברת נתיבי איילון ועיריית תל אביב-יפו, פתחו לתנועה שני נתיבי תחבורה ציבורית חדשים במרכז תל אביב. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להקל על נוסעי התחבורה הציבורית ולקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים.
מדובר בשני נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) חדשים, שהוכשרו ברחוב לבון ובדרך בן צבי במרכז תל אביב, באורך של קילומטר וחצי לכל כיוון. הנת"צים ישרתו את האוטובוסים מתל אביב-יפו, חולון, אזור וראשון לציון, ויקלו על הכניסות והיציאות של התחבורה הציבורית לתל אביב-יפו, בעיקר בשעות העומס.
הנתיבים החדשים, ישמשו כנת"צים בשעות השיא, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 06:00 ל-10:00 בבוקר ובין השעות 17:00-14:00 אחר הצהרים. בנתיבים יתאפשר מעבר מהיר של עשרות אוטובוסים בשעות השיא, בבוקר ואחר הצהרים, שיקלו על נוסעי התחבורה הציבורית את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב-יפו ובתוך העיר.
במסגרת תכניתו של השר כץ, יסללו בתל אביב-יפו, בשלוש השנים הקרובות כ-40 קילומטרים של נת"צים בצירי תנועה מרכזיים וכן 12 קילומטרים נוספים של שבילי אופניים. לאחרונה שודרג מערך קווי התחבורה הציבורית בעיר, במסגרתו התווספו 10 קווים חדשים, שופרה התדירות בקווים קיימים וקוצרו מסלולי הנסיעה. בהמשך צפוי שדרוג נוסף, שיכלול תוספת של קווים חדשים ותגבור של קווים קיימים נוספים.
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדמים בימים אלה הקמת 160 קילומטרים של נת"צים, ב-17 עיריות במטרופולין תל אביב. זאת, במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" שנועד ליצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה הציבורית. לדברי השר כץ, הקמת הנת"צים נועדה לתת יתרון משמעותי לאוטובוסים ולכלי רכב ציבוריים, לעומת הרכב הפרטי. "התוכנית מהווה אלטרנטיבה משמעותית לנוסע, וצפויה להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית", הוסיף השר כץ.
במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" יסללו עשרות נת"צים בתל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק, הרצליה, כפר סבא, ראשון לציון, רעננה, אור יהודה, רמת השרון, גבעתיים, פתח תקוה, חולון, בת ים, הוד השרון, קרית אונו, רמלה ולוד. ב-11 מתוך 17 הערים, כבר החלו העבודות להקמת הנת"צים החדשים.
פרויקט מהיר לעיר, שעלותו נאמדת בכ-3 וחצי מיליארד שקלים, כולל בין השאר יצירת רשת נתיבי העדפה ייעודיים לאוטובוסים, העדפה לאוטובוסים ברמזורים, שיפור סביבת התחנות, קיצור זמן שהיית האוטובוס בתחנה, אכיפת הנסיעה בנתיבים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שיפור התשתיות להולכי רגל ורוכבי אופניים, שיפורים בטיחותיים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.לא סללו לנת"צ נתיב חדש. לקחו נתיב אחד מתוך השניים שהיו. (ל"ת)דפקו את הנהגים בלבון 12/04/2019 01:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.נתצ (ל"ת)חיים 04/04/2019 14:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.גאונים אחרי שבתמונה את הכבישים והפכו אותם למגרשי חניי (ל"ת)גור 03/04/2019 17:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.איזה גאוניםואווו 02/04/2019 23:50הגב לתגובה זו0 0ממש המח היהודי. מדהים. אני נרגש. פתחו נתיב!! ואוווווווו יווהווווווו ואווווו איזה יופי. כל הכבוד מרגששששש ישששש תודה רבה איזה מזל שיש אנשים כאלה חכמים שמנהלים את המדינה ואווווווווו ישש תודההההההההההסגור
-
4.ישראל כץלרון 02/04/2019 21:45הגב לתגובה זו1 1שר תחבורה מרשים ולענין.לא קל לפתור סחבת של שנים בזמן קצר.,אני מקווה שימשיך בתפקידו הלא קל!סגור
- טען עוד
-
3.עיתוי מוזריורם גלילי 02/04/2019 21:20הגב לתגובה זו1 2למה עכשיו נזכר כץ? איפה היו הקניות האלה ולמה לא שמענו עד היום? כלכלת בחירות השר כץ?סגור
-
שמאל.מריר.בכיין.חולניישראל 03/04/2019 07:48הגב לתגובה זו1 3ארגוני השמאל מרושעים.נקודה.ולא יהודיםסגור
-
2.תגובההרן זיק פשקובסקי 02/04/2019 18:11הגב לתגובה זו0 0??סגור
-
1.בשביל זה רק ליכוד (ל"ת)חזי 02/04/2019 17:18הגב לתגובה זו4 5סגור
-
אתה צוחק או מדבר ברצינות חח רק רכבת תחתית מתחת לכל גושתום 02/04/2019 19:33הגב לתגובה זו2 1דן מה שיפתור הפקקים שרק יחמירו עם השנים והשר שלך וראש הממשלה שלך אשמים בגרירת רגליים ובסלילת כבישים ובניית מחלפים שרק פוקקים הכל במקום להשקיע את כל הכסף ברכבות תחתיותסגור
-
לא מספיקים כל המגדלים שיקרסו ברעידת אדמהלרון 03/04/2019 13:22הגב לתגובה זו0 1צריך להוסיף גם אין ספור רכבות תחתיות שעוד לפני רעידה יוצפו במים מהאילון כמו שקרה כבר במנהרות הכרמל? אין פתרונות קסם במדינה שלאורכה השבר הסורי- אפריקאי!סגור