דלתא: המכירות עלו, אבל הרווח נחתך ב-59% ברבעון הראשון של 2019
חברת דלתא דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019, עם עלייה של 9% במכירות, מנגד לירידה של 59% ברווח הנקי, אשר נבעה בעיקר מקיטון ברווח התפעולי ומגידול בהוצאות המימון. מנכ"ל דלתא: "התוצאות ברבעון הושפעו מפיחות של האירו והשקל מול הדולר וכן מהסטה של עונת החגים".
המכירות ברבעון הראשון של דלתא 2019 עלו ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-365 מיליון דולר לעומת כ-334 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות משקף צמיחה במרבית תחומי הפעילות וכמו כן נובע מאיחוד Eminence.
מנגד לעליות במכירות רשמה החברה ירידה חדה של כ-59% ברווח הנקי של החברה שהסתכם בכ-3 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-7.4 מיליון דולר ברבעוון הראשון של שנת 2018. הסיבה לירידה החדה ברווח הנקי של דלתא נובעת מקיטון של כ-25% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-10.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019 לעומת כ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ומגידול של כ-58% בהוצאות המימון אשר הסתכמו בכ-7.8 מיליון דולר לעומת כ-5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-130.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019 ורשם גידול של כ-3% בהשוואה לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-126 מיליון דולר.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
מנכ"ל דלתא גליל תעשיות, אייזק דבח: "אנו מסכמים רבעון עם גידול של 9% במכירות ושיפור משמעותי בתזרים המזומנים; עם זאת, התוצאות ברבעון הושפעו מפיחות של האירו והשקל מול הדולר וכן מהסטה של עונת החגים לרבעון השני של השנה. עדיין, אנו נהנים מהמודל העסקי המבוזר שלנו אשר מתבטא במגוון רחב של תחומי פעילות, קטגוריות מוצרים, ונוכחות גלובלית רחבה המאפשר לנו להמשיך ולצמוח בצורה מאוזנת. בראייה קדימה אנו נשארים מחויבים להשקיע משאבים במוצרים חדשים להשאת ערך ארוך טווח לבעלי המניות שלנו. עם מאזן איתן יש לנו את המשאבים הדרושים להמשיך ולהשקיע בחדשנות ולצמוח - הן אורגנית והן באמצעות רכישות".