הסוף לשיטת מצליח של יצרני המזון? מקטינים מוצר ומשאירים את המחיר

הנחיה חדשה של הרשות להגנת הצרכן תחייב גילוי ברור של השינוי בגודל המוצרים על גבי האריזה. שר הכלכלה: "תופעה מכוערת להעלאת מחירים בדלת האחורית"

 | 
telegram
(3)

לא מעט צרכנים מתקשים להבחין בהקטנת תכולה של מוצר ומשלמים על כך ביוקר. לפיכך, ובהתאם להתגברות תופעת הקטנת המוצרים, הממונה על הרשות להגנת הצרכן מפיץ היום (ג') הנחיה חדשה בנושא המחייבת גילוי ברור של השינוי בגודל המוצר בחזית ובאופן בולט - ולמשך חצי שנה לפחות ממועד שיווק המוצר המוקטן. 

"הצרכן אינו מודע מספיק להקטנת האריזה, ועלול לספוג את העלייה המעשית במחיר המוצר. העלאת המודעות של הצרכן לעצם ההקטנה תסייע לצרכן לבצע שיקול מחושב לגבי קניית המוצר, פעולה שתתרום להורדת יוקר המחיה", ציין עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות.

ההנחיה מהווה עדכון להנחיה משנת 2006 ותיכנס לתוקפה תוך שלושה חודשים. הפעם, מושם הדגש על מיקום הסימון על גבי המוצר באופן שהצרכן יוכל לראותו בקלות: "קיימת חשיבות כי ההבלטה תהיה מיוחדת והיא תופיע בחזית האריזה, זו שנהוג להציבה במדף לכיוון עיני הצרכן או על תווית שצמודה למוצר". 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לגבי תקופת הגילוי של המוצר המוקטן, ההוראה קובעת כי אם בשלב מסוים מתחיל יצרן או יבואן לשווק את המוצר לקמעונאים נוספים, יחול הגילוי במשך תקופה של שנה החל מתחילת השיווק לכלל הקמעונאים.

בהתייחס לתוכן הגילוי, קובעת ההנחיה כי במצב שבו תכולת המוצר מוקטנת אך האריזה אינה משתנה מהותית, יש לציין את דבר ההקטנה על גבי האריזה ולהדגיש כי הכמות הוקטנה תוך ציון של שיעור ההקטנה. כמו כן, נאסר השימוש במונח "חדש" שעלול להטעות את הצרכן כאילו מדובר במוצר חדש בשוק.

עוד בהקשר זה, צוין כי ככל שהמוצר המוקטן החליף מוצר, מוצר הייחוס לפיו תוגדר ההקטנה הוא המוצר שיצא מהשוק או עומד לצאת מהשוק. ככל שהמוצר המוקטן נוסף לסדרת מוצרים המשווקים בכמויות גדולות יותר, מוצר הייחוס הוא המוצר בעל הכמות הקרובה מעל ששווקה במהלך תקופה של לפחות חצי שנה.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: ​"השיטה של הקטנת הכמות והעלאת המחיר האפקטיבי של המוצר היא תופעה מכוערת שהחברות אימצו לעצמן כדי להעלות מחירים בדלת האחורית ויש לעקור אותה מן השורש. האחריות תועבר אל היצרניות".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סלטים
    איציק 22/05/2019 04:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם האריזות של הסלטים כמו חומוס, טחינה, חצילים.... היו של חצי קילו, בשלב מסויים הם קטנו ל 400 גרם, ולאחרונה שטראוס הוציאה סדרה של 330 גרם..... עדיף כבר שתעלו מחירים במקום הקטנת האריזות
    סגור
  • עדיף צבר תקנה יש להם גם קילו
    צבר 22/05/2019 20:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטראוס זה מונפול כמעט בהכל
    סגור
  • 1.
    עכשיו רק התעוררתם
    דיעה 21/05/2019 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הבקשה הכי צינית שקראתי עליה יותר מ 5 שנים מקטינים מוצרים וכאשר כבר אין יותר ממה להקטין או לדלל נזכרתם?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות