נישה חדשה לניהול דאטה מרכזת עניין בוול סטריט

עסקת HPE-CRAY במוקד. ההתקדמות הטכנולוגית ממשיכה ודוחפת כעת פרויקטים ענקיים רוויי דאטה ומייצרת צורך חדש לפיתוח מחשבי על. במה מעניין להשקיע?

 | 

בשבוע הבא נכתוב על תעשיית החלל שמומחים ועתידנים רבים חוזים שבמהלך 15-20 השנים הבאות תרבע עצמה לרמת הכנסות של כ-1.1 טריליון דולרים. חלק ממימוש הפריחה הזו קשור גם בעסקת HPE-CRAY שנחתמה בשבוע שעבר ושעליה ועל סקטור מחשבי העל אנחנו כותבים היום.

מה שיותר מעניין הוא שמחקר שקיבלנו מחברים במורגן סטנלי קובע שהמרוויחות הגדולות מפריחת התעשייה הזו צפויות להיות מניות ה-FAANG דווקא ואפל בראשן. על כך תקראו בכתבה. את המחקר במורגן (שלראשונה יצא בסוף 2017 ועודכן לאחרונה) הכינה קבוצה בראשות האנליסט אדם ג'ונאס שקנה לעצמו שם בתחום ומסתבר שהגיע לנושא דווקא מתעשיית הרכב, שם קנה לעצמו שם בעבודות שעשה על תעשיית הרכב האירופית ועל TSLA. דרך מחקריו על טסלה הגיע ל-SpaceX ומשם לתעשיית החלל. הוא מוביל קבוצה של 11 אנליסטים שעוקבת אחרי התעשייה.

זה האנליסט שבתחילת השבוע הזהיר מהאפשרות שהמניה, תחת התפתחויות מסוימות, עלולה לרדת עד 10 דולר. ג'ונאס מלווה את TSLA עוד מימי היווסדה. בזמנו, ב-2012, כש-TSLA התנדנדה סביב ה-26-8 דולר, יצא בסקירה שקבעה שהמניה, תוך שנה, תעבור 70 דולר ועם הזמן תגיע הרבה מעבר לכך וזה קרה. מה קורה כעת? בגדול הוא חושש מהעובדה שטסלה "גדלה מהר מידי ולממדים גדולים מידי שבסביבה העסקית הנוכחית היא עלולה להתדרדר". ל-10 דולר? למה? כי לדעתו נוצרת סביבה עסקית עוינת לחברה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

צד הקמעונאות של שוק המכוניות החשמליות מחוץ לסין "יותר מרווי", הביקושים בירידה ועם סין עצמה ישנן כידוע בעיות. עובדה זו לצד היחס שבין החוב של החברה לערכה בשוק (הוא מעריך שבסוף הרבעון יגיעו החובות ל 13.3 מיליארד לעומת ערך חברה של 35 מיליארד) מטרידה אותו ולראייה אגרות החוב של החברה שיורדות אכן מאותתות על כך.

לגבי ערך החברה אין לנו ויכוח עם ג'ונאס, כתבנו זאת, אבל לגבי ה-10 דולר דווקא כן. נכון, "הסביבה" נעשתה קשה בהרבה משהייתה ולא רק בגלל סין כמו בשל התחרות שגוברת  אבל TSLA זה יותר מהמכונית החשמלית אז לא נראה לנו. השבוע אגב יצא מחקר של Baird שנתן המלצת קניה דווקא, נחיה ונראה. ג'ונאס אגב יעבוד כעת מול מאסק גם בתעשיית החלל, שם הוא מאוד נלהב מ-SpaceX. הקונצנזוס לגבי מחירי המטרה של TSLA (של 36 האנליסטים שמכסים) עד להודעתו של ג'ונאס, היה בין 97 ל-391 דולרים, מעניין לעקוב.

למה קונה Hewlett Packard Enterprise את Cray Inc?
חברת Cray נולדה במוחו הגאוני של המהנדס האמריקאי סיימור קריי בשנת 1950. קריי חזה את הצורך שעומד להתפתח למחשבי על כתוצאה מהתפתחות והתקדמות של מהפכה טכנולוגית שתשנה את מבנה ודרך הפעילות של הכלכלה ושתזדקק למחשבי-על. הוא הקים לכן מעבדה לעיצוב מחשב-על בסיאטל ובמשך 22 שנים נלחם לשכנע את העולם בצורך במחשבי על כשבדרך הוביל ייצור של מספר מחשבים שלמעשה היוו את הבסיס לשימוש במחשבי-על כיום.

ההצלחה הגדולה שלו הייתה סדרת מחשבי ה-CDC שפיתח ביחד עם ענקית המחשוב דאז Control Data Corporation, שהגיעו לשוק בשנות ה-70. קריי לא היה לבד "במערכה". בשנת 1955 פנתה מעבדת ה-Los Alamos National Laboratory (שנוסדה במהלך מלחמת העולם השנייה על מנת לפתח נשק גרעיני תחת "פרויקט מנהטן") לחברת IBM וביקשה ממנה לפתח מחשב-על שיפעל במהירות הגדולה פי 100 מכל מחשב שהיה קיים. משכך, הכחולה הגדולה פיתחה עבורם את ה-IBM 7950 ששימש לצורך ניתוחי הצפנה (קריפטואנליזה) במהלך המלחמה הקרה.

קריי נהרג בתאונת דרכים ב-1995 והוא מכונה "the father of supercomputing" כאשר השם Cray Inc. הפך נרדף ל"מחשבי-על" (אפילו יותר מ-IBM ו-DELL שבפועל הובילו ומובילות בתחום). לאחר מותו נרכשה החברה על ידי סיליקון גרפיקס ולאחר מכן נמכרה לחברת מחשבים ציבורית בסיאטל בשם Tera שאימצה לעצמה את השם .Cray Inc ואת הסימול CRAY.

למרות המודעות בוול סטריט, המניה מאכזבת את המשקיעים
מה שלמעשה התחיל את "ההזדהות" בוול סטריט למחשבי העל היה הספר "פארק היורה", שם נכתב שארבעה מחשבי-על של CRAY מסוג ה-Cray X-MP הם ששיחזרו את ה-DNA העתיק על מנת לייצר את כל אותם בעלי חיים מופלאים שכולנו ראינו בסרט שהוסרט לאחר הספר. למגינת ליבם של המשקיעים בחברה המודעות בוול סטריט לא עזרה למניה, שלהוציא מספר "קפיצות" לחלל בגלל תקוות שנכזבו (כמו ב-2007 כאשר המניה הגיעה לשיא של למעלה מ-60 דולרים), לא סיפקה את החלומות.

אחת הסיבות לכך הייתה העובדה שמחשבי-על לא הצליחו לעבור לשוק העסקי ונשארו בתחומי המחקר והביטחון. ההתקדמות הטכנולוגית במהלך המאה הנוכחית ובעיקר מאז 2008 (שנת ההצגה של הטלפון החכם), בתחומים כמו הרפואה (הביו טכנולוגית בעיקר), ההצפנה, מזג האוויר, התקשורת וה-IT, הובילה ליצירה של כמויות אדירות של דאטה. על מנת לנתח אותן ולבנות מודלים על פי הניתוחים עלה הצורך במחשבי-על, אבל הופעת הטלפון החכם והמעבדים החדשים שיכולות הטיפול שלהם בדאטה ייתרו למעשה את הצורך במחשבי-על ברוב הסקטורים של הכלכלה העסקית, לא אפשרה את שילוב המחשבים הללו לתוך הכלכלה האזרחית.

אמנם, ההתקדמות הטכנולוגית ממשיכה ודוחפת כעת פרויקטים ענקיים רוויי דאטה כמו תעשיית החלל, המכונית האוטונומית, הסייבר ועוד ומה שמעכב את ההתקדמות זה שוב הצורך ביכולות על לניהול הדאטה. טכנולוגיות הענן וה-IOT הן שבנו הגשר לחזרת מחשבי העל. הגישה כעת היא לפתח מחשבי על "ממוקדי סקטור". כלומר, המשך ההתקדמות בחקר החלבונים כדוגמה אחת יואט אם לא ייכנס לתמונה מחשב-על שייבנה במיוחד עבור התחום.

מהו בעצם מחשב-על?
חשוב להבין שההגדרה "מחשב-על" היא מונח יחסי לתקופה ומשתנה עם הזמן ועם המטרה עבורה נבנה המחשב. ההגדרה "מחשב-על" ניתנה בשנות החמישים של המאה שעברה, בזמן  הפרויקט של לוס אלאמוס. ההגדרה לפיכך משתנה מפעם לפעם לפי כוח החישוב ומהירות החישוב – כמה פעולות יכול המחשב לבצע בשנייה. לפענוח צפנים, בסביבת המחשבים שהייתה קיימת בשנות ה-50, נזקקו הגופים הביטחוניים למחשב-על כיוון שהמחשבים והמעבדים הקיימים לא היו מסוגלים לטפל בכמויות הדאטה.

היום כל אייפון יכול לבצע את העבודה שביצעו מחשבי העל באלאמוס. הבעיות העיקריות שליוו את התקדמות המחשבים הללו (ולמעשה מנעו שימוש בהם בתחומים אזרחיים) היו בעיקר עלויות ההקמה, צריכת האנרגיה של מחשבים אלו, החום שנוצר כתוצאה מהפעילות וגם חסמים טכנולוגיים. הבעיות הללו קיימות גם היום אבל "משקלן" בהחלטות ההשקעה בפרויקטים של מחשבי-על, אם בגלל סוגי המעבדים, היכולות לשמר אנרגיה ועיצוב השבבים המעורבים, קטן משמעותית עם הזמן.

טכנולוגיות הענן סוללות את הדרך לשימוש עסקי
המצב חזר למעשה למה שהיה כאשר נוצר הצורך בפיתוח מחשב-על בשנות ה-50 עבור ההצפנות. הפעם מדובר בכמה תחומים מובילים כמו הדמיית חלבונים, מחקר גנטי, מחקרי אקלים, אבטחת מידע, לוחמה בטרור ואפילו השקת המכונית האוטונומית והעיר החכמה שכדי להתקדם בהם דרושות יכולות מחשוב שרק מחשבי-על מסוגלים לספק ואין ספק שפריצות הדרך של טכנולוגיות הענן, ה-IOT וה-AI כאמור הן למעשה שפתחו את השער לשימוש עסקי.

בשבוע שעבר למשל הודיע משרד האנרגיה של ארה"ב שבחר בחברת Cray ובמעבדות היוקרה Oak Ridge National להוביל פרויקט לפיתוח מחשב העל המהיר בעולם שיעסוק בבעיות אקלים. המשרד ישקיע בתכנית 600 מיליון דולרים. המחשב הזה יוכל לבצע 1.5 קווינטיליון חישובים (1 פלוס 18 אפסים) בשנייה. המחשב יהיה המהיר בעולם, פי 50 מזה שקיים היום.

ב-Hewlett Packard Enterprise (סימול: HPE), אחת מחברות הפאר של המו"פ והחדשנות האמריקאית החליטו כנראה שתכניותיו של טראמפ לשדרוג כלכלתה ועצמתה הצבאית של ארה"ב פותחות סוף סוף את הדלת לתהליך ההתמזגות של "מחשב העל" לכלכלת המיינסטרים. לפי HPE הרכישה נעשית "על מנת לגבות אנליזות עסקיות של דאטא עבור חברות גדולות" ותתמקד בתת נישה החדשה שנקראת HPBC (ראו בהמשך).

"את הנישה הזו ברצוננו להוביל", אמר המנכ"ל אנטוניו נרי. אין שום ספק ש-HPE היא הסנונית הראשונה למהלך כזה, אנחנו רואים סדרה של מהלכים דומים מצד ענקיות ביו רפואיות, ענקיות תשתיות טכנולוגיה ואפליקציות ושל חברות חקלאיות שעבורן חשיבות "הטיפול" באקלים גדולה.

הנישה החדשה שנוצרת נקראת High performance computing (ובקיצור: HPC). הנישה מתחלקת למעשה לשתי תת נישות: ה-High Performance Technical Computing (ובקיצור: HPTC) שתתמקד במדע והנדסה שבהם ישתמשו ממשלות, צבאות, סוכנויות הגנה, מערכות חינוך ומוסדות מחקר (כמו המחשב שמוביל את מאיץ החלקיקים LHC בשווייץ). הנישה השניה היא High Performance Business Computing (ובקיצור: HPBC) שתתמקד בעזרה להתקדמות של פרויקטים גדולים בתחומים שונים, פיתוח אפליקציות למשחקים, גילוי מעשי מרמה, שירותים פיננסיים, רפואה ועוד. נישות אלו, אליבא המומחים, שב-2018 גלגלו כ-6 מיליארד דולרים, יגיעו ב-2023 ל-57 מיליארד דולרים.

במה מעניין להשקיע?
זו, כרגיל, הבעיה הגדולה של המשקיע במאה ה-21, "איך לבחור את ההשקעה הנכונה?". חברת המחקר Technavio יצאה, בפברואר 2018 עם המחקר  global supercomputer market ולפי המחקר מדובר בתחום שמתחיל לצמוח. האיחוד האירופי הקצה, בשנה שעברה, מיליארד דולרים ב"התאמת מחשבי-על לצורכי הכלכלה".

עבורנו ובהכירנו את HPE, הרכישה לבדה מצדיקה השקעה והשאלה, "איך"?. כאשר מדברים על השקעה בחברה בודדת בתחום הבחירה הפופולרית ביותר היא בין החברות IBM, CRAY (כיום HPE), פוג'טסו (סימול: FJTSY) ו-DELL. לנו נראה שבין אלו, IBM ו-HPE הן המועדפות אלא שמחיר הכניסה הנוכחי אינו מקובל עלינו.

ישנה כמובן האפשרות שחברות כמו סיסקו ונוקיה, לבטח נבידיה ירוויחו מהתפתחות הנישה וכיוון שכל הפוטנציאליות בסלי טכנולוגיה כמו XLK או RYT עצתנו למשקיע הסולידי היא להתמקד באלו (לא למהר). CRAY אגב אינה כלולה בסלים הנ"ל, היא נמצאת בסל טכנולוגיות החומרה, ה-XTH. אבל היא תהיה חלק מ-HPE שכן מככבת בסלים.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(76):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    התיקון מגיע ראו הוזהרתם (ל"ת)
    ורמאלן 29/05/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עומד לעלות קצת?? (ל"ת)
    מה??? 02/06/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הוא כאן ומזמן. וזה ממש לא תיקון. זאת קריסה. (ל"ת)
    היי וולוולה 29/05/2019 22:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 21.
    לתזמן
    לרון 29/05/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה סה"כ ניסיון לקנות נמוך ברמת השוק או המניה ,גם באפט קנה bac במשבר בשער 5 והיום המניה בשער 28.
    סגור
  • באפט גמר את הקריירה מזמן..רק בארץ יש כמה מומחי על!!! (ל"ת)
    למר לרון 29/05/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • לבאפט אכן
    לרון 02/06/2019 21:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותרו 5 ש"ח לקולה היומית שלו!
    סגור
  • אם שמת לב
    לרון 29/05/2019 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דברתי על העבר לא על הווה,מה עוד שבאפט מינה אחרים לקנות עבורו,פעם כל פעולה שלו הזיזה שווקים ,היום פחות!
    סגור
  • 20.
    הלך עלינו. ניטחנו חזק חזק תגיד משהוא לעודד אחינו (ל"ת)
    לשלמה מומו חביבנו 28/05/2019 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • "הלך עלינו"?
    שלמה גרינברג 29/05/2019 08:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדד ה S&P נמצא % 5 משיא כול הזמנים, ממש הלך עלינו
    סגור
  • תודה "הירגעת " אותנו!! (ל"ת)
    לשלמה מומו אחינו 29/05/2019 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הטוקבקיסט לא הובן!
    לרון 29/05/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב המשקיעים אינם אלא סוחרים קצרי מועד וגבוהי סטיות תקן עם מחשבה שהשוק רק עולה,וגם כשהוא עולה המסוכנות יורדות ושם ההפסד לא בתעודת סל זו או אחרת או בסנופי.
    סגור
  • 19.
    מגזר הטבק והסיגריות
    גיא 28/05/2019 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יודע שכתבת לא מעט..משהו חדש ? כל המניות בתחום חוטפותהאם העישון באמת נחלש עד כדי כך?תודה
    סגור
  • אכן כתבתי לא מעט
    שלמה גרינברג 29/05/2019 08:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה פה? גן ילדים? סטטיסטיקה על העישון יש בשפע מדוע שלא תגולל לבד?
    סגור
  • 18.
    למגיב בתוך תגובה 7. קרא:
    אחניבעל 27/05/2019 13:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למתזמן או לא מתזמן..בכל מקרה קל מאד להיות היום מליונר בטח ברכוש כולל הכל וגם רק בתיק השקעות חוץ משער רכוש. אפשר גם להגיע להרבה מליונים..צריך לדעת איך לנווט את חייך וכמובן השקעותיך. אגב מליונר זה עד מחיארדר פחות 1 שקל או אחד דולר. מאחל אושר ועושר.
    סגור
  • הכתבה שהבאת ..ברמה מכובדת מאד ונתונים שחיוניים לדעת. (ל"ת)
    למר גרינברג 27/05/2019 20:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מיליונר זה עד מליארד(Billion)וגם:חוץ משאר רכוש.. (ל"ת)
    תיקון 27/05/2019 20:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תיזמון
    לרון 27/05/2019 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא קשור למיליונים,זו פשוט דרך התנהלות בשוק ההון או שלא.
    סגור
  • ובכל זאת..התייחסות הייתה לתגובת דוד ב7: אם אתה מתזמן>>>
    ללרון אחרונה 28/05/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מליונר.
    סגור
  • הינך פנסיונר של מה? האם השכלתך כלכלה או/ו ראיית חשבון? (ל"ת)
    המשך למר לרון 28/05/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כלכלה וחשבונאות זה א'
    לרון 29/05/2019 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בורסה זה ב'!
    סגור
  • ואפילו בניתוח מוח מסובך: >>>>>>>>>>>
    תיזמון המשך למר לרון 28/05/2019 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש את סדר הזמנים לבצוע סדרת פעולות לצורך הצלחת משימה..
    סגור
  • בניתוחים הדברים מתוכננים
    לרון 29/05/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בשוק ההון שם רמת אי הודאות גבוהה מאוד!
    סגור
  • 17.
    שלמה, מה דעתך על מניות הדשנים, ובפרט מניית ICL ? תודה (ל"ת)
    Sassi6 26/05/2019 02:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כתבתי, נא לגולל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/05/2019 10:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    גרינברג - ראית הכותרת הנל זה "השגשוג" הנפלא
    400 דולר 25/05/2019 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (ואני אומר - רובם דלפונים שמספרים לעצמם שהם "חיים את החלום האמריקאי") 40% מהאמריקאים יתקשו להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות של 400 דולר סקר הבנק הפדרלי מגלה כי למרות הצמיחה הכלכלית והירידה באבטלה, משפחות רבות בארה"ב עדיין נאבקות כדי לחסוך מעט כסף לגיל הפרישה או להוצאות בלתי צפויות בלומברג 24.05.2019 15:38
    סגור
  • שגשוג אם קיים הוא משקי
    לרון 29/05/2019 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואינו מחלחל לשכבות התחתונות אפילו בסקנדינביה שם עבדתי חמש שנים בצעירותי
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/05/2019 10:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    שלמה, מה דעתך העדכנית על RADA? תודה (ל"ת)
    משה 24/05/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה פספס את RADA
    יוסי 28/05/2019 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתייחס למה שחמק מהראדר שלו.
    סגור
  • מה בדיוק פספסתי? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/05/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • פספסת 300 אחוז רווח
    יוסי 28/05/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום לפני שלוש שנים המניה נסחרה ב 80 סנט. מדוע הפסקת לעקב אחרי החברה ? 2020 אמורה להיות שנת הפריצה.
    סגור
  • כפי שכבר כתבתי בעבר
    שלמה גרינברג 25/05/2019 09:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפסקתי לעקוב
    סגור
  • כתגובה כללית
    לרון 26/05/2019 02:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אכן פנסיונר,אוהב את שוק ההון ועוקב כל הזמן אחר הכל ביזפורטל cnn יאהו ועוד ועוד
    סגור
  • פנסיונר של מה ומאיזה גיל? אתה רואה חשבון או כלכלן? (ל"ת)
    למר לרון החכם הנחמד 27/05/2019 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • השוק יעיל
    אנונימי 25/05/2019 22:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.qualcomm.com/news/releases/2018/07/26/qualcomm-announces-termination-nxp-acquisition-and-board-authorization-30
    סגור
  • 14.
    שלמה גרינברג אני קורא רק את הטור שלך זו הסיבה היחידה
    ישראל 24/05/2019 14:54
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שאני נכנס לאתר ביזנספורטל !
    סגור
  • זהו
    לרון 26/05/2019 02:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששלמה ok,אך אני קורא ועוקב בהרבה אתרים!
    סגור
  • 13.
    insys
    דינו 24/05/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על הכתבה המעניינת שלמה. אשמח לקבלת דעתך אם יש עדיין תקוה להשתקמותה של insy לאחר המכה הקשה מאד שספגה בבית המשפט. תודה
    סגור
  • INSYS Therapeutics
    שלמה גרינברג 25/05/2019 09:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תסתכל על השתלשלות ההכנסות. חברה שיש לה 7.6 מיליון הכנסות ברבעון והפסד תפעולי ונקי של 48 ו 128 מיליון בהתאמה עם יתרת מזומן של כ 87 מיליון והוצאות משפטיות ענקיות שפועלת בתחום כ"כ תחרותי למה אפשר לצפות?
    סגור
  • 12.
    עסקת nvda mlnx מדהים שיש פער של 15 אחוז
    mlnx 24/05/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים שקיים עדיין פער של 13 עד 15 אחוז במחיר מניית מלאנוקס (המניה ב 110 דולר, העסקה ב 125 דולר במזומן). אני מעריך שהחשש העיקרי הוא שהסינים יפילו את העסקה - סתם כתרגיל כוח על מלחמת הסחר. Pursuant to the agreement, NVIDIA will acquire all of the issued and outstanding common shares of Mellanox for $125 per share in cash, representing a total enterprise value of approximately $6.9 billion.
    סגור
  • כנראה הבעיה ברווח
    לרון 26/05/2019 02:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלבד זאת אולי מתייחסים אליה כחברת אחזקות למרות שזה רק נכון חלקית וולטייר איזיצ'יפ
    סגור
  • כנראה הצדק אתך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 25/05/2019 09:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    לרון
    לרון 24/05/2019 11:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הבורסה מקדימה תמיד את הסייקל המעגל הכלכלי עם אנליסטים אינטרסנטיים ובלעדיהם!
    סגור
  • לרון - אם אפשר לגבי רשימת "ללא היסוס"
    ללא היסוס 25/05/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעבר ציינת על חברות מסויימות "ללא היסוס" - אני זוכר את ADBE NOC האם הם עדיין ברשימה ? יש חברות נוספות ? ללא היסוס עבורי אומר לארוב ולנסות לנצל תיקונים בשוק או לקנות בהדרגתיות בעיקר אחרי דוחות רבעוניים - ולא שאפשר לקנות אותם על עיוור.
    סגור
  • גם wwe
    לרון 26/05/2019 02:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנוהלת טוב אך קפצה גבוה מדי וכנראה לעת עתה מחיר של 75 נכון יותר מאשר 90.
    סגור
  • כח הכבידה תמיד משפיע לבסוף
    לרון 26/05/2019 02:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולם adbe noc מחזיקות לעת עתה ניתן לחשוב ללא המלצה גם על מניות כמו v ma chkp lmt אירבוס
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    ללא היסוס 27/05/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    התקדמות האנושית הטכנולוגית
    לרון 24/05/2019 04:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאז מגדל בבל יוצרת התקדמות בגדול אך עם אנושיות מצטמצמת אלימות גדלה ואכות מצד אחד ופחד מנגד,אני לאכ"כ מתלהבמן הקידמה שמסיגה אותנו אחור בממדים של טור הנדסי!
    סגור
  • 9.
    מתי סוף סוף
    לרון 24/05/2019 04:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יבוא הסוף להסתמכות על אנליסטים,הדבר מטעה את הציבור הרחב,לא buy side ולא sell side,מח האדם איננו כלי לחיזוי עתיד בשום צורה!!!
    סגור
  • הסוף הגיע, וקוראים לו תעודות סל.
    פאם 24/05/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • לא סוף ולא נעליים
    לרון 26/05/2019 02:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ת.סל למפחדים,בעוד שלאמיצים המלצתי ללא המלצה stock picking
    סגור
  • 8.
    לפני שאתה כותב על החלל
    לרון 24/05/2019 04:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רד לאדמה דבר עם עמיתך עמית טל ותודה סוף סוף שהירידות החדות כמו תמיד" חזו" מיתון שאכן אנו בדרך לשם!
    סגור
  • 7.
    האם המיתון בדרך?...כך לפי הערכות
    יוסי 24/05/2019 00:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואולי זה עוד הערכה שתתפוגג
    סגור
  • לפי ההערכות של מי? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 24/05/2019 14:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • לפי הכתבה של עמיתך
    לרון 25/05/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עמית טל המצטט את ihs markit ועוד אך ברור שכל זה ו האג"ח האמריקאי קטנים על שלמה גרינברג הענק!!!??!!??
    סגור
  • לא מיתון, אבלערימה של זעזועים.
    דגן 24/05/2019 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לשבת על קצת זהב, קצת שקליות והרבה מזומן:).
    סגור
  • אמנם זעזועים אך בעירבון מוגבל ביחס לעבר
    לרון 26/05/2019 03:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור המנהיגות המברברת שגם החליטה בצדק שמוטב לדבר מאשר להילחם!אני לא שמאלני ולא רובוט!
    סגור
  • האטה מיתון ומיתון עמוק
    לרון 25/05/2019 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוצרים בהדרגה ומי שלא מאמין לתחזיות השוק הנוצרות מוטב שילמד עוד כהנה וכהנה.
    סגור
  • הסייקל המעגל הבלעדי של הכלכלה
    לרון 24/05/2019 11:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צמיחה סופר צמיחה האטה מיתון מיתון עמוק עכשיו אנו בין האטה ושלב המיתון.
    סגור
  • תפסיק לקשקש ולתזמן את השוק
    ג'ס פלדר 24/05/2019 21:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהשוק יקר לשבת על זהב ומזומן.מתישהו תצדק, אין ספק. אבל דמיין כמה % הפסדת בשוק השורי הארוך ביותר בהיסטוריה (בעוד כחודש
    סגור
  • לא הפסדתי דבר כי אני בפנים ללונג-ראן.
    פאם 28/05/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וקשקשן קרא להורייך.
    סגור
  • אמנם לא מומלץ לטירונים
    לרון 25/05/2019 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך בהחלט גם ניתן לתזמן את השוק,לא מומלץ להיצמד כל הזמן לקלישאות עדיף "לפתוח את הראש"
    סגור
  • אם אתה מתזמן את השוק,אתה מליונר?! (ל"ת)
    דוד 25/05/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תבזבז את זמנך, המשך לתזמן (ל"ת)
    משה 25/05/2019 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ג'ונאס אמר שלטסלה יש בעיה של אשראי (ל"ת)
    יוסי 24/05/2019 00:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לשלמה - שווי שוק 33 מיליארד מינוס חוב
    דרומי 25/05/2019 23:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של 13 מליארד זאת אומרת שווי שוק של 22 מליארד, מה זה אומר למחיר המניה? ובנוסף האם עכשיו זה מחיר מעניין לכניסה או שעדיין מוקדם? תודה על תשובתך
    סגור
  • נכון, אבל
    שלמה גרינברג 24/05/2019 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא בעיה של השגת אשראי אלא של מבנה החוב מול המאזן כפי שכתבתי
    סגור
  • 5.
    TWTR
    אבנר 23/05/2019 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה, מה דעתך על טוויטר? המהפיכה התקשורתית שהחברה הזאת עשתה (לדעתי יותר מהפייסבוק) יכולה לשאת פירות גם בפן העסקי? נשיא אמריקאי שמנהל את יחסי החוץ של ארה"ב דרך הטוויטר זאת רק דוגמא, אבל בכלל עושה רושם שלקראת בחירות 2020, מלחמת הסחר עם סין, ובכלל כל התמורות הגיאופוליטיות היום בעולם, הטוויטר יהפוך לזירת קרב רצינית. מה אתה אומר?
    סגור
  • 4.
    nvda mlnx
    mlnx 23/05/2019 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם העסקה תתממש יש כון פוטנציאל לרווח של 13 עד 15 אחוז (רכישה ב 125 דולר למניה במזומן ) מדהים איזה פעם עצום עדיין קיים Pursuant to the agreement, NVIDIA will acquire all of the issued and outstanding common shares of Mellanox for $125 per share in cash, representing a total enterprise value of approximately $6.9 billion.
    סגור
  • 3.
    Veoneer ה ceo רכש מניות ב 50 דולר באוגוסט - היום 17
    סימול VNE 23/05/2019 19:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום המניה ב 17 דולר (ירידה של 66 אחוז) רכש מניות ב 2.5 מיליון דולר CEO Buys Shares in Veoneer September 5, 2018 STOCKHOLM, Sept. 5, 2018 /PRNewswire/ -- Veoneer, Inc. (NYSE: VNE and SSE: VNEsdb) today announced that Jan Carlson, Chairman, President and CEO, purchased Swedish Depository Receipts representing 50,000 shares of Veoneer common stock on August 30, 2018.
    סגור
  • אתה טועה
    שלמה גרינברג 24/05/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ב 2.7.2018 פוצלה מניית אוטוליב (ALV ) שעליה כתבתי בעבר, ובעלי המניות קבלו מניות VNE לפי 6.5 דולר למניה. חטט בגוגל ותקרא מה קרה.
    סגור
  • 2.
    תודה על הכתבה (ל"ת)
    גרי 23/05/2019 16:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    אמרתי לכם שהתיקון הגיע.. (ל"ת)
    קישטה 23/05/2019 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • זה ממש לא תיקון..זהו שינוי סידרי בראשית..קרא הפנם ועשה (ל"ת)
    ביז'ו לקישטה 25/05/2019 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • זה רחוק משינוי סדרי בראשית
    לרון 26/05/2019 02:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק בנוסף לכלכלה לאורך זמן נע בטווחים השונים על קו לא ליניארי בין fear ל greed
    סגור
  • יכול מאוד להיות שאתה צודק (ל"ת)
    קישטה לבינג'ו 25/05/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות