סאני תקשורת נסחרת במכפיל 7.6 למרות צניחה של 42% ברווחי Q1
חברת סאני תקשורת +1.95% סאני תקשורת 115.2 +1.95% בסיס:113 פתיחה:113 גבוה:118 נמוך:114.6 תמורה:212,447 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סלולרית מקבוצת לפידות קפיטל -1.21% לפידות קפיטל 6,343 -1.21% בסיס:6,421 פתיחה:6,421 גבוה:6,421 נמוך:6,288 תמורה:4,382,574 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (45.92%), הפועלת בתחום הטלפונים והאביזרים הסלולריים מתוצרת סמסונג דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 עם צמיחה של 12% בהכנסות, ירידה בשולי הרווחיות וצניחה של כ-42% ברווח הנקי. מניית החברה זינקה בכ-18% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 7.6 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות סאני תקשורת הסתכמו בכ-309 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, עלייה של כ-12.1% לעומת הכנסות של כ-276 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לגידול במכירת המכשירים כתוצאה מהשקת סדרת ה-S10, מהגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות ומגידול בהכנסות ממכירת אביזרים וחלפים.
הכנסות החברה צמחו בקצב שנתי של כ-12% מאז 2016
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-8.6 מיליון שקל, צניחה של כ-42% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-14.8 מיליון שקל. הירידה מיוחסת בעיקר לעלייה בהוצאות המימון.
הרווח הנקי צמח בקצב שנתי ממוצע של 78% מאז 2016
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-38 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.3%. מדובר בעלייה של כ-5.7% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-36 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-13%. החברה מציינת כי הקיטון בשולי הרווח הגולמי נובע בעיקר משינויים בתמהיל מכירות המוצרים ושחיקת הרווח הגולמי בקטגוריית החלפים והאביזרים.
ברמה התפעולית החברה הציגה שיפור יחסי, עם שולי הוצאות תפעול של כ-4.9% ברבעון הראשון, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-5.6% בתקופה המקבילה אשתקד, מה שהוביל ביחד עם העלייה ברווח הגולמי לגידול של כ-2.4 מיליון שקל ברווח התפעולי ברבעון הראשון של 2019 ולשמירה על שולי רווחיות תפעולית של כ-7.4% בדומה לשולי הרווח התפעולי ברבעון המקביל (7.5%).
הוצאות המימון חתכו את השורה התחתונה
הגורם המרכזי לירידה ברווח הנקי, למרות העלייה ברווח התפעולי כאמור, נעוץ בהפרש של כ-10.3 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו אשר הסתכמו בכ-11.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מסבירה כי השינוי בהוצאות המימון נובע בעיקר כתוצאה מעסקאות גידור שמבצעת החברה לניהול וצמצום השפעות השינויים בשער החליפין של הדולר על תוצאות הפעילות.
משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית: "במהלך הרבעון המשכנו לשמור על הובלת השוק עם נתח שוק של כ-50%. מכירות ה-Galaxy 10 גבוהות ואנו מזהים כי קיים ביקוש גובר למכשירי פרימיום בשוק הישראלי. הצלחנו להציג צמיחה נאה בהכנסות וכן ברווחיות. עם זאת, הרווח הנקי לרבעון הושפע באופן שלילי מפיחות בשערי מטבע בהיקף של 6.7 מיליון שקל. במבט קדימה אנו מצפים להשקות מוצרי סמסונג החדשים בהמשך השנה, להמשך ביסוס שיתוף הפעולה עם סמסונג בקטגוריות נוספות וחיזוק הקשר העסקי בשנים הבאות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה