גן עדן עכשיו? זינוק בחשיפה לעיתונים, מעריב והארץ מתאוששים

TGI: ישראל היום וידיעות שומרים על מאזן אימה ביניהם, כל היומונים הכלכליים נהנו מהתחזקות, וכך גם השבועונים הדתיים והמגזינים. תחילתו של תור זהב? כנראה שלא
 | 

אחרי ירידה חדה בחשיפה לעיתונות בשנים האחרונות – נתוני סקר TGI לחצי הראשון של 2019 מגלה מגמה הפוכה, עם זינוק בצריכת עיתונים. כך יוצא שבמרבית המערכות יכולים להיות בסך הכל מרוצים מהסקר שמתפרסם הבוקר (יום ד').

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-43 מאז השקתו.

ישראל היום וידיעות אחרונות מצליחים לקטוע ירידה מדי חציון, והבוקר בועז ביסמוט ונטע ליבנה יכולים להרים כוסית של פטל לציון האירוע. החשיפה של ישראל היום ביום חול התחזקה מ-28.2% בחצי השני של 2018, ל-30.6% בחצי הראשון של 2019, ובסוף השבוע – מ-28.8% ל-31.4%. אגב, שיא החשיפה של העיתון היה בחודשים ינואר-יוני 2015 עם 40.8%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם בידיעות אחרונות החשיפה עלתה – מ-24.1% ב-חודשים יולי-דצמבר 2018 ל-26.5% ב-6 החודשים האחרונים. גם בסוף השבוע ידיעות מתחזק מ-27.8% ל-29%. כמו בכל סקר, נזכיר כי היו תקופות בהן החשיפה לעיתון עמדה על יותר מ-50%, מה שהוביל באותה עת להכרזה עליו כעל מונופול, הכרזה שהוסרה לפני מספר שנים.




אחרי המפלה הבלתי-נשכחת בסקר שפורסם לפני חצי שנה, והתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2018, קבוצת הארץ מתאוששת יחסית בסקר הנוכחי: העיתון היומי שירד ל-4%, עלה בחצי השנה האחרונה ל-4.7%, גיליון יום שישי נשאר על 4.1%, ו-TheMarker התחזק מ-4.5% ל-4.9%. שנה וחצי לפני כן, החשיפה ליומון הכלכלי עמדה על 6.4% (!!!). מגזין TheMarker זינק מ-1.6% ל-2%. 

גם המתחרים של המרקר התחזקו: כלכליסט ממשיך להוביל עם חשיפה הגדולה מ-2 מתחריו יחדיו – 10.4% בחצי הראשון של 2019, מול 9.1% חצי שנה לפני כן. העיתון היומי של גלובס התחזק קלות מ-4% ל-4.1%, וגיליון סוף השבוע התחזק ביותר מ-20% מ-2.2% ל-2.7%.

 

זינוק מדהים למעריב, שחווה גם הוא סקר רע מאד לפני חצי שנה: החשיפה של כל עיתוניו – היומי, החינמון וסוף השבוע, התחזקה משמעותית. החשיפה לחינמון מעריב הבוקר זינקה מ-3.3% ל-4.7%, היומון בתשלום מעריב השבוע עף מעלה מ-2.3% ל-3.8%, וגיליון מעריב סופהשבוע עלה מ-4.9% ל-5.3%.

בקרב השבועונים הדתיים – בשבע ממשיך להתחזק מ-6.1% לפני שנה, 6.2% לפני חצי שנה, וכעת 6.4%. מקור ראשון, שחווה נפילה של 25% לפני חצי שנה ל-3.1%, עלה כעת ל-3.4%. 

דודו סעדה, יו"ר קבוצת בשבע, מסר: "משמח אותנו מאוד לגלות שבגזרת העיתון לציבור הדתי, בשבע, הוא העיתון המוביל ובגדול, ושבחצי שנה האחרונה אף צמחנו. יש משמעות להתעקשות שלנו לומר אמת לקוראינו. אני בטוח שהקוראים בוחרים בעיתון בשבע בזכות המאמרים והתוכן המשובח. אני מודה לצוות הכותבים, בראשות העורך עמנואל שילה. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי, מקיימים מערכת שיווק משומנת שכוללת פעילויות, אירועי קיץ, פעילים בפעילויות חסד, מקיימים כנסים שונים שבראשם כנס ירושלים. יותר מכל אני רוצה להודות לקוראים האדוקים של העיתון שמרגשים אותנו כל פעם מחדש".

בגזרת מגזיני הנשים, לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות שובר מעלה עם 5.7% מול 5.5 לפני חצי שנה. מגזין את של המו"ל יובל סיגלר, התחזק אף הוא מ-2.9% ל-3.3%, ליידי גלובס עלה מ-1.2% ל-1.6%, ומגזין נשים עם זינוק מ-1.8% ל-2.2%.

ועוד בגזרת המגזינים: פנאי פלוס של קבוצת ידיעות זינק מ-2.3% ל-3.4%, מנטה עם אותה חשיפה מלפני חצי שנה -3.2%, בלייזר נחלש קלות ל-2.3%, אוטו התחזק ל-1.9%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל עם זינוק מ-1% ל-1.8%.

תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    סקר FAKE
    ישראלי 23/10/2019 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור 30% ממה? מסך כלל האולוסיה? מסך מי קורא עיתונים 2 וחצי אנשים? מסך מי שקנה?
    סגור
  • 9.
    Tgi
    דני פריאל 03/08/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתונים מפוברקים החשיפה אולי במהדורות דיגיטאליות
    סגור
  • 8.
    FAKE. איזה מתאוששים?? ברמה ארצית קריסה (ל"ת)
    ח ח ח 01/08/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    הכל בזכות טלגרם
    המבאר 01/08/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לקחת בחשבון את הפצת העיתונים דיגיטלית על ידי קבוצות בטלגרם. זה מגביר חשיפה
    סגור
  • 6.
    בעבר מעריב היה עם 30 אחוזים
    די כבר 31/07/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום עושים שם חגיגות על 5 אחוזים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    אתם מבינים שהעליה הזו היא זמנית בלבד
    סוציולוג 31/07/2019 16:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ונובעת רק מהבחירות שהיו במאי. ההשוואה לתקןפה המקבילה בשנה שעברה עדיין מלמד על ירידה ומגמת הירידה תמשיך ללוות אותנו גם בשנים הבאות (למרות שיש להניח שגם הנתונים למחצית הבאה לא ראו זאת בדל הבחירות החוזרות) העובדה שאתם מעלימים את המידע הזה מאוד חשודה.
    סגור
  • 4.
    לאחרונה שוחחתי עם מו"ל בכיר בתחום שאמר לי
    סמנכל סחר 31/07/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    "כיום אין שום הצדקה כלכלית להוציא עיתון יומי". בסופשבוע המצב איכשהו מאוזן, אבל אין שם כסף גדול. המודל שמבוסס על מנויים בלבד הולך ופוחת. תחשבו מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו שאשכרה הולך לפיצוציה / קיוסק וקונה עיתון יומי בכסף. מישהו זוכר שפעם היו עומדים בתור בתחנות דלק בימי שישי כדי לקבל עיתון חינם?
    סגור
  • 3.
    מעריב בסופש עלה בשברירי אחוזים בלבד (ל"ת)
    נו באמת 31/07/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מעריב סופש על כמעט בחצי אחוז, זה לא שברירי אחוזים. (ל"ת)
    קורא מעריב 31/07/2019 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בלוף ממומן. בעל המכולת לידי: איש לא קונה עיתונים.הפסקתי (ל"ת)
    j j j 31/07/2019 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    רוב השינויים הם בגדר סטיית תקן (ל"ת)
    לפני שפותחים שמפניות 31/07/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות