גן עדן עכשיו? זינוק בחשיפה לעיתונים, מעריב והארץ מתאוששים
אחרי ירידה חדה בחשיפה לעיתונות בשנים האחרונות – נתוני סקר TGI לחצי הראשון של 2019 מגלה מגמה הפוכה, עם זינוק בצריכת עיתונים. כך יוצא שבמרבית המערכות יכולים להיות בסך הכל מרוצים מהסקר שמתפרסם הבוקר (יום ד').
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-43 מאז השקתו.
ישראל היום וידיעות אחרונות מצליחים לקטוע ירידה מדי חציון, והבוקר בועז ביסמוט ונטע ליבנה יכולים להרים כוסית של פטל לציון האירוע. החשיפה של ישראל היום ביום חול התחזקה מ-28.2% בחצי השני של 2018, ל-30.6% בחצי הראשון של 2019, ובסוף השבוע – מ-28.8% ל-31.4%. אגב, שיא החשיפה של העיתון היה בחודשים ינואר-יוני 2015 עם 40.8%.
גם בידיעות אחרונות החשיפה עלתה – מ-24.1% ב-חודשים יולי-דצמבר 2018 ל-26.5% ב-6 החודשים האחרונים. גם בסוף השבוע ידיעות מתחזק מ-27.8% ל-29%. כמו בכל סקר, נזכיר כי היו תקופות בהן החשיפה לעיתון עמדה על יותר מ-50%, מה שהוביל באותה עת להכרזה עליו כעל מונופול, הכרזה שהוסרה לפני מספר שנים.
אחרי המפלה הבלתי-נשכחת בסקר שפורסם לפני חצי שנה, והתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2018, קבוצת הארץ מתאוששת יחסית בסקר הנוכחי: העיתון היומי שירד ל-4%, עלה בחצי השנה האחרונה ל-4.7%, גיליון יום שישי נשאר על 4.1%, ו-TheMarker התחזק מ-4.5% ל-4.9%. שנה וחצי לפני כן, החשיפה ליומון הכלכלי עמדה על 6.4% (!!!). מגזין TheMarker זינק מ-1.6% ל-2%.
גם המתחרים של המרקר התחזקו: כלכליסט ממשיך להוביל עם חשיפה הגדולה מ-2 מתחריו יחדיו – 10.4% בחצי הראשון של 2019, מול 9.1% חצי שנה לפני כן. העיתון היומי של גלובס התחזק קלות מ-4% ל-4.1%, וגיליון סוף השבוע התחזק ביותר מ-20% מ-2.2% ל-2.7%.
החגיגות התחילו כבר בחלק מהמערכות. הנה מייל שעבר בשעה האחרונה לעובדי @calcalist pic.twitter.com/jkTydUpXMA
— אייס - www.ice.co.il (@icecoil1) 31 ביולי 2019
זינוק מדהים למעריב, שחווה גם הוא סקר רע מאד לפני חצי שנה: החשיפה של כל עיתוניו – היומי, החינמון וסוף השבוע, התחזקה משמעותית. החשיפה לחינמון מעריב הבוקר זינקה מ-3.3% ל-4.7%, היומון בתשלום מעריב השבוע עף מעלה מ-2.3% ל-3.8%, וגיליון מעריב סופהשבוע עלה מ-4.9% ל-5.3%.
בקרב השבועונים הדתיים – בשבע ממשיך להתחזק מ-6.1% לפני שנה, 6.2% לפני חצי שנה, וכעת 6.4%. מקור ראשון, שחווה נפילה של 25% לפני חצי שנה ל-3.1%, עלה כעת ל-3.4%.
דודו סעדה, יו"ר קבוצת בשבע, מסר: "משמח אותנו מאוד לגלות שבגזרת העיתון לציבור הדתי, בשבע, הוא העיתון המוביל ובגדול, ושבחצי שנה האחרונה אף צמחנו. יש משמעות להתעקשות שלנו לומר אמת לקוראינו. אני בטוח שהקוראים בוחרים בעיתון בשבע בזכות המאמרים והתוכן המשובח. אני מודה לצוות הכותבים, בראשות העורך עמנואל שילה. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי, מקיימים מערכת שיווק משומנת שכוללת פעילויות, אירועי קיץ, פעילים בפעילויות חסד, מקיימים כנסים שונים שבראשם כנס ירושלים. יותר מכל אני רוצה להודות לקוראים האדוקים של העיתון שמרגשים אותנו כל פעם מחדש".
בגזרת מגזיני הנשים, לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות שובר מעלה עם 5.7% מול 5.5 לפני חצי שנה. מגזין את של המו"ל יובל סיגלר, התחזק אף הוא מ-2.9% ל-3.3%, ליידי גלובס עלה מ-1.2% ל-1.6%, ומגזין נשים עם זינוק מ-1.8% ל-2.2%.
ועוד בגזרת המגזינים: פנאי פלוס של קבוצת ידיעות זינק מ-2.3% ל-3.4%, מנטה עם אותה חשיפה מלפני חצי שנה -3.2%, בלייזר נחלש קלות ל-2.3%, אוטו התחזק ל-1.9%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל עם זינוק מ-1% ל-1.8%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
10.סקר FAKEישראלי 23/10/2019 23:09הגב לתגובה זו0 0לא ברור 30% ממה? מסך כלל האולוסיה? מסך מי קורא עיתונים 2 וחצי אנשים? מסך מי שקנה?סגור
-
9.Tgiדני פריאל 03/08/2019 09:24הגב לתגובה זו0 0נתונים מפוברקים החשיפה אולי במהדורות דיגיטאליותסגור
-
8.FAKE. איזה מתאוששים?? ברמה ארצית קריסה (ל"ת)ח ח ח 01/08/2019 13:21הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.הכל בזכות טלגרםהמבאר 01/08/2019 08:48הגב לתגובה זו1 0יש לקחת בחשבון את הפצת העיתונים דיגיטלית על ידי קבוצות בטלגרם. זה מגביר חשיפהסגור
-
6.בעבר מעריב היה עם 30 אחוזיםדי כבר 31/07/2019 18:38הגב לתגובה זו2 0היום עושים שם חגיגות על 5 אחוזים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחסגור
- טען עוד
-
5.אתם מבינים שהעליה הזו היא זמנית בלבדסוציולוג 31/07/2019 16:02הגב לתגובה זו3 0ונובעת רק מהבחירות שהיו במאי. ההשוואה לתקןפה המקבילה בשנה שעברה עדיין מלמד על ירידה ומגמת הירידה תמשיך ללוות אותנו גם בשנים הבאות (למרות שיש להניח שגם הנתונים למחצית הבאה לא ראו זאת בדל הבחירות החוזרות) העובדה שאתם מעלימים את המידע הזה מאוד חשודה.סגור
-
4.לאחרונה שוחחתי עם מו"ל בכיר בתחום שאמר ליסמנכל סחר 31/07/2019 14:53הגב לתגובה זו3 0"כיום אין שום הצדקה כלכלית להוציא עיתון יומי". בסופשבוע המצב איכשהו מאוזן, אבל אין שם כסף גדול. המודל שמבוסס על מנויים בלבד הולך ופוחת. תחשבו מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו שאשכרה הולך לפיצוציה / קיוסק וקונה עיתון יומי בכסף. מישהו זוכר שפעם היו עומדים בתור בתחנות דלק בימי שישי כדי לקבל עיתון חינם?סגור
-
3.מעריב בסופש עלה בשברירי אחוזים בלבד (ל"ת)נו באמת 31/07/2019 12:52הגב לתגובה זו2 0סגור
-
מעריב סופש על כמעט בחצי אחוז, זה לא שברירי אחוזים. (ל"ת)קורא מעריב 31/07/2019 15:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.בלוף ממומן. בעל המכולת לידי: איש לא קונה עיתונים.הפסקתי (ל"ת)j j j 31/07/2019 12:01הגב לתגובה זו3 1סגור
-
1.רוב השינויים הם בגדר סטיית תקן (ל"ת)לפני שפותחים שמפניות 31/07/2019 11:01הגב לתגובה זו3 1סגור