תוצאות חלשות לבזן ברבעון השני, ה-EBITDA המתואם ירד ב-47%
תוצאות חלשות ל בזן +1.08% בזן 93.3 +1.08% בסיס:92.3 פתיחה:92.3 גבוה:93.5 נמוך:92.3 תמורה:657,297 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון השני של השנה, בו היא רושמת ירידה של כ-47% ב-EBITDA המתואם ושל כ-70% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון דולר.
מרווח הזיקוק המנוטרל ברבעון השני של 2019 עמד על 3.8 דולר לחבית, ירידה של כ-51% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בחברה מציינים כי החל מאמצע חודש יוני מרווחי האורל התחזקו בחדות, כאשר נכון להיום מרווח אורל רויטרס הגיע לרמה ממוצעת של כ-5.5 דולר לחבית החל מתחילת הרבעון השלישי.
החברה מסבירה את הירידה החדה בכך שמרווחי האורל ברבעון השני היו תנודתיים וירדו בחדות ביחס לתקופות קודמות, ומציינת כי "הירידה נובעת בעיקר מהתייקרות יחסית של סוגי נפט גולמי כבד באזור אגן הים התיכון, לרבות האורל, בשל הסנקציות על איראן והמחסור הזמני באורל כתוצאה מזיהום בקו המספק נפט גולמי מרוסיה לאירופה; וכן מירידה יחסית במרווחי חלק מהתזקיקים למול הברנט (בעיקר הבנזין) הנובעת, בין היתר, מירידה בביקושים כתוצאה מחששות להרעה בכלכלה העולמית".
ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם בכ-80 מיליון דולר, ירידה של כ-47% ביחס ל-EBITDA מתואם של כ-151 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של בזן ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-1.68 מיליארד דולר, ירידה של כ-2% בהשוואה להכנסות של כ-1.71 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, מהן רשמה החברה רווח תפעולי של כ-62.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-135.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-54%.
בשורה התחתונה, בזן מסכמת רבעון חלש מבחינתה, עם רווח נקי שהסתכם בכ-29.3 מיליון דולר לעומת כ-96.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, ירידה חדה של כ-70%.
לדברי מנכ"ל בזן, שלומי בסון: "בזן מסכמת את המחצית הראשונה של 2019 עם EBITDA מנוטרל של 233 מיליון דולר ורווח נקי של 92 מיליון דולר. בזן תחלק דיבידנד בסך 50 מיליון דולר, ובמצטבר 200 מיליון דולר בשנתיים וחצי האחרונות, ובכך ממשיכה לשתף את בעלי מניותיה בתוצאות החזקות שהיא מציגה לאורך זמן. במקביל, נמשכת מגמת הקטנת החוב הפיננסי נטו, שירד ברבעון השני ב- 55 מיליון דולר נוספים, לרמה של כ-882 מיליון דולר בסוף הרבעון השני".
"בחודש מאי החלה בזן לשווק דלקי תחבורה ימית העומדים בדרישות התקן הבינלאומי החדש IMO 2020 (המפחית את תכולת הגופרית בדלקי תחבורה ימית מ-3.5% ל-0.5%) תחת המותג BSweet, לצד יצרנים בינלאומיים מובילים. גמישות מתקני בזן מאפשרת ייצור סל מוצרים מגוון ורחב, העומד בתקן החדש, ללא צורך בהשקעות משמעותיות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מתקן משוכלליהושוע 06/08/2019 10:15הגב לתגובה זו0 0בזן מוכנה לעתיד עם מתקן שיודע להפיק את כול סוגי הדלקים.סגור