דלק רכב: רבעון שני פחות גרוע מהצפי בשוק - המניה מזנקת ב-5%
יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -2.9% דלק רכב 2,576 -2.9% בסיס:2,653 פתיחה:2,653 גבוה:2,678 נמוך:2,575 תמורה:1,943,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של 2019 בו נכללו תוצאות קבוצת ורידיס הפועלת בתחום איכות הסביבה והתשתיות אותה רכשה בתחילת חודש יולי (לכתבה המלאה). לאור הרכישה, החברה צירפה דו"חות פרופורמה בהם נכללו תוצאות ורידיס גם ברבעון המקביל אשתקד, באופן אשר מאפשר השוואת התוצאות ומצביע על ירידה של כ-16% בהכנסות וירידה של כ-8% ברווח הנקי, אשר מיוחס להפרש בסעיף הוצאות המימון נטו.
הכנסות דלק רכב ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-810 מיליון שקל, ירידה 16.3% לעומת הכנסות (פרופורמה) של כ-968 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-40.2 מיליון שקל, ירידה של כ-7.9% ביחס לרווח הנקי (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל.
עם זאת, על רקע החולשה בשוק הרכב המקומי, המשקיעים ציפו לתוצאות חלשות יותר ושלחו את מניית החברה לירידה של כ-16% במהלך החודש האחרון - החברה נסחרת כעת במכפיל 8.2 על הרווח הנקי (פרופורמה) של 12 החודשים האחרונים.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-116 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 14.3%. מדובר בירידה של כ-6.4% ביחס לרווח הגולמי (פרופורמה) ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-124.1 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.8%. עיקר השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס לתוצאות פעילות מגזר הרכב והחלפים.
למרות הירידה ברווח הגולמי, החברה הציגה עלייה של כ-3.6% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-75 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר בזכות גידול של כ-9.8 מיליון שקל בחלקה של החברה ברווחי חברות מוחזקות אשר הסתכם בכ-11.8 מיליון שקל - גידול זה מיוחס בעיקר להשפעת איחוד פעילות ורידיס.
מנגד, הציגה החברה גידול של כ-10.1 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו, אשר הסתכמו בכ-20.9 מיליון שקל ברבעון השני. החברה מציינת כי ברבעון זה נרשמו הוצאות מימון על הלוואות לצורך רכישת קבוצת ורידיס בסך של כ-5.6 מיליון שקל שעקב עיתוי הרכישה לא נרשמו ברבעון המקביל אשתקד, וכן הוצאות מימון של קבוצת ורידיס בהיקף כ-6 מיליון שקל, בנוסף לריבית ששולמה בגין אשראי בנקאי שוטף בתחום הרכב והסתכמה בכ-7 מיליון שקל. כמו כן, השפעת תקן IFRS16 שנכנס לתוקפו בינואר 2019 על הוצאות המימון הסתכמה בכ-2 מיליון שקל לרבעון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.רבעון פחות גרוע...זה עדיין גרועא 21/08/2019 15:36הגב לתגובה זו0 0רכבים פח עם טכנולוגיה ישנה,כל השנים עבדו עם ליסינג ומעולם לא ספרו את הלקוח הפרטי,אז,למה שיקנו מהם רכבים?שיירקבו!סגור
-
1.לפי הנתונים האלההמשקיע הנבון 21/08/2019 15:23הגב לתגובה זו1 0המלצה ברורה לקניה כי יש שם אפסייד על הרווח הנקי , ובכל זאת אנשים משקיעים בחברות פח אחרות .סגור