רבעון חלש לפז נפט: ה-EBITDA המתואם ירד ב-12%

הרווח הנקי ירד ב-46% בעיקר בשל פגיעה במגזר הזיקוק בשל מרווחי זיקוק נמוכים; החברה נותנת לראשונה גילוי של השווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שברשותה - 2.3 מיליארד שקל, גבוה בכ-777 מיליון שקל ביחס לשווי בספרים
 | 
telegram

חברת פז אנרגיה +0.14% פז אנרגיה 44,000 +0.14% פז אנרגיה בסיס:43,940 פתיחה:43,940 גבוה:44,000 נמוך:43,110 תמורה:2,245,937 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  העוסקת באספקת מוצרי נפט ודלק, בהפעלת בתי הזיקוק באשדוד, ושולטת ב"פזגז", דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות הרבעון השני של 2019, ירידה של 45% ברווח הנקי וירידה של 12% ב-EBITDA המתואם. מניית החברה איבדה כ-12% מתחילת השנה ונסחרת במכפיל 13 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות פז ברבעון השני הסתכמו בכ-3.46 מיליארד שקל, ירידה של כ-5.9% לעומת הכנסות של כ-3.67 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-49 מיליון שקל, ירידה של 45.6% לעומת רווח נקי של כ-90 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם של החברה לרבעון השני הסתכם בכ-24 מיליון שקל, ירידה של כ-80% לעומת רווח מתואם של כ-119 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח מיוחסת בעיקר לפגיעה במגזר הזיקוק בשל מרווחי זיקוק נמוכים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA המתואם ירד ב-11.8% והסתכם בכ-240 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של פז נפט ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-390 מיליון שקל, אשר היוו כ-11.3% מההכנסות, ירידה של כ-15.9% לעומת כ-464 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשר היוו כ-12.6% מההכנסות. 

מרווחי הזיקוק הורידו את הרווח התפעולי
הוצאות המכירה ושיווק של פז ירדו בכ-3 מיליון שקל ברבעון השני והסתכמו בכ-239 מיליון שקל (כ-6.9% מההכנסות), לעומת כ-242 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשר היוו כ-6.6% מההכנסות.

מנגד, נרשמה עלייה של כ-4 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות אשר הסתכמו בכ-34 מיליון שקל ברבעון השני והיוו כ-1% מההכנסות, לעומת הוצאות ההנהלה וכלליות ברבעון המקביל אשר הסתכמו בכ-30 מיליון שקל והיוו כ-0.8% מההכנסות. 

עם זאת, הירידה ברווח הגולמי כאמור, העמידה את הרווח התפעולי של פז על כ-124 מיליון שקל ברבעון השני, על שולי רווחיות תפעולית של כ-3.6%, ירידה של כ-35.8% לעומת הרווח התפעולי של כ-193 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-5.3% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון (נטו) של פז נפט ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-58 מיליון שקל, ירידה של כ-26.6% לעומת הוצאות מימון של כ-79 מיליון שקל ברבעון המקביל, הפרש של כ-21 מיליון שקל. הירידה בהוצאות המימון מיוחסת בעיקר להכנסות מימון שנבעו מהשפעת השינוי בשער החליפין של הדולר, אשר קוזזו חלקית מגידול בהוצאות על אג"ח צמודות מדד ויישום תקן IFRS16. 

יונה פוגל, מנכ"ל פז: "הירידה ברווח נובעת מהפסד תפעולי של בית הזיקוק על רקע סביבת מרווחי זיקוק נמוכה ותקלה בתחנת הכוח 2 בפז"א. הירידה ברווחי הקבוצה התמתנה בשל גידול ברווח התפעולי בחציון וברבעון של כל יתר פעילויות הקבוצה. במגזר הקמעונאות והמסחר הגידול במחזור המכירות פיצה על הקיטון במרווח השיווק, אנו רואים המשך גידול  במכירות בחנויות ה-Yellow אשר גדלו בשמונה אחוזים כתוצאה מהמשך גידול במספר ובגודל העסקאות. כמוכן גידול במכירות הסיטונאיות ללקוחות. בנוסף, מגזר התעשיות והשירותים, הכולל את פזגז, פז שמנים, פזקר ושרותי ונכסי תעופה, שיפר את רווחיותו בשל גידול במכירות תוך שמירה על מרווחים וחיסכון בהוצאות.

החברה נותנת לראשונה גילוי של השווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שברשותה. בהתאם להערכות שווי שבוצעו על ידי מעריכי שווי חיצוניים,  שווי הנדל"ן מסתכם בכ-2.3 מיליארד שקלים, שווי הגבוה בכ-777 מיליוני שקלים מהשווי בספרי הקבוצה. החברה החליטה כי תיתן גילוי בלבד ולא תרשום שיערוך זה בספרים ולא תיתן לו ביטוי בדוחות הכספיים. לחברה קיימת האפשרות לבחון בעתיד באם לשערך את הנכסים בדוחות או את חלקם בכפוף לשיקולי עלות תועלת בהצגת המידע. נציין כי החברה משלימה בימים אלה את הערכות השווי למקרקעין בבעלות חברות בנות של הקבוצה.

במקביל, הקמת  מתקן ה-cat-cooler בבית הזיקוק מתקדם והשלמת בנייתו צפויה לפני סוף שנת 2019. מתקן זה, ישפר את תמהיל התזקיקים של בית הזיקוק, ויאפשר למקסם את פוטנציאל הרווח מהשיפור הצפוי במרווחי הסולר כתוצאה משינוי תקן המזוט הימי ב-1/1/2020. בנוסף, כחלק מהשלמת התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח של החברה ומתוך כוונה להרחיב את פעילות החברה לפעילויות שאינן קשורות בדלקי תחבורה אנו בוחנים השקעות מהותיות בפרויקטים שצפויים להביא תרומה מהותית לאורך זמן. אנו פועלים ליישום תוכנית הקמת תחנת כח חדשה בבית הזיקוק ובמקביל בוחנים התמודדות במכרזים  של תחנות הכח והקו הירוק ו/או הקו הסגול של הרכבת הקלה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות