שובן של הגברות הזקנות: המעבר מהשקעה בחלומות לענקיות השיווק
במהלך השנה האחרונה עברו המשקיעים למניות מובילות שמייצגות נישות שחוזקן העיקרי ביכולת השיווקית - וזה נכון לגבי כל סקטור. אז מה קרה בעצם?
הרעב לתשואה על ההשקעה הביא משקיעים יפנים לרכוש (סליחה, להתנפל על) הנפקת אגחי"ם בסך של 1.7 טריליון ין (כ-16 מיליארד דולרים), שהובילה ברקשייר האתאוויי (סימול: BRKA) בשבוע שעבר בטוקיו.
הכסף מיועד עבור החברה (430 מיליארד מתוך ה-1.7 טריליון) ועבור חברות רב לאומיות אחרות. הגיוס נעשה לפי 6 סדרות תקופתיות ל 5, 7, 10,15, 20 ו-30 שנים באגחי"ם שהריבית עליהן תהיה בין 0.7% ל-1.1% לשנה לפי אורך האגרות.
השוק היפני התנפל על ההנפקה בהתלהבות כאשר הביקושים עלו על ההיצע מספר פעמים. מדוע? כי מזה 3 שנים מניבות האגרות הממשלתיות היפניות תשואה שלילית והחברות המקומיות אינן מגייסות, וזאת כאשר בין הבנקים היפניים לקרנות הפנסיה וחברות הבטוח שוכבים, במזומן, למעלה מ-9 טריליון דולרים שמחפשים תשואה ושכרגע, ריאלית, מפסידים על הפקדונות כסף.
בשביל מה צריכה חברה שבקופתה, נכון לסוף יוני עשרות מיליארדי דולרים ועוד 237.7 מיליארד בהשקעות ארוכות טווח, לגייס עוד 4 מיליארד דולרים? "כי זה אפשרי ובמחיר כזה?", ענה באפט. בשבוע הבא ננסה "לעשות סדר" במצב המזומנים המטורף ומדוע הפד (וגם טראמפ) טועים בדרישה להורדת הריבית. האמת היא שמצב הנזילות הוא הגורם העיקרי שמונע תיקון במניות. בינתיים המניות המובילות נהנות מהספור הזה.
שובן של הגברות הזקנות: להשקיע במעצמות השיווק
לבטח לא שמתם לב לעובדה שבמהלך השנה האחרונה היכו כמה ממניות הכלכלה הישנה המובילות, בתשואות שהניבו לבעליהן, את מניות ה-FAANG שוק על ירך. הסקטור הבולט היה סקטור המזון והמשקאות שם הפליאו מניות סטארבקס (סימול: SBUX), נסטלה (סימול: NSRGY בארה"ב), יוניליבר (סימול: UL), פפסי קולה (סימול: PPE), קוקה קולה (סימול: KO), מקדונלד (סימול: MCD) ואחרות בתשואות שהניבו.
אבל, מסתבר שכמה מה"קשישות" האחרות, AT&T (סימול: T) ורייזון (סימול: VZ), מדטרוניקס (סימול: MDT), הרשי (סימול: HSY), לוקהיד (סימול: LMT) ועוד - הפכו בשנה האחרונה ללהיטים. המניות הנ"ל היכו מניות כמו MSFT, GOOG, NVDA ו"מאיימות" על AMZN ו-NFLX. מה שלא פחות מדהים הוא שאפילו המכפילים שהמשקיעים מוכנים להעניק למניות אלו מתחילים להידמות לאלו של חלליות הטכנולוגיות.
חשבנו תחילה שאולי העובדה שדור הבייבי-בומרס בארה"ב, ילידי מלחמות העולם השניה, קוריאה וויאטנם, "אשמים" בכך. אוכלוסייה זו שולטת בחלק הארי של כספי ההשקעה בארה"ב ואולי החששות שלהם מהסקטור הטכנולוגי "דוחפים" אותם למניות הכלכלה הישנה המובילות. אבל אלו אינם המשקיעים שישלמו עבור מניות, כל סוג של מניה, מכפילים דמויי מכפילי ה-FAANG.
המון כסף מחפש השקעות טובות
אז מה בעצם קורה כאן? המסקנה שלנו, לאחר שיחות עם כמה מנהלי תיקים גדולים בארה"ב וכמה מהחברים הוותיקים שלנו מהתחום היא שהתופעה הזו, שבה ענקיות גלובליות בתחומים שונים, שאינם נחשבים טכנולוגיים, הופכות ליותר ויותר מבוקשות (על משקיעים בכל הגילים אגב, פרטיים כמוסדיים), קשורה בשתי התפתחויות של המאה ה-21, התפתחויות שנגרמו על ידי מהפכת הטכנולוגיה. הראשונה, היא התנודתיות וחוסר הוודאות של המשקיעים והשנייה, בהכרה שהתמזגות מהפכת הטכנולוגיה לתוך כלכלת המיינסטרים "מחזקת את החזקים" ונסביר.
התמזגות מהפכת הטכנולוגיה לתוך כלכלת המיינסטרים מובילה ליצירת מבנה אוליגופול, מבנה משק שקיים בו מונופול חלקי של קבוצת יצרנים קטנה על מחירי השוק, בכל סקטור. המבנה הזה נוצר בעקבות העובדה שמספר קטן של חברות בכל סקטור מצליחות לייצר לעצמן, כתוצאה מיתרונות יחסיים בתחום, מעמד מוביל אם בגלל מוצר/ים ייחודיים/מותגיים, חדשנות, עצמה שיווקית ואסטרטגיית שיווק נכונה. זו מתבססת על ראייה נכונה של ההתפתחויות בשילוב עם פעילות רכישות ומיזוגים או באמצעות השתלטות וורטיקלית.
התהליך הזה (של אוליגופוליה) חוזר על עצמו בעקבות יצירה של תתי-נישה חדשים מתוך הנישה הקיימת. תהליך זה היה קיים מאז ומעולם בכלכלת שוק חופשית אבל מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה לצד הגלובליזציה "דחפו" את תהליכי האוליגופול במרץ גדול מבעבר ואם תבחנו היום כל סקטור עסקי, ישן כחדש, תגלו שהוא נשלט (או בתהליך השתלטות) על ידי קבוצה קטנה של חברות כאשר השליטה מתבצעת, בדרך כלל, באמצעות העצמה השיווקית.
לחברות הענק, שהובילו הסקטורים השונים עוד לפני ההתמזגות הטכנולוגית, יש, לצד העצמה הפיננסית, השיווקית והראייה הנכונה של ההתפתחויות בסקטור, יתרונות יחסיים נוספים שמאפשרים להן להמשיך ולהוביל הסקטור וברווחיות גדולה יותר מבעבר (בגלל ההתייעלות בעיקר). המעניין הוא שגם באותם סקטורים חדשים לחלוטין שיוצרת מהפכת הטכנולוגיה, כמו סקטור המכוניות החשמליות/אוטונומיות כדוגמה, יש לענקיות הוותיקות שמקורבות לסקטור החדש יתרונות מסוימים ועם התפתחות הסקטור החדש הן שלבסוף מובילות את האוליגופול.
המעבר מהשקעה בחלומות לענקיות השיווק, תעשיית הרכב כדוגמה
במשך למעלה מ-100 שנים התבססה קבוצת הובלה שיצרה את האוליגופול בתעשיית הרכב ומדובר בענקיות רכב כמו GM, פורד, טויוטה, פולקסוואגן, דיימלר, פיאט ושכמותן. קבוצה זו החזיקה, במהלך המאה האחרונה ולמעשה עד היום בכ-75-80% מעוגת ההכנסות.
באמצע המאה שעברה החלה מהפכת הטכנולוגיה להשפיע על התעשייה מכיוונים שונים אבל המבנה לא השתנה עד לתחילת ההתמזגות של מהפכת הטכנולוגיה לתוך כלכלת המיינסטרים, בסביבות 2008. ההתמזגות הטכנולוגית, עם התקדמותה, יצרה שני תתי סקטור חדשים, תת הסקטור של המכונית החשמלית (ה-EV Industry) ותת הסקטור של הרכב האוטונומי.
תת הסקטור של המכונית החשמלית נמצא היום על סף הבשלות העסקית ואם תעקבו אחרי תהליך ההתפתחות שלו תגלו שלא חברות האוליגופול של תעשיית הרכב הקונבנציונלי הובילו למימוש תת הסקטור, וזאת למרות ש"הצלחתו" היוותה איום ישיר על עסקי הרכב הקונבנציונלי. מי שהוביל את המימוש בפועל הייתה חברה חדשה לחלוטין וללא ניסיון או יתרון יחסי בתעשיית הרכב, טסלה (סימול:TSLA).
כלומר, מהפכת הטכנולוגיה יצרה את התנאים לרכב החשמלי אבל מי שניצל ההזדמנות והצליח להוכיח שהתנאים בשלים היה יזם חיצוני (בדיוק כפי שקרה במעבר מהטלפון האלחוטי לחכם ובאותם ימים). חברות הרכב הגדולות ששלטו בשוק הרכבים הבינו אמנם את הסכנה לעתיד עסקיהן במכונית החשמלית אבל למעשה צפו מהצד בהתקדמותה של טסלה ונכנסו לתחום רק מאוחר יותר כאשר הביאה טסלה את הוכחות הביצוע הראשוניות.
משקיעים הבינו את פוטנציאל המכונית החשמלית הרבה לפני ענקיות הרכב. המשקיעים ראו שטסלה מתקדמת ומובילה, שהיא החברה "המעניינת" היחידה להשקעה בתת הסקטור המתפתח ולכן התחילו לקנות מניותיה. ככל שעבר הזמן וטסלה הצליחה להתקדם, כשהיא עוברת בהצלחה מכשול לאחר מכשול, לכיוון העלאת הרכב החשמלי החדשני על הכביש וכמתחרה לרכב הקונבנציונלי כך גם יותר ויותר משקיעים התחילו להבין את גודל הנישה שמובילה טסלה. לכן החל כסף לזרום למניה שבקיץ 2017, לרמת שיא של כ-400 דולרים ומאז היא מתדרדרת.
המניה הגיעה לשיא על בסיס תוצאות 2016 והציפיות לעתיד שסיפקו האנליסטים. 2016 הציגה מכירות של 7 מיליארד והפסד תפעולי של 646 מיליון אבל הערכת המניה המטורפת דאז נשענה על ההנחה (ותחזיות האנליסטים) שהמכירות ימשיכו לעלות דו-ספרתית וההפסדים ילכו ויקטנו ולכן לא המליצו אז למכור המניה למרות הערכתה החללית.
מבחינת החברה האנליסטים צדקו. את 2018 היא סיימה עם מכירות של 21.5 מיליארד והפסד תפעולי של 252.8 מיליון והתחזיות הנוכחיות הן שאת 2020 תסיים עם למעלה מ-30 מיליארד הכנסות ותעבור לרווחיות.
ההובלה הבלעדית של טסלה נשחקת
לאור האמור, מדוע ירדה מניית טסלה ביותר מ-40% מאז קיץ 2017? מדוע אותם אנליסטים שתמכו ברכישת המניה ב-400 דולר מתכחשים לה היום, ב-235 דולרים? כי בשנתיים האחרונות התחיל תהליך נוסף בנישת המכונית החשמלית, תהליך שמוביל ליצירת האוליגפוליזציה. כל ענקיות הרכב החלו להיכנס לתחום והמשקיעים מודעים לכך.
"נכון", אומרים האנליסטים כעת, "טסלה כנראה תעמוד בציפיות שלנו מהשנים האחרונות ותמשיך לפרוח אבל ההובלה הבלעדית שהייתה לה נשחקת. אנחנו, כאנליסטים אחראים, חייבים להעריך מחדש את סקטור ה-EV, להחליט איך תתחלק העוגה החדשה שכרגע נאפית בתנור כשכל הענקיות בפנים ולתת לטסלה את ההערכה המתאימה יותר, היא כבר לא השחקן היחיד במגרש". יותר ויותר משקיעים שעד לפני שנתיים האמינו שטסלה תזכה בכל הקופה הענקית ולכן אפשר להעריכה במכפילי חלל, מאמינים היום שנוצר אוליגופול בסקטור. לצד טסלה, מרכיבות אותו ענקיות כמו טויוטה, GM, דיימלר ואחרות - והחלום של 2017 כבר לא ריאלי. זו הסיבה העיקרית לירידת המניה.
אמנם, הכסף שיצא מ-TSLA הוא עדיין כסף ש"מאמין" בפוטנציאל ההתפתחויות בתעשיית הרכב ואז לאן הוא הולך? לדעתנו לחברות הרכב המובילות.
המשקיעים מתבססים במניות החברות הגדולות
מה שקרה בנישת הרכב החשמלי קורה בכל הנישות והתת נישות שמשתנות כתוצאה ממהפכת הטכנולוגיה. המשקיעים מבינים שהחברות הגדולות, במיוחד אלו שחזקות בשיווק, הן שיובילו, הן שתתחזקנה ולכן כדאי להתבסס במניותיהן. זה בדיוק התהליך שקרה בתחום המזון והמשקאות שהזכרנו בפתיחה וזה מה שקורה בתחום התקשורת שם מניות כמו T ו-VZ הולכות ומתחזקות.
מה שמייעצים מומחים לאנשים שמעוניינים להשתתף בשינוי הגדול שעובר על תעשיית הרכב ובפוטנציאל (ויש המון כאלו) זה להשקיע בסלים שנוצרו בדיוק לשם כך כמו סל תעשיות הרכב החשמלי והאוטונומי, DRIV. הטענה (הצודקת אגב) היא שהחלטה להיכנס, בשלב הנוכחי, אם לנישת הרכב החשמלי או האוטונומי, אינה החלטה פשוטה למשקיע.
מילא חוסר היכולת לקבוע "מנצחות" ומילא התנודתיות המטורפת שמלווה המסחר ומזיזה בפראות מניות שלא על בסיס כלכלי, אבל התקדמות הטכנולוגיה יוצרת מצב שבו אפילו סלים ממוקדים אינם אמינים. מדוע? אם תסתכלו על תעשיית הרכב האוטונומי שכל משקיע מעוניין להשתתף בעתידה תגלו שאין מומחה אחד שיוכל להגן על הצעות ההשקעה שלו, כולל על סלים שיציע.
באפריל 2018 למשל הוציאו סל שממוקד בתעשיות הרכב החשמלי/ אוטונומי, ה-Global X Autonomous & Electric Vehicles ETF (סימול: DRIV). הסל מורכב מ-78 מניות של חברות מתחומים שונים. מומחים מובילים מייעצים "להצטרף לחגיגת המכונית החשמלית והאוטונומית באמצעות סל זה". הסל הזה נבנה כך שהוא אמור לייצג את החברות שלדעת המנפיקים ייהנו מההתפתחויות בנישות. בין 15 המניות שמובילות במשקלן את הסל תגלו שרק 3 חברות רכב נמצאות ביניהן, טויוטה, במקום שני, GM במקום 13 ודיימלר במקום 15 וזאת כאשר 3 הראשונות הן NVDA, AAPL ו-GOOG.
הכתבה הזו אינה בנושא תעשיית הרכב אלא כתבה שמנסה להסביר מדוע עוברים משקיעים, במיוחד במהלך השנה האחרונה, למניות מובילות שמייצגות נישות שחוזקן העיקרי ביכולת השיווקית וניסינו להסביר זאת באמצעות מה שקורה בתעשיית הרכב אבל אם תבדקו כל סקטור, ממזון ומשקאות ועד הפיננסים תגלו שהתהליך דומה בכולם.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
22.לינק לכתבה על הזקנות הגדולות והשפעתן על הכלכלה הגלובליתכותב 22/09/2019 10:21הגב לתגובה זו0 0https://www.project-syndicate.org/commentary/why-ultra-low-interest-rates-hurt-growth-by-ernest-liu-et-al-2019-09?mc_cid=c7ef7ddd62&mc_eid=b85fafda9a&fbclid=IwAR1SE44IF_4xnW_sDJbhZow3QilINeWYH3P68g8EX1kQJH6OE4Y2-NPAFCAסגור
-
21.לשלמה מה לא הבנת שהולך לנפול למה דחפת הילדים פנימה (ל"ת)מסטר שף 18/09/2019 21:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תוכל לתרגם לעברית? (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2019 12:14הגב לתגובה זו2 0סגור
-
זה בעברית. אפשר בערבית או באידיש? (ל"ת)אח שלי 19/09/2019 13:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תוכל לתרגם לעברית? (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2019 15:41הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
בבקשה.....לשלמה 19/09/2019 21:26הגב לתגובה זו0 1נא התעקש על יושר וצינעה ואמת ..ולא על שטויות ההרגלים לרוב...קח אוויר ועשה שינוי קטנטן בעוברך את גיל 50 עד 120.סגור
-
20.שלמה תודה רבה. לדעתך mo במחיר כלכלי?גל 18/09/2019 11:29הגב לתגובה זו1 0? תודהסגור
-
וגם אתה לבד עובדתית שמת סימן שאלה ליד המילה תודה (ל"ת). 18/09/2019 21:23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
אסי לך תחליט לבד הוא לא מבין בזה ולא יכול לעזור. (ל"ת). 18/09/2019 21:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הקונצנזוס על HOLDשלמה גרינברג 18/09/2019 12:57הגב לתגובה זו2 0זו שאלה שצריך להפנות ליועץ או להחליט לבדסגור
-
אוקיי. בסדר גמור. תודה (ל"ת)גל 18/09/2019 15:08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
19.שלמה לדעתך ההחרמות של juulעלי 17/09/2019 15:59הגב לתגובה זו0 0מדינה אחרי מדינה אוסרות על רכישת juul. האם מעשנים שלא יוכלו לקנות juul יחזרו לקנות סיגריות רגילות ?עלייה בסיגריות רגילות זה טוב לmo כי המירווחים גדולים יותר, מה דעתך ?סגור
-
MO שפכה על juul 13 מיליארד דולר רק עכשיו ב 12.2018MO 17/09/2019 19:47הגב לתגובה זו0 0Tobacco giant Altria takes 35% stake in Juul, valuing e-cigarette company at $38 billion PUBLISHED THU, DEC 20 2018 Tobacco giant invested $12.8 billion in Juul, taking a 35 percent stake in the e-cigarette maker that valued it at $38 billion as they begin to embark on a new path that relies less on traditional cigarettes.סגור
-
ידוע. אבל אולי ביטול הjuul ידחוף חזרהעלי 18/09/2019 09:22הגב לתגובה זו0 0לסיגריות רגילות שם הרווח גבוה יותר.סגור
-
JUUL MO יש גם תרחיש לתביעות מיליארדים סטייל משככי הכאבמשככי הכאבים 18/09/2019 18:05הגב לתגובה זו0 0תביעות בסטייל משככי הכאבים - על זה שגרמו למיליוני צעירים - תלמידי תיכון - להתמכר לזבל הזה שנקרה JUUL לא מחר בבוקר - אבל לך תד מה יצוץ בעתיד.סגור
-
18.כתבה מעניינת מאדEitan 17/09/2019 14:22הגב לתגובה זו0 0שלמה היקר,הייתי בין המנויים שלך בירחון "מנופים" ומאד נהניתי מהכתבות שלך. שמח להיות שוב בין הקוראים שלך ומאחל לך שנה טובה ומוצלחת.סגור
-
17.AAL "נפגש בשביעיות" - ירדה 7 אחוז , LUV סגרה ירוקהAAL 17/09/2019 09:21הגב לתגובה זו0 0ככה זה כשחברה אחת לא מגדרת מחירי דלק והשניה כן מגדרת.סגור
-
16.גם וולמארט VMT מתחזקת בעקבות "עיכול" הטכנולוגיה החדשהלא לשכוח את וולמארט 16/09/2019 05:39הגב לתגובה זו1 1וולמארט VMT הצטרפה למהפיכה הטכנולוגית ע"י רכישת יכולות שיווק דרך הרשת והתרחבות גלובאלית (=להודו למשל)סגור
-
כתבתי על כך מספר פעמיםשלמה גרינברג 17/09/2019 08:32הגב לתגובה זו3 0ובמיוחד כשעלתה הטענה שאמאזון "תסלק" את וול מארט מהקמעונותסגור
-
15.טסלה לפחות 5 שנים לפני המתחריםעוזי 14/09/2019 16:50הגב לתגובה זו1 0מר גרינברג, הדוגמא לא טובה. טסלה רחוק מאוד לפני המתחרים בתחום המנועים החשמליים, הבטריות, רכבים אוטונומים. וייצור. יש לה מנכל ששווה מבחינה שיווקית יותר מהמליארדים שפורד וGM מוציאות. הירידות בטסלה זמניות בגלל חוסר הבנה וגם בגלל שורטים שתעשיית הרכב הוותיקה עושהסגור
-
דעתי על טסלה ידועה היטבשלמה גרינברג 15/09/2019 12:27הגב לתגובה זו2 0אגב, תעשיית הרכב הוותיקה אינה עושה אפילו שורט אחד על מניית טסלהסגור
-
14.רכישת מניות של gme עי מייקל בריורדי 14/09/2019 15:02הגב לתגובה זו0 0שלמה מה דעתך על רכישת מניות גיים סטופ של ברי ? מצד אחד זולה בכל קנה מידה. מצד שני תחום הפעילות שלה די גוסס לא ? מה חושב השלמה ? תודה רבהסגור
-
זולה בכול קנה מידה???שלמה גרינברג 15/09/2019 12:32הגב לתגובה זו2 0הסתכלת על הדוחות? ברי קונה כדי להוביל את החברה זו אחת הפעולות האקטיביסטיות שלו. לבסוף, תחום הפעילות אינו גוסססגור
-
תחום הפעילות גוסס הכל און ליין וקפסולות (ל"ת)אלון 15/09/2019 17:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה זה תחום הגיים סטופ? (ל"ת)ברי ברי 16/09/2019 05:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.שלמה תודה. מכיר את insight enterpriseגל 14/09/2019 15:00הגב לתגובה זו1 0הסימבול nsit. חברת טק ותיקה פועלת כבר מ1988. ריווחית וצומחת,מעורבת בכל התחומים "החמים" כמו ענן iot וכו' מה דעתך ? תודהסגור
-
מכיר ואתה צודק (ל"ת)שלמה גרינברג 15/09/2019 12:34הגב לתגובה זו2 0סגור
-
ג'ונסון קונטרול, חברה ש"אהבת", מה קורה איתה?מה עם JCI...? 16/09/2019 05:43הגב לתגובה זו1 0קראתי שמכרה חלק שעסק בתחום משמעותי עבורה, מאז היא דווקא מתחזקת (=המניה)סגור
-
12.השוק מנפנף בהדרגה לעת עתהלרון 14/09/2019 13:22הגב לתגובה זו0 0את הידיים החלשות וע"י זה באות לידי ביטוי הידיים החזקות שהם משקיעי הערך!סגור
-
11.העידן הטכנולוגי לקח פסק זמן? (ל"ת)ארתור 14/09/2019 12:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.יש צורך בחרטהמומחה לקנוניות 14/09/2019 10:35הגב לתגובה זו0 0אמרת שטסלה מניה טובה. אמרו לך שלא. טעית.סגור
-
תוכל להראות היכן אמרתי שהמניה טובה?שלמה גרינברג 15/09/2019 12:36הגב לתגובה זו5 0ומדוע לא תקרא המאמר שובסגור
-
יענה לך הנ"ללרון 15/09/2019 06:55הגב לתגובה זו0 1לא הזכרתי את המניה הזכרתי את החברה ולכן צדקתי כמו תמיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!סגור
-
מחבר של שלמה..צדקתי כמו תמיד...וואו..וואו.. (ל"ת)ללרון 15/09/2019 12:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מחבר של שלמה.. צדקתי כמו תמיד? וואו....!!!!! (ל"ת)ללרון 15/09/2019 12:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.כרגיל הכתבות שלך מוסיפות אור וחוכמה...תספר לשורטיסטים (ל"ת)איציק 14/09/2019 10:01הגב לתגובה זו0 1סגור
-
מה הואלרון 15/09/2019 06:56הגב לתגובה זו0 0גורו הודי?"אור וחכמה" אולי קבליסט?סגור
-
הרי אתה חבר של שלמה ומעריץ שרוף שלו אז למה לא מפרגן?וגםללרון 19/09/2019 16:52הגב לתגובה זו0 0שמענו שהוא מצ'פר אותך בטיפים אולי לא הכי טובים של עשר אחוז בחודש אבל על בטוח איזה ארבע אחוז נטו לשבוע תעשה לבד חשבון והנדסהסגור
-
אני מחכה לקרב המכריע בין לרון לבין גרינברג. (ל"ת)שמילוביץ שמעון שוני 15/09/2019 12:34הגב לתגובה זו1 0סגור
-
אין קרבלרון 15/09/2019 15:54הגב לתגובה זו0 0את זה אני משאיר לפוליטיקאים,סתם הבעת דעות!סגור
-
ברור שאין קרב, מי זה לרון ? מי שמע עליוגוז 15/09/2019 17:41הגב לתגובה זו0 0בכלל. בדרך כלל מטקבק פה שטויות והבלים.סגור
-
והיכן בסיטואציה הגרינברג רק למעלה כסף ריצפה? (ל"ת)שאלה ותשובה 16/09/2019 12:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
גוז הרביץ עלבון בלרון..ואם לרון לא ישיב לו כגמולו...יאא ראאבי 16/09/2019 09:07הגב לתגובה זו1 0הלך עליוסגור
-
יזוזגוז 16/09/2019 16:55הגב לתגובה זו0 0או יגוז!סגור
-
8.תודה על הכתבהמשה 13/09/2019 18:15הגב לתגובה זו3 0רק תיקון טעות הגייה הסימול של פפסי הנו PEPסגור
-
נכון (ל"ת)שלמה גרינברג 14/09/2019 08:57הגב לתגובה זו3 0סגור
-
7.תודה רבה על הכתבהגולן 13/09/2019 15:00הגב לתגובה זו4 0ששש הטרולים עוד רדומים..סגור
-
6.פורד f150 מה דעתך ?יובל 13/09/2019 14:59הגב לתגובה זו0 0Ford (NYSE:F) thinks it may have an advantage over peers in electric trucks. The company is on track to introduce a hybrid F-150 next year and an electric F-150 not too far after.סגור
-
5.שלמה מדוע פאברי ולא מעט משקיעי ערךמוניש פאברי 13/09/2019 13:32הגב לתגובה זו1 0מאמינים כל כך בפיאט ?האם אתה יכול להבין מה הם מוצאים במניה זו ומדוע היא מועדפת על פני האחרות ? תודה רבהסגור
-
פיאט קרייזלרשלמה גרינברג 13/09/2019 16:23הגב לתגובה זו3 0Mohnish Pabrai אוסף המניה מאז 2012. עד כמה שזכור לי ממחירים של כ 2.5 דולר. לפי הדיווחים הוא דווקא מוכר, מאז תחילת השנה את המניה. תקרא הכתבה הבאה: https://www.zacks.com/stock/news/489341/can-value-investors-consider-fiat-chrysler-fcau-stock?cid=CS-GURUFOCUS-HL-analyst_blog|value_stocks-489341 איני רואה שהמניה מועדפת שהרי כרגע רוב האנליסטים ב HOLD או ב SELL. נכון, מבחינת הערכים היא מציגה מספרים טובים מהמתחרותסגור
-
תודה רבה שלמה.. מעניין מאוד הלינק (ל"ת)מוניש 13/09/2019 20:05הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.שלמה , אחלה טור . תודה (ל"ת)איל 13/09/2019 10:16הגב לתגובה זו4 0סגור
-
3.יורדות בעצמהכשמניות 12/09/2019 21:12הגב לתגובה זו1 0דוגמת ge f ועוד ההיפוך יבוא אם יבוא רק במהלך שנים לא חדשים או רבעונים בודדים!סגור
-
2.ובתוספת לכךהסברים יפים 12/09/2019 17:39הגב לתגובה זו1 0בשוק גבוה הכסף הגדול מחפש יציבות יחסית,הרשי למשל לא עלתה עד לאחרונה,וכעת היא סמל יציב.סגור
-
1.Geירון 12/09/2019 17:31הגב לתגובה זו1 0האם אתה עדיין רואה את הפוטנציאל בחברת ge?סגור
-
בהחלט (ל"ת)שלמה גרינברג 13/09/2019 08:21הגב לתגובה זו5 0סגור
-
לאבהחלט 14/09/2019 08:24הגב לתגובה זו0 0ועוד פעם לא!סגור
-
משקיעיםלא 13/09/2019 07:19הגב לתגובה זו2 0בסכין נופלת גם אחר נפילתה,יש לחכות לפחות שנתיים נוספות!סגור