מה עדיף - קופת גמל להשקעה או פוליסת חיסכון?

ירון שמיר, מומחה פנסיוני, מסביר את ההבדלים בין אפיקי החיסכון ולמי כל אחד מהם מתאים
 | 

ירון שמיר, מומחה פנסיוני, מסביר מה היתרונות של קופת גמל להשקעה ולמי היא מתאימה, מה מאפיין את פוליסת החיסכון וגם מתי כדאי להשתמש בתיקון 190. גזור ושמור - 

 

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מה שעדיף זה שיעשו מכרז על דמי ניהול נמוכים בגמל להשקעה
    נעמה 17/10/2019 10:09
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כמו שהיה בקרנות הפנסיה ואז נשלם דמי ניהול סבירים של 0.2 ולא כמו היום. על פוליסות ביטוח אין מה לדבר, דמי ניהול אסטרונומיים שבאים לנצל זקנים שלא מבינים בהשקעות, יכול להגיע שם ללמעלה מ2% בשנה הראשונה ואם תהיה מפולת בשוק אין להם נזילות בכלל
    סגור
  • 7.
    בנימין מזר 54 באר שבע
    שאול צרי 16/10/2019 15:27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם אני בן 67.איזו תוכנית כדאית עבורי ?
    סגור
  • ייעוץ מקצועי
    רן 29/10/2019 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שיתן לך תשובה פה זה לא מקצועי פנה ליועץ מקצועי שיבחן את כל הנתונים שלך ואז תקבל תשובה מקצועית
    סגור
  • 6.
    באמת
    שוקי 14/10/2019 10:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני מעדיף את שנייהם.. פוליסת גמל
    סגור
  • 5.
    חסרון בולט של המכשירים הללו
    עידן 13/10/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    העמלות של בית ההשקעות או של חברות הביטוח הן לא על הרווח בלבד אלא על כל הקופה !!!!! קטסטרופה בשנים שאין רווח גדול כמו 2018 . גניבת דעת לשמה
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    מידע נוסף שחסר
    יועץ השקעות 13/10/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה יפה מאוד אבל יש חוסרים בנתונים כמו שציינו בתגובות האחרות. כיועץ השקעות בבנק, תפקידי לשקף ללקוחות את הסיכונים ולא רק את היתרונות. פוליסות חיסכון בעיקר, ואולי גם בקופות הגמל להשקעה ו 190), משקיעים במוצרים חסרי סחירות, לרוב הלוואות ונדל"ן, אולי גם בעסקים פרופר. מדובר בסיכון שלא ניתן לכמת אותו, אי אפשר לנבא מראש האם תהיה שכירות יציבה לנדל"ן, האם יהיה אי פירעון להלוואה, ועל כן ההבטחה לתשואה יציבה הינו שקול לעבודה בעיניים. בעבודה שלי לעולם לא אבטיח ללקוחות תשואות ואילו בפוליסות חיסכון סוכני ביטוח שאינם כפופים לחוקי רשות ני"ע ויכולים לספר מה שבא להם. אם ישאלו אותי מה עדיף (ולא הזכרתם שלקוחות יכולים להשקיע לבד, בניהול תיקים או מול יועץ השקעות בבנק/פרטי), אז תיקון 190 עדיף לאלו שיש להם קצבה, וקופת גמל להשקעה לאלו שאין קצבה והסכומים נמוכים. אבל אל תשימו את פוליסת החיסכון באותו מעמד כשאין פיקוח עליהם, והשוק פרוץ שם.
    סגור
  • לא נכון
    רן 29/10/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם סוכני ביטוח כפופים לרגוציה מחצירה ואינם רשאים להציג תשואה מובטחת אלא מחויבים להציג הנחת תשואה של 4% מתי לקוח שלך בבנק יודע כמה עמלות הוא משלם בפועל:דמי שמירת ני"ע,עמלת קניה ומכירה וכמה דמי ניהול הקרן גובה.בפוליסה דמי הניהול והעלות שקופים ללקוח והן תחת רגולציה
    סגור
  • 3.
    נתון חשוב מאוד
    חיים 12/10/2019 22:39
    הגב לתגובה זו
    19 6
    לצערי הרבה יועצים פיננסים מחסרים את הפרט החשוב הזה בתיקון 190 מכל הפקדה סכום של 34,848 ש"ח לא יהיה ניתן למשיכה רגילה מדובר בנתון סופר חשוב שלפעמים מבטל את היתרונות שיש בתיקון 190 בנוסף חשוב להדגיש שבמקרה והמדד כן עולה אין הבדל בין זה לבין גמל להשקעה מכיוון שרוב הפנסיונרים משקיעים באפיקים סולדים כך שכל שינוי קטן במדד מבטל את היתרון בתיקון 190
    סגור
  • 34,000
    ירון 20/10/2019 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ה-34,000 ש"ח אכן ניתנים למשיכה בדרך של היוון פטור בצורה אחרת עקב כך- סכומים קטנים לא רלוונטים לתיקון 190, להכיר את אופציית ההיוון של ה-34,000 ש"ח ולדעת שבמקביל ניתן לקבל על סכום זה הטבות ממס במקרים מסויימים, בנוסף ניתן לראות ב-34,000 ש"ח כחסכון פטור לחלוטין למוטבים.
    סגור
  • מס
    רן 29/10/2019 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמה מס ישולם אם תתבצע משיכה "בדרך" לעיתים בין 30-50%
    סגור
  • את האפיק המשתלם ביותר מיציתם?
    דמוש 14/10/2019 23:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רבים לא ממצים זכותם ונמנעים מלהפקיד סכום מיאמי בקרן השתלמות . זאת יש לעדות לפני כל השקעה אחרת.
    סגור
  • קרן השתלמות
    ירון 20/10/2019 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד התקרה אתה צודק. יחד עם זאת קח בחשבון שקרן עצמאית יכול לפתוח רק עוסק ולא שכיר רגיל
    סגור
  • שאלה
    ח 13/10/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כלומר לא נוכל למשוך את הכסף הזה במשיכה חד פעמית אלא רק כקצבה? ואם רוצים לקבל אותו עם מס רווח הון רגיל של 25% זה אפשרי?
    סגור
  • תיקון 190
    ירון 20/10/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתן למשיכה כסכום חד פעמי (היוון) עם מס רווח הון של 15% וכפוף לקבלת קצבת מינימום וגיל 60 או כקצבה פטורה ממס החל מגיל 60
    סגור
  • 2.
    יש עוד חסרונות לקופת גמל להשקעה
    פ.פ. 12/10/2019 21:42
    הגב לתגובה זו
    24 6
    כמו למשל:1. נכון להיום אין אפשרות לקופה לשלם קצבה.2. דמי ניהול מצבירה גם כשאתה מקבל קצבה.וכמובן כמו שהזכרת - אי אפשר נכון להיום לנייד מחברה לחברה.לסיכום: יש אופציה זולה יותר של פשוט לנהל את הכסף לבד בבית השקעות. הרבה יותר זול והרבה פחות מסובך ממה שכולם חושבים. חבל שעל זה לא מדברים.
    סגור
  • יעלות
    רן 29/10/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוב המקרים דמי הניהול והתשואה בקופה יהיו עדיפים על "ניהול עצמי" ובל נשכח את המטרה העיקרית של קבלת קצבה פטורה
    סגור
  • גמל להשקעה
    ירון 20/10/2019 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה צודק שנכון להיום עקב עיכוביים שערורייתים שני היתרונות של תשלום קצבה וניוד עדין לא קיימים. יחד עם זאת ההסתכלות היא לטווח הארוך ואני מקווה שעקב הלחץ סוף סוף יפתרו את ענין הניוד ןהקצבה לגבי ניהול כסף בבתי השקעות או לבד זו בהחלט אופציה
    סגור
  • גם לתיק ההשקעות אין את היתרונות שמנית
    פ.פ 13/10/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וגמל להשקעה יותר זול ויותר פשוט חבל שעל זה אתה לא מדבר
    סגור
  • 1.
    כרגיל לא הכול מדיוק!!
    עמית 12/10/2019 20:35
    הגב לתגובה זו
    24 2
    הפטור בפולסיה חסכון הינו על רווח של כ 16,000 שח לזוג לשנה ( כלומר כ 4000 שקל לזוג לשנה ולא 16 אלף).חבל שאתם לא מדויקים ומעלים משהו שמטעה את הצופים !!!
    סגור
  • פוליסת חסכון
    ירון 20/10/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעיף 125 ד מדבר על ניכוי ריבית שאכן לזוג עומדת של כ-16,500 ש"ח כלומר על הרווח למס יופחתו 16,500 ש"ח שמהווים הטבה של 4,200 ש"ח בשנה. זה בדיוק מה שאמרנו
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות