נתיב פלוס - קחו נוסעים ותקבלו נתיב מיוחד, האם זה יעזור?
משרד התחבורה משיק השבוע תוכנית להקלה בפקקים. מדובר על רפורמה בשם "נתיב פלוס" שתגידר מסלול בנתיבי איילון ובכביש החוף לנתיבי תחבורה ציבורית וגם לרכבים עם 2 או 3 נוסעים ומעלה.
המטרה - לעודד נסיעה שיתופית של מספר אנשים, הקטנת כלי הרכב הנוסעים ובהתאמה הקטנת עומסי התנועה. מספר הנוסעים הממוצע ברכב עומד כיום על פי נתוני האוצר על 1.2, ואם התפוסה תגדל ל-1.4, בעיית הגודש תקטן משמעותית - אלא שלעלות ל-1.4 זה לא פשוט.
איך ואיפה זה יעבוד?
במקטע של כביש 2 ממחלף נתניה ועד מחלף גלילות. הנתיב הימני לכיוון צפון שהיה פתוח לכולם הוסב כשנדרש שבאוטו יהיו לפחות 2 נוסעים (כולל הנהג). לכיוון דרום תותר נסיעת תחבורה ציבורית בלבד.
בכביש 20 צפונה (איילון צפון), ממבוא איילון ועד מחלף חיל השריון יכללו כ-2 ק"מ לתחבורה ציבורית ולרכבים עם לפחות 3 נוסעים ברכב.
נסיעה ב"נתיב פלוס" ללא מספר נוסעים מתאים תגרור קנס בגובה של 500 שקל. המשטרה תציב שוטרים (על אופנועים) שיבדקו בשוטף את הנתיבים האלו ויתנו דוחות למפרים את החוק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לשאלה הנשאלת בכותרת התשובה היא: לא. (ל"ת)דני 06/10/2019 02:27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.הגודש ירד רק כשיאפשרו למכוניות הפרטיות להיות תחליף למונשלמה 04/10/2019 01:50הגב לתגובה זו0 0כשיאפשרו לאנשים לעשות שיטוף של נסיעות תמורת תשלום דרך אפליקציה כל שהיא , מבטיח לכם שהגודש ירד דרמטית. אבל זה יפגע קשות בתחבורה הציבורית וליכן זה יפולסגור
-
3.אין פתרון זה הכל בולשיט (ל"ת)אריאל 04/10/2019 01:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.שום רפורמה רק גזל נוסף מהציבור רק רכבתאפק 03/10/2019 18:13הגב לתגובה זו3 0תחתית מתחת לכל גוש דן כולל רחובות נס ציונה ראשון בת ים תל אביב רמת גן פתח תקוה רעננה כפר סבא זה מה שיציל את המדינה וזה שטח קטן לעומת הערים הגדולות בחולסגור
-
1.ובאילו שעות מדובר?שאול 03/10/2019 16:49הגב לתגובה זו2 024 שעות?? כולל סופשבוע?סגור