אבגול משתפרת ברווח יורדת בהכנסות
יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של 2019, עם ירידה של 5.6% בהכנסות, שיפור ברווחיות הגולמית וזינוק של 245% ברווח הנקי. מניית אבגול ירדה בכ-12.5% מתחילת השנה, החברה נסחרת בשווי שוק של כ-985 מיליון שקל ובמכפיל 21 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות אבגול ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-109 מיליון דולר, ירידה של כ-5.6% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו בכ-102.9 מיליון דולר. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי מחירי חומרי הגלם. יחד עם זאת, בחברה מציינים כי במהלך הרבעון נרשמה עלייה של כ-1.3% בכמות הנמכרת, שנבעה בעיקר מביקושים גבוהים בארה"ב.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-2.2 מיליון דולר, זינוק של כ-244.5% ביחס לרווח נקי של כ-629 אלף דולר ברבעון המקביל. השיפור מיוחס בעיקר לעלייה ברווחיות הגולמית והתפעולית.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-15.6 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-17.1%, גידול של כ-12.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח הגולמי בכ-15.6 מיליון דולר, על שולי רווחיות גולמית של כ-14.3%.
נוכח השיפור ברווחיות הגולמית, שולי הרווחיות התפעולית עלו ל-8.8% ברבעון, לעומת כ-6.3% ברבעון המקביל.
שיפור של 4 מיליון דולר בשל מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם
בחברה מציינים כי במהלך הרבעון חלה עלייה קלה ב"מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם, נטו", שהינו הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כתוצאה ההירידה במחירי חומרי הגלם, נרשם ברבעון השלישי רווח של 0.6 מיליון דולר במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו, בהשוואה להשפעה שלילית של כ-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (הפרש של כ-4 מיליון דולר). בנוסף, במהלך הרבעון, החברה המשיכה לייצר ביעילות תפעולית כוללת גבוהה יחסית, אשר תרמה לעלייה ברווחיות.
העלייה ברווחיות קוזזה בעיקר על ידי השפעות ההאטה בצמיחה בסין, והשלכות של מגמות פוליטיות ומסחריות גלובאליות המשפיעות בין היתר על שולי הרווח ועל הביקושים בשוק ההיגיינה. בנוסף לגורם זה, העלייה ברווחיות קוזזה מהירידה בביקוש בקווים הוותיקים יותר בברקן.
עוד מציינים בחברה, כי מגמת הירידה במדדי מחירי חומרי הגלם אשר החלה באוקטובר 2018 נעצרה ואף נשארה יציבה בחודשיים האחרונים.
שחר רחים, מנכ"ל אבגול: "אבגול שואפת להמשיך בצמיחה ולחזק את מיצובה בשוק על ידי הרחבת כושר הייצור ועמידה בדרישות ההולכות וגוברות של שוק ההיגיינה. השאיפה שלנו היא לבסס את הצמיחה על פיתוח מוצרי בדים לא ארוגים חדשניים אשר יהוו פתרון לתמורות המהירות החלות במגמות השוק ובהעדפות הצרכנים, מתוך חזון לשפר את איכות החיים. אבגול תמשיך ותתמקד בשוק ההיגיינה, אך תבחן שווקי נישה ותחומי פעילות מעניינים נוספים בתחום הבד הלא ארוג להם תהיה סינרגיה לפעילותנו הנוכחית ולטכנולוגיה בה אנו משתמשים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה