הולמס פלייס צומחת - "נגיע ל-EBITDA של 100 מיליון ש' עוד 4 שנים"
קרן שתוי, מנכ"לית החברה - "למועדונים שלנו יש חסינות מתחרות כי אנחנו פרמיום" ; הרווח הנקי עלה ב-15% והסתכם ברבעון השני ב-4.1 מיליון שקל; ה-EBITDA עלה בכ-15%. הנתונים בנטרול השפעת תקן IFRS16
רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס -0.04% הולמס פלייס 554.2 -0.04% בסיס:554.4 פתיחה:554.4 גבוה:564.5 נמוך:553 תמורה:20,105 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. במסגרתם דיווחה על צמיחה של 10% בהכנסות הרבעון השלישי, ועל עליה של 21% ברווח הנקי. ה-EBITDA עלה בכ-15%, מניית החברה עלתה בכ-50% מתחילת השנה.
ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם ב-14.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-EBITDA של 12.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. קרן שתוי, מנכ"לית החברה מספקת יעד לעוד מספר שנים - "היעד שלנו להגיע ל-EBITDA של 100 מיליון שקל עוד 4 שנים".
הכנסות החברה צמחו ברבעון השלישי ב-10% והסתכמו ב-110 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בהיקף של 99.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018. הגידול בהכנסות הרבעוניות נובע מהעלייה במספר המנויים הממוצע וכן מגידול של כ-1 מיליון שקל בהכנסות מאימונים אישיים.
בשורה התחתונה, רשמה החברה עלייה של 21% ברווח הנקי שהסתכם ב-4.1 מיליון שקל, זאת בהשוואה לרווח נקי של 3.4 מיליון שקל שנרשם ברבעון השלישי אשתקד.
הרווח הגולמי של החברה גדל ב-29% והסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-16 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של 12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הגיע ברבעון השלישי של 2019 ל-14.5% בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 12.4% ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי גדל ברבעון ב-26% והסתכם ב-6.7 מיליון שקל המהווים 6% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי של 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, המהווים 5% מהמכירות. העלייה ברווח התפעולי נרשמה הן בשל השיפור בהכנסות והן בשל העלייה ברווחיות הגולמית.
התוצאות האלו טובות, והן מגיעות למרות התחרות המתחזקת בתחום. בשנה האחרונה הגבירו נוכחות רשתות ה"לואו קוסט", וזה עשוי לפגוע בהולמס פלייס. שתוי מסבירה כי - "למועדונים שלנו יש חסינות מתחרות כי אנחנו פרמיום". גם אם כן, השאלה באיזה מחיר - כלומר, מול תחרות משמעותית במחיר נמוך, הולמס פלייס עלולה לרדת במחירי המנויים שלה, כדי להמשיך ולהחזיק אותם.
מהם מנועי הצמיחה של החברה?
"החברה מורכבת משלוש רגליים, הראשון הוא מגזר 'הולמס פלייס', המעודנים הקיימים של החברה. שם המטרה היא לשמור על הרווחיות של המועדונים הקיימים ולעשות שיפורים גם ברמה התפעולית וגם ברמת ההכנסות, ואפשר לראות את זה בדוחות. הרגל השנייה, היא הצמיחה האורגנית, כלומר פתיחות של מועדוני 'אייקון' שהם מועדוני פרימיום לאוו-קוסט. אנחנו בונים מנועים וצומחים באזורים שאנחנו מזהים הזדמנויות עסקיות גבוהות. הרגל השלישית היא, הצמיחה הלא אורגנית, אנחנו מחפשים הזדמנויות רכישה של מועדונים שמתאימים לאסטרטגיה שלנו. איפה שיש הזדמנויות מהסוג הזה אנחנו נהנים לקנות אותם".
מה האתגרים המרכזיים שלכם?
"קודם כל לשמור על רמת השירות הגבוהה שאנחנו מספקים ללקוחות, בסוף הלקוחות קונים מוצר פרימיום ומצפים לקבל שירות פרימיום. האתגר השני הוא, התחרות ההולכת וגוברת כמעט מכל כיוון אפשרי מה שמחייב אותנו להישאר חדים ולשמור על חברי המועדון שלנו. האתגר השלישי הוא, אתגר החדשנות והבידול, אנחנו רוצים לספר לחברי המועדון שלנו למה דווקא 'הולמס פלייס'. לכן חתמנו על חוזה להשקת אפליקציה חדשה לחברי המועדון, היום כל האפליקציות של מועדוני הכושר נראות אותו דבר. אנחנו החלטנו להשקיע בהשקת אפליקציה חדשה לחברי המועדון, ואני חושבת שזה ישתלם בהמשך כי זה יגדיל את התקשורת מול חברי המועדון ויבדל אותנו אל מול המתחרות".
איך אתם מתמודדים עם מועדוני הלוואו-קוסט?
"אני מאמינה שיש מקום לכולם, אבל בענף שלנו אנחנו מספקים מוצר אחר מוצר שהוא פרימיום. יש לנו גם את מועדוני ה-Family וגם את מותג הפרימיום לוואו קוסט שלנו 'אייקון', ככה אנחנו מתמודדים גם בתחום הזה. היתרון שלנו זה שלרוב המועדונים שלנו יש מעמד וחסינות מתחרות, כמו תמיד יהיה מי שיבחר לשלם על טיסות בביזנס, יש מקום גם למועדוני פרימיום שבהם משלמים יותר. אנחנו רואים את זה גם כשפותחים מועדוני לוואו-קוסט בקרבת מועדונים שלנו, יש קהל שרוצה שירות מסוג אחר. במקומות שאנחנו כן נפגעים מהם אנחנו מסיבים את הפורמט מהולמס פלייס לפורמט אייקון".
כמה מנויים יש לכם?
"יש לנו קרוב ל-140 אלף מנויים, מעל 40 אלף כניסות ביום. ככל שהפורמט יותר גבוה וחברי המועדון משלמים יותר הם מגיעים בתדירות יותר גבוהה למועדון. בפורמט הפרימיום בדרך כלל ניצול המנוי הוא הגבוה ביותר.
איפה את רואה את החברה עוד 5 שנים?
"אנחנו נמצאים בעיצומה של תכנית אסטרטגית מהירה, תוך 4-5 שנים החברה אנחנו מקווים שהחברה תשיג תוצאות של 100 מיליון שקל EBITDA. יש לנו נכסים חתומים והזדמנויות שכבר בתהליכי עבודה של מעל 80 מיליון שקל. אנחנו כל הזמן חושבים על פיתוחים נוספים. לפי התפיסה שלנו, תוך 4 שנים החברה תהיה עם עוד 4 מועדוני Family, ועוד 15-20 מועדוני 'אייקון', קרוב ל-70 מועדונים סך הכל. אנחנו שואפים להתפתח מאד חזק בפריפריות, שם אנחנו פחות נמצאים. השוק כולו ילך לכיוון של מיזוגים ורכישות. בנוסף, יגיעו פורמטים חדשים שקיימים בעולם כמו למשל עולמות הסטודיו שבהם משלמים לפי שימוש וגם 'הולמס פלייס' תהיה חלק מזה".
לאח הפרסום מסרה קרן שתוי: "הולמס פלייס ממשיכה להציג שיפור בתוצאות הכספיות מדי רבעון- וברבעון צמחנו בהכנסות מגזר הולמס פלייס במעל 3% ובמגזר אייקון אשר צמח בכ-80%. ההחלטה לפתוח פורמט מועדוני Low Cost תחת המותג אייקון מוכיחה את עצמה, ופעילות זו מהווה מנוע צמיחה מרכזי בפעילותנו. מתחילת 2019 ועד היום פתחנו 7 מועדוני אייקון חדשים, מהם אחד במהלך הרבעון הרביעי עד כה, ומועדון בראשון לציון שהוסב מפורמט אנרג'י לפורמט אייקון. מגזר פעילות זה חצה הרבעון את רף 30 אלף המנויים ומכאן שהשפעתו על המשך הצמיחה המהירה בחברה צפויה לגדול. להולמס פלייס איתנות פיננסית ויתרון תחרותי שיאפשר לנו להמשיך ולצמוח הן בדרך של צמיחה פנימית והן באמצעות רכישות כדוגמת מועדון הכושר זאוס בראשון לציון שרכישתו הושלמה בתחילת נובמבר השנה".
"שביעות הרצון של חברי המועדון נמצאת בראש סדר העדיפויות, ואנחנו צפויים להשיק בקרוב, בשיתוף פעולה עם אחד מהמובילים העולמים בפיתוח אפליקציות לחדרי כושר, אפליקציה חדשנית אשר תשדרג בצורה משמעותית את חוויית המשתמש ואת היכולת שלנו לתקשר עם המנויים בצורה שוטפת".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.רשתות הלואו קוסט מתפתחים בקצב מסחרר לכן הייתי נזהרדני 28/11/2019 07:50הגב לתגובה זו2 0יש נהירה לרשת ספייס למשל בעלות של שלישי ולעיתים גם רבע מהולמס פלייס וזה ילך ויתעצם. אנשים לא פריארים כמו שראינו בכל תחום אחר.סגור
-
2.המניה תעלה עוד הרבה. (ל"ת)אבי 27/11/2019 20:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.הייתי נזהראני כמשקיע 27/11/2019 18:23הגב לתגובה זו3 0בהתרחבות לא מבוקרת!יש לזכור שהשנים הטובות הן בגלל הכסף הזול,כשתעלה הריבית יום אחד ה"פרימיום" שלכם יקוצץ בקלות בשל מיתון ופיטורים במשק!לכל טוב יש גם סיום!!סגור