רמי לוי: צמיחה של 10% בהכנסות ל-1.54 מיליארד שקל וירידה ברווחים
רשת רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על צמיחה של 9.9% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי ירד ב-16.4% בעיקר נוכח השפעת תקן החשבונאות החדש IFRS 16. בנטרול השפעת התקן, נרשמה ירידה של כ-2% ברווח הנקי. החברה נסחרת הבוקר במכפיל 23 על הרווח הנקי של 12 החודשים אחרונים.
הכנסות הרשת ברבעון השלישי של 2019 צמחו בכ-9.9% לכ-1.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים – בעטרות, באשקלון צפון וברמלה, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-1.25%.
בשורה התחתונה, הרשת מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-24.5 מיליון שקל, ירידה של כ-16.4% בהשוואה לכ-29.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח הנקי הושפע לרעה מיישום תקן IFRS16 ומאיחוד תוצאות חברת הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-1.6 מיליון שקל. הרווח הנקי, בנטרול תקן IFRS16 ובנטרול איחוד תוצאות קופיקס שאוחדו לראשונה ברבעון הרביעי אשתקד, הסתכם ברבעון בכ-29.3 מיליון שקל - ירידה של כ-2% לעומת הרווח הנקי בתקופה המקבילה.
ה-EBITDA ברבעון השלישי עלה בכ-85% לכ-104 מיליון שקל (כ-6.8% מההכנסות), לעומת כ-56 מיליון שקל (כ-4.0% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ב-EBITDA נבעה מיישום תקן IFRS16 שתרם כ-35 מיליון שקל. בנטרול השפעות תקן IFRS16, ה-EBITDA ברבעון עלה לכ-69 מיליון שקל (כ-4.5% מההכנסות).
המכירות למ"ר ברבעון השלישי של שנת 2019 עלו לכ-17 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-16 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית, קוזז בעלייה של שולי הוצאות התפעול
הרווח הגולמי של רמי לוי ברבעון השלישי עלה בכ-22.2% לכ-356.1 מיליון שקל (23.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-291.3 מיליון שקל (20.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מייחסים את העלייה בשיעור הרווח הגולמי לשיפור בתנאי הסחר, עלייה במכירות של המותג הפרטי, הפעלת המרלוג החדש במודיעין, איחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם, וכן לתרומה קלה של כ-0.06% בשיעור הרווח הגולמי בגין יישום תקן 16IFRS.
ברמה התפעולית נרשמה הרעה יחסית, עם שולי הוצאות תפעול של כ-20% ברבעון השלישי, לעומת כ-18.1% ברבעון המקביל. בחברה מייחסים את העלייה בשולי הוצאות התפעול בעיקר לעלייה בהוצאות שכר ואחזקה בעקבות עיתוי החגים, עליית שכר ושירותים מקצועיים ואיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם. עם זאת, נוכח צמיחת ההכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית, עלה הרווח התפעולי בכ-23.3% לרמה של 47 מיליון שקל (3.1% מההכנסות), לעומת כ-38.1 מיליון שקל (2.7% מההכנסות) ברבעון המקביל.
תקן החשבונאות הקפיץ את הוצאות המימון
הוצאות המימון, נטו ברבעון השלישי הסתכמו בכ-15.5 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון, נטו של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להוצאות מימון, נטו נבע מיישום תקן IFRS16.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנחנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי עם גידול של כ-10% בהכנסות למעל 1.5 מיליארד שקל, זאת הודות להמשך מאמצינו להרחבת הרשת, לצד יישום האסטרטגיה העסקית שלנו שבבסיסה הצעת סל מוצרים באיכות גבוהה, במחיר הזול ביותר ותוך הקפדה על מתן שירות מצוין ללקוחותינו. אסטרטגיה זו, שבה אנו דבקים מאז הקמת הרשת, ממשיכה להוכיח את עצמה, ואנחנו מציגים ברבעון השלישי שיפור במכירות בחנויות זהות וכן שיפור במכירות למ"ר. מתחילת השנה פתחנו 3 סניפים חדשים - בעטרות, באשקלון וברמלה, וכן ביצענו כניסה למרכזי הערים עם הפעלה של 31 מרכולים באמצעות רשת קופיקס והפעלת 18 סניפי פארם באמצעות רשת גוד פארם.
אנו סבורים שבמהלכים אלו אנו מסיעיים למיליוני אזרחים להתמודד עם יוקר המחיה בישראל, ובכוונתנו להמשיך לפעול להרחבת פעילותינו כאשר טובת הצרכן לנגד עינינו. בתוך כך, אנחנו מציגים היום המשך שיפור ברווחיות הגולמית, זאת בין היתר הודות לשדרוג המערך הלוגיסטי של הרשת עם המעבר למרלו"ג החדש במודיעין, וכן להעלייה במכירות המותג הפרטי שאנו שמחים על כך שזוכה לאמון רב מצד לקוחותינו ובכוונתינו להמשיך לפתח תחום זה לטובת קהל לקוחותינו. בפעילות קופיקס עברנו ברבעון השלישי לרווח תפעולי, ואנו רואים בכך פירות ראשונים להשקעתינו ברשת, כאשר להערכתנו בטווח הקצר והבינוני, הפעולות בהן נקטנו לייעול ופיתוח הרשת יניבו המשך תרומה חיובית לתוצאותינו הכספיות. אני מבקש להודות לקהל לקוחותינו המביעים אמון מחדש בכל קניה, לעובדי הרשת העובדים במסירות רבה ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.העיקר שימשיכו המחיריםדנה 28/11/2019 19:33הגב לתגובה זו0 0הנמוכים אצלו נמשיך לחזורסגור
-
4.אצל רמי לוי תמיד יוצא הכי זולש. 28/11/2019 16:48הגב לתגובה זו0 1הסל מוצרים של רמי זול ב30%, זה משמעותי מאוד בחישוב הביתי שלנוסגור
-
3.מה אכפת לי מהרווח שלו כל עוד הוא הכי זול (ל"ת)אבי 28/11/2019 12:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.הוא עדיין בעניין של הנפקת קנאביס?תוהה 28/11/2019 10:49הגב לתגובה זו0 0היתה הערכה כזאת לפני שנה ואז לפני כמה זמן רכש את השלד בי.ג'י.אי שנבחר בבורסהסגור
-
1.מה לא ברור כאשר מגדילים הוצאות שכר לבכירים הרווח יורד (ל"ת)קובי 28/11/2019 10:37הגב לתגובה זו0 0סגור