מכירות הרכבים בסין בדרך להשלים את הירידה השנתית החדה אי פעם
שוק הרכב הסיני מסומן ע"י חברות רבות כ-"שוק מפתח" שצריך להתמקד בו בשנים הבאות לנוכח הפוטנציאל הכלכלי. עם זאת, אם צריך לשפוט על פי הנתונים הכלכליים, נראה כי 2019 הייתה שנה בעייתית במיוחד עבור הסקטור.
מכירות הרכבים החדשים בסין ירדו בשנה האחרונה ברמה של 8%-9% לפי דיווח ב-Asian Review, כאשר עם מצטטים בכיר באיגוד יצרני הרכב בסין. נציין כי מדובר בירידה השנתית החדה ביותר אי פעם במדינה הקמונוסיטית. מכירות הרכבים השלימו 17 חודשים רצופים של ירידות במכירות במהלך חודש נובמבר, כאשר סך המכוניות שנמכרו עמד על 23.11 מיליון.
הערכות הן כי האטה בסקטור צפויה להימשך גם בשנת 2020, כאשר הצפי הוא לירידה של עוד 2%. ההתייצבות בשוק נדחת כעת ל-2021.
ע"פ הדיווח, הירידה במכירות פגעה בעיקר בדגמים הזולים של היצרניות המקומיות, כאשר מצוטטות בדיווח 2 יצרניות בולטות - SAIC ו-Zhejiang Geely Group Holding.
האטה בשוק מגיעה גם לרכבים החשמליים והיברידיים שצפויים לסבול מירידת מכירות בסיכום השנתי, למרות שהם עלו ב-1.3% עד נובמבר. הסיבה: קיזוז סובסידיות מצד הממשל. ממשלת סין סיפקה במשך שנים סבסוד לרכישת כלי רכב כביכול כביכול אנרגיה חדשה, אך הסכום נחתך בכמחצית ביוני. המכירות צנחו מהרמות הקודמות במשך חמישה חודשים רצופים החל ביולי.
ההאטה בסקטור השפיעה במעט גם על תמחור המניות בסקטור. מניית ג'נרל מוטורוס (סימול:GM) ומניית פורד (סימול:F) מסיימות את שנת 2019 עם עליות של בערך 20%, מדובר בעלייה נאה אך נתון חלש יחסית ביחס לשאר הסקטורים. לעומת זאת, מניית טסלה (סימול:TSLA), שצפויה להיות מושפעת משמעותית מהביקושים בשוק הסיני ומשקיעה משאבים רבים בשוק זה, משלימה בימים האחרונים זינוק של יותר מ-135% בחודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה