2019 היתה שנת המניות וגם ב-2020 המניות יעלו
זוכרים את היפוך עקום התשואות, איפה המיתון שהבטיחו לנו בתקשורת? ולמה מניות הן אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר
מדוע אנחנו טוענים שהמניות ימשיכו להיות "המשחק הבלעדי בעיר" גם ב-2020 ועוד שנים רבות מעבר לזה: ונתחיל, כדי להימנע מתגובות לא ענייניות, בהבהרה: דעתנו היא שמהפכת הטכנולוגיה הנוכחית חוזרת על אותם התהליכים שלאחר המהפכות הקודמות ובמיוחד זו שקדמה לה בסוף המאה ה-19 תחילת המאה ה-20, זו שהובילו טכנולוגיות האוטומציה, החשמל ומנוע הבעירה הפנימי. כתוצאה מהגאות הכלכלית שהתפתחה אז עלה הדאו מתחילת 1900 ועד 1929 מ-68 נקודות ל-307, וזאת בלוויית תיקונים רבים כמובן.
המהפכה הנוכחית רק בתחילת דרכה
המהפכה ההיא הסתיימה במשבר כלכלי שנגרם, כמו תמיד, מתאוות בצע וחוסר רגולציה וכפי שכמעט קרה, בגלל אותן סיבות, במהלך המהפכה הנוכחית ב-2008. מבחינת התהליך, נמצאת המהפכה הנוכחית רק בתחילת דרכה ולדעתנו תימשך המגמה של העשור האחרון בכלכלה האמריקאית ובוול סטריט גם בעשורים הבאים. כמובן וכפי שהיה במהפכה הקודמת, זו לא תהיה גאות רציפה, לא בכלכלה ולא בוול סטריט. גם במהלך 2020 וגם בשנים שלאחר מכן, נחזה תיקוני ערך/התאמה, אפילו גדולים נוסח הרבעון האחרון של 2018 אז נפל מדד ה-500 S&P בכ-20% אבל הכיוון ימשיך להיות חיובי.
המשך ההשפעה החיובית של המהפכה על הכלכלה והחברה תלוי בגורמים חיצוניים שונים כמו למשל הבחירות הבאות בארה"ב שהרי אם אנשים כמו סאנדרס או אליזבט ווארן ינצחו, המהפכה, בעיקר בשל הצעותיהם בענייני מיסוי, רגולציה, תשתיות וכו', תיעצר.
גם הגורם הבלתי נשלט של תאוות הבצע בשווקים הפיננסיים יכול, שוב, לייצר משבר שיעצור את ההתקדמות. אבל אנחנו יוצאים מההנחה שהבנק המרכזי של ארה"ב והרגולטורים, שכבר פועלים בנושא מאז 2008, יקזזו סכנה זו.
בדיעבד, מסתבר שטראמפ הוא מהפכן
רבים מהקוראים יתרגזו ודאי אם נוסיף שגם המשך הנשיאות של הנשיא טראמפ, בגלל יכולות הביצוע שלו, תעזור להמשך החיובי של המהפכה. הוא מבין ופועל ליישום כל השינויים הנדרשים להמשך הגאות - בתחומי הרגולציה, התשתיות, המיסוי, הסכמי הסחר, הגירה ועוד - ועושה זאת, עד כה, טוב בהרבה משציפינו בתחילת כהונתו. נקווה שמחליפו, ב-2024, ימשיך את המדיניות שלו.
בשלב הנוכחי עדיף לדעתנו להשקיע בסלים או קרנות ולא במניות בודדות. יש, לדעתנו, 3 דרכים להשקעה: האחת, שדורשת סבלנות ולב חזק, היא באמצעות השקעה לטווח ארוך בקרנות וסלים שונים, כאלו שלדעת המשקיע יתרמו/ישתתפו בתהליך השינוי שדוחפת המהפכה. הגרף שהבאנו מוכיח שהשקעה לטווח ארוך היא הנכונה. הדרך השנייה היא כמו הראשונה אבל שדורשת, לצד הסבלנות והלב החזק גם יכולת החלטה. כלומר בשיטת "לשחק על הגלים", לנצל את מצבי השיא (כמו הנוכחי במניות) לצבירת מזומן ואת התיקונים לאיסוף מחדש. השלישית לתת את הכסף לניהול של 2-3 מנהלים - לאו דווקא ישראלים אם כי יש בישראל כמה מצוינים - שלאחר שבדקתם את הרקורד שלהם הגעתם למסקנה שהם המתאימים לכם.
נחזור לתזה שלנו לגבי העתיד
לפתע הפכו הפרשנים להיות אופטימיים באשר לצמיחה הכלכלית בארה"ב (וגם בעולם כולו) ומסקנה זו, שקיבלה חיזוק משמעותי מסקר מקיף שערך בנק אוף אמריקה/מריל לינץ' (סימול:BAC) על הנושא, מפתיעה למדי. מדוע? כי הסקר, שיצא בסוף השבוע שעבר תחת הכותרת, "Growth Optimism Rises Fastest on Record" מדבר על עליה באופטימיות בקצב המהיר ביותר אי פעם.
מה קרה בארבעת-חמשת החדשים האחרונים שגרם למצב הרוח הפסימי להפוך אופטימי וב"קצב המהיר ביותר אי פעם"? הרי במהלך קיץ 2019 היו הכול בטוחים, במיוחד בגלל האימה שהטיל "העקום ההפוך (ה-inverted yield curves)" ששלט בכותרות, שאליבא פרשנים וכותרות, אותת על מיתון מתקרב. העקום המתהפך אגב הפך, מאז 2008, למאותת החשוב ביותר בוול סטריט בנושאים של האטה-מיתון מתקרבים ובמידה לא קטנה של צדק שהרי אחוזי ההצלחה של העקום בעבר היו מדהימים ממש ומיד נחזור לעניין.
בדקנו שוב ושוב ולא מצאנו שום סיבה עובדתית למהפך לאופטימיות. נכון, העקום, שמראה את מערכת היחסים בין התשואות של הריביות לטווחים שונים, התהפך בחזרה אבל נתוני המקרו והמיקרו לא השתנו מהקיץ לטובה.
איפה המיתון שהבטיחו בתקשורת?
אליבא התקשורת הם אפילו המשיכו וממשיכים להתדרדר. התקשורת הפיננסית התעלמה אמנם מכמה נתונים חיוביים "קטנים" שהגיעו מאז הקיץ (או הפחיתה בערכם) כמו נתוני התעסוקה מצוינים, אינפלציה שממשיכה להיות כבושה, רווחיות החברות, שממשיכה לשבור שיאים, התוצר שהפתיע לטובה בהתחזקותו, השכר הממוצע שעולה שלא לדבר על הרגשת הציבור ממצבו הכלכלי שממשיכה להשתפר אבל מה כל אלו בהשוואה למדדים כמו מדדי הרכש למיניהם שממשיכים לרדת או פעילות הפד' שכביכול מצביעה על חששות ועוד כהנה וכהנה איתותי מיתון שממשיכים לזרום מהכותרות?
באותם ימים של חששות ממיתון, בקיץ 2019, נשאלנו (הותקפנו למעשה בתגובות) כיצד ייתכן שאנחנו לא מודאגים ואפילו אופטימיים לגבי המניות, "הרי העקום מתהפך ובכל פעם שהתהפך הוא בישר על מיתון". הסברנו שאותו "עקום הפוך", שכיכב בכותרות עם הרקורד המרשים שלו בעבר לא בהכרח מאותת גם הפעם, לאחר שהחל תהליך ההתמזגות של מהפכת הטכנולוגיה, על מיתון/האטה.
המציאות הכלכלית משתנה
הסברנו שכתוצאה מהתקדמות המהפכה הטכנולוגית חלים כל הזמן שינויים במערכות היחסים הכלכליים השונים שבתחום ההשקעות, מה-P/E ומטה. זה לא שחס וחלילה היחסים אינם קיימים יותר או שחוקי הכלכלה השתנו אלא שמערכות היחסים בין המשתנים השונים משתנות. היחס בין מחיר מניה לרווח שלה או בין החוב להון כדוגמאות כבר אינו אותו היחס שאליו הורגלו המשקיעים במהלך המאה הקודמת וכך גם מערכות היחסים ברמות המאקרו, כמו זה שבין תעסוקה לאינפלציה כדוגמה אחת, עקומת פיליפס - שהייתה המשתנה החשוב ביותר לקביעת הריבית אצל כול נגידי הבנקים בכלכלות השוק במהלך רוב שנות המאה שעברה - אינן מספקות את הסחורה יותר והשינויים רק ילכו ויתרבו.
במילים אחרות נראה לנו שהכותרות המבהילות בתחומי הכלכלה נכתבות ע"י אנשים שעדיין לא תפסו שהכלכלה נמצאת בתהליך של שינוי ומשתמשים בפלטפורמות שמתואמות למאה ה-20 להסקת מסקנות לגבי הנעשה במאה ה-21.
על סמך מה אנחנו טוענים כך?
אם נתבונן בעקום המהופך כדוגמה, הרי שבמהלך 50 השנים שקדמו ל-1929, שנות ההתמזגות של מהפכות החשמל, הטלפוניה ומנוע הבעירה הפנימית, היו עקומות הריביות במצב של עקום הפוך ברוב התקופה.
הטכנולוגיות החדשות שינו אז את הכלכלה ובגדול הביאו לעלייה בתעסוקה ובפריון ולירידה באינפלציה מה שגרם לצמיחה כלכלית בלווי צמצום כמות הכסף במשק וירידת מחירים - מה שמכונה "deflationary boom" - ולהיפוכו של העקום כתוצאה, בדיוק בדומה למה שרואים היום. תוכלו לבדוק העניין בפרסומי סוכנות ה-National Bureau of Economic Research או בקיצור ה-NBER.
מה שקרה הוא שהריבית לטווח הקצר עלתה מהר יותר מהארוכה כתגובה לציפיות לצמיחה כלכלית ריאלית מחד וכתגובה לאינפלציה יורדת מאידך. המצב הזה, של ריבית שעולה בטווח הקצר ויורדת בטווח הארוך, יוצר מצב שכלכלנים (לפחות אלו שלמדו בארה"ב כמונו) מכנים "Virtuous cycle" (מעגל קסמים) שבעצם מעורר/ממריץ רכישת מניות.
הסיבות המובילות להיפוך העקום השתנו
התופעה הזו, שחדשנות טכנולוגית "משנה סדרי בראשית", הייתה ברורה לכלכלנים בתחילת המאה שעברה אבל במהלך המאה ה-20 תחילת המאה ה-21, לאחר שהסתיים תהליך ההתמזגות הטכנולוגית לכלכלת המיינסטרים השתנו הסיבות שהובילו להיפוך העקום.
היפוך העקום במהלך המאה ה-20 תחילת המאה ה-21 נבע מטעויות של מדיניות מוניטרית ולא מהחדשנות. החדשנות חזרה להשפיע על מסלולי הריביות רק לאחר 2008. זו הסיבה בגללה לא התרגשנו מהמהפך שכ"כ הטיל אימה על הכותרות בקיץ האחרון.
המהפכה הנוכחית תוביל אמנם למה שהובילה מהפכת החשמל, מנוע הבעירה הפנימי והטלפוניה, לעלייה חדה בפעילות הכלכלית וברווחיות החברות. אבל העצמה, במקרה הנוכחי, תהיה גדולה פי כמה.
המהפכה הנוכחית, שהתמזגותה לתוך כלכלת המיינסטרים התחילה למעשה רק ב-2008/9, מציפה את הכלכלה באינספור טכנולוגיות משבשות ומשנות לחלוטין את כל הסקטורים הקיימים מהבריאות, דרך הרכב ועד הצריכה, המזון, האנרגיה וכל מה שעולה על הדעת ובקצב שהולך ומתגבר.
מישהו מסוגל להעריך את גודל התעשיות חדשות שתתפתחנה מחדשנויות כמו תעשיות שתתפתחנה מהבנת רצף ה-DNA (ה-DNA sequencing), הרובוטיקה, אחסון אנרגיה, בינה מלאכותית או הבלוקצ'יין?
כדי לעבור מחלום למציאות צריך אנשים כמו מאסק
ב-1998 הקימו לוויצ'ן ות'ייל את PayPal ושנה וחצי מאוחר יותר התמזגו עם "X.com" של אלון מאסק. השניים הבינו שכדי לעבור מחלום למציאות צריך אנשים כמו אלון מאסק. עקבנו אחרי החברה כשנמכרו היחידות להנפקה פרטית ב-2000. "זו ההתחלה של השינוי הגדול בסקטור הפיננסי", אמר מאסק, "התעשייה הזו תנגוס חלק משמעותי מהתעשייה הפיננסית".
מישהו העריך/האמין אז שחברה כמו פייפל (סימול:PYPL) תגיע לשווי של 130 מיליארד דולר? מישהו האמין שהנישה תגלגל קרוב לטריליון דולרים "חדשים"? מישהו יכול היה להעריך כמה חברות חדשות תייצר הנישה? מישהו, לפני עשור, יכול היה להעריך את השפעת אפל (סימול:AAPL) על הכלכלה והחברה? מישהו יכול להעריך מה תעשה טסלה (סימול: TSLA) ואנחנו לא שוכחים את הבטחותיהם של כמה מגיבים ששתי האחרונות בדרך להעלם.
החדשנות, שנכנסת בקצב מהיר בהרבה מזה שהיה בתחילת המאה ה-20, מביאה להתכנסות של איתותים כלכליים מוזרים, נראים כלא נורמליים, מייצרים חששות, חוסר ודאות וספקות. ההשפעה של החדשנות הטכנולוגית, מהרגע ש"הצטרפה" לכלכלת המיינסטרים, על המשתנים הכלכליים אדירה.
הגברת Catherine Wood, מייסדת ומנכ"לית ARK Investment Management, החברה שמנפיקה את סלי הטכנולוגיות המשבשות מהסוג של ARKK ושנחשבת (ע"י בלומברג ופורבס) מהמובילים בעולם העסקים, ההשקעות והטכנולוגיה בעולם, אומרת, "אם נכון לעכשיו מוערך התוצר האמריקאי, כפי שהוא וללא השפעת חדשנויות מהסוג של האוטומציה והבינה המלאכותית, להגיע, ב-2035, ל-28 טריליון (מרמה של 20-21 היום) הרי שבתוספת ה-AI והאוטומציה לבדם יגיע התוצר ל-40 טריליון לפחות..". תשדלו לקרוא את הריאיון שנתנה למרקטווץ' לאחרונה. היא, להבדיל מהתקשורת הפיננסית, מכירה את וול סטריט וגם את העולם שמחוצה לה ואין לה צורך ברייטינג.
השקעות מעניינות
קבוצת ARK בהנהלת Catherine Wood שהזכרנו הנפיקה 4 סלים שמיצגים חברות בעלות טכנולוגיות משבשות וחדשניות:
- ARKK שמייצג 38 חברות תעשייה בראשות TSLA ושכולל גם את CGEN "שלנו".
- ARKG שמייצג את תחום הגנומיקה, מכיל 38 חברות בראשות ILLUMINA וכולל הישראליות CGEN ו-EVGN.
- ARKQ שמתמקד ברובוטיקה וטכנולוגיות אוטונומיות. כולל 37 חברות בראשות TSLA וגם כולל את אלביט, אפל, נבידיה ועוד.
- ARKW שממוקד בהתפתחות האינטרנט וכולל 40 חברות שוב בראשות TSLA וכול חברות הרשת והתמיכה ברשת המובילות.
כול ארבעת הסלים, מאז הונפקו בסוף 2014, במיוחד ARKK ו-ARKW, מכים מאז בקביעות את סלי ה-QQQ, ה-SPY, ה-SOXX ואפילו את IHI ונא לזכור, בשלב הנוכחי כל ארבעת הסלים "יקרים" אז נא לבדוק ולקבל החלטות בהתאם לאופי שלכם!!!
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
63.נהנית מאוד לקרוא מה שאתה כותבאילנה גרוס 06/01/2020 14:07הגב לתגובה זו1 1מכניסה לתיק וירטואלי ובינתיים מצטערת שזה בעיקר וירטואלי.סגור
-
62.הפעם זה אחרתאיתן 05/01/2020 15:00הגב לתגובה זו4 0בסוף מחזור עליות, הפרדיגמה משתנה ואז צצים הסברים מתוחכמים ואף לכאורה הגיוניים של למה הפעם זה אחרת. אין כל קשר למהפכה טכנולוגית וחדשנות, זה רק טבע ויצר האדם, במחזורי בום ובאסט.סגור
-
61.מה דעתךאהוד 02/01/2020 12:40הגב לתגובה זו0 0מר גרינברג על טכנולוגיית ה"כביש החכם" עליו ניטענות מכוניות חשמליות תוך כדי נסיעה?סגור
-
60.שלמה תודה לך על הניתוחים, העומק והעובדות. נחכה להמשך (ל"ת)יוסי 31/12/2019 19:18הגב לתגובה זו4 0סגור
-
ווהאו!! ווהאו!! (ל"ת)יוסי 01/01/2020 10:32הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
59.לאתר היחידי שמצאתישוב שלום 31/12/2019 12:09הגב לתגובה זו2 1המקפץ ללא לאות,למה?אתם כנראה מתעקשים שיעזבו אתכם לטובת אתרים אחרים,וכזכור יש מספיק מהם,אני קיצרתי שהותי אצלכם!סגור
-
58.כתבה על תחום ה ioTאנונימי 31/12/2019 08:46הגב לתגובה זו0 0תוכל לתייחס לתחום ioT, tcm, swir לא נראות טוב , האם התחום הזה הוא הייפ בנוסח מדפסות ה 3D של לני 5 שנים ?סגור
-
כתבתי מאמר מקיף על הנושאשלמה גרינברג 31/12/2019 13:11הגב לתגובה זו2 0נא לחפש. אגב, איני מכיר סימול TCM אבל SWIR חברה קטנה ולא בדיוק מייצגתסגור
-
57.מי האינטרסנטלרון 31/12/2019 08:22הגב לתגובה זו0 0שמוביל הנפקת דרכוני חו"ל? גועל נפש!סגור
-
56.ביזפורטללאתר 30/12/2019 15:52הגב לתגובה זו3 0תודה על הקפיצות,קיבלתי סחרחורת!סגור
-
זה בגלל השפשפתמה יהיה נועם 31/12/2019 15:32הגב לתגובה זו1 0כול כותרת שניה "לשפשף את העיניים" לשפשף את העיניים: טילרי זינקה ביותר מ- 1,100% ומחקה הכל לשפשף את העיניים: לואו'ס משלימה זינוק של יותר מ-570% ב-7 שנים לשפשף את העיניים: סטארבקס משלימה עליות של 60% מתחילת 2019סגור
-
55.לא היההעולם 30/12/2019 15:42הגב לתגובה זו0 0מקושר ומחובר כפי שהוא היום,וכ"כ ההיסטוריה אינה חוזרת,אולי אתה צודק אדון גורו ואולי לא,רק אל "תהיו" כ"כ בטוחים ב"עצמכם!!סגור
-
היכן ראית בטחון שכזה? (ל"ת)שלמה גרינברג 30/12/2019 16:21הגב לתגובה זו2 0סגור
-
בכל מקום (ל"ת)לשלמה 30/12/2019 18:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
54.גוועלד !!! גוועלד!! ווס איס גישיימ?? גוועלד!! גוועלד! (ל"ת)היי שלמה 30/12/2019 13:24הגב לתגובה זו5 0סגור
-
53.תודה שלמה.נדי 30/12/2019 11:55הגב לתגובה זו4 0מזכיר שהשנה נוספה גם ARKF שמאגדת את תחום הפיננסים החדש. רציתי להגיב עוד אבל האתר הקופצני פה בלתי אפשרי. שתהיה שנה מוצלחתסגור
-
תודהעינת 30/12/2019 15:54הגב לתגובה זו2 0על ההערה,עוד מישהו הסתחרר מהקפיצות??סגור
-
52.כן יש כזה שם ואני זוכרת בריפרוף את שלמה עוד שעבדזושיה 29/12/2019 17:08הגב לתגובה זו0 2כמנהל תיקים אצל הייקים שאיני זוכרצ את שמם. האיש הלפעמיםצ נחמדהזה נוהג להעלות דברים על עניינים שדן בעבר ולמעשה אין קשר ולא היו דברים מעולם. מצד שלישי שמתי לב שלפעמים מכחיש דברים שהעלה ואומר לא אני לא עשיתי לא הייתי ואני בטוחה ויודעת שכן..אז מה דעתכם מה לעשות ואיך להתייחססגור
-
שם בית ההשקעותלרון 31/12/2019 05:51הגב לתגובה זו0 0היה מוריץ טוכלר וקרנות "יסודות" מג'יק" ועוד,לא זכור לי שגרינברג עבד אצלם,לדעתי היה אז שנות השמונים בארה"ב וכתב לגלובס!סגור
-
ארצות הברית זה סיפור סיפור מן הסרטים למה נסע לשם..בכלללרון 31/12/2019 09:41הגב לתגובה זו0 0אופן אכן עבד ותיפקד אצל מוריץ טוכלר בשנים ההן ויש שזוכרים מאז "הצלחות" אדירות.סגור
-
51.עשה טובה ובדוק ואל תשלוף כהרגלך איזו שטות או עלבוןוהמשך לעבר של הדאו 29/12/2019 15:10הגב לתגובה זו2 1ילדותי. לא תאמין אבל פגשתי בימי חיי הארוכים כמה עבודות לצורך העניין במדד האמריקאי או האגלי של בחורים/בלורות שישבו והשקיעו שבועות וחודשים..יש הרבה מדדים שעשו מעט מאד ולצורך העניין 5 אחוז לשנה במשך 120 שנים ויש מדדים שהם בהפסד נומינלי. ואני מוסיף ששיקללו הטבות ודיב וכל מה שתרצה..אולי כך תחתפכח מר שלמהסגור
-
כיוון שאתה מתבייש בשמךוברור מי אתה בכול זאת אענה בכבודשלמה גרינברג 30/12/2019 08:42הגב לתגובה זו2 0ראשית המדד , שהתחיל עם 12 חברות ולא 30, מתעדכן מידי 3-4 שנים לפי נוסחה שמנסה להתאים לו חברות שמייצגות את מגזרי הכלכלה האמריקאית. אם לקחת דבריך כלשונם הרי שהכלכלה האמריקאית לא צמחה ב 140 השנים האחרונות שהרי אם החברות המייצגות לא עשו כלום מדוע עלה המדד? בגלל הנזילות?? נא לבדוק מחדשסגור
-
אינני מבינהעינת 30/12/2019 15:48הגב לתגובה זו0 0את התעקשות הסרק על "ציון שמות", עלי באבא זה שם מתקבל?סגור
-
אין שום קשר ואפילו מקרי בין שתי התגובות הרצ"ב לביןנבדק מחדש 30/12/2019 15:36הגב לתגובה זו6 0דבריך בתשובתך!! נא לבדוק מחדש!!סגור
-
50.ובבקשה אל תענה בלי לבדוק היטב היטב היטב....לשלמה הפתעה גדולה. 29/12/2019 15:06הגב לתגובה זו2 1קח לדוגמא את מדד הדאו ג'ונס וחפש ואתר את כל החברות שניסחרו בו מיום הקמתו...שקלל הכל כולל ה30 שך היום ותישמט לך הלסת...חברות רבות מאד נסחרות במחירים מצחיקים אי שם במדד עלוב זה או אחר. לברות רבות מאד מאד בכלל כבר לא קיימות שנים ולצורך העניין שוות בשיקלול 0 או הרבה פחות אם השאירו חובות. שקלל הכל במחשב או אם יש לך כמה שבועות זמן ותראה שהמדד בסך הכל וכמוהו כל המדדים בארצות הברית ובעולם לא עשו מי יודע מה...הפתעה האא?סגור
-
49.לקו מנחהפניה 29/12/2019 12:19הגב לתגובה זו8 0עשו טובה ודברו עם מומחה אתרים שיפסיק את הקפיצות הבלתי נגמרות באתר שלכם!סגור
-
48.לו היועינת., 29/12/2019 12:10הגב לתגובה זו1 0מנהלי השקעות טובים כדבריך,לא היו יוצאי דופן כמו ילין,אלטשולר,וכמובן גרינברג,נו שוין נלקק קצת!סגור
-
איני מנהל השקעות (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:34הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אז מה אתה כן מאמי של אמא (ל"ת)רמזור 29/12/2019 14:51הגב לתגובה זו0 2סגור
-
47.היפוך דעהאיתי 29/12/2019 10:23הגב לתגובה זו1 1ב 5 ביולי שלמה טענת:" התיקון הבא בדרך והוא עלול להיות אלים. איך להתכונן לירידות? מה השתנה?סגור
-
מאומה לא השתנהשלמה גרינברג 29/12/2019 12:24הגב לתגובה זו3 0כך אגב כתבתי בתאריך דומה ב 2018 אל תדאג, יהיה תיקוןסגור
-
ברור שיהיה תיקוןעלי באבא 30/12/2019 15:51הגב לתגובה זו0 0תתכונן לפברואר ואח"כ ליולי!!!סגור
-
יהיה משהו אחר לחלוטין שאני חושב ששלמה היקר תמים מלהבינו (ל"ת)לא יהיה תיקון 29/12/2019 14:43הגב לתגובה זו0 1סגור
-
לצורך מה שהתכוונתטעית 31/12/2019 12:11הגב לתגובה זו0 0הריבית צריכה לעלות!מה שלא קורה לעת עתה!סגור
-
46.היפוך דעה ב-180 מעלות של שלמהאנונימי 29/12/2019 10:16הגב לתגובה זו1 1רק ב 5 ביולי טענת : " התיקון הבא בדרך והוא עלול להיות אלים .איך להתכונן לירידות. מה השתנה....סגור
-
ואתה טענת שלמה אני אוהב אותך. מה קרה מאז (ל"ת)לאנונימי 29/12/2019 14:43הגב לתגובה זו1 0סגור
-
45.שלמה,אתה נשמע אדם ממש נחמד וגם מאמין ככ בתיאורית המהפכהיובל 29/12/2019 10:05הגב לתגובה זו1 3הטכנולוגית שלך. לא נעים להגיד לך אבל זה הכל בןלשיט אחד גדול. יש פה שילוב קטלני של מס גורמים (כמו שזה תמיד ) שברגע שיבוא טריגר ,ולא משנה איזה טריגר, הכל יקרוס ויחד עם זה גם התיאוריה שלךסגור
-
התיאוריה שלך יובל ממש מנומקת !! ואתה מדבר על בולשיט?? (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:51הגב לתגובה זו3 0סגור
-
לסיים תגובהלא ניתן 30/12/2019 18:45הגב לתגובה זו0 0האתר קופץ ומוחק!סגור
-
אל תתרגש מעלבונותיו...הוא גם החכם באדם וגם עם אצבע קלהליובל 29/12/2019 14:47הגב לתגובה זו0 3בהעלבת קוראיוסגור
-
אני המעליב? (ל"ת)שלמה גרינברג 30/12/2019 08:43הגב לתגובה זו2 0סגור
-
נתניהודוגמת 31/12/2019 08:30הגב לתגובה זו0 0"אני מסית"? לא היה כלום,אני רק צריך עורכי דין בלי סוף,חסינות ושאישתי שרה'לה תחזיק לי את היד דרך הסורגים!סגור
-
בסדר, אז נצל הידע להרוויח (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:25הגב לתגובה זו4 0סגור
-
44.lkאביר 29/12/2019 01:06הגב לתגובה זו1 1ראשית, אני נהנה כל שבוע לקרוא את המאמרים המעניינים שלךאבקש את התייחסותך למניית lkסגור
-
המליץ על lkזיו סגל 30/12/2019 18:47הגב לתגובה זו0 0קניתי כשהונפקה ועשיתי עשרות אחוזים,כעת יש להזהר!סגור
-
איני עוקב אחרי חברות סיניות (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:09הגב לתגובה זו2 0סגור
-
לסבתאספר 31/12/2019 08:32הגב לתגובה זו0 0המניה הונפקה בארה"ב!אמנם סינית! כמו באבא ועודסגור
-
43.לא בארץ. לפחות לא בחצי השנה הקרובה.צחי 28/12/2019 20:18הגב לתגובה זו1 0צפי לצמיחה אפסית עד שלילית רבעון 4, אי וודאות, גרעון נוסק.סגור
-
42.עכשיו אני מודאג... באמת. (ל"ת)אחד העם 28/12/2019 19:59הגב לתגובה זו1 0סגור
-
41.שאלות לשלמהבור ועם הארץ 28/12/2019 19:59הגב לתגובה זו1 0למרות בורותי הגדולה אשמח אם שלמה יראה לנכון להתייחס באופן מכובד וענייני: א. מה פרק הזמן המינימלי המוגדר כ"טווח ארוך" בהשקעה במניות? ב. כיצד ניתן לאתר את מנהלי ההשקעות המומלצים על ידך?סגור
-
בגוגלשלמה גרינברג 29/12/2019 12:26הגב לתגובה זו2 0תמצא את כול מנהלי ההשקעה. היפגש עם כמה ותבחר בזה שמתאים לאישיותך. איני ממליץ על מנהלי השקעה או מכשירים פיננסייםסגור
-
ומה בנוגע לשאלתי הראשונהבור ועם הארץ 29/12/2019 13:58הגב לתגובה זו0 0"א. מה פרק הזמן המינימלי המוגדר כ"טווח ארוך" בהשקעה במניות?" תודה על ההתייחסותסגור
-
40.לידיעתך שלמה שהיתפארת על עליית הדאו מ1900 ל 1829מורה לשוק ההון 28/12/2019 19:23הגב לתגובה זו2 0משער 68 לשער 307. פרק ונתח זאת עם אפקט ריבית דריבית ועוד ועוד ותראה שהתשואה לא גבוהה מתשואות איגרות חוב טובות אך ממוצעות..ממש לא שוס נוראי שהפיל אותי.סגור
-
הכי חשוב שלא נפלת ונפגעתשלמה גרינברג 29/12/2019 12:21הגב לתגובה זו4 0אגב, לא התפארתי בכללסגור
-
תמיד היית רך וצדיק ומושיע עם תשובות ותגובות עקומות משהו (ל"ת)לשלמה 29/12/2019 14:50הגב לתגובה זו0 1סגור
-
אז כדאי שתעבור לכותבים אחריםשלמה גרינברג 30/12/2019 08:45הגב לתגובה זו1 0שם לא תקבל תשובות אפילו על שאלות מטופשותסגור
-
39.עכשיו אני בטוחאני לא נביא כמוך 28/12/2019 18:47הגב לתגובה זו0 2ששוק המניות הולך לקרוססגור
-
או.קיילרדת 31/12/2019 12:15הגב לתגובה זו0 0"לקרוס"? לא עד עליית הריביתסגור
-
38.האופטמיות "חזרה" לשוק בספטמבר בגלל שהפד חזר להזרים כסף (ל"ת)yudkr 28/12/2019 18:26הגב לתגובה זו4 0סגור
-
37.שאלה: אלו תעודות סל משקות את הכלכלה הנוסקת באתיופיה? (ל"ת)מר בין 28/12/2019 17:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
36.הכל דבשעמך 28/12/2019 17:27הגב לתגובה זו2 0אז מדוע הזהב וכסף נתנו ויש למעלה . מדוע הפד צריך להכניס 500 מיליארד דולר לתוך שוק הריפו והבנקים.סגור
-
ציפיותלרוון 31/12/2019 08:35הגב לתגובה זו0 0של פסימיים הצופים מפולת ומקדימים תרופה למכה!סגור
-
אפילו אם ירצה הפאדסשלמה גרינברג 29/12/2019 12:53הגב לתגובה זו1 0לא יוכל להכניס 500 מיליארד לשוק הריפו, נא ללמוד הנושא לפני הבעת דעהסגור
-
שתסביר לנו על כל פעולות הפדאני מציע 29/12/2019 13:14הגב לתגובה זו0 0אתה טוען שאין קשר לשוק המניות וזה לא מובןסגור
-
מדוע לא מובן?שלמה גרינברג 29/12/2019 14:39הגב לתגובה זו1 0מי שמכיר את מרחב הפעילות של הפאדס, קצת היסטוריה וכיצד הם פועלים מבין היטב. השפעת הפאדס על המניות עקיפה בלבד ולריפו אין שום קשר לשוק המניותסגור
-
הודיע על רכישות ואגח והזרמה לשוק הריפו 500 מילעובדה שמאז שהפד 29/12/2019 16:38הגב לתגובה זו0 0השוק טס אז חייב להיות קשר כלשהוסגור
-
תוכל להציג את ההודעה? (ל"ת)שלמה גרינברג 30/12/2019 08:45הגב לתגובה זו2 0סגור
-
35.צר לי,אבל זה שוק מלאכותי,ולא שוק כלכלי. (ל"ת)mr sus 28/12/2019 16:53הגב לתגובה זו7 0סגור
-
אתה צודק (ל"ת)הופה היי 28/12/2019 17:20הגב לתגובה זו2 0סגור
-
34.הסלים האלו נתנו בשנה האחרונה תשואה נמוכה מנסדק (ל"ת)אלון ב 28/12/2019 16:04הגב לתגובה זו1 0סגור
-
לא אלוןשלמה גרינברג 29/12/2019 12:56הגב לתגובה זו2 0ARKK היכה את הנאסד"ק בכול אחת מחמש השנים האחרונות כולל השנהסגור
-
אתה עיקביעלי באבא 31/12/2019 12:17הגב לתגובה זו0 0שוב הוכחת בעזרת "אלון" כמה שה"שם" חשוב,נו באמת!!!סגור
-
33.הצפה!כסף 28/12/2019 14:50הגב לתגובה זו5 0בדרך כלל אני קורא את הכתבות של שלמה אבל לא טרחתי הפעם. גם אם יש חצי אמת הדברים הכל מתחיל ונגמר בהרצה של הבנק המרכזי, הצפת כסף זול, כניעה לטראמפ ולוול סטריט ( חס וחלילה שהשוק ירד ), רכישה חוזרת של מניות עי החברות ( תופעה עצומה במימדיה ), מונופוליזם ועוד. כל השאר בונוס אבל אלו הגורמים המרכזיים.סגור
-
כאחד שלא קרא איך אתה יודע על מה נכתב? (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:28הגב לתגובה זו3 0סגור
-
עשההוא 31/12/2019 17:19הגב לתגובה זו0 0אינדוקציה פשוטה והיגיע למסקנה מתבקשת!סגור
-
32.אתמול קניתי DXD (ל"ת)ארנון 28/12/2019 14:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
31.אוסף של שטויותאיציק 28/12/2019 14:25הגב לתגובה זו8 2הסיבה היחידה לעליות היא טראמפ עם הציונים שלו, כאשר ראה שהשוק עומד לחטוף יצא בציוץ בשעה 4:30 בדיוק, הבעיה היא שיצר הגרידיות גדל וכולם חושבים שניתן להרויח כל הזמן, חבר מביא חבר , בסוף כולם ינסו להדחף דרך הדלת הצרה ואז כל התשואה תעלם בתוך כמה ימים....סגור
-
באמת אוסף של שטויות בתגובה (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:57הגב לתגובה זו2 0סגור
-
לא אגיד שאתה איש רע כן אגיד שאתה איש לא נחמד (ל"ת)איציק 29/12/2019 14:55הגב לתגובה זו0 1סגור
-
למי אתה מקוון אוסף של משטויות. למר גרינבר? ממשלאיציק 28/12/2019 18:38הגב לתגובה זו0 2לא הייתי פוסל דבריך על הסף. חלק לא גדול מדבריו אומנם שטויות ונונסאס ובולשיט אבל לעולם לא יותר משליש מדבריו שטיות והבלים. חלק מדבריו הם בגדר הסבירותסגור
-
תודה רבה בולשיטר!! (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:57הגב לתגובה זו1 0סגור
-
הסתכלתי בגוגל אפילו ברוסית ואין מילה כזאת אלא אם כןואדים 29/12/2019 14:57הגב לתגובה זו0 0רצית לפגוע במישהו כהרגלך בלי סיבהסגור
-
מגובים בכסףציוצים 28/12/2019 17:24הגב לתגובה זו0 0אחרת הם נישארים ל"ציפורים" בלבד,דברי עינת.,סגור
-
30.buybacksרבקה 28/12/2019 14:02הגב לתגובה זו2 0אם הכל כל כך נפלא, למה חברות עוסקות ב buybacks? מבחינה עסקית הרי עדיף להפנות רווחים מהעסק - לפיתוח העסק ולא ל buybacks או חלוקת דיווידנטים!סגור
-
כמות הכסף שמופנה להרחבת העסק רק גדלה (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:30הגב לתגובה זו1 0סגור
-
סליחה, אבל איך הגעת למסקנה הזו? (ל"ת)רבקה 29/12/2019 13:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
איך?שלמה גרינברג 29/12/2019 14:43הגב לתגובה זו2 0תבדקי קצב עלייה בהוצאות מו"פ, שיווק והשקעות של 500 חברות ה S&P לעומת קצב ההוצאה על BUY BACK ותגיעי לאותה מסקנהסגור
-
29.השקעה לאורך טווחים של 20 שנה ומעלה נחשבת לבטוחה אבל...מושק'ה 28/12/2019 13:55הגב לתגובה זו4 0יש את הדוגמא של מדד הניקיי ביפן. בשנת 89 הגיע לקרוב ל- 40 אלף נקודות. היום לאחר 30 שנה, הוא פחות מ-24 אלף נקודות וגם זה אחרי שנים של עליות. גם אם המדד יחזור לרמת השיא והסיכוי שזה יקרה בעשר שנים הקרובות נמוך מאוד, כח הקניה בשלושים שנה האחרונות מן הסתם נחלש משמעותית ושקל (או דולר או יין) של שנת 89 קנה הרבה יותר ממה שהוא קונה היום. זה אמנם לא קרה בוול סטריט אבל תמיד יש את הפחד הזה בכל גל של נפילות או תיקוניםסגור
-
חוסכת ולא צורכתיפן 28/12/2019 17:28הגב לתגובה זו0 0לכן המיתון והסטגפלציה הלא ניגמרים!סגור
-
28.ניתוח נועז - תודה שלמהקורא 28/12/2019 12:38הגב לתגובה זו2 1מאוד מעריך את הגישה החדשנית והמקורית - בניגוד לזרם. אף אחד לא נביא, אבל חשוב להציג זווית מקורית שמגובה בטיעונים עיניניים.סגור
-
27.ריבית ואינפלציהאמיניאן 28/12/2019 08:19הגב לתגובה זו0 0הקשר בין אינפלציה וריבית מוניטרית הוא הדוק יותר במשק סגור, אבל המשק הופך להיות גלובאלי ושערי המטבעות הופכים וירטואליםסגור
-
26.מנכ"ל מארוול מתיו מרפי אמר שהיתה ירידה של 13% במכירותמה עם השבבים? 27/12/2019 19:26הגב לתגובה זו1 1לפי מדד ה- WSTS המכירות של השבבים ירדו ב-2019 , ונראה שהמגמה תמשיך...כנראה עד כניסת דור 5 (=שמארוול גם היא בתחום).סגור
-
25.של 1992ההיפוך 27/12/2019 18:19הגב לתגובה זו1 1כשהנגיד פרנקל אמר שהשוק בועה,ואכן היה,אז הביאו חכמי הטלוויזיה ילד בן 12 "גאון פיננסי" שהסביר איך הוא עושה כסף במניות!?!?סגור
-
24.חבל שאתה מסלף עובדותגלעד 27/12/2019 18:11הגב לתגובה זו15 1ממוצע המכפילים בארה"ב סביב 20. גבוה מהממוצע. כמעט כל מדדי הרכש מצביעים על האטה.הרווחיות של החברות בארה"ב ירדה! ב4.5% בשנה האחרונה.אפשר להגיד כל הזמן טכנולוגיה. טכנולוגיה.. וזה נכון.. אבל לא לעד.הדבר היחיד שמתדלק את השווקים זה כסף זול שמודפס ללא הרף. והעדר אלטרנטיבותסגור
-
תגובה מעולה. הוא כבר ימצא לך איזה תרוץ יענו סותר. (ל"ת)לגלעד 28/12/2019 17:07הגב לתגובה זו1 1סגור
-
הדבר היחידי שמתדלקאיציק 28/12/2019 15:19הגב לתגובה זו2 0את השווקים זה טראמפ !!!!סגור
-
מסלף העובדות? בהחלט לא אבלשלמה גרינברג 28/12/2019 10:03הגב לתגובה זו3 1אם אתה משוכנע בדבריך תוכל להרוויח המון אם תפעל בהתאם הכסף "הזול" שמודפס אינו מתדלק את השווקים אלא תחום ספציפי ונעשה במטרה שונהסגור
-
כברלא לדאוג 31/12/2019 17:24הגב לתגובה זו0 0הרווחנו לא רע בגלל שפיכת הכסף לשוק,מניה עולה הרי כשיש יותר קונם ממוכרים,לא ברור הענין?סגור
-
23.שלמה,מה קורה עם דרך השקעה מספר אחת כאשר מתפתח משבר? (ל"ת)משה 27/12/2019 15:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה קורה? היא יורדת (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:03הגב לתגובה זו2 0סגור
-
22.תקועים עם 50,000 דירות חדשותקבלנים בלחץ 27/12/2019 14:46הגב לתגובה זו8 4משרדי מכירה שוממים, השוק הפרטי בקיפאון כל הביקושים עברו לכחלון. הנחות 400-900 אלף , זה סכום עצום. בטח לזוג צעיר בתחילת דרכו. הציבור התפכח, הפסיק לממן קבלנים ולוביסטים.סגור
-
אף אחד לא תקוע עם שום דירה. אתה מדמיין.דגן 02/01/2020 10:19הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
לא ירד כלום ואף אחד לא מחלק דירות בהנחהמשאלת לב 28/12/2019 15:23הגב לתגובה זו3 0כחלון מכר לכם ניירות במקום דירות ותחכו עוד שנים למפתח ואז גם לא תוכלו להשכיר את הדירה בחור שקניתם כי כמוכם יהיו עוד הרבה . בכיה לדורות. השכן שלי מכר דירה במחיר שביקש תוך 3 ימים בחודש ספטמבר.סגור
-
ומה המטרה בתגובה? (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:04הגב לתגובה זו4 0סגור
-
21.ריסק את קרטל הדיור הציל זוגות צעיריםכחלון מס 1 27/12/2019 14:45הגב לתגובה זו2 5ממחירי בועה וקריסה כלכלית, אותה דירה לא במחיר בועה פחות 1/2 מליון . הכסף יישאר אצלנו,ולא יילך לחשבון בנק של קבלן חמדן.סגור
-
אז נפתרה בעיית הנדלן יש מלא דירות ריקותיופי 28/12/2019 15:25הגב לתגובה זו0 0וכולם זכו בהגרלה של כחלון איפה שהם רצו ובמחיר שהם רצו. השלב הבא כל קונה דירה מכחלון מקבל מכונית חינם וטיול סביב העולם לחצי שנהסגור
-
קבלניםאמיניאן 28/12/2019 08:24הגב לתגובה זו0 0הקבלנים פועלים בשוק ריכוזי, מונופוליסטי ולא יעיל. הם כמו ג'וקים מסוממים בבקבוק. אינם שולטים בגורלם אבל נמצאים בהייסגור
-
20.wirecard AGדינו 27/12/2019 13:36הגב לתגובה זו0 0שלמה שלום. עד כמה שידוע לי אינך עוסק בשוק האירופי אבל בכל זאת האם מוכרת לך המניה הגרמנית הנ"ל? התוכל לחוות דעתך הכללית עליה? תודהסגור
-
דווקא מאוד מעורב בשווקים האירופייםשלמה גרינברג 27/12/2019 15:16הגב לתגובה זו1 1החברה מוכרת לי מסיבות עסקיות אבל לא עוקב אחרי המניה. בביזנס מדובר בחברה יוצאת מן הכלל אולי נצלול לחומר ונעשה כתבהסגור
-
19.המשך..שגרמו לאדם במאה הקודמת להיות 190 סנטימטר בגיל8.... 27/12/2019 13:34הגב לתגובה זו11 1232 סנטימטר בגיל 14...274 סנטימטר שנה לפני מותו בגיל 40..סגור
-
מה אני צריך להבין מהכתוב? (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:05הגב לתגובה זו2 0סגור
-
ממש כלום ושום דבר לא היה ואין ולא יהיה... (ל"ת). 28/12/2019 17:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.המשך לרשום מעלה Acromegaly+Gigantism הן שתי מחלות...... (ל"ת). 27/12/2019 13:32הגב לתגובה זו5 1סגור
-
17.לפי דעתי המניה לשנת 2020 LK מסין רשת בתי הקפה שפורצתשמוליק 27/12/2019 11:52הגב לתגובה זו0 1חזק צומחת בקצב גדול בסין. בשבבים AMD תמשיך לעלות פשוט השבבים מעולים שלה לוקחים נתח שוק מאינטל גם מעבדי הגרפים שלה מצויינים. אבל מי שתעלה יותר היא MU מחירי הזכרונות התחילו כבר לתקן ולעלות שמה לפי דעתי יש יותר בשר לעליות.סגור
-
16.מחפש השקעותמשה זוכמן 27/12/2019 11:26הגב לתגובה זו0 1שלמה שלום. פרשתי לאחרונה ממקורות ובאמתחתי הרבה כסף. מה לעשות? איפה להשקיע? בנדלן? במניית טבע? שבת שלום ממשה זוכמן. יש מייל zuchmanovich@gmail.comסגור
-
יש בישראל יועצי השקעה מעוליםשלמה גרינברג 28/12/2019 10:14הגב לתגובה זו2 0מחוץ למערכת הבנקאות שכדאי לך לפנות אליהם, לבדוק עם כמה מהם ולתת כספך לניהול מקצועי לאותו מנהל שלדעתך מתאים לאישיותךסגור
-
אשמח לקבל המלצותאילנה גרוס 06/01/2020 14:15הגב לתגובה זו0 0באופן פרטי כמובןסגור
-
15.תודה על הכתבה. מה חושב על קרוגרKR?א 27/12/2019 10:04הגב לתגובה זו0 1במורנינגסטאר טענו שהיא ממוצבת הכי טוב במסחר הקמעונאי המקוון, מה חושב על טענה זו?סגור
-
אכן, כך טענו במורנינגסטארשלמה גרינברג 28/12/2019 10:14הגב לתגובה זו1 0אני מאוד מעריך את האתרסגור
-
14.הכל בגלל הדפסה בילתי ניתפסת של כסף והריבית הנמוכה.יוסי 27/12/2019 08:43הגב לתגובה זו7 1ביום שהאינפלציה תחזור הכל יתמוטט.סגור
-
ונקווה שיהיה נוח מודרני שיצילנו מאסון זה (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:14הגב לתגובה זו3 0סגור
-
נכון!!צודק!! 27/12/2019 18:01הגב לתגובה זו2 0100%!!!סגור
-
13.תחום הדפסות 3Dחיים 27/12/2019 01:01הגב לתגובה זו0 0שלום שלמה, קראתי מחקרים של החברה ARK בעקבות החשיפה שלך בכתבה, והיו המון מחקרים שהם ביצעו על הנושא. מה דעתך? כתבת פעם על התחום?סגור
-
יותר מפעם (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.אם המיתונים נמצא בפתח - ההלוואות הרבות של אזרחי העולם ייצרו חדלות פרעון עולמי , הצמיחה והצריכה הם מלאכותית בלבד ומתבססות על הלוואות ולא צמיחה אמיתית . הכל יתהפך בבת אחת ואז יצאו מפיך זמירות אחרות. תזכור (ל"ת)אריאל 26/12/2019 23:58הגב לתגובה זו2 1סגור
-
רשמתי (ל"ת)שלמה גרינברג 29/12/2019 12:32הגב לתגובה זו2 0סגור
-
11.לפי מדד ה-WSTS מכירות השבבים בירידהיוסי 26/12/2019 23:32הגב לתגובה זו1 0לפי מנכ"ל מארוול מתיו מרפי מכירות השבבים הכוללות ירדו השנה ב-13% , אבל זה לא השפיע על מחירי המניות. עדיין?סגור
-
10.שלמה מה דעתך על אליבאבא? האם מעניינת בשערים כאלה? (ל"ת)אני 26/12/2019 22:04הגב לתגובה זו0 1סגור
-
9.האם לדעתך חברה שאכנה לצורך העניין חברת פח כמופאר לגרינברג 26/12/2019 21:39הגב לתגובה זו2 2אפל באמת שווה קרוב ל1.3 טריליון או יותר דולר ולפי הכיוון שאתה מורה או טוען אחת שכמותה יכולה גם להגיע ל 3 טריליון שהרי לעליות שאתה מלמד כאן אין סוף. איך נראית לך שאלתי וענה בכנות הלי להסתלבט עליסגור
-
עונה בכנות ומקווה שתתייחס ברצינותשלמה גרינברג 27/12/2019 08:59הגב לתגובה זו3 0כמה שווה אפל באמת? תלוי בעין הבוחן ובתנאי שיבחן ברצינות ולא באמצעות כותרות. מהיכן לקחת את המשפט, "לפי הכיוון שאתה מורה..."?? אבל AAPL יכולה להגיע להערכה שתתאים להתקדמותה המסחרית יעילותה ורווחיותה. ולגבי, "לעליות שאתה מלמד כאן" רק אגיב שלצערי אינך קורא הכתבות. איני "מלמד על העיליות" אני מנסה להסביר אותן. אם אינך מסכים זו זכותךסגור
-
8.דרך אגב שלמהגיא M 26/12/2019 20:53הגב לתגובה זו0 0שמת לב ש ARK יש גם תעודה על טכנולוגיות ישראליות? זה מרשים אותי מאוד. https://ark-funds.com/israel-etfסגור
-
נכון , הגברת מכירה היטבשלמה גרינברג 27/12/2019 08:59הגב לתגובה זו2 0את המצב בישראל ועוקבת מקרוב וגם מבקרת לעיתים קרובותסגור
-
7.התקשורת השמאלנית בארה"ב הבהילה את הציבור...אורי... . 26/12/2019 20:51הגב לתגובה זו3 0התקשורת השמאלנית בארה"ב הבהילה את הציבור, והציבור שנבהל הדיר רגליו. אז כמו שאמרו אז שמי שנשאר ירוויח, אז אלו שנשארו הרוויחו. ככה זה כאשר התקשורות צהובה ופוליטית.סגור
-
ובישראל לא רק התקשורת צהובה ושמאלניתארהב 28/12/2019 15:28הגב לתגובה זו0 0גם שרי האוצר וביבי שמאלנים . וביבי אחראי לכישלון שיתגלה בקרובסגור
-
6.טראמפ להבנתי לא מבין דבר, כמו שהוא לא מבין במדיניותטראמפ מהפכן? 26/12/2019 19:27הגב לתגובה זו5 7מי שמבין הם כנראה יועציו הכלכלים. טראמפ הרי רצה לברוח מסוריה והאיזור, אבל מומחים מהפנטגון ואחרים, עצרו אותו...והיום ארה"ב מתחזקת במזרח התיכון.סגור
-
"לא מבין דברשלמה גרינברג 27/12/2019 09:03הגב לתגובה זו5 0בסדר, זו דעתך שללא ספק נשענת על כותרות. הוא עדיין "רוצה לברוח" מסוריה ומהמזרח התיכון כולו ובצדק (מבחינת ארה"ב). מה יש לארה"ב לעשות באזורנו אם אפילו נפט היא כבר לא צריכה?סגור
-
המזרח התיכון האיסלמי הוא חבית חומר נפץארה"ב מעצמה עולמית 27/12/2019 19:21הגב לתגובה זו2 2יש באיזור שלנו מאבק על אינטרסים כלכלים ועל דרכי הגישה לאירופה. סין ורוסיה חזק במשחק, וגם מעצמות איזוריות כמו איראן, טורקיה, מצרים (=וישראל). ארה"ב חייבת להישאר אחרת יהיה כאוס עולמי. השד האיסלמי עדיין כאןסגור
-
אם תבדוק לעומק תגלהשלמה גרינברג 28/12/2019 10:19הגב לתגובה זו1 0שארה"ב לא יוצאת מהאזור כלל אלא משנה אסטרטגיה ובחכמה. אין צורך בחיילים על הקרקע בעירק ובסוריה אבל זה נושא גדול וכדאי שפשוט תצלול לתוכוסגור
-
אבל בכל זאת מנסה להשתלט על שדות הנפט בסוריה ... (ל"ת)לא צריכה נפט ... 27/12/2019 18:45הגב לתגובה זו1 3סגור
-
מה שלא נוח - זה לא המקום . (ל"ת)מניפולטור !!! 28/12/2019 18:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא בדיוק אבל זה לא המקום לנושא (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ועוד איך המקום. ב4 מילים הייתי פותר ומסכם לך הנושא. (ל"ת)אולה 28/12/2019 17:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.העושר מצטבר אצל קבוצה קטנה ולא מחלחל למטהטראמפ מהפכן? 26/12/2019 19:25הגב לתגובה זו5 3הענקיות הטכנולוגיות אכן רצות קדימה, אבל תעשיות של לואוטק ותחום החקלאות לא מתקדם, ורבים מהבוחרים של טראמפ לא מצליחים לראות כלום מהעושר החדש (=וגם אין להם כסף לזכות בתוצר ההתפתחות הרפואית החדשנית)סגור
-
חבל שאינך בודק הסטטיסטיקה (ל"ת)שלמה גרינברג 27/12/2019 09:04הגב לתגובה זו1 0סגור
-
עוד פעם המילה סטטיסטיקה לא במקומה ולא במובנה.. (ל"ת). 27/12/2019 18:48הגב לתגובה זו4 2סגור
-
את הסטטיסטיקה, או קי? (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:20הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אבל מה זה או קי? האם שיבוש של הוקי קרח? (ל"ת)הכל טוב ויפה 28/12/2019 17:37הגב לתגובה זו3 2סגור
-
את הסטטיסטיקה"את" 27/12/2019 18:05הגב לתגובה זו0 3את את את את את,אכן זו מילה לגיטימית לגמרי!!סגור
-
4.לילדךתן 26/12/2019 18:26הגב לתגובה זו1 1כסף ללא הגבלה,הוא ישמח יבלה ויעשה כראות עיניו,רק עתידו לא יהיה טוב!סגור
-
3.מיתון!!!,יש 26/12/2019 18:20הגב לתגובה זו9 3השוק מוחזק מלאכותית!!!!סגור
-
מלאכותית? תוכל גם לנמק (ל"ת)שלמה גרינברג 27/12/2019 09:05הגב לתגובה זו2 1סגור
-
את יוסיקרא 27/12/2019 18:07הגב לתגובה זו1 0מגיב מס' 12!!!סגור
-
קראתי (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:21הגב לתגובה זו2 1סגור
-
אבל אין מיתוןהשוק אכן מוחזק 27/12/2019 08:52הגב לתגובה זו0 1אבטלה בשפל, חברות מרוויחותסגור
-
אבטלה מטעהגלעד 27/12/2019 18:13הגב לתגובה זו1 0אבטלה עולה רק אחרי שיש מיתון לא לפני.מוטעה להסתכל על אבטלה כטריגר למיתוןסגור
-
תחשוב מחדש על מה שכתבתשלמה גרינברג 28/12/2019 10:23הגב לתגובה זו1 0אני מדבר על תעסוקה כמשקפת מצב כלכלי לא על אבטלהסגור
-
2.תודה שלמה! שתי הערותגיא M 26/12/2019 18:11הגב לתגובה זו0 01. אני רוצה להפנות את תשומת לב הקוראים לחברת XILINX, מייצרת שבבי FPGA. שבבים מסוג זה, למי שלא מכיר, ניתנים לתכנות ושינוי לוגיקה גם לאחר ההדפסה של הטריזיזטירם על הסיליקון (ייצור). משמע, יעילות של "כמעט" מעבד לדרישות תוכנה משתנות. החברה עושה מאמצים לשלב את היכולת בפיתוח ויישומים של AI בעיקר בנושא פיתוח -REAL TIME, EMBEDDED. באם היכולת תשתלב לדעתי מדובר בחברה שתספק תשתית חומרה בדומה ל NVIDIA מבחינת ייחודיות ויכולת שוק. החברה נמצאת בשתי תעודות אשר הוזכרו מעלה (לדעתי בתחום האינטרנט והרובוטיקה). כמו כן החברה עברה תיקון משמעותי בחודשים האחרונים כנראה בגלל הקשקשת עם סין. אני ממליץ לקורא ולהעמיק את הידע. ב. שלמה אתה נשמע אופטימי מתמיד. התיקון בדרך! שבת שלום לכולם.סגור
-
הערה אחתשלמה גרינברג 27/12/2019 09:06הגב לתגובה זו1 0אם גם תקרא המאמר תגלה שהתיקון בדרך!!סגור
-
אם לא יהיה תיקון תגיד שהציבור חכם ולא מאמין להפחדות ...מניפולטור 28/12/2019 18:27הגב לתגובה זו0 0של התשקורת !!!סגור
-
"את"את המאמר 27/12/2019 18:08הגב לתגובה זו0 1זו מילה בעברית,השתמש בה ,עקשן!!!,!סגור
-
אחת ולתמיד - ניתן להשמיט את המילה ״את״ ! להיפך, זו עברימתקרבת 29/12/2019 09:47הגב לתגובה זו2 0נודניקים !סגור
-
מנסה כמיטב יכולתי אבל שפת האם שלי מפריעה (ל"ת)שלמה גרינברג 28/12/2019 10:24הגב לתגובה זו2 0סגור
-
סוף סוף מתקפל אבל רומנית שפה קשה מאד ונהדרת מצד שני.. (ל"ת)לשלמה 28/12/2019 17:38הגב לתגובה זו3 0סגור
-
XILINX ו-ALTERA קיימות כבר מספר עשורים.כריסטין F 26/12/2019 21:02הגב לתגובה זו1 1אין כל בשורה במה שכתבת, ובנוגע ליעילות אתה מטעה.סגור
-
1.סורי ... אתה באמת לא מבין לצערנו אתמשקיע 26/12/2019 18:01הגב לתגובה זו6 5התפקי של עקומת האג"ח... אבל היי זה תמיד טוב להגיד שאתה חכם מכולםסגור
-
זכיתמושקע 28/12/2019 12:57הגב לתגובה זו2 0בפרס התגובה המתנשאת של השבוע.....כבודסגור
-
מתי שלמה אמר שהוא החכם מכולם?! (ל"ת)מאיר 27/12/2019 13:48הגב לתגובה זו3 1סגור
-
זו מסקנה מתבקשת קבועה ממנו . הוא יודע הכי טוב מכולם !!! (ל"ת)תמיד 28/12/2019 18:30הגב לתגובה זו0 1סגור
-
אולי תסביר לנו אתה את התפקיד של עקומת האג"ח! (ל"ת)משה 27/12/2019 13:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תוכל להסביר למי ועל מה התגובה?שלמה גרינברג 27/12/2019 09:08הגב לתגובה זו4 3ואם אינך מתבייש בשמך הוסף זאתסגור
-
ואני אכן בוש בו ... בגללך !!! (ל"ת)שמי כשמך !!! 28/12/2019 18:31הגב לתגובה זו0 1סגור