התרגיל של בית ההשקעות מור - ככה הגענו למקום הראשון בתשואות

בית ההשקעות בניהולו של יוסי לוי, הוא אמנם אחד מהגופים המוערכים בשוק, אבל אל תתייחסו לתשואת הטובות שלו ב-2019 - הן לא מייצגות
 | 

מור השקעות +0.47% מור השקעות 1,296 +0.47% מור השקעות בסיס:1,290 פתיחה:1,295 גבוה:1,304 נמוך:1,291 תמורה:71,661 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הוא אחד מבתי ההשקעות הטובים בשוק ההון - יוסי לוי ובנו אלי לוי, מבעלי הבית, הם מנהלי השקעות מוכשרים, ולצד צוות מנהלי השקעות איכותי, הם מייצרים למשקיעים בקרנות נאמנות, תשואות עודפות. באמת שאפו, וזה עוד כלום לעומת התשואה העודפת בקופות הגמל. בית ההשקעות השיג תשואה של 22% בקופות הגמל, 9% מעל הממוצע, 6% מעל אלטשולר שחם - הרבה מעל כל האחרים. האם זה ייתכן? האם אתם צריכים להעביר מיד את הכסף שלכם למור השקעות? ממש לא. 

הכניסה של מור השקעות לתחום הגמל
מור השקעות עד לפני כשנה וחצי בכלל לא פעל בשוק קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. הוא נכנס לתחום דרך רכישת אינטרגמל, חברה קטנה, מה זה קטנה - פיצית, שהתעסקה בניהול קופות גמל "מחקות". הרעיון של המחקות הוא פשוט - תשקיעו במכשירים פסיביים שעוקבים אחרי מדדי השוק כי אי אפשר לאורך זמן לנצח את השוק. המכשירים האלו מתאימים לציבור רחב, מה גם שיש בהם דמי ניהול נמוכים - כי הרי אין ניהול. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרעיון של אינטרגמל סותר את "הראש" של מור השקעות - הרי הם מנהלים כסף כדי לייצר תשואה עודפת, אבל כנראה שהם יודעים שיש ציבור רחב שמעוניין במוצרים כאלו, וגם - הם השתמשו באינטרגמל כפלטפורמה ועליה הם השיקו קופות גמל מנוהלות. במקביל הגיע לניהול הקופות עוד מנהל מוכשר - אורי קורן שהיה אחד ממנהלי ההשקעות הבולטים בקופות הגמל של ילין לפידות. 

הרעיון של אינטרגמל, חשוב להדגיש הוא רעיון מצוין, אבל בינתיים הא נכשל - לחברה היו קופות עוקבות מדדים בחו"ל, וירידה בשער הדולר פגעה דרמטית בתשואות. היה צריך לייצר מנגנון שמונע חשיפה לדולר. בתחילת הדרך באינטרגמל זה לא נעשה. 

נחזור לשנה האחרונה. הנהלת מור השקעות שמה מאחוריה את ההיסטוריה של אינטרגמל והיא סימנה מטרה - להיות גדולה בתחום, למשוך כספים מקופות גמל וקרנות השתלמות אחרות - היא רוצה את הכסף שלכם. איך עושים את זה?

ראשית מנהלים טוב את הכסף, ואת זה הם יודעים לעשות, אבל זה לא מספיק. יש הרבה מנהלים טובים, וכדי שיעבירו לבית השקעות כספים הוא צריך ביצועים טובים, תשואות טובות, אפילו מצוינות, לצד מערכת שיווקית ותדמית טובה.

התרגיל של מור השקעות
אז חשבו וחשבו ומצאו רעיון - שהוא כמובן לא משהו חדש. נשקיע במסגרת הנפקות פרטיות בחברות בורסאיות. מור הרי מכירים את השוק היטב, הם יודעים מי רוצה לגייס, הם יודעים היכן כדאי להיכנס, הם מציעים לחברה הנסחרת הצעה בסגנון - אנחנו לא יכולים להיכנס למניה דרך השוק, אין מסחר. אז תעשו לנו הנפקה פרטית, כך תהיה לנו כמות משמעותית. 

הנפקה פרטית היא הנפקה למספר גופים, או אנשים. ככזו יש בה קיפוח מובנה - למה לא לכל הציבור, למה לא הנפקת זכויות? אז הנהלות החברות המגייסות יגידו, רצינו את זה מהר, בטוח, לעודד את המסחר במניה, להכניס גופים מוסדיים מוכרים ועוד. אבל אף הסבר לא מספק תשובה לכך שהמיעוט נפגע.

זה לא הכל - הנפקה פרטית נעשית לרוב בדיסקאונט. הנחה על מחיר השוק. כלומר, כבר ב-Day one המשתתפים בהנפקה מרוויחים, וגם זה עוד לא הכל - במקרים רבים מעניקים אופציות למשתתפים בהנפקה. האופציות האלו "כאילו" לא מורגשות, אבל יש להן ערך אפילו ערך רב. אז מקבלים מניות בהנחה, מקבלים אופציות, מקבלים בסה"כ הנחה מאוד גדולה על מחיר השוק. חוץ מזה, מור מבינים עניין, ובמקרים רבים המניה לאחר ההשקעה עולה, אפילו מזנקת. ככה עושים תשואה פנומנלית. 

התשואה הזו/ הרווח הזה כשמדובר בקופה של מיליארד שקל, לא משנה הרבה. אבל כאשר מדובר בקופות וקרנות השתלמות של עשרות מיליונים, הרווח הזה מבטא תשואה של הרבה מאוד אחוזים. זו הסיבה העיקרית שמור הצליחו לייצר תשואה מאוד מרשימה בשנת 2019 - קופות הגמל השתתפו בהנפקות פרטיות. קופות הגמל במילים פשוטות, רכבו על הבית (על תחום הקרנות נאמנות) והשתתפו דרכו בהנפקות פרטיות. 

ואגב, מור השקעות גם חזקים מאוד בקרנות נאמנות, אבל לא כמו בקופות גמל, וזה מוכיח שההצלחה בקופות ב-2019 נבעה בעיקר מהיתרון לקוטן - שאתה קטן, ורוכב על "האח הגדול" אתה מרוויח והרבה. ובכל זאת, לסיום, מרגיש צורך לחזור שוב - בית ההשקעות מור ידע בשנים האחרונות לייצר תשואה עודפת מרשימה בקרנות נאמנות שלו, ואני משוכנע שגם בקופות הגמל התשואה (בנטרול החריגות של הרווחים מהנפקות פרטיות)  טובה, אבל התושאה המדווחת - 22% זה סוג של "פייק" היא ממש לא מייצגת.

וממש לסיום, ובלי קשר למקרה של מור - סיכוי הולך עם סיכון; תשואה הולכת עם סיכון. אין ארוחות חינם - אם אתה מסתכן אתה יכול להרוויח ולהיפך. כאשר אתם רואים תשואה גבוהה סביר מאוד להניח שצמוד לה גם סיכון גדול. גם מבלי להכיר לעומק את הרכב הנכסים של קופת הגמל של מור, צפוי מאוד שהנכסים שהביאו אותה לתשואה של 22% יותר מסוכנים מקופות הגמל האחרות, וזו הסיבה שלמרות שרוב הציבור לא אוהב לבדוק - חשוב לבדוק מדדי סיכון (אפילו פשוטים) כמו מדד שארפ. מדד שמודד תשואה ביחס לסיכון (תנודתיות). 

בדירוגי הקופות והקרנות בעתיד נתחיל ליישם גם דירוג על פי מדדי סיכון.

עדכון לגולשים: התוצאות הגיעו - אלו אנשי השנה שלכם. בתחילת התהליך, מערכת ביזפורטל בחרה 30 מועמדים לתואר "איש השנה בשוק ההון". המשותף לכולם - יכולת לייצר ערך לחברה (רווחים) ולמשקיעים (תשואה). המועמדים האלו עמדו לבחירת הקהל, ואתם בחרתם בהמוניכם - כנסו ל-TOP10

תגובות לכתבה(77):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 60.
    קרן השתלמות
    סול 07/01/2021 15:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חב מור היא חברה בורסה אסור להשקיע
    סגור
  • 59.
    בנתיים יצאת טמבל אבישי. עדיין מפציצים במור (ל"ת)
    משה 25/11/2020 00:03
    הגב לתגובה זו
    17 8
    סגור
  • 58.
    בית השקעות מור
    Yonas 07/09/2020 22:41
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לצרכן חברת מור עדיפה, ופרסומים שליליים לא יעזרו. הביצועים מדברים
    סגור
  • 57.
    כתבה מטעם מי לא ברור
    רוני צפון 09/08/2020 11:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לגופו של עניין מור הוכיחו עצמם גם בירידות כך שהטענה שהם מסוכנים יותר מאחרים אינה מחזיקה מים. לכן או שהכתב קיבל כתבה "מבושלת" ואין לו אפילו אינטגריטי לבדוק או לשאול שאלות קשות או שאינו מבין כלום בשוק ההון אז למה לכתוב סתם שטויות.
    סגור
  • 56.
    כתבה ממומנת על ידי אלטשולר
    דורון 30/04/2020 12:18
    הגב לתגובה זו
    10 10
    שבאמת עשו שנה טובה אבל מור גנבה להם את ההצגה אל תקנו את זה
    סגור
  • טען עוד
  • 55.
    קנאים
    גיא 30/04/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא הזכירו במילה בכתבה את ה- 50% שמור עשו באפיק המנייתי. ועוד משהו... הקורונה מחקה למור פחות מאשר לשאר הקופות (יש לי תיק באפיק מנייתי) וההתאוששות הגיעה מהר יותר מלשאר הקופות (ראש בראש עם ילין) בדוק
    סגור
  • 54.
    בית ההשקעות מור
    לוי ארוך מרגלית 10/04/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא ברור מהכתבה אם כדאי להשקיע במור או לא
    סגור
  • 53.
    דמי ניהול
    אביב 12/02/2020 17:58
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רצו ממני 0.85 דמי ניהול נראה לי גבוהה מאוד
    סגור
  • 52.
    לא בדיוק
    רוני 11/02/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש לי תיק מנוהל במור והוא עשה משמעותית פחות מתיקים באחוז חשיפה דומה שמנוהלים במקומות אחרים
    סגור
  • 51.
    לפי התגובות עצבנת כמה אנשים במור. ועדיין תודה על ההסבר
    ברבור שחור 12/01/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    9 3
    התשואה באמת הייתה לא הגיונית. חסר לי גם דמי הניהול בכתבה
    סגור
  • 50.
    ואולי אתה טועה לגבי מור כמו שטעית בהנפקת אלטשולר שחם?
    לעובדיה 12/01/2020 08:14
    הגב לתגובה זו
    11 3
    בהנפקה של אלטשולר ייעצת לא לרכוש בהנפקה , כי המחיר שדרשו גבוה מדי. מה קרה בפועל? מחיר המניה עלה ב100%, ומי ששמע לך, אכל אותה. רואים ומבינים שגם כאן הכתבה מוזמנת. לא סומך עליך כלל וכלל.
    סגור
  • 49.
    הם תפסו פוזיציית יתר במניות הנדלן. זו הסיבה לתשואה (ל"ת)
    שלומי 12/01/2020 08:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 48.
    הלוואי עלי כאלה תשואות- הגדולים רועדים בצדק (ל"ת)
    יאיר לפידות 12/01/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 47.
    תודה רבה, אבישי עובדיה!
    מוטי 11/01/2020 23:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    על זה שנכנסת לשותפות באתר הזה והפכת אותו להרבה יותר רלוונטי, תוסס עם כתבות איכות. שאפו!
    סגור
  • 46.
    מסקנה - כל שנה להעביר את הכסף לגוף הכי קטן
    אלכס 11/01/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ולצאת כשהוא גדל, לא רואה שהם עשו משהו לא חוקי
    סגור
  • 45.
    קרן נאמנות מור מניות ישראל תשואה בינונית ומאטה
    משה 11/01/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאומת בתי השקעות אחרים
    סגור
  • 44.
    הולכים להפסל בהשתתפות במסחר , זו רמאות
    ויקטור 11/01/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אי אפשר להשוות בין תפוחים לצנון
    סגור
  • 43.
    הולכים להוביל גם בשנים הבאות
    מקצוענים 10/01/2020 16:20
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אםשר להבין את החשש וההיסטריה של המתחרים,מדובר במקצוענים שיהפכו למובילים בשנים הבאות.אני את הכסף כבר העברתי
    סגור
  • 42.
    כתבה מעולה, (ל"ת)
    זמיר 10/01/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 41.
    המון תודה אבישי (ל"ת)
    איציק 10/01/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • 40.
    אין הלימות בתשואות הנאמנות לגמל
    שאולי 09/01/2020 22:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תמיר פישמן,אפסילון ושות..בתי השקעות שניסו להכנס ולאורך זמן נפלו.. לא נדבר על פריזמה
    סגור
  • 39.
    במקרה של הנפקת מניית אלטשולר גמל בבורסה לפני כחצי שנה
    עובדיה לעתים טועה 09/01/2020 21:48
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עובדיה טעה בגדול. הוא טען שמחיר ההנפקה מופרז, והמניה המריאה מאז פי שתיים. בגללו לא נכנסתי להנפקה ומנעתי מעצמי רווח ענק, נכון להיום. צריך לקחת את עצותיו של עובדיה בערבון מוגבל מאד מאד.
    סגור
  • 38.
    זה בדיוק מה שעשו ילין לפידות ואלטשולר שחם (ל"ת)
    שפוי 09/01/2020 20:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    צביעות לטעון ש"זה בסדר!"
    1 09/01/2020 20:17
    הגב לתגובה זו
    21 3
    עם כל הכבוד ליצירתיות ולתשואה, הרי שכל מי שראשו על כתפיו מבין שהתשואה הזו לא מלמדת על יכולת עודפת בניהול כסף. מי שמעביר עמיתים כשהוא מנופף בתשואה הזו מתנהג בצביעות וחוסר אחריות. כשמדובר בחסכון ארוך טווח להנדסה הפיננסית הזו אין שום יכולת לחזור על עצה לאורך זמן. איש מקצוע אחראי היה בוחן את יכולת העיקביות ובמיוחד את הביצועים על כסף גדול. פשוט מרחם על הפתאים שמלכודות כאלו נתפרו עבורם.
    סגור
  • 36.
    צביעות לטעון ש"זה בסדר!"
    1 09/01/2020 20:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עם כל הכבוד ליצירתיות ולתשואה, הרי שכל מי שראשו על כתפיו מבין שהתשואה הזו לא מלמדת על יכולת עודפת בניהול כסף. מי שמעביר עמיתים כשהוא מנופף בתשואה הזו מתנהג בצביעות וחוסר אחריות. כשמדובר בחסכון ארוך טווח להנדסה הפיננסית הזו אין שום יכולת לחזור על עצה לאורך זמן. איש מקצוע אחראי היה בוחן את יכולת העיקביות ובמיוחד את הביצועים על כסף גדול. פשוט מרחם על הפתאים שמלכודות כאלו נתפרו עבורם.
    סגור
  • 35.
    מחלקות השימור
    ליאור 09/01/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
    12 8
    מחלקות השימור בבתי ההשקעות וחברות הביטוח בלחץ. מור מנהלים כסף בצורה מעולה כבר שנים ועכשיו עושים תשואות מדהימות בגמל והשתלמות. אני בתור לקוח מרוצה מאוד אך קצת קשה להשיג את השירות לקוחות.
    סגור
  • שירות לקוחות אינו רלונטי בבחירת בית השקעות
    אני 11/02/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אצל כולם תודעת השירות שואפת ל0
    סגור
  • ממש לא..
    לקוח מרוצה 12/02/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לקוח בבית ההשקעות אינפיניטי. חייב להגיד ששירות כמו שיש להם, לא מצאתי בשום גוף אחר.
    סגור
  • 34.
    עדיף קטן וממזר מאשר ממותה איטית (ל"ת)
    חובב מור 09/01/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 33.
    ח מ ו צ י ם (ל"ת)
    בינימין נ 09/01/2020 18:24
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 32.
    שוק של חמוצים - תנו לי כל שנה 22% ואומר תודה רבה (ל"ת)
    בנקאי 09/01/2020 18:23
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 31.
    0.9 דמי ניהול
    בדקתי 09/01/2020 17:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    קפצו מעל הפופיק, קרן כזו בתשואה כזו וגודל שכזה צריכה לגבות 0.2%. לא התבלבלו קצת?
    סגור
  • מה הקשר להיקף הנכסים?
    משה 10/01/2020 20:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה שתקבל דמי ניהול שהם מפסידים בו כסף? תלך למקום שאתה משלם 0.2%, ובגיל הפנסיה תקבל בהתאם
    סגור
  • למה 0.2%? אולי 0? (ל"ת)
    אסף 10/01/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דמי ניהול
    אורי 09/01/2020 22:14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מי שבודק מוצרים רק לפי דמי ניהול (ללא קשר למור) הוא אדם שלא מבין הרבה
    סגור
  • 30.
    גנבים (אולי) ברשיון (ל"ת)
    מוסדי 09/01/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 29.
    מעניין איך הקרנות לא מתקרבות לתשואות
    איילת 09/01/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    19 2
    האלה של נגמל..תרגילים עלובים שדורשים חקירה
    סגור
  • באף גוף זה לא מתקרב
    אודי 09/01/2020 22:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לעולם יהיה יתרון לגמל
    סגור
  • תשואות מאכזבות בניהול השקעות
    לקוח סולידי ומאוכזב 09/01/2020 17:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הלוואי שהיה חצי מהתשואה של הגמל בניהול תיקים.אפילו דו סיפרתי נמוך היה מניח את הדעת.
    סגור
  • 28.
    מור מסלול מנייתי עם אחזקה של 7% במניית סולגרין
    אבנר 09/01/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    19 2
    אם ככה עושים תשואות במור, מחזיקים 7% במניית יתר, זה נראה לכם רציני?? איפה הניהול סיכונים??
    סגור
  • 27.
    בול! והיכן רשות שוק ההון !?? (ל"ת)
    איתן 09/01/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 26.
    תודה על ההזהרה !! ועל כתבה אמיצה ככה לא עושים תשואות!
    דני 09/01/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    21 5
    מניות קטנות שמרימים להם את התשואה זה שווה ערך לתשואת אוויר ביום שתהיה בריחה מירידות יחושו זאת טוב ...
    סגור
  • 25.
    בית השקאות מור
    מומחה 09/01/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מור עשה 29 אחוז תשואה בקרן שזה בסדר אבל אני השקעתי באפל פיפל ויזה ומסטרכרד ואני בכלל לא מומחה הרווחתי יותר מכול המומחים תיצמדו מהזרקן ואורן באפט תאזינו למה שהוא אומר לדוגמה אל תשקיעו בקרן מחקה אולי תרוויחו כמו המדד אבל עשירים לא תהיו
    סגור
  • ובפנסיה שלך?
    משה 10/01/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בפרטי תעשה מה שאתה רוצה מה הקשר לניהול כסף בפנסיה ובהשתלמות??
    סגור
  • 24.
    המתחרים של מור נלחצים??? (ל"ת)
    לפידות 09/01/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    12 10
    סגור
  • 23.
    פרופ אבירם+ד"ר ניר(מקבוצת איצ100)לכלכלה ומתמטיקה.
    . 09/01/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתם מביאים את מור? הם משחקים בקוביות...קחו את ארצות הברית שכל זב חוטם(כמעט) יודע ומבין שהרוב אצלם מהונדס ומקושקש ומג'ועג'ה וכך הם משחקים עם העולם שנים...אם תפסת וקלטת את שיקרייהם ואתה הולך נגדם..אתה תמיד מנצח..ונסיון ארוך שנים של גוף גדול פה בארץ וחברייהם מדליון רנסאנס עושים את העבודה מצויין.
    סגור
  • 22.
    נדרשת חקירת רשות
    משה 09/01/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
    20 4
    יש כאן הטעיית משקיעים
    סגור
  • מה ההטעיה?
    לקוח 10/01/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הבטיחו לך משהו? כמה דבילים יש במדינה הזאת
    סגור
  • מתחרה, הא?
    מייק לבנובסקי, ר''ג 09/01/2020 20:05
    הגב לתגובה זו
    3 6
    חחח... תלמדו לעשות פיתוח עסקי
    סגור
  • 21.
    כתבה בכיינית ומוזמנת
    איש שוק 09/01/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    22 22
    מור תותחים! עשו מהלך כשר והמתחרים הבכיינים לא יודעים איך לבלוע את הרוק.מה רע בלהיות יצירתי? מצאו דרך השקעה יצירתית להשיג תשואות ללקוחות ושאפו להם!!
    סגור
  • שום כלום כשר. שחיתות
    מכיר 09/01/2020 17:10
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אם היה קשר כלשהו בין תשואות הגמל המופרכות האלה לקרנות הנאמנות נגיד. אבל הפערים העצומים בין קרנות לגמל בגוף יחסית קטן מראים שסו קומבינה נטו.
    סגור
  • גוף קטן ?
    סטיבן 09/01/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חברת הקרנות של מור בין חמשת הגדולות בישראל
    סגור
  • 20.
    כל העובדים במור מטקבקטים פה נגד עובדיה - למה הם בלחץ? (ל"ת)
    טוקבק 09/01/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 19.
    כתבה שכולה קנאה
    טוני 09/01/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    12 12
    למה אם ילין אלטשולר לא היו יכולים לעשות את זה לא היו עושים, ככה זה שאתה קטן ויכול להיות גמיש ובאמת לנהל השקעות ולא לפחד שיפדו לך כסף כי עשית רבע אחוז מתחת למתחרה שלך
    סגור
  • למה שכולה? מי מת? (ל"ת)
    היי 09/01/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 18.
    כמה קישקושים של כתב חובבן
    עובדיה 09/01/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    15 15
    תותחים שם במור, שברו את השוק עם הגמל שלהם. בטח אלטשולר האכיל את אדון כתב בשטויות
    סגור
  • 17.
    מאז שביזפורטל המליצו על מניית מור השקעות
    קונספירציה 09/01/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בחודש יולי 2018 אמרו שהמניה שווה, עלתה מאז ב-126%!!! חפשו בגוגל "הפדיונות בקרנות הנאמנות מכים במור פעמיים"
    סגור
  • 16.
    מור מספר 1 בשארפ בקרנות - אני איתם! (ל"ת)
    אמיר ב ד 09/01/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • 15.
    כתבה מוזמנת
    המשקיע הנבון 09/01/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    11 12
    רואים שזאת כתבה מוזמנת של גוף מתחרה, במקום להראות להם איזה עבודה מושקעת הגוף עשה שהצליח לבנות את העסקאות לבד! והצליח לייצר תשואה עודפת בעבודה קשה , אתה מראה לציבור שאין לו מושג בשוק ההון דברים לא נכונים! מור בית ההשקעות לא סתם בין הגופים הכי צומחים היום בשוק , ההון ההנושי במור מאוד מאוד איכותי
    סגור
  • 14.
    מריח שמה שמבושל זה הכתבה (ל"ת)
    עומר ד' 09/01/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • 13.
    בחודשי ירידות ב-2019 מור ירד הכי פחות
    דליה ש' 09/01/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    11 3
    איך זה מסתדר עם תוכן הכתבה?
    סגור
  • 12.
    אבישי - כמה שילמו לך על הכתבה? (ל"ת)
    ד.מ.ר 09/01/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סגור
  • 11.
    תודה על המידע החשוב (ל"ת)
    דוד 09/01/2020 15:54
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • 10.
    תשואות היום
    אורי 09/01/2020 15:52
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תשואות של היום אף פעם לא מייצגות עתיד. אבל תספרו לי מתי אבישי עובדיה ניהל כסף והצליח ?
    סגור
  • 9.
    טעויות בכתבה
    דב י' 09/01/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    7 10
    בהנפקה פרטית לא מכירים ברווח מיידית אלא רק לאחר החסימה - עבדו על הכתב..
    סגור
  • ברור שכן - הם קונים בהנחה והשערוך של הקופה
    א 09/01/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הוא לפי מחיר שוק.... כך נוצר רווח מיידי....
    סגור
  • בגמל אתה טועה
    מתפעל בק אופיס 10/01/2020 20:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פורסים את הרווח כתבה לא רצינית
    סגור
  • המניות לא חסומות (ל"ת)
    יגאל 09/01/2020 15:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    אני לקוח במור - הרווח אמיתי
    יאיר ל' 09/01/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    11 9
    הכול שטויות וקנאה
    סגור
  • 7.
    מנהלי השקעות תותחים במור
    הלוחש למניות 09/01/2020 15:45
    הגב לתגובה זו
    10 5
    השיגו תשואה פנומנלית השנה וימשיכו להשיג.... כל הקנאים אוכלים את עצמם
    סגור
  • 6.
    צרות עין של כתבים דרג ג (ל"ת)
    בוריס 09/01/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    13 8
    סגור
  • עובדי מוכר ויתר הנוכלים
    DNA של גנבים 09/01/2020 17:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מתבקשים להפסיק לטקבק ולדמיין שלא מבינים שסה אתם. תתביישו. הוכחתם שיש לכם דנא של גנבים.
    סגור
  • 5.
    איזה צרות עין
    המשקיע הנבון 09/01/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
    14 10
    כתבה שנכתבה לבקשת המתחרים... עצוב
    סגור
  • 4.
    יפה מאוד (ל"ת)
    איציק 09/01/2020 15:36
    הגב לתגובה זו
    13 9
    סגור
  • 3.
    איפה ואיפה
    אנונימי 09/01/2020 15:35
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הכל תלוי באלוקציה הפנימית בתוך הבית. איזו קופה קנתה בהנפקה הפרטית ומי קנה אחרי ההנפקה.
    סגור
  • 2.
    פשוט נוכלים. אין מילה אחרת לתאר זאת.
    להקיא 09/01/2020 15:33
    הגב לתגובה זו
    21 9
    האוצר צריך למחוק את התשואות שלהם כי זו גניבת עין והם יעבירו אליהם לקוחות בהונאה.
    סגור
  • 1.
    גיבוי אחזקות
    סוחר 09/01/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
    30 4
    זה התרגיל האחרון. לפני חודש לקחו בהנפקה לפי שווי של 50 משח והיום המניה שווה 250... וזה בחודש אחד. חברה עם הון עצמי של 25 מש"ח. איפה הרשות לניירות ערך?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות