קאספר הגישה מסמכים לפני הנפקה: הפסידה 92 מיליון דולר ב-2018
לאחר שהמחצית הראשונה של 2019 הייתה חלשה במיוחד בשוק ההנפקות בארה"ב, נראה כי הכסף הזול שמציף בחודשים האחרונים את השווקים מעורר מחדש את הפעילות. חברת Casper Sleep, המוכרת מזרוני שינה, הגישה ביום שישי האחרון מסמכים לקראת הנפקה, כאשר החברה צפויה לקבל את הסימול CSPR.
בדומה לרוב ההנפקות של השנה האחרונה, מדובר בחברה שמציגה צמיחה חזקה בשנים האחרונות, אך גם בחברה שמפסידה הרבה כסף. מכירות החברה עלו ב-46% בשנים 2016-2018, והסתכמו ב-358 מיליון דולר ב-2018. במהלך 2017 רשמה החברה הפסד נקי של 73 מיליון דולר, ובשנת 2018 הפסידה החברה 92 מיליון דולר.
החברה מכנה את עצמה "חלוצת כלכלת השינה" ומעריכה את השוק העולמי ב-432 מיליארד דולר. לטענת החברה, טווח ההגעה הפוטנציאלי של קאספר בצפון אמריקה ובאירופה הוא שוק המוערך בכ -67 מיליארד דולר.
"אנשים מבלים זמן רב יותר בשינה מאשר בפעילות יחידה אחרת במהלך חייהם", טוענים בחברה ומוסיפים כי "אנו מאמינים שהשינה הופכת במהרה לנדבך השלישי של הבריאות ומחויבת לעבור את אותה טרנספורמציה מאסיבית שיש לכושר ותזונה שהפכו לקטגוריות צרכניות עיקריות".
הדו"חות מצביעים כי לקאספר יותר מ-1.4 מיליון לקוחות שנה. עיקר המכירות של החברה מגיעות דרך האונליין, אך החברה מפעילה כ-60 חנויות קמעונאיות בארה"ב ובקנדה, כאשר היא מבצעת שיתופי פעולה עם חברות כמו קוסטקו (סימול:COST) וטרגט (סימול:TGT). לפי הדו"חות שהוגשו בשישי, בחברה מאמינים כי יש הזדמנות להקים עד 200 חנויות נוספות בצפון אמריקה.
"זו חברה נוספות שמפסידה יותר כסף ככל שהיא צומחת ומבינה שהיא זקוקה למודל עסקי חדש כדי להתחרות בשוק צפוף", אמר פרופסור אריק גורדון, לרשת החדשות CNBC בתגובה להגשת המסמכים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה