בואינג מציגה דו"חות חלשים במיוחד, אך המניה עולה ב-2.1%

קרקוע מטוסי ה-737 ממשיך להעיב:  ההכנסות של ענקית התעופה האמריקנית צנחו ב-37% ביחס לשנה שעברה ומפספסת בגדול את התחזיות בשוק. החברה מסכמת את שנת 2019 עם הפסד נקי, דבר שלא התרחש מאז 1997
 | 
telegram

ברקע להמשך הקרקוע של מטוסי ה-737 מקס מאז מרץ הקודם, ענקית התעופה האמריקנית (סימול:BA) מציגה דו"חות חלשים במיוחד, עם גידול מפתיע בהפסדים וירידה חדה בהכנסות. למרות זאת, מניית החברה מטפסת כעת ב-2.1%.

ההכנסות של בואינג הסתכמו ברבעון האחרון ב-17.9 מיליארד דולר בלבד, ירידה של 37% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נציין כי התוצאה הנוכחית נמוכה בכמעט 4 מיליארד דולר מהתחזיות המוקדמות בשוק. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 2.2 מיליארד דולר או 1.79 דולר למניה, לעומת רווח של 4.17 או 5.93 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המתואם של החברה הסתכם ב-2.52 מיליארד דולר או 2.33 דולר למניה. הצפי בשוק היה לרווח מתואם של 1.47 דולר למניה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כתוצאה מהנתונים החלשים, בואינג מסכמת את שנת 2019 עם הפסד נקי. מדובר בפעם הראשונה מאז שנת 1997 שהחברה רושמת הפסד שנתי. תזרים המזומנים של החברה מהפעילות השוטפת היה שלילי בשנה האחרונה והסתכם ב-2.4 מיליארד דולר, לעומת תזרים מזומנים של 15.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

החששות מהבטיחות של מטוסי החברה הם הטריגר לתוצאות החלשות. במהלך הרבעון האחרון מסרה החברה כ-79 מטוסים מסחריים בלבד, לעומת 238 מטוסים שנמסרו בתקופה המקבילה אשתקד. נזכיר כי החברה הפסיקה את ייצור מטוסי ה-737 מקס בתחילת החודש האחרון.
במקביל, החברה מעדכנת כי הנזק לחברה בעקבות הקרקוע של מטוסי החברה כמעט והכפיל את עצמו ביחס לרבעון הקודם ומסתכם כעת בקרוב ל-20 מיליארד דולר. סכום זה כולל 2.6 מיליארד דולר פיצויים לחברות התעופה שרכשו את מטוסיה שקורקעו.
בתוך כך, בחברה מנסים עדיין לשדר אופטימיות בנוגע לחזרה האפשרית של המטוסים לאוויר וטוענים כי "אנו מתמקדים בהחזרת מטוס ה-737 מקס לשירות בבטחה ולהשבת האמון הוותיק שמייצג המותג בואינג. אנו מחויבים לשקיפות ומצוינות בכל מה שאנחנו עושים"

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות